Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

На потреби українського війська платниками Куп`янської ОДПІ сплачено майже 10 млн.грн. військового збору

З початку року для забезпечення обороноздатності країни держбюджет додатково отримав 1,515 млн. грн. військового збору. Зокрема, у серпні поточного року з доходів жителів Куп`янщини на потреби українського війська сплачено 1,5 млн. грн. цього платежу.

За словами в.о.начальника Куп`янської ОДПІ Інни Богатирьової, фактичні надходження військового збору за вісім місяців 2015 року склали 118,4%, що свідчить про високу відповідальність та сумлінність працедавців міста та інших податкових агентів, які зобов’язані перераховувати з доходів фізичних осіб півтора відсотка військового збору на потреби армії.

 

Завдяки операції «Урожай - 2015» на Харківщині підвищено заробітну плату понад 10 тисячам працівникам сільського господарства

Про це повідомили в Головному управлінні фіскальної служби області. Фахівці розповіли, що операція «Урожай-2015» розпочалася наприкінці липня. ЇЇ мета – виявлення необлікованих найманих працівників та легалізація заробітної плати, перевірка повноти нарахування і сплати земельного податку та орендної плати за землю, упередження схем ухилення від оподаткування суб’єктами господарювання аграрного сектору тощо.

Так, з початку проведення  операції,  завдяки спільним заходам територіальних органів ГУ ДФС у Харківській області з органами місцевого самоврядування та іншими державними установами регіону керівники сільгосппідприємств підвищили розмір заробітної плати 10 780 працівникам. Сума виплаченої заробітної плати збільшена майже на 12 млн.грн., що забезпечило додаткові щомісячні надходження податку на доходи фізичних осіб на 1,8 млн.грн.,  єдиного соціального внеску – понад 4 млн. грн.

Крім того, аграріями добровільно оформлено трудові відносини з 658  найманими працівниками, яким нарахована заробітна плата на загальну суму 3,9 млн.грн. Додаткові надходження в цьому випадку склали: ПДФО – півмільйона грн., ЄСВ – 1 млн. гривень.

Операція «Урожай-2015» на Харківщині  триває.

 

Майже 70 капсул «трамадола» виявлено співробітниками Харківської митниці ДФС

Як повідомили у фіскальній службі області, на митному посту «Гоптівка» під час митного огляду транспортного засобу та особистих речей громадянина України, на передньому пасажирському сидінні автомобіля було виявлено 7 блістерів з 68 капсулами «Трамадол».

Співробітники митниці відзначають, що зазначений лікарський засіб є обмеженим для переміщення через митний кордон України та внесений до переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

Таким чином, громадянин України не заявив відомості про товар, який підлягає обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

За вказаним фактом складено протокол про порушення  митних правил, передбачених статтею 472 Митного кодексу України.

 

На Харківській митниці завадили вивезенню психотропних речовин

На митному посту «Гоптівка» Харківської митниці ДФС під час проведення митного огляду транспортного засобу та особистих речей громадянина України на задньому сидінні автомобіля було виявлено 192  таблетки «Феназепам».

Як відзначили співробітники митниці, зазначений лікарський засіб є обмеженим для переміщення через митний кордон України та внесений до переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

Таким чином, громадянин України не заявив відомості про товар, який підлягає обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

За вказаним фактом складено протокол про порушення  митних правил, передбачених статтею 472 Митного кодексу України.

 

Харківські юристи фіскальної служби виграли на користь держави понад мільярд гривень

Півтори тисячі виграних справ у судах різних інстанцій, загальна сума розглянутих на користь держави справ  - 1,26 млрд. грн., такі результати роботи юристів фіскальної служби регіону за вісім місяців поточного року.  

В Головному управлінні ДФС Харківської області відзначають, робота юридичних підрозілів направлена передусім на захист економічних інтересів держави. Адже серед платників багато і таких, хто намагається зіграти тільки у свої ворота. 

Так, нещодавно, Харківським апеляційним адміністративним судом було залишено без змін постанову окружного адміністративного суду, якою відмовлено в задоволенні позову  однієї з харківських фірм до фіскальної служби області.

Позов стосувався скасування податкових повідомлень-рішень та штрафних санкцій на загальну суму близько 700 тисяч гривень.

Як розповіли юристи відомства, судом апеляційної інстанції підтверджено прaвомірність проведення позапланової виїзної перевірки, під час якої податківці встановили відсутність факту здійснення  господарських операцій між позивачем та його контрагентами.

Так, позивач - приватне підприємство, яке  надавало охоронні послуги, замовило у контрагента кур’єрські послуги та консультації з бухгалтерської справи. Але коли  почали перевіряти вказаного контрагента, з’ясувалося, що він знаходиться у Києві, а отже  кур’єрські послуги в Харкові здійснювати не має можливості. Консультації з бухгалтерської справи йому теж надавати не під силу, адже основний вид його діяльності – оптова торгівля продуктами харчування. Та ще й позивач не надав відповідну документацію, яка б  підтвердила факт здійснення фінансово-господарських операцій.

Тож правовики дійшли висновку, що усі операції, які здійснювало підприємство,  мали на меті заниження до сплати в бюджет податку на додану вартість та податку на прибуток. А отже і довели правомірність прийнятого ними податкового повідомлення-рішення в рамках правового поля.

 

ДФС затвердила Реєстр великих платників податків на 2016 рік

На сайті податкової оприлюднено наказ ДФСУ «Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2016 рік» від 08.09.2015 р. № 681. Згідно з документом, до когорти великих платників податку ввійшла 1751 компанія.

Нагадаємо: великий платник податків — це юрособа, у якої обсяг доходу від усіх видів діяльності за останні 4 послідовні податкові (звітні) квартали перевищує 500 млн грн або загальна сума сплачених до держбюджету податків за платежами, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, за такий самий період перевищує 12 млн грн.

 

Із якої дати відраховувати строк використання автомобіля для обчислення транспортного податку

Датою початку користування (вводу в експлуатацію) транспортних засобів, що були в користуванні та ввозяться на митну територію України, вважається дата їх першої реєстрації, визначена в реєстраційних документах, які видані вповноваженими державними органами та які дають право експлуатувати ці транспортні засоби на постійній основі. У разі відсутності реєстраційних документів першої реєстрації транспортних засобів датою початку використання транспортного засобу вважається календарна дата його виготовлення (день, місяць, рік). У разі якщо календарну дату визначити неможливо, такою датою слід вважати 1 січня року виготовлення, зазначеного в реєстраційних документах.

 

Протягом курортного сезону 2015 виявлено майже 1,7 тис. фактів порушень підприємцями податкового законодавства

З початку курортного сезону 2015 року підрозділами контролю за проведенням розрахункових операцій ДФС у місцях масового відпочинку громадян було перевірено 1 665 господарських об`єктів. У всіх випадках було встановлено порушення чинного законодавства.

За результатами проведених перевірок:

- до суб`єктів господарювання – порушників законодавства застосовані штрафні санкції на загальну суму понад 9 млн. грн.;

- виявлено 248 фактів діяльності без дозвільних документів;

- вилучено з незаконного обігу продукції на загальну суму понад 7 млн. грн.;

- проведено 161 хронометраж виторгів, проведених через РРО. Під час хронометражів середньоденна сума виторгів зросла майже на 2,5 млн. грн.

Щодо видів порушень, слід відзначити наступні: проведення розрахунків через РРО без використання режиму попереднього програмування найменування товару; реалізація товарів, не облікованих за місцем їх реалізації та зберігання у встановленому порядку; реалізація алкогольних напоїв за цінами нижчими, ніж встановлені мінімальні роздрібні ціни; зберігання та реалізація алкогольних напоїв, маркованих марками акцизного податку з візуальними ознаками підробки та неоприбуткування готівки.

 

Податкова міліція перекрила канал нелегального постачання на територію України елітних продуктів харчування та алкогольних напоїв

Співробітниками податкової міліції у рамках проведення операції «Рубіж-2015» та у ході досудового розслідування кримінального провадження за ч.1 ст. 204 ліквідовано міжнародний канал переміщення на територію України елітних продуктів харчування та алкогольних напоїв без марок акцизного податку.

Для збуту товарів організаторами схеми було відкрито інтернет-сайт з обмеженим доступом. Придбати елітні алкогольні напої та товари народного споживання, які незаконно ввозилися на територію України, могли лише члени клубу по виданих картках шляхом реєстрації на даному сайті. При цьому стати членом клубу можна було лише при наявності попередньої рекомендації іншого члена клубу.

Товар доставлявся кур’єрською службою в трьох містах України: Львові, Одесі та Києві.

У результаті проведених обшуків у місцях накопичення незаконно ввезених елітних алкогольних напоїв імпортного походження без марок акцизного податку і товарів народного споживання, а також у мережі магазинів з їх реалізації виявлено понад 2,4 тис. пляшок елітних алкогольних напоїв та продуктів харчування загальною вартістю близько 2 млн. гривень.

Тривають слідчі дії зі встановлення кола осіб, причетних до скоєння зазначеного кримінального правопорушення.

 

Ліквідовано «конвертаційний центр» з обiгом 600 млн. грн.

Співробітниками податкової міліції у м. Києві в рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ч. 5 ст. 27, ч. 3 ст. 212 КК України, припинено діяльність «конвертаційного центру».

Встановлено, що органiзатором даного «конвертацiйного центру» був голова одного з обласних комітетів по боротьбі з корупцією. Центр здійснював свою діяльність пiд прикриттям даного комiтету.

За результатами проведених заходів здійснено 10 обшуків в офісних та житлових приміщеннях учасників «конвертаційного центру», у ході яких вилучено 110 печаток підприємств, 200 тис. грн. готівки, 15 ноутбуків, мобільні телефони, електронні ключі для подачі звітності, фінансово-господарські документи та чорнові записи.

Загальний обсяг проконвертованих коштів за 2015 рік складає 600 млн. грн., втрати бюджету становлять 100 млн. гривень.

Тривають слідчі дії.

 

Податкова міліція викрила оборудки на ринку землі на суму 82 млн. грн.

Співробітниками податкової міліції Центрального офісу з обслуговування великих платників у рамках розслідування кримінального провадження, зареєстрованого за ч. 1 ст.205 та ч.3 ст.209 КК України, встановлено групу осіб, яка займалась незаконним формуванням податкового кредиту з ПДВ, конвертуванням грошових коштів та подальшою легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом.

Свої незаконні операції злочинці проводили, використовуючи в якості транзиту грошових коштів розрахункові рахунки підприємства, відкриті в одному з комерційних банків м. Києва.

Встановлено, що протягом 2013 року шляхом використання документів і реквізитів підконтрольного підприємства зазначеними особами було отримано безготівкові кошти у сумі 82 млн. грн. від комерційного банку м. Києва, які в подальшому використано для придбання тринадцяти земельних ділянок на території Київської області за завищеною вартість.

Згідно документів, вартість ділянок склала 82 млн. грн., що на 76 млн. 643 тис. грн. більше їх ринкової (оціночної) вартості.

Тривають слідчі дії по встановленню кола осіб, причетних до скоєння зазначеного кримінального правопорушення.

 

Протягом січня – серпня 2015 року Контакт – центром ДФС надано понад 897 тис. відповідей на запитання платників податків та громадян

З початку 2015 року Контакт – центром Державної фіскальної служби надано 897,2 тис. відповідей на запитання платників податків та громадян. Більшість з них, 866,6 тис. – надано у телефонному режимі. Електронною поштою та факсом надано 28,3 тис. відповідей. З використанням автовідповідача користувачі отримали 2,3 тис. відповідей на свої запитання.

Найчастіше суб`єктів господарювання цікавили питання податку на додану вартість, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, податку на доходи фізичних осіб та податку на прибуток підприємств.

Для уникнення неоднозначного трактування положень законодавства відповіді надаються з використанням Бази знань. Це автоматизована база уніфікованих відповідей на запитання платників податків та громадян, яка постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані.

У січні – серпні 2015 року з використанням Бази знань платникам податків було надано 440 письмових консультацій. Станом на 1 вересня База знань налічує 13,5 тис. запитань – відповідей. 

Для зручності суб`єктів господарювання та громадян Базу знань розміщено на головній сторінці офіційного веб – порталу Державної фіскальної служби у розділі «Запитання – відповіді з Бази знань» Загальнодоступного інформаційно – довідкового ресурсу.

З початку року за допомогою ЗІР самостійно знайшли відповіді на свої запитання майже 1,7 млн. клієнтів офіційного веб-порталу ДФС.

 

З початку 2015 року до бюджету сплачено 116,7 млрд. грн. ЄСВ

Протягом січня - серпня поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування склали 116,7 млрд. грн. Зокрема, у серпні до бюджету сплачено 14,6 млрд. грн. цього податку.

Єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

 

ДФС закликає платників користуватись електронними сервісами

Державна фіскальна служба України пропонує платникам скористатись електронними сервісами. Електронні сервіси, розміщені на офіційному веб-порталі ДФС

 

Як оподатковуються аліменти, у тому числі отриманні від батька - нерезидента ?

Відповідно до п.п. 165.1.14 п.165.1 ст.165 Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи аліменти, що виплачуються платнику податку згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених згідно із Сімейним кодексом України, за винятком виплати аліментів нерезидентом незалежно від їх розміру, якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

Згідно із п.170.11 ст.170 р.IV Кодексу, у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставками, визначеними в п.167.1 ст.167 Кодексу.

Отже, платник податку, який отримує аліменти від нерезидента зобов’язаний включити суму таких доходів до складу загального річного оподатковуваного доходу та сплатити податок за ставками 15% та/або 20%.

 

Якщо підприємець, який має найманих працівників, мобілізований на військову службу, але бізнес (роздрібна торгівля) не буде призупинятися, що робити із виплатою зарплати та перерахування податку на доходи фізичних осіб ?

На період своєї військової служби за призовом під час мобілізації підприємець може уповноважити іншу особу на виплату найманим працівникам заробітної плати та/або інших доходів. При цьому обов'язок з нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб з таких виплат на строк військової служби самозайнятої особи несе ця уповноважена особа.

ісля демобілізації протягом 180 календарних днів підприємець повинен буде перерахувати в бюджет податок на доходи фізичних осіб, що був нарахований та утриманий уповноваженою особою із заробітної плати та/або інших доходів найманих працівників. Протягом цих 180 календарних днів, відлік яких починається з першого дня демобілізації, територіальними органами ДФС не будуть застосовуватись штрафні та фінансові санкції.

Підставою для таких дій буде заява фізичної особи - підприємця та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до територіального органу ДФС за місцем податкової реєстрації протягом 10 днів після демобілізації чи закінчення лікування (реабілітації), пов’язаного з виконанням обов'язків під час мобілізації.

Зазначена норма міститься в Кодексі. Зокрема, відповідно до п.п.4 п.3 р.І Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації» від 20.05.2014 р. № 1275-VII № 1275 до підр.10 р.XX "Перехідні положення" Кодексу було додано п.25, в якому регламентуються дії самозайнятих осіб (фізичних осіб - підприємців, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність) у разі їхнього призову на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов'язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, під час особливого періоду, визначеного Законом України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

 

Як оподатковуються ПДФО доплати, надбавки, премії, що нараховуються фізичній особі відповідно до умов трудового договору в поточному місяці за минулі податкові періоди ?

Відповідно до пп.14.1.48 п.14.1 ст.14 Кодексу заробітна плата для цілей розділу IV Кодексу - основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.

Згідно із п.2.2 р.2 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.04 №5, до фонду додаткової заробітної плати відносяться доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством, премії, пов’язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

До інших заохочувальних та компенсаційних виплат включаються винагороди та премії, які мають одноразовий характер, компенсаційні та інші грошові й матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми (п.2.3 р.2 Інструкції).

Заробітна плата, згідно пп.«є» пп.14.1.54 п.14.1 ст.14 Кодексу, відноситься до доходів з джерелом їх походження з України і є об’єктом оподаткування відповідно до пп.163.1.2 п.163.1 ст.163 Кодексу.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст.167 Кодексу (пп.168.1.1 п.168.1 ст.168 Кодексу).

Якщо нарахування фонду оплати праці здійснюються за попередній період, зокрема у зв’язку з уточненням кількості відпрацьованого часу, виявленням помилок, вони відображаються у фонді оплати праці того місяця, у якому були здійснені нарахування (пп.1.6.2.п.1.6 р.1 Інструкції).

Таким чином, доплати, надбавки і премії, які нараховуються платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму, включаються до складу заробітної плати платника податку і підлягають оподаткуванню у тому місяці, в якому здійснені нарахування.

 

Чи є об’єктом оподаткування ПДФО компенсація найманому працівнику витрат за використання під час виконання службових обов’язків власного автомобіля, який не знаходиться в оренді у юридичної особи ?

Компенсація, яка виплачується юридичною особою найманому працівнику за використання ним під час здійснення службових обов’язків власного автомобіля, який не перебуває в оренді у юридичної особи, може здійснюватися за рішенням керівника підприємства та буде вважатися додатковим благом найманого працівника.

Отже сума такої компенсації  оподатковується податком на доходи фізичних осіб на підставі підпунктів «а» та «г» п.п.164.2.17 п.164.2 ст.164  Кодексу та відображається у податковому розрахунку за ф. N 1ДФ з ознакою доходу «126».

Відповідно до п.п.168.1.1 п.168.1 ст.168 Кодексу юридична особа як податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язана утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст.167 Кодексу.

 

Чи є об’єктом оподаткування військовим збором разова нецільова матеріальна допомога, яка надається роботодавцем працівнику ?

Відповідно до пп.1.2 п.161 підр.10 р.XX Кодексу об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст.163 Кодексу, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід. До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються згідно з п.164.2 ст.164 Кодексу доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику відповідно до умов трудового договору (контракту), та інші доходи, крім зазначених у ст.165 Кодексу. У разі якщо працедавець надає окремим працівникам матеріальну допомогу за їхніми заявами у зв’язку з особистими обставинами без встановлення цілей або напрямів її витрачення та носить разовий характер, наприклад на вирішення соціально-побутових потреб, то сума такої допомоги є нецільовою благодійною допомогою та оподатковується з урахуванням п.170.7 ст.170 Кодексу.    Відповідно до пп.170.7.3 цього пункту не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами — юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим пп.169.4.1 п.169.4 ст. 169 Кодексу, встановленого на 1 січня такого року (у 2015р. - 1710 гривень). При цьому якщо сума нецільової благодійної допомоги перевищує зазначений розмір, то сума такої допомоги в частині її перевищення є об’єктом оподаткування військовим збором.

Отже, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, тобто не оподатковується, сума нецільової благодійної допомоги, що надається роботодавцем на користь працівника, яка сукупно у 2015р. не перевищує 1710 грн., а в частині її перевищення є об’єктом оподаткування військовим збором.

 

Чи є об’єктом оподаткування ПДФО сума допомоги по вагітності та пологах?

Відповідно до пп.165.1.1 п.165.1 ст.165 р.IV Кодексу до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги у вигляді адресних виплат та надання соціальних і реабілітаційних послуг відповідно до закону, житлових та інших субсидій або дотацій, компенсацій (включаючи грошові компенсації інвалідам, на дітей-інвалідів при реалізації індивідуальних програм реабілітації інвалідів, суми допомоги по вагітності та пологах).

Згідно з Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015р.№ 4, сума допомоги по вагітності та пологах відображається у податковому розрахунку за ф.№ 1ДФ під ознакою доходу «128» як соціальні виплати з відповідних бюджетів.

 

Чи передбачене визначення чистого оподатковуваного доходу фізичною особою - підприємцем платником єдиного податку другої групи?

Норми Податкового кодексу України передбачають такі способи оподаткування доходів, що одержують фізичні особи - підприємці:

у разі застосування загальної системи оподаткування - податком на доходи фізичних осіб оподатковується чистий оподатковуваний дохід, який визначається як різниця між загальним оподатковуваним доходом і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю фізичної особи - підприємця.

При цьому фізичні особи - підприємці, які обрали загальну систему оподаткування, відповідно до п. 177.10 ст. 177 Податкового кодексу зобов'язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару;

у разі застосування спрощеної системи оподаткування - здійснюється сплата єдиного податку, який встановлюється у відсотках (фіксованих ставках) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, та у відсотках до доходу (відсоткові ставки).

Платники єдиного податку другої групи згідно з п.п. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу ведуть книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Дані книг використовуються платником податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку.

Визначення платниками єдиного податку такого показника як чистий оподатковуваний дохід положеннями глави 1 розділу XIV «Спеціальні режими оподаткування» Податкового Кодексу не передбачено.

 

Який строк сплати єдиного податку, нарахованого за перевищення обсягу доходу?

Відповідно до п.295.7 ст.295 Податкового кодексу єдиний податок, нарахований за перевищення обсягу доходу, сплачується протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.

Податкові декларації, крім випадків, передбачених Податковим кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (пп.49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу).

 

Чи передбачена відповідальність за неподання фізичною особою підприємцем - платником єдиного податку заяви для внесення змін до відомостей, які зазначені у реєстрі платників єдиного податку (у разі зміни місця провадження господарської діяльності)?

Податковим кодексом України не передбачена відповідальність за неподання фізичною особою - підприємцем - платником єдиного податку заяви про застосування спрощеної системи оподаткування у разі зміни місця провадження господарської діяльності.

Водночас, у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої - третьої груп вимог, встановлених гл. 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» р. XIV Податкового кодексу, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої - третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб'єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом (п. 299.11 ст. 299 Податкового кодексу).

Окрім того, якщо зміна місця провадження господарської діяльності призводить до збільшення розміру ставки єдиного податку, зокрема у разі здійснення платниками єдиного податку першої і другої груп господарської діяльності на територіях більш як однієї сільської, селищної або міської ради, то до платника, яким не подано заяву про зміну місця провадження діяльності, застосовується відповідальність, передбачена п. 122.1 ст. 122 Податкового кодексу.

 

При яких умовах застосовується РРО платниками єдиного податку  другої та третьої групи?

Згідно з п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку:

першої групи;

другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень застосування реєстратора розрахункових операцій для такого платника єдиного податку є обов'язковим.

Застосування реєстратора розрахункових операцій розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

 

Чи мають право застосовувати книги обліку розрахункових операцій та розрахункові книжки при роздрібній торгівлі пивом на розлив  фізичні особи підприємці - платники єдиного податку другої і третьої груп?

З  01.07.2015 р. діяльність з роздрібної торгівлі пивом підлягає ліцензуванню на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв. Фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку другої та третьої груп мають право здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив, у тому числі пива, виключно через заклад ресторанного господарства або спеціалізований відділ, що має статус закладу ресторанного харчування, за умови наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та застосування при проведенні розрахунків РРО.

 

Як користуватись електронним сервісом «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису»?

Державною фіскальною службою України запроваджено новий електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».

Фізична особа - платник податків може сформувати Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді виключно для отримання інформації про себе.

Формування Запиту здійснюється за допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності», яке розміщене на офіційному веб-порталі ДФС та є загальнодоступним для використання.

Запит має підписуватися електронним цифровим підписом з одночасним застосовуванням посиленого сертифікату, після чого надсилатися до ДФС на єдину електронну адресу подання звітності (zvit@sta.gov.ua).

Після обробки запиту на електронну адресу фізичної особи - платника податків направляється файл-відповідь, який містить відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків.

Слід звернути увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.

Детальніше з інформацією щодо роботи сервісу та Порядком формування запиту щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису та отримання відповіді на запит з ДФС можна ознайомитися за посиланням: http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid (Головна>Фізичним особам>Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді).

 

За фіскальним чеком покупець може перевірити легальність касового апарату продавця

Державна фіскальна служба запровадила новий електронний сервіс, за допомогою якого громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість отримати інформацію, чи зареєстрований конкретний реєстратор розрахункових операцій (РРО) в органах ДФС.

Так, наприклад, будь-який громадянин, придбавши товар в магазині, за отриманим фіскальним чеком може перевірити чи зареєстрований в органах ДФС касовий апарат, на якому продавцем товарів або послуг був роздрукований цей фіскальний чек.

У свою чергу, суб’єкт господарювання завдяки сервісу, зокрема, може отримати дані щодо фіскальних номерів РРО, найменування суб’єкта господарювання (прізвища, імені, по батькові), дату реєстрації, номер останньої книги обліку розрахункових операцій (КОРО), зареєстрованої на такий РРО та дати її реєстрації тощо.

Також запроваджений електронний сервіс містить інформацію про зареєстровані суб’єктами господарювання книги обліку розрахункових операцій.

Користувач сервісу також може отримати інформацію щодо фіскальних номерів РРО та КОРО, реєстрацію яких скасовано за заявою суб’єкта господарювання або з ініціативи органів ДФС.
Сервісом можна скористатися на офіційному порталі ДФС (www.sfs.gov.ua) у розділах «Інформація про РРО» та «Інформація про книги ОРО».

 

Що є об’єктом оподаткування військовим збором?

Відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 розд. XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) об’єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ.

Згідно з п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є:
загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід;

доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання);

іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
Об’єктом оподаткування нерезидента є:

загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні;

доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 132.02).

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/7243 | Переглядів: 32Дата публікації: 13:45 15.09.2015