Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

Більше півмільярда гривень надійшло до бюджету в результаті погашення податкового боргу

Більше півмільярда гривень надійшло до бюджету в результаті погашення податкового боргу

Як повідомили в Головному управлінні фіскальної служби Харківщини, така сума надійшла до Державного бюджету з початку року. Це майже вдвічі перевищує рівень надходжень  за січень-вересень минулого року (272,2 млн.грн.).

Як зазначила в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області Ірина Сагайдак,  скорочення податкового боргу є одним із пріоритетних напрямів роботи фіскальної служби. Адже це додаткові надходження, той резерв, який направляється, зокрема, на виконання дуже важливих на сьогодні соціальних зобов’язань перед громадянами.

Керівник служби повідомила також, що з початку року податковий борг до Зведеного бюджету без врахування боржників, які перебувають у процедурах банкрутства, скорочено на  400,0 млн. гривень.

Ірина Сагайдак відзначає, що робота в даному напрямку триває. З метою скорочення податкового боргу постійно проводяться зустрічі з керівництвом найбільших підприємств-боржників спільно з органами місцевої влади – представниками Харківської обласної державної адміністрації, Пенсійного фонду тощо.  Результат - додаткові надходження до бюджету.

ГУ ДФС у Харківській області

 

Шановні платники податків! Запрошуємо до обговорення!

Законом України від 16 липня 2015 року № 643-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» внесено ряд позитивних змін в частині складання податкових накладних. Так, з метою спрощення форми податкової накладної виключені її реквізити, які втратили актуальність у зв’язку із запровадженням системи електронного адміністрування ПДВ, зокрема:

місцезнаходження покупця/продавця,

номер телефону,

вид цивільно-правового договору,

форма проведених розрахунків.

З метою оптимізації процесу документообігу та відповідно до вимог Податкового кодексу України Міністерством фінансів України розроблено проект наказу "Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної" .

Пропонуємо Вам взяти участь у обговоренні  зазначеного документу.

Текст проекту наказу розміщено за адресою: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/regulyatorna-politika-/regulyatorna-politika/2015-rik/64042.html

Свої зауваження та пропозиції можна надсилати упродовж одного місяця з дати оприлюднення проекту на адресу розробника:

поштову – 04655, МПС, м. Київ – 53, Львівська площа, 8, Державна фіскальна служба України, Департамент методологічної роботи з питань оподаткування;

електронну – dpspdv@ukr.net.

 

Мешканці Харківської області сплатили майже 50 мільйонів гривень екоподатку

Як повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області, зазначена сума надійшла до зведеного бюджету з початку року. З цих коштів  держбюджет отримав близько 10 млн. грн., а місцевий поповнився майже на 39 млн. грн.

Найбільше податку  харків’яне сплатили за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях та за викиди шкідливих речовин в атмосферне повітря. Усього на Харківщині екологічний податок сплачують 4,3 тисячі  платників.

В ГУ ДФС області нагадують, що З 1 січня 2015 року не сплачується екологічний податок за викиди забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення.

Залишаються платниками екоподатку суб'єкти господарювання, які здійснюють:

- викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;

- скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти; розміщення відходів;

- утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);

- тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.

 

Податковий тягар для бізнесу буде зменшено. Пропозиції до Податкового кодексу вже подані на розгляд до Мінфіну і Верховної Ради

 «Зміни, які будуть внесені у Податковий кодекс України передбачають спрощені правила роботи для бізнесу та надають можливість вивести з тіні доходи, і за рахунок цього, збільшити надходження до бюджету», - заявив на зустрічі у Києві з бізнесменами, які входять до Європейської Бізнес Асоціації, голова Державної фіскальної служби Роман Насіров.

Він зазначив, що реформування фіскальної системи вже розпочато. До Міністерства фінансів та Верховної Ради подані пропозиції, які перш за все спрямовані на спрощення роботи фіскальної служби.

«З точки зору законодавства очікується зменшення податкового тягаря для бізнесу, що дозволить знизити тиск на підприємців, але водночас дасть змогу вивести з тіні доходи і збільшити за рахунок цього надходження до бюджету. Такий підхід стане новою відправною точкою у відносинах держави і бізнесу», - наголосив Роман Насіров.

Голова ДФС підкреслив, що треба позбутися ганебної практики лімітів по відшкодуванню податкових платежів і вже з першого січня вийти на розрахунки місяць у місяць.

«Найголовніше, ми повинні зафіксувати незмінність законодавства на 2–3 роки, щоб бізнес отримав абсолютно зрозумілу і прогнозовану картину на певний час», – переконаний Роман Насіров.

Під час зустрічі бізнесмени висловили підтримку внесених у Податковий кодекс змін, і схвалили перетворення фіскальної служби на партнера для бізнесу.

 

Представники фіскальної служби Харківщини взяли участь у засіданні Української спілки промисловців та підприємців

Виїзне розширене засідання Антикризової Ради та Правління Української спілки промисловців та підприємців  під головуванням його Президента Анатолія Кінаха відбулось сьогодні в Харкові.

Участь в заході взяли керівництво Харківської облдержадміністрації, обласної ради, регіонального представництва УСПП, фіскальна служба області, представники органів влади Донецької та Луганської областей,  громадськість та бізес-спільнота регіону.

Учасники обговорили питання розвитку підприємництва  і відновлення  промислового комплексу Харківщини і регіонів, що межують із зоною АТО, необхідність розробки глибокої і системної державної  промисловної політики регіону в цьому напрямку та питання його фінансового стану.

Підсумком засідання стало опрацювання та внесення пропозицій до Антикризової програми спільних дій влади і бізнесу.

 

Харків’янину не вдалося ухилитися від декларування інвестиційного прибутку

Як повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області, в ході проведення  заходів по залученню до декларування  платників податків, які отримали доходи  від операцій з інвестиційними активами, було проведено аналіз декларації одного з жителів Харкова.

Під час вивчення витратних документів співробітники управління доходів і зборів з фізичних осіб з’ясували, що 50-річний  харків’янин придбав у іншого жителя нашого міста частку у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю за 1,3 мільйони гривень. Коли ж перевірили продавця, то встановили, що декларацію про майновий стан та доходи  щодо декларування інвестиційного прибутку до податкової інспекції він не надавав.

Вказаного громадянина було запрошено до податкової інспекції. Після роз’яснювальної роботи він задекларував отриманий дохід. В результаті до бюджету  сплачено  226,4 тисячі грн. податку на доходи фізичних осіб.

 

Скасовано форму довідки про сплату роботодавцем податків та зборів

Втратив чинність наказ Мінфіну від 04.11.2010 року № 849, яким було затверджено форму довідки про сплату роботодавцем податків та зборів (обов’язкових платежів).
Від 25 серпня 2015 року скасовано форму довідки про сплату податків, необхідної раніше для працевлаштування іноземця.
Нагадаємо, що пов’язано це зі скасуванням вимоги стосовно подання роботодавцем такої довідки податкового органу до територіального органу Державної служби зайнятості для отримання та продовження дії дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства.
Отже, оформити іноземця на роботу вітчизняним роботодавцям стало простіше.

 

Змінили місце торгівлі алкоголем – отримайте нову ліцензію!

Куп`янська ОДПІ звертає увагу платників, що у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями суб’єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.
Місце торгівлі визначається як місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів і пива – без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, – торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане РРО (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів. Тобто, ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (тютюновими виробами) є документом, який дає право здійснювати діяльність з реалізації алкогольних напоїв (тютюнових виробів) у визначеному у ній місці торгівлі.
У випадку, якщо суб’єкт господарювання змінює місце торгівлі, він повинен отримати нову ліцензію.

 

Доходи, з яких утримується військовий збір, визначено у ст. 163 Податкового кодексу

Військовий збір утримується з суми доходу, що є об’єктом оподаткування відповідно до ст. 163 ПКУ, нарахованого (виплаченого, наданого) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду, без будь-яких вирахувань.

Відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі — ПКУ) об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ (п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ).

Для резидента — це загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання); іноземні доходи — доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.

Об’єктом оподаткування нерезидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання) (стаття 163 ПКУ).

Перелік доходів, що включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, визначено п.п. 164.2.1 — 164.2.19 п. 164.2 ст. 164 ПКУ. Крім того, до цього переліку включаються інші доходи, крім зазначених у ст. 165 ПКУ, що передбачені п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.

Відповідно до п.п. 164.1.3 п. 164.1 ст. 164 ПКУ загальний річний оподатковуваний дохід дорівнює сумі загальних місячних оподатковуваних доходів, іноземних доходів, отриманих протягом такого звітного податкового року. Підпунктом 1.4 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX ПКУ визначено, що нарахування, утримання і сплата (перерахування) збору в бюджет здійснюються в порядку, установленому ст. 168 ПКУ за ставкою 1,5 відсотка, визначеною п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ. 

 

В зв’язку зі зростанням мінімальної зарплати розмір ЄСВ становитиме 478,17 гривень

Для фізичних осіб - підприємців, які перебувають на спрощеній системі оподаткування та для підприємців на загальній системі оподаткування (в місяцях, в яких був отриманий оподатковуваний дохід) з 1 вересня 2015 року мінімальний розмір єдиного внеску  становитиме 478,17 грн. (1378 * 34,7 %)

Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску з 1 вересня 2015 року становитиме  23426,00 грн.

Як відомо, відповідно до Закону України від 19.09.2015 року № 174 «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» змінено розмір мінімальної заробітної плати та розмір прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць.

З 1 вересня 2015 року мінімальна заробітна плата  становить 1378 гривень, прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб становить 1378 гривень. 

Затверджено нову декларацію з екологічного податку

Наказом від 17.08.2015 р. № 715 Мінфін затвердив нову форму податкової декларації з екологічного податку. Документ складається із власне форми декларації та 9 додатків до неї.

Нова форма декларації з екологічного податку набуває чинності з дня  офіційного опублікування Наказу.

 

Затверджено нову Квитанцію для сплати фізособами земельного податку в селах

На зміну наказу Міндоходів „Про затвердження форми Квитанції про прийняття податків і зборів” від 27.12.2013 р. № 856 Мінфіном було затверджено нову форму Квитанції наказом від 17.08.2015 р. № 714.

            Нагадаємо! Форма Квитанції використовується для сплати податків і зборів через каси сільських (селищних) рад відповідно пп. 287.5 ПКУ.

 

Якщо на електронному рахунку було достатньо коштів — списують штрафи за несвоєчасну сплату ПДВ

            У листі від 25.08.2015 р. № 31376/7/99-99-15-01-04-17 податківці нагадали про п. 40 підрозділу 2 р. XX «Перехідних положень» ПКУ.

У цьому пункті йдеться, що штрафні санкції та пеня, передбачені ПКУ за порушення строків, установлених для самостійної сплати податкових зобов'язань із ПДВ, не застосовуються за умови наявності в такі строки коштів на електронних ПДВ-рахунках платників податку в сумах, достатніх для сплати узгоджених податкових зобов’язань із ПДВ до бюджету чи на спецрахунки сільгосппідприємств-спецрежимників відповідно до ст. 209 ПКУ.

У разі нарахування вказаних штрафних санкцій протягом перехідного періоду системи електронного адміністрування ПДВ такі штрафні санкції підлягають списанню Податковою за місцем реєстрації платника протягом 14 робочих днів.

При цьому перехідним періодом для виконання вимог зазначеного вище пункту є проміжок часу із 01.02.2015 р. по 01.07.2015 р.

 

Сплата за кожним видом платежу та за кожним кодом виду сплати має оформлятися окремим документом на переказ

Відповідно до п. 6 Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 липня 2015 року № 666 (далі - Порядок), сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися окремим документом на переказ.

Перелік кодів видів сплати (які вказуються в полі «Призначення платежу») розрахункового документа наведено в додатку до Порядку (п. 10 Порядку).

У разі виникнення будь-яких питань за довідковою інформацією слід звернутися до територіального органу ДФС за місцем реєстрації.


„Тютюнова” ліцензія: вартість та отримання

Відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР „Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” щорічна плата за ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі становить 2000 гривень, а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст - 250 гривень.

Щоб отримати ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами, необхідно подати заяву суб'єкта підприємницької діяльності, копії платіжного доручення з відміткою банку про сплату та довідку фінансового органу (казначейства) про підтвердження надходження коштів до місцевого бюджету.

 

 

Дебіторська заборгованість при анулюванні платника ПДВ

Відповідно до п. 184.7 ст. 184 Податкового кодексу України, якщо товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник податку в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов’язаний визначити податкові зобов’язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів, крім випадків анулювання реєстрації як платника податку внаслідок реорганізації платника податку шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону.

Отже, платник податку, у якого на дату анулювання реєстрації як платника ПДВ обліковується дебіторська заборгованість за оплаченими, але не отриманими товарами/послугами, необоротними активами, за якими суми ПДВ було включено до податкового кредиту, повинен не пізніше такої дати нарахувати податкові зобов’язання за такими товарами/послугами, необоротними активами виходячи з їх звичайної ціни, визначеної на момент такого нарахування.

 

Внесли основні засоби до статутного фонду – оподаткуйте ПДВ

Відповідно до пп. «а» п.185.1 ст.185 р. V Податкового кодексу України (далі - ПКУ) об’єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 ПКУ.

Нагадаємо, що постачання товарів – це будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі, зокрема, обмін.

Таким чином, операція із внесення платником податку основних засобів до статутного фонду інших юридичних осіб є об’єктом оподаткування ПДВ та підлягає оподаткуванню на загальних підставах за основною ставкою.

Сільськогосподарські підприємства: цільове використання коштів

З метою належної організації адміністрування податку на додану вартість Державна фіскальна служба України роз’яснила питання щодо цільового використання коштів, що акумульовані сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках.

Відзначено, що кошти, перераховані платником податку зі спеціального рахунку, відкритому у банку або органі, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, на основний або додатковий електронний рахунок, з метою збільшення реєстраційної суми, вважаються такими, що використані не на виробничі цілі, тобто не за цільовим призначенням, та підлягають стягненню до бюджету із застосуванням штрафних санкцій.

Детальніше про це йдеться у листі ДФС України від 11.09.2015 №33835/7/99-99-19-03-01-17 „Щодо цільового використання коштів, що акумульовані сільськогосподарськими підприємствами на спеціальний рахунок”.

Новий порядок обліку іноземних кампаній

24.09.2015

ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що з 01.09.2015 року набув чинності Закон України Закон України від 17 липня 2015 року №655-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків” (далі – Закон №655).

Зокрема, Законом № 655 доповнено пункт 64.5 ст. 64 Податкового кодексу України нормою, відповідно до якої нерезидент береться на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням відповідного об'єкта у разі отримання іноземною компанією або організацією майнових прав на нерухомість або землю в Україні, які підлягають оподаткуванню, якщо спосіб та цілі отримання цього майна не потребують створення такою компанією (організацією) відокремленого підрозділу або постійного представництва нерезидента в Україні.

Такий нерезидент береться на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням відповідного об'єкта після подання визначеного переліку документів:

заяви за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;

копії витягу з торговельного, банківського або судового реєстру, виданого в країні реєстрації іноземної компанії, організації та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, що супроводжується нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;

нотаріально засвідченої копії правовстановлювальних документів, якими підтверджується право власності на нерухомість або право власності чи користування земельною ділянкою, виданих та зареєстрованих на ім'я нерезидента уповноваженими органами України;

дані про представника платника податку.

Відмітку про реєстраційний номер платника податків можна внести до паспорту громадянина України

23.09.2015 - Головне управління ДФС у Харківській області

Про це повідомили в Головному управлінні фіскальної служби Харківської області.

Як розповів начальник управління реєстрації платників та електронних сервісів ГУ ДФС у Харківській області Сергій Біланчук, відповідно до п. 12 р. VІІ Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.13 № 779,  дані про реєстраційний номер можуть бути внесені до паспорта.

Така відмітка до паспорту може бути внесена будь-яким органом ДФС на прохання громадянина (сьома, восьма або дев’ята сторінки). Ніяких письмових заяв для цього надавати непотрібно. Форма даних про реєстраційний номер, що вноситься до паспорту громадянина України, встановлена у додатку 4 до цього Положення.

Відмітка про реєстраційний номер платника податків у паспорті є зручною для громадян, адже відпадає потреба в додатковому документі.

Отримати таку послугу можна в Центрі обслуговування платників при кожній районній податковій інспекції. Достатньо при собі мати паспорт та копію реєстраційного номера. Інспектор перевіряє відповідність даних у Державному реєстрі фізосіб та ставить спеціальний штамп. Швидко та зручно.

Крім того, повідомив фахівець, органи ДФС можуть вносити відмітки до паспортів громадян України, які відмовились від реєстраційного номеру з релігійних переконань. У такому випадку їх облік здійснюється в окремому реєстрі за серією та номером паспорта, а в документ вноситься відповідна відмітка.  

 

Мешканці Харківської області сплатили майже 50 мільйонів гривень екоподатку

Як повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області, зазначена сума надійшла до зведеного бюджету з початку року. З цих коштів  держбюджет отримав близько 10 млн. грн., а місцевий поповнився майже на 39 млн. грн.

Найбільше податку  харків’яне сплатили за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях та за викиди шкідливих речовин в атмосферне повітря. Усього на Харківщині екологічний податок сплачують 4,3 тисячі  платників.

В ГУ ДФС області нагадують, що З 1 січня 2015 року не сплачується екологічний податок за викиди забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення.

Залишаються платниками екоподатку суб'єкти господарювання, які здійснюють:

- викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;

- скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти; розміщення відходів;

- утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);

- тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/7352 | Переглядів: 54Дата публікації: 13:32 30.09.2015