Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

На Харківщині від доходів фізичних осіб бюджети отримали 3,7 мільярда гривень податку

Про це повідомили у Головному управлінні фіскальної служби області, та відзначили, що на сьогодні 75 відсотків податку на доходи фізичних осіб залишається на місцях, тобто надходить до бюджетів громад.

Так, до місцевих бюджетів за 11 місяців надійшло 2,8 мільярда гривень. При цьому, виконання плану, затвердженого сесіями місцевих рад, складає 110,4 відсотка, додатково отримано 262 млн.грн. Зокрема у листопаді місцевий бюджет поповнився на майже  300 млн.грн.

Крім того, до державного бюджету за січень - листопад  2015 року перераховано близько мільярда гривень податку на доходи фізичних осіб.

 

Роз'яснення ДФС України щодо оподаткування доходу, отриманого фізичною особою від продажу нерухомості

ЛИСТ ДФС УКРАЇНИ ВІД 18.11.2015 № 10760/С/99-99-17-03-03-14

«Про оподаткування податком на доходи фізичних осіб»

Державна фіскальна служба України, розглянула Ваше звернення ... щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб доходів, отриманих від продажу 1/2 частини квартири, і в межах компетенції повідомляє таке.

Частиною другою ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

 

Роман Насіров: У листопаді ДФС має три рекорди з надходжень до бюджету

Голова ДФС Роман Насіров сьогодні, 4 грудня, провів прес-конференцію, під час якої повідомив про основні показники роботи ДФС у листопаді 2015 року.

За словами керівника служби, у листопаді поточного року ДФС має три рекорди з надходжень до бюджету. Перший – це надходження митних платежів. У листопаді було зібрано 20, 2 млрд. грн., що перевищує початкові індикативні показники Міністерства фінансів України на 21,6%, або на 3,6 млд. грн.

«Ми йшли до цього рекорду послідовно три останні місяці. У вересні було зібрано 18,8 млрд. грн., жовтні – 19,1 млрд. грн., листопаді – 20,2 млрд. грн. Це найбільші збори по митниці за її історію», – наголосив Роман Насіров.

Таке перевиконання показників дозволило ДФС за останні три місяці спрямувати на розвиток інфраструктури областей, які беруть участь в експерименті щодо перерозподілу перевищення митних надходжень, 434,6 млн. грн., з яких 183,7 млн. грн. перераховано у листопаді.

 

«Шокуючі мобілки»

Завдяки спільній роботі митників з прикордонниками та працівниками СБУ в Харківській області, на митному посту «Куп’янськ» Харківської митниці ДФС було виявлено 10 електрошокерів, замаскованих під мобільні телефони.

Чоловік намагався ввезти електрошокери, прямуючі потягом «Баку - Харків». Аби провезти своєрідні «телефони» молодик приховав їх в матраці на верхній полиці на місці для багажу.

Слід нагадати, що відповідно до законодавства України електрошокові пристрої віднесені до спеціальних засобів активної оборони, які не можуть перебувати у власності громадян, громадських об’єднань, міжнародних організацій та юридичних осіб інших держав на території України.

За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за ч.1 ст.483 Митного кодексу. Предмети порушення митних правил вилучені.

 

7 грудня виходить черговий примірник газети «Податковий та митний вісник».

На  шпальтах видання розміщено нові податкові роз’яснення  ДФС України, інформацію про важливі події в економічному середовищі  як на Україні, так і в Харківському регіоні.

 

Майже 62 мільйони гривень податку на нерухомість поповнили місцеві бюджети Харківщини

За  11 місяців 2015 року платники перерахували до місцевих бюджетів 61,7 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Додатково надійшло 7,5 млн. гривень. Зокрема у листопаді було сплачено 1,5 млн.грн. цього податку.

 

Для армії, для країни - мешканці Харківщини сплатили більше 375 млн. грн. військового збору

Зазначена сума надійшла від платників, які перебувають на обліку в податкових інспекціях міста та області, з початку поточного року.  Про це повідомила керівник ГУ ДФС у Харківській області Ірина Сагайдак та підкреслила, що  загалом, з початку впровадження військового збору (серпень2014 року), до казни від платників надійшло майже півмільярда гривень.

«Враховуючи актуальність призначення цього платежу, харків’яни відповідально ставляться і до нарахування,  і до сплати військового збору»,- підкреслює посадовець.

Так, якщо у травні поточного року загальна сума сплаченого військового збору склала 31,5  млн. грн, у липні  -  понад 35 млн.грн., у вересні  - 38 млн., то вже у листопаді  мешканці регіону сплатили  більше  40 млн.грн.

До зрівняння у листопаді минулого року сума платежів складала 27 млн.грн.

Тож відзначаючи таку  позитивну  динаміку, у фіскальній службі закликають роботодавців регіону і надалі з розумінням відноситися до своєчасної сплати і  нарахування  військового збору.

 

Нова декларація про майновий стан і доходи

З 1 січня 2016 року запроваджується нова форма декларації про майновий стан і доходи, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 за № 859 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2015 за № 1298/27743.

Для зручності фізичних осіб у новій декларації об’єднано звітність по податку на доходи фізичних осіб та військовому збору. Враховуючи це, за результатами 2015 року фізичні особи, які отримували доходи не від податкових агентів (зокрема від інших фізичних осіб) та іноземні доходи, визначають податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб та військовому збору в одній податковій звітності. При цьому подання будь-якої додаткової звітності не передбачається.

 

ДФС України: з початку 2015 року ДФС сплатила до держбюджету 92,3 млн. грн. від розпорядження майном, що переходить у власність держави

Протягом січня – жовтня 2015 року Державна фіскальна служба забезпечила надходження до держбюджету у сумі 92,3 млн. грн. за результатами розпорядження майном, що переходить у власність держави.

Зокрема, реалізація конфіскованого майна принесла бюджету країни 20,3 млн. грн. Також 2,4 млн. грн. зараховано до бюджету від реалізації органами Державної виконавчої служби майна, яке безпосередньо митницями не вилучалось, але було конфісковано у справах про порушення митних правил.

У свою чергу, від реалізації митницями швидкопсувного майна, вилученого за фактами порушення митних правил, а також майна, що підлягає поверненню за рішенням суду (власник не звернувся) держава отримала додатково 2,7 млн. грн. надходжень.

За звітний період митницями реалізовано товарів по закінченню термінів зберігання та розміщених у митний режим відмови на користь держави на загальну суму 7,9 млн. грн., які також перераховані до бюджету країни.

Крім того, за десять місяців 2015 року до держбюджету зараховано валюти та цінностей на суму 59 млн. грн.   

 

На Харківщині стартував пілотний проект фіскальної служби «Офіс аудиту»

Проект, який отримав підтримку з боку моніторингової місії МВФ та ДФС України,  розпочав свою роботу на базі Головного управління ДФС у Харківській області.  Так, функції контрольно-перевірочної роботи, які виконувались на районному рівні, на сьогоднішній день здійснюються управлінням податкового та митного аудиту ГУ ДФС області.

Це надасть змогу оптимізувати роботу підрозділу, що, в свою чергу, сприятиме руйнуванню корупційних зв’язків місцевого рівня та упередженню «впливу» фіскальної служби на бізнес.

Ефективність змін визначить час. Але вже зараз можна констатувати значні переваги нової структури – це й суттєве зниження несанкціонованого впливу на бізнес та корупційних ризиків, й впровадження системного підходу до роботи з аналітичною складовою за міжнародними стандартами, й ліквідація дублювання функцій податкового аудиту кількома підрозділами, й скорочення штатної чисельності. Останнє, зокрема, призведе до зменшення видатків на утримання підрозділу та підвищення фахового рівня спеціалістів.

На сьогоднішній день штат аудиту ГУ ДФС у Харківській області укомплектовано фахівцями на 84%. Усі податкові аудитори успішно пройшли спеціальне тестування й анкетування, яке визначило ступінь та глибину їх знань.

Як підкреслив керівник підрозділу – начальник управлінням податкового та митного аудиту ГУ ДФС у Харківській області Сергій Благий, оптимізація штатної структури дозволить збалансувати рівень навантаження на ревізорів та забезпечити максимальну ефективність використання їх робочого часу. Окрім того, це дозволить покращити якість аналізу податкових та митних ризиків, концептуально змінити формат спілкування з бізнесом,  що в кінцевому підсумку позитивно вплине на збільшення надходжень до бюджету.

 

До уваги турецьких перевізників, які перевозять товари транзитом через Україну до Російської Федерації

Згідно з нотою Посольства Туреччини в Україні, надісланою листом Міністерства закордонних справ України від 26.11.2015 № 660/16-200-4030, з 25.11.2015 мають місце випадки відмови у пропуску на митну територію Російської Федерації транспортних засобів, які належать турецьким перевізникам.

З метою запобігання утворенню черг та недопущенню накопичення транспортних засобів у пунктах пропуску на українсько-російському кордоні керівникам митниць ДФС надано доручення забезпечити:

- доведення інформації щодо ситуації з турецькими транспортними засобами, які перевозять товари транзитом через Україну до Російської Федерації суб’єктам ЗЕД, перевізникам, іншим зацікавленим особам з роз’ясненням можливих ризиків продовження переміщення товарів та/або транспортних засобів до Російської Федерації;

- організаційне сприяння експедиторам та/або перевізникам в межах чинного законодавства у разі прийняття уповноваженими особами рішення про заміну одержувача чи повернення вантажу відправнику.

Керівникам митниць ДФС, в зоні діяльності яких розташовані пункти пропуску для автомобільного сполучення на кордоні з Російською Федерацією, надане доручення розглянути можливість створення тимчасових зон митного контролю для перебування товарів та/або транспортних засобів у разі їх накопичення до вирішення питання про їх подальший рух.

 

Від Харківщини до бюджету держави надійшло майже 18 мільярдів гривень

Протягом січня-листопада забезпечено збір 17,7 млрд. грн. платежів до бюджетів усіх рівнів. Це на 6,6 млрд. грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Темп росту збору платежів до минулорічного періоду склав 159,1 відсотка.

Зокрема тільки за листопад до бюджетів усіх рівнів надійшло – 2,6 млрд.грн., що в два рази більше, ніж за листопад 2014 року.

Про це повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області.

Так, до Державного бюджету за січень-листопад надійшло 12,4 млрд.грн., до Місцевого - 5,3 млрд. грн.

Водночас за листопад надходження до місцевої скарбниці склали більш ніж півмільярда гривень.

Як відзначає очільник фіскального відомства регіону Ірина Сагайдак, такі результати роботи стали можливі завдяки впровадженню сучасних електронних сервісів адміністрування та новим комунікаціям з бізнес-середовищем. Адже наразі змінюється не лише податкова служба, а й психологія платника податків, який обирає для себе свідому позицію громадянина та розуміє, що сплачені ним податки - основа незалежної держави.

 «Спокійна і компетентна експертиза необхідної документації, роз’яснення податкових норм і партнерський діалог професіоналів своєї справи - ось основні методи роботи фіскальної служби сьогодні. Лише до навмисного і злісного ухилення від сплати податків ми вживаємо комплексні заходи», - підкреслює податківець.

 

ДФС пропонує зміни у Податковий кодекс, які ліквідують «схеми з горіхами»

Державна фіскальна служба України передала до Міністерства фінансів України проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо оподаткування деяких операцій з продуктами рослинного походження)». Мета запропонованих змін – ліквідація можливостей для мінімізації оподаткування та боротьба з податковим шахрайством під час здійснення операцій із залученням суб`єктів спеціального режиму оподаткування, які не сплачують ПДВ в бюджет, а залишають собі.

Останнім часом все більше застосовуються схеми мінімізації із залученням таких суб’єктів господарювання. Платники ПДВ експортують придбану у сільськогосподарських підприємств продукцію, яка раніше була закуплена останніми у населення. При цьому, вартість продукції необґрунтовано завищується, що дозволяє експортерам збільшити суми податкового кредиту, обсяги експортних операцій, які є одним з критеріїв на отримання бюджетного відшкодування в автоматичному режимі. Це призводить до формування неправомірних заявок на бюджетне відшкодування ПДВ, та як наслідок до втрат бюджету.

Найчастіше такі схеми застосовуються по операціях з продуктами рослинного походження, такими як: горіхи, гриби та ягоди.

Крім того, значна кількість суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з експорту вказаних продуктів зазначають, що придбали горіхи або ягоди у фізичних осіб, які виростили їх на власних земельних ділянках, а тому їх доходи не підлягають оподаткуванню ПДФО.

  Проте результати перевірок встановлюють факти закупки у фізичних осіб таких продуктів в обсягах, які практично неможливо виростити, зібрати безпосередньо фізичною особою на власних земельних ділянках, або взагалі фізично не можливо виростити на таких ділянках (лісові гриби, ягоди).

З метою уникнення втрат державного бюджету у зв’язку із застосуванням вказаних схем ДФС розроблено законопроект, яким пропонується:

1) не застосовувати звільнення від оподаткування ПДФО до доходів від продажу таких видів власної сільськогосподарської продукції як горіхи волоські, гриби та ягоди;

2) встановити наступне: якщо суб’єкт господарювання, який придбав у фізичної особи сільгосппродукцію безпосередньо (за дорученням) або через посередників, здійснює в подальшому експорт такої продукції, то доходи підлягають оподаткуванню ПДФО;

3) запровадити тимчасовий режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з такими продуктами рослинного походження як горіхи, гриби та ягоди.

 

Нормативно-грошова оцінка проведена: ставка земельного податку

Згідно із ст. 10 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) плату за землю як складову податку на майно включено до місцевих податків.

Пунктом 12.3 ст. 12 ПКУ визначено, що сільські, селищні і міські ради у межах повноважень та з урахуванням граничних розмірів ставок встановлюють своїми рішеннями місцеві податки і збори, які є обов’язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

Також відповідно до пункту 4 статті 33 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» справляння плати за землю належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Пунктом 274.1 ст. 274 ПКУ визначено, що ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження), встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Ставка земельного податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності) (п. 274.2 ст. 274 ПКУ).

Таким чином, ставки земельного податку для суб’єктів господарювання державної та комунальної форми власності за земельні ділянки, нормативно-грошову оцінку яких проведено, визначаються рішеннями органів сільських, селищних, міських рад в межах норм, визначених п. 274.1 ст. 274 ПКУ:

- для сільськогосподарських угідь - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки;

- для інших земельних ділянок - у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки.

 

Реалізація не облікованих товарів: межа відповідальності

Відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон №265), суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість.

При цьому, фізичні особи - підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, застосовують реєстратори розрахункових операцій відповідно до Закону №265.

Вимогами ст. 20 Закону №265 передбачено, що до суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію товарів, що не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості не облікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість.

 

Перехідний період для заміни касової техніки

Звертаємо увагу, що пункт 8 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 6 липня 1995 року №265/95-ВР, доповнено абзацами другим та третім у такій редакції:

«З 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише реєстраторів розрахункових операцій, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.

Дозволяється до 1 січня 2016 року використання електронних контрольно-касових апаратів, введених в експлуатацію до 1 січня 2015 року, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді та подають до фіскальних органів по дротових або бездротових каналах зв'язку тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам'яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів».

Таким чином, користувачам зареєстрованих та введених в експлуатацію до 01.01.2015 електронних контрольно-касових апаратів, що подають до органів фіскальних органів тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій (2-звіти), встановлено перехідний період тривалістю 1 рік для доопрацювання або заміни існуючої касової техніки на таку, яка забезпечує подання по електронних каналах зв'язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків.

 

Чи застосовується норма про нарахування ЄСВ із розміру мінімальної зарплати, якщо працівника прийнято в перший робочий день місяця

Якщо база нарахування ЄСВ (окрім винагороди за ЦПД) не перевищує розміру мінімальної зарплати, установленої законом на місяць, за який нараховується зарплата (дохід), сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної зарплати, установленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), і ставки ЄСВ, установленої для відповідної категорії платника.

Умовою застосування зазначеної норми є перебування найманого працівника в трудових відносинах повний календарний місяць, а саме якщо початок трудових відносин збігається із першим числом місяця та відсутній факт звільнення застрахованої особи у звітному періоді, а також якщо працівника прийнято на основне місце роботи в перший робочий день місяця, який не збігається із першим числом календарного місяця, то з урахуванням того, що такий працівник відпрацював повністю всі робочі дні в цьому місяці, підприємство нараховує ЄСВ виходячи із законодавчо встановленого розміру мінімальної зарплати на місяць, за який нараховується зарплата (дохід), та ставки ЄСВ, установленої для відповідної категорії платника.

На цьому акцентує увагу ДФС у листі від 29.10.2015 р. № 23026/6/99-99-17-03-07-15.

 

Які правила оподаткування для підприємців-загальносистемників передбачає урядовий проект податкової реформи

Згідно із урядовим законопроектом щодо податкової реформи правила оподаткування доходу підприємців-загальносистемників будуть визначені у ст. 171 оновленого ПКУ. Стисло проаналізуймо її положення.

Ставка оподаткування. Доходи підприємців-загальносистемників обкладатимуться ПДФО за ставкою 20% (замість 15%).

Об’єкт оподаткування. Об'єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, який розраховується як різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка в грошовій та негрошовій формах), зменшеним на суму податкової соціальної пільги й документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи — підприємця.

Як бачимо, ФОПам також буде надано право користуватися ПСП у розмірі 1 мінімальної заробітної плати.

Перелік витрат. Він фактично не змінився, це витрати на сировину, матеріали, товари, що утворюють основу для виготовлення (продажу) продукції; витрати на оплату праці; ЄСВ та інші витрати, до складу яких включаються витрати, пов'язані з веденням господарської діяльності.

Авансові внески з ПДФО. Авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб, як і за чинними правилами, розраховуватимуться підприємцем самостійно, але не менш як 100% річної суми податку з оподатковуваного доходу за минулий рік (у зіставних умовах), і сплачуються до бюджету по 25% щокварталу (до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада).

Застосування РРО. Як і нині, підприємці-загальносистемники застосовуватимуть РРО відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

 

Штрафи за помилки у формі № 1ДФ хочуть збільшити вдвічі

Урядовий законопроект щодо податкової реформи, який пропонує нову редакцію ПКУ, передбачає вдвічі підвищити відповідальність за помилки у формі № 1ДФ.

Так, у п 121.1 оновленого ПКУ пропонують визначити штраф за неподання, подання з порушенням установлених строків, подання не в повному обсязі, із недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, якщо такі недостовірні відомості чи помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку та/або до зміни платника податку в розмірі 1020 грн. Ті самі дії, учинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, — 2040 грн.

При цьому планують застосовувати і штраф у розмірі 340 грн за оформлення документів, які містять інформацію про об'єкти оподаткування фізичних осіб або про сплату податків без зазначення реєстраційного номера облікової картки платника податків, або з використанням недостовірного реєстраційного номера облікової картки платника податків.

 

Для ЄСВ урядовий проект податкової реформи передбачає 20% нарахування та без утримання

Урядовий проект податкової реформи передбачає й кардинальні зміни в частині нарахування та утримання ЄСВ.

Для цього ст. 5 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464 (даліЗакон про ЄСВ) буде викладена в новій редакції, згідно з якою:

  • єдиний внесок для платників, зазначених у ст. 4 цього Закону, установлюється в розмірі 20% до визначеної статтею 7 Закону бази нарахування єдиного внеску;

  • якщо база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінзарплати, установленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінізарплати, установленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.

Максимальну величину бази нарахування єдиного внеску доходу застрахованої особи на місяць планують установити в розмірі двадцяти п’яти прожиткових мінімумів для працездатних осіб: 1378 грн х 25 = 34450 грн.

Отже, розмір ЄСВ не встановлюватимуть залежно від класів професійного ризику, а норма щодо визначення бази нарахування ЄСВ із розрахунку мінзарплати (якщо дохід нарахований у меншому розмірі) діятиме і в наступному році.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/7681 | Переглядів: 28Дата публікації: 11:39 07.12.2015