Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Податкові консультації з першого вересня 2015 року - по-новому

Куп`янська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 17 липня 2015 року № 655-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків»  у статтю 52 Податкові консультації внесені наступні зміни:

пункт 52.3 доповнено реченням такого змісту: "Консультація, надана в письмовій або електронній формі, обов’язково повинна містити опис питань, що порушуються платником податків, з урахуванням фактичних обставин, вказаних у зверненні платника податків, обґрунтування застосування норм законодавства та висновок з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства";

пункт 52.4 викладено в такій редакції:

"52.4. Консультації, крім узагальнюючих, надаються:

в усній формі - контролюючими органами;

у письмовій або електронній формі - контролюючими органами в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, та підлягають обов’язковому розміщенню на сайті контролюючого органу, який надав консультацію, протягом 10 календарних днів після дня їх надання без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків та його податкової адреси";

пункт 52.6 викладено в такій редакції:

"52.6. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, проводить періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов’язань, та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню, у тому числі на офіційному веб-сайті цього органу, протягом 5 календарних днів".

Ці зміни набувають чинності з 01.09.15.

 

ДФС передано 70 автомобілів для потреб АТО

Для забезпечення проведення антитерористичної операції в окремих районах Донецької та Луганської областей, Державною фіскальною службою України (її територіальними органами та державним підприємством, що знаходиться у сфері управління ДФС) впродовж 2014 року – 1 півріччя 2015 року передано 70 автомобілів суб’єктам боротьби з тероризмом, які визначені Законом України «Про боротьбу з тероризмом».

Зокрема, до сфери управління Міністерства оборони України передано 69 автомобілів та Служби безпеки України – 1 автомобіль.

Крім того, для забезпечення автотранспортом підрозділу ДФС, який безпосередньо знаходиться в зоні проведення АТО (у складі мобільної групи «Фантом»), ДФС зроблено перерозподіл наявного транспорту. За його результатами територіальними органами ДФС було передано 38 автомобілів.

Водночас до сфери управління Міноборони у 2015 році, окрім автомобілів, Державною фіскальною службою було також передано понад 600 одиниць комплектуючих та запасних частин до транспортних засобів.

 

До уваги платників ПДВ

ГУ ДФС у Харківській області нагадує про зміни внесені до Податкового кодексу України Законом України від 16.07.15 №643-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість", який набув чинності 29 липня 2015 року, зокрема, в частині застосування спеціального режиму оподаткування в межах системи електронного адміністрування ПДВ.

Доводимо до відома платників податків листи-роз'яснення ДФС України із зазначеного питання. 

Лист ДФС України від 11.08.15 №29560/7/99-99-19-03-02-17 "Про зміни в системі електронного адміністрування ПДВ для сільськогосподарських підприємств"

Лист ДФС України від 11.08.15 №29562/7/99-99-19-03-01-17 "Про деякі особливості функціонування системи електронного адміністрування ПДВ"

 

З початку 2015 року митницями ДФС порушено понад 10 тис. справ про порушення митних правил

Протягом січня – липня поточного року митницями Державної фіскальної служби порушено 10 293 справи про порушення митних правил на суму понад 779,17 млн. грн. З них у 5 тис. справах вилучено предмети правопорушень на суму понад 318,57 млн. грн.

Переважну більшість вартості вилученого складають промислові товари – понад 180,30 млн. грн. Продовольчих товарів вилучено на суму понад 40,43 млн. грн., валюти – понад 71,46 млн. грн., транспортних засобів – понад 26,38 млн. грн.

Так, зокрема, на початку серпня в зону діяльності Київської міської митниці ДФС було ввезено18 144 кгтовару „ядра горіхів кеш`ю” загальною вартістю 86 410,8 дол. США.

Під час перевірки документів, наданих для митного оформлення зазначеного товару, встановлено, що його вартість становить 140 842,8 дол. США.

Тобто зазначений товар намагалися ввезти в Україну на підставі документів, які містили неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості.

За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України („Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю).

Крім того, з початку року митницями ДФС розглянуто 3 530 справ про порушення митних правил та стягнуто штрафів на суму понад 173,23 млн. грн. З них до держбюджету перераховано понад 9,66 млн. грн.

Також 5 717 справ передано на розгляд суду. За результатами розгляду судом прийняте рішення про конфіскацію предметів правопорушень на суму понад 298,18 млн. грн. Крім того, накладено штрафів на суму понад 229,11 млн. грн.

Найпопулярнішим електронним сервісом ДФС є надання виписки з ЄРПН

Одним з найпопулярніших електронних сервісів ДФС є надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних, як покупцю так і продавцю. З початку поточного року опрацьовано понад 20 млн. таких запитів.

Не меншим попитом користується послуга з укладання договору з територіальними органами ДФС «Про визнання електронних документів» в електронній формі. Протягом зазначеного періоду було укладено майже 404 тис. таких договорів з платниками податків.

Цікавляться користувачі й інформацією з реєстру платників ПДВ щодо наявності платників у зазначеному реєстрі. Протягом 7 місяців поточного року було опрацьовано майже 34 тис. запитів з цієї теми.

Крім того, з початку 2015 року автоматизованою системою «Єдине вікно подання електронної звітності» ДФС опрацьовано понад 177 тис. електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах.

Загалом, з початку 2015 року «Єдиним вікном подання електронної звітності» Державної фіскальної служби користуються майже 978 тис. платників податків.

Для інформаційної підтримки та технічної допомоги суб`єктам господарювання функціонує call – центр ДФС, яким з початку 2015 року надано майже 148 тис. відповідей з питань подання електронної податкової звітності та реєстрації  податкових накладних.

 

Харківською митницею за 7 місяців поточного року перераховано до бюджету майже 7 млрд. грн.

Ця сума більш ніж вдвічі перевищила надходження за січень-липень минулого року (+ 3,7 млрд.грн).

Левову частку цьогорічних перерахувань склав податок на додану вартість – 4,6 млрд. грн. Окрім того, надійшло 1,4 млрд. грн. акцизного збору та близько 1,0 млрд. грн. мита.

У липні 2015 року «митні надходження» склали 941,2 млн. грн., що на 187,1 млн. грн. більше ніж за аналогічний період минулого року. Понад 653,0 млн. грн. із загальної суми  це – ПДВ.

Основними бюджетоутворюючими товарами, митне оформлення яких здійснювалось з початку року в зоні діяльності Харківської митниці ДФС, були:

- нафтопродукти – сплачено митних платежів на суму 3,1 млрд. грн ;

- пластмаси – сплачено митних платежів на суму 0,5 млрд. грн.;

- тютюнова сировина – сплачено митних платежів на суму 0,45 млрд. грн.

Як підкреслюють в Харківській митниці ДФС, сьогодні одним із приоритетних завдань відомства є налагодження ефективного сервісного обслуговування платників, зменшення часу оформлення документів та перехід до повного електронного спілкування.

 

Харківщина: протягом липня сума переплат скорочена більш ніж на 1,0 млрд. грн.

Зокрема, зменшення переплат відбулося по рентних платежах (на 983,6 млн.грн.), по податку на додану вартість (на 29,5 млн.грн.) та податку на прибуток (на 6,6 млн.грн.).

Скорочення відбулося завдяки прогресивним змінам у законодавстві та впровадження електронного адміністрування податку на додану вартість й створення автоматизованих систем.

При цьому, сума зібраних на Харківщині податків збільшується. Так, за сім місяців поточного року до Державного бюджету надійшло 7,2 млрд.грн. податків, зборів та обов’язкових платежів, що більше індикативного показника майже на 0,5 млрд. грн. Темп росту до минулого року 195,5 відсотків.

Серед головних факторів такого зростання податківці відзначають сумлінність платників та удосконалення процесу адміністрування податків.

 

Харківщина: За 7 місяців поточного року «спрощенці» сплатили до бюджету майже 500 млн. грн. єдиного податку

З них понад 87 млн. грн. надійшло у липні 2015 року.

Загальна сума надходжень перевищила минулорічні на 38%. У січні-липні 2014 року від діяльності спрощенців бюджет отримав понад 359 млн. грн.

У розрізі категорій платників фізичні особи – підприємці протягом 7 місяців поточного року сплатили до бюджету понад 357 млн. грн. Це на 91 млн. грн.  більше, ніж за аналогічний період минулого року. Зокрема, у липні від цих платників надійшло майже 62 млн. грн. єдиного податку.

У свою чергу, юридичні особи, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, з початку року спрямували до держбюджету майже 105 млн. грн. податку. Порівняно з відповідним періодом минулого року сплата зросла на 15 млн. грн. У липні 2015 року юрособи-«спрощенці» перерахували до бюджету 16,4 млн. грн.

Решта коштів була сплачена сільгоспвиробниками, які застосовують спрощену систему оподаткування.

 

Роман Насіров: Ми повинні напрацювати зміни, які комплексно поліпшать умови ведення бізнесу

Державна фіскальна служба та платники податків мають спільно працювати над поліпшенням умов ведення бізнесу. Про це Голова ДФС Роман Насіров, під час круглого столу на тему: „СЕА ПДВ в повному режимі: перші підсумки”, який відбувся в Українському союзі промисловців і підприємців.

За підтримки бізнесу, в тому числі, членів УСПП, вдалося ухвалити Закон України від 16 липня 2015 р. №643-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість” та вже імплементувати додаткові необхідні зміни, які були зроблені в системі 10 днів тому.

„Ми вже бачимо результати нашого діалогу, - зазначив Роман Насіров. – Але процес покращення не закінчився. Нам разом із вами, платниками податків, потрібно рухатися далі в бік удосконалення не тільки цієї системи, а й напрацювання інших подібних систем для більш  ефективного процесу сплати податків”.

У ДФС зроблено вже чимало для мінімізації діяльності нелегального бізнесу в Україні взагалі. Це стосується як боротьби з „податковими ямами”, контрабандою, так і контролю за реалізацією та обігом підакцизних товарів та іншими схемами ухилення від сплати податків.

„Для уникнення можливості маніпулювання з ПДВ ми здійснюємо постійний моніторинг, щоб бути впевненими, що СЕА не має так званих дірок. І досі проблем у нас не виникало”, - поінформував керівник відомства.

Як наслідок, сьогодні виписати класичній „податковій ямі” податкову накладну не можливо, хоча такі спроби є. Буквально на цьому тижні на Київщині працівники ДФС упередили спробу підприємства зареєструвати податкову накладну за фіктивними операціями на 43 млрд. грн.

Остаточно ж, за прогнозами податківців, повністю вичистити  незрозумілий податковий кредит, який існував у системі, реально у жовтні-листопаді 2015 року.

Нині у ДФС завершується розробка пропозицій щодо змін до Податкового кодексу, які невдовзі буде подано Міністерству фінансів України.

„Це можна назвати змінами до кодексу, маленькою реформою чи просто податковою реформою. Нам потрібно багато чого змінити в адмініструванні акцизного податку, ренти, ЄСВ, ПДФО, доопрацювати податок на прибуток. Головне, що ми дуже часто чуємо від бізнесу: повинні бути зрозумілі рівні умови. Не можна, щоб комусь вдавалося працювати „по-чорному”, а всі інші мають за нього сплачувати податки”, - переконаний Голова ДФС.

У свою чергу президент УСПП Анатолій Кінах заявив про готовність представників бізнесу до діалогу. „Нам потрібно на постійній основі шукати рішення, які відповідатимуть як законам економіки, фінансів, так і інтересам української держави і суспільства, - зауважив він. - Ми впевнені що такий діалог є дуже важливим в усіх аспектах, починаючи від довіри і закінчуючи спільними кроками щодо виходу з кризи”.

 

У Харківській області податківці перекрили канал незаконного переміщення товарів до Російської Федерації

У Харківській області співробітники податкової міліції спільно з прикордонниками та прокуратурою припинили діяльність великого каналу незаконного переміщення товарів з України в Російську Федерацію.

Встановлено, що протягом 2014-2015 рр. громадянин України організував схему незаконного переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі підакцизних, на територію Росії, замовниками якої були Інтернет-магазини. Зазначені дії призвели до ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах.

Протиправна схема функціонувала завдяки діяльності організованого злочинного угруповання, до складу якої входило понад 15 осіб з числа громадян України - жителів м. Харкова та громадян РФ.

Для проведення спецоперації з нейтралізації каналу з числа співробітників податкової міліції створено 6 мобільних слідчо-оперативних груп, до складу яких увійшло більше 18 оперативних співробітників, 8 слідчих і 15 оперативних співробітників Харківського прикордонного загону.

В ході проведення першого етапу операції, в районі між селами Рублене і Крейдянка Харківської області, при спробі незаконного перетину держкордону по так званій «зеленці» у напрямку Російської Федерації, співробітниками податкової міліції та прикордонниками було затримано два автомобілі УАЗ з товарами народного споживання. Одним з автомобілів керував організатор злочинної групи. При затриманні правоохоронці були вимушені застосувати вогнепальну зброю.

Одночасно з цим в місцях проживання членів групи, їхніх автомобілях і на складі були проведені обшуки. У результаті було знайдено запчастини до приладів військового призначення на суму понад 1 мільйон гривень, товари, які призначалися для незаконного переміщення до РФ, на суму 3,5 мільйона гривень, два автомобіля УАЗ, 13000 доларів і 13 000 гривень готівкою, а також банківські картки, чорнові записи про рух «контрабандного» товару та грошових коштів, копії платіжних документів російських банків, комп'ютерна техніка.

Організатора злочинного угруповання заарештовано.

Слідчо-оперативні заходи тривають.

 

Харківське підприємство намагалось приховати 41,0 млн. грн. податків

Під час перевірки фахівцями фіскальної служби Харківщини  одного із приватних підприємств було встановлено, що фірма безоплатно отримала у власність цінні папери на суму 216,7 млн. грн. При цьому підприємство «забуло» сплатити з цієї операції податки. Це є порушенням п.п. 135.5.4. Податкового кодексу України, адже дохід у виді безоплатно отриманих акцій підлягає оподаткуванню.

Разом з цим аудитори виявили завищення підприємством виробничої собівартості продукції на суму близько 2,1 млн. грн. та факти несвоєчасного надходження на територію України валютної виручки й неперерахування до бюджету суми податку з доходів нерезидентів.

Загалом, «забудькуватість» підприємства коштувала йому 51,8 млн. грн.,  разом з фінансовими санкціями.

 

Харківщина: завдяки впровадженню системи електронного адміністрування ПДВ сума ризикового кредиту скоротилась більш ніж удвічі

Як розповіли в Управлінні оподаткування юридичних осіб ГУ ДФС у Харківській області у липні підприємства з різними формами ризику зареєстрували податкових накладних на 131 млн. грн. ПДВ менше ніж у червні.

За словами фахівців, головним фактором, що сприяв суттєвому зменшенню суми «тіньового» кредиту з податку на додану вартість є впровадження системи електронного адміністрування ПДВ.

Слід зазначити, що СЕА працює в звичайному режимі близько півтора місяця. Але за цей короткий термін вже показала гарні результати в боротьбі з ухиленням від оподаткування.

У відомстві підкреслюють, що удосконалення системи адміністрування ПДВ сприяє покращенню адмініструванню цього податку, своєчасному виправленню помилок, а також зменшує ризики формування та розповсюдженню фіктивного податкового кредиту.

Слід зазначити, що з 1 липня до 14 серпня поточного року по Харківській області в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстровано 11 тис. податкових накладних на суму 2,4 млрд. грн.

 

З початку року видано 18 099 безоплатних електронних ключів

До них було сформовано 36 198 посилених сертифікатів відкритих ключів.

Як розповіли у відділі реєстрації користувачів при ГУ ДФС у Харківській області центру сертифікації ключів ІДД ДФС більшість із сертифікатів отримали фізичні особи – 20 450. В той же час юридичним особам видано 15 748 сертифікатів.

Загалом за сім місяців поточного року послугами Центру скористались понад 12 238 клієнтів – 9 363 фізичних та 2 875 юридичних осіб.

Фахівці підкреслюють, що безоплатне надання електронних ключів та формування посилених сертифікатів до них є однією із складових розвитку електронних сервісів фіскальної служби. Адже за допомогою ключів електронного цифрового підпису, виданих Центром, платники мають змогу звітувати он-лайн не тільки до органів ДФС, а й до органів Держстату та Пенсійного фонду.

Нагадаємо, що АЦСК ІДД у Харкові та області були відкриті майже три роки тому. На сьогодні вони обслуговують понад 3 мільйони посилених сертифікатів відкритих ключів.

Також в ГУ ДФС у Харківській області повідомляють, що для формування звітності в електронному вигляді ДФС України пропонує платникам податків наступне безоплатне програмне забезпечення:

  1. Програмне забезпечення «Системи формування та подання до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв’язку податкової звітності, податкових накладних та реєстрів податкових накладних в електронному вигляді» («ОПЗ»). Забезпечує складання всіх форм податкової звітності.
  1. Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подачі електронної звітності» (знаходиться у дослідної експлуатації). Слід зазначити, що дане програмне забезпечення включає модуль для накладання електронного цифрового підпису та відправки електронної звітності. Крім податкової звітності передбачено формування звітності з ЄСВ. 

Крім того запроваджено електронний сервіс "Електронний кабінет платника податків". Електронний кабінет платника надає платникам податків можливість працювати з органами фіскальної служби дистанційно в режимі реального часу. В електронному кабінеті платника податків реалізовано можливість подавати податкову звітність з використанням електронного цифрового підпису. Протягом року для подання звітності сервісом скористались 6539 платників (надіслано 27186 документів) в т.ч. протягом серпня - 753 платника (надіслано 1156 документів).

Безоплатне програмне забезпечення, яке розроблено ДФС України, розміщено на офіційному сайті ДФС України в розділі Платникам податків про електронну звітність. Консультації з питань інсталяції програмного забезпечення та його використання для формування електронної звітності платники податків можуть отримати в центрах обслуговування платників податків (ЦОПП).

 

На Київщині ліквідовано підпільний цех з обробки бурштину

У рамках розслідування кримінального провадження співробітниками податкової міліції у Київській області спільно зі Службою безпеки України виявлено цех з обробки незаконно видобутого та отриманого бурштину, а також виготовлення з нього ювелірних виробів.

Цех було виявлено під час обшуку безхазяйних приміщень, розташованих на території колишнього колгоспу.

Під час проведених заходів вилучено 80 кг необробленого та обробленого каміння коричневого та жовтого кольору, схожого на бурштин, 12 верстатів та інше обладнання для обробки.

Слідчі дії тривають.

 

Єдиний податок і РРО

З 23.07.2015 набрали чинності зміни, внесені до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування РРО, якими, зокрема, встановлено, що платниками єдиного податку першої, другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн., РРО не застосовується.

У разі перевищення в календарному році зазначеного обсягу доходу застосування РРО для таких платників є обов’язковим.

 

Хто сплачує податок, якщо змінився власник транспортного засобу?

Порядок обчислення суми транспортного податку, у разі зміни власника об’єкта оподаткування (легкового автомобіля) регулюється підпунктом 267.6.5 пункту 267.6 статті 267 Податкового кодексу України з внесеними змінами та доповненнями (далі – Кодекс).

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт.

При цьому, контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Підпунктом 267.6.6 пункту 267.6 статті 267 Кодексу визначено, що за об’єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року юридичною особою, то такий платник податку повинен надати контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт. При цьому, транспортний податок сплачується, починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт (підпункт 267.6.4 пункту 267.6 статті 267 Кодексу). 

Нагадаємо, що об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, які використовувались до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см (підпункт 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 Кодексу).

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тисяч гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування (пункту 267.4 статті 267 Кодексу).

Відповідно до підпункту 267.8.1 пункту 267.8 статті 267 транспортний податок сплачується:

- фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

- юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються у річній податковій декларації.

 

Який день вважається днем сплати ЄСВ?

Днем сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування вважається:

1) у разі перерахування сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з рахунка платника на відповідні рахунки органу ДФС - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунка платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу ДФС;

2) у разі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі;

3) у разі сплати єдиного внеску в іноземній валюті - день надходження коштів на відповідні рахунки органів ДФС, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/7185 | Переглядів: 42Дата публікації: 13:58 19.08.2015