Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Земельний податок у 2015 році громадянам необхідно сплатити до 28 серпня

Перелік категорій фізичних осіб, які звільняються від сплати земельного податку, визначено у п.281.1 ст. 281 Податкового кодексу України та поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм: а) для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари; б) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) в містах – не більш як 0,10 гектара; в) для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара; г) для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара; д) для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.
         Для отримання пільги щодо сплати земельного податку фізична особа повинна подати до податкової інспекції за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують право такої особи на пільгу (паспорт, пенсійне посвідчення, посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи», посвідчення «Учасник бойових дій», посвідчення «Інваліда війни», посвідчення «Учасник війни», посвідчення «Члена сім’ї загиблого» тощо.
         Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Додатково повідомляємо, що відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку виникає з моменту державної реєстрації цих прав. Оформлюється таке право відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
         Особливості справляння земельного податку визначені у ст. 269-290 Податкового кодексу України.

Звертаємо Вашу увагу, що у разі виникнення питань прохання звертатися за тел.: 7-86-69  або завітати до Центру обслуговування платників Куп`янської ОДПІ  за адресою: м.Куп`янськ  вул. Харківська, 99.

 

Щодо виникнення податкових зобов’язань виконавця та податкового кредиту замовника за довгостроковими договорами

Куп`янська оДПІ повідомляє, що відповідно до п. 187.9 ст. 187 розд. V Податкового кодексу України (далі – ПКУ) датою виникнення податкових зобов’язань виконавця довгострокових договорів (контрактів) є дата фактичної передачі виконавцем результатів робіт за такими договорами (контрактами).    

При цьому довгостроковий договір (контракт) - це будь-який договір на виготовлення товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва та якщо договорами, які укладені на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапного їх здавання.      

Датою віднесення сум до податкового кредиту замовника з договорів (контрактів), визначених довгостроковими відповідно до п. 187.9 ст. 187 ПКУ, є дата фактичного отримання замовником результатів робіт (оформлених актами виконаних робіт) за такими договорами (контрактами) (п. 198.2 ст. 198 ПКУ).

 

До уваги платників ПДВ

10 серпня 2015 року – останній день подання квартальної звітності з ПДВ.

Суб’єкти господарювання, які звітують з податку на додану вартість поквартально, податкову декларацію з цього податку в електронному вигляді подають протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя). У зв’язку з вихідними днями, останній день подання звітності з ПДВ за 2 квартал - 10 серпня 2015 року.

Нагадуємо: якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається наступний за вихідним або святковим операційний (банківський) день.

Відповідна норма визначена пп. 49.18.2, п.49.20 ст.49 розділу II та п.202.2 розділу V Податкового кодексу України.

В ГУ ДФС у Харківській області відбулася презентація книги «Сумлінні платники податків 2014»

Книга з такою назвою «побачила світ» за ініціативи Голови ради територіального відділення Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України» в Харківській області Марини Вишневської.

На сторінках видання зібрана інформація про платників Харківщини, які не лише сумлінно сплачують податки, а й розвивають свій бізнес, створюють додаткові робочі місця, своєчасно сплачують заробітну плату робітникам. Всі вони стали лауреатами регіонального туру рейтингу «Сумлінний платник податків 2014».

Як зазначила під час заходу в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області Ірина Сагайдак, керівників таких підприємств поправу сьогодні можна назвати патріотами нашої країни.

«В наш час патріоти це не лише ті, хто захищають Україну на полі бою, а й ті, хто своєю працею допомагає відродити її економічний потенціал», - підкреслила посадовець.

Підчас презентації книга «Сумлінний платник податків 2014» була вручена усім лауреатами регіонального туру рейтингу.

Голова ради територіального відділення Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України» в Харківській області Марина Вишневська побажала учасникам заходу й в подальшому залишатися сумлінними платниками та й надалі на високому рівні представляти Харківщину у подібних рейтингах.

 

«Акциз-2015»: перерви не буде

Працівники податкової міліції Харківщини з метою посилення державного контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів і детінізацію вказаного ринку у рамках проведення комплексу широкомасштабних заходів під умовною назвою «Акциз-2015»  продовжують боротьбу із незаконними виготовленням та продажем палива, тютюнових та лікеро-горілчаних виробів.

«Операція «Акциз-2015» розпочала свою дію 10 квітня цього року, - розповідає начальник оперативного управління ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов, - лише за цей час працівниками податкової міліції складено 204 протоколи про адміністративне правопорушення, виявлено 4 підпільних цехи, розпочато 7 кримінальних проваджень».

За 4 місяці співробітники оперативно-слідчих підрозділів ГУ ДФС у Харківській області виявили та вилучили з незаконного обігу

- 648,6 дал алкогольних напоїв на суму 628,5 тис. грн.,

- 103,07  тис. пачок тютюнових виробів на суму 2 млн. 842,5 тис. грн.,

-1241,9 тон  паливно-мастильних матеріалів на суму 23 млн. 502,5 тис. грн.,

- інші підакцизні ТМЦ на суму 1 млн. 126,475 тис грн..

«На теперішній час загальна сума вилученої підакцизної продукції перевищує 28 мільйонів гривень, - зауважує Андрій Бєжанов, - робота за даним напрямком триває».

 

Увага платників - платіжні документи заповнюйте правильно!

Фахівці Куп`янської ОДПІ нагадують, що  Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування ПДВ, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затверджений наказом Міндоходів України від 22.10.2013 № 609.

Усі поля реквізиту „Призначення платежу” розрахункового документу платникам податків потрібно заповнювати у відповідності із затвердженим Порядком. Сплата за кожним видом платежу та за кожним кодом виду сплати має оформлятися окремим документом на переказ.

Текст Порядку заповнення документів та списки кодів видів сплати розміщено на веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/nakazi-pro-diyalnist/62901.html.

У разі виникнення будь-яких запитань платникам податків  слід звертатися за довідками до Центру обслуговування платників при територіальному органі ДФС за місцем реєстрації.

 

Харківщина: за січень-липень 2015 року до бюджету надійшло 221,0 млн. грн. військового збору

            Зокрема, у липні платниками податків Харкова та області сплачено 35,3 млн. грн.

Загалом, за рік існування військового збору до бюджету країни перераховано 345,7 млн. грн.

В ГУ ДФС у Харківській області нагадують, що військовий збір запроваджено із 3 серпня 2014 року. Його платниками є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Військовим збором (1,5 % від об’єкта оподаткування), зокрема, обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри.

Як зазначає в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області Ірина Сагайдак, своєчасна сплата військового збору  - це показник прояву патріотизму жителів Харківщини. Тож така  громадська позиція земляків визиває неабияку повагу та віру в те, що Україна обов’язково переможе.

 

Step by step назустріч бізнесу

На пропозиції підприємницького середовища з метою послаблення податкового тиску на малий та середній бізнес парламентом та Урядом України зроблено дієвий крок назустріч платникам податків.

Прийняті зміни до законодавства України в частині норм застосування реєстраторів розрахункових операцій підприємцями – платниками – єдиного податку ІІ та ІІІ груп при проведені розрахунків за готівку.

Змінами, внесеними Законом України від 01.07.15 №569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» передбачено застосування реєстраторів розрахункових операцій лише платниками другої і третьої груп (фізичними особами - підприємцями) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищує 1 млн. гривень.

Застосування реєстратора розрахункових операцій розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Зазначені зміни свідчать про довіру держави до таких суб’єктів та дозволяють стимулювати платників податків до добровільного декларування реальних обсягів доходів. Це у свою чергу надасть змогу підприємцям зміцнити своє економічне становище, створити нові робочі місця та, як слідство, призведе до збільшення доходної частини бюджету.

Також, дані зміни послаблять соціальну напругу у суспільстві, стабілізують соціальне становище в країні, дадуть змогу малому та середньому бізнесу спокійно планувати свою діяльність та більш ретельно підготуватись до майбутніх нововведень.

 

Заповнення декларації з ПДВ: як заповнити додаткове поле рядка 22.1?

ДФСУ в Базі знань (підкатегорія 101.08) зазначає, що при заповненні додаткового поля в рядку 22.1 податкової декларації з ПДВ ураховуються суми, на які автоматично збільшена реєстраційна сума.

Щоб правильно заповнити додаткове поле в рядку 22.1 декларації, платник податків може надіслати до ДФСУ електронний Запит про стан рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ і суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування (J/F1301205).

На підставі цього запиту платнику податків надається Виписка з системи електронного адміністрування (J/F1401205). У ній міститься інформація про:

— стан рахунку (залишок на рахунку/заборгованість);

— суму ПДВ, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, складові формули розрахунку такої суми.

 

Кого необхідно повідомити у разі несправності касової техніки?

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції, повинні вводити в експлуатацію, проводити технічне обслуговування без порушення раніше здійсненого належним чином опломбування реєстратора розрахункових операцій, ремонтувати РРО через центри сервісного обслуговування.

При виявленні несправностей РРО, а також пошкодження засобів контролю протягом робочого дня, в якому виявлено несправності чи пошкодження, потрібно: письмово або засобами електронного зв’язку в довільній формі повідомити центр сервісного обслуговування; протягом двох робочих днів після дня виявлення несправностей чи пошкодження письмово або засобами електронного зв’язку в довільній формі повідомити про це контролюючий орган, у якому cуб’єкт господарювання зареєстрований платником податків. На період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, але не більше 7 робочих днів, вимкнення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням КОРО та РК або із застосуванням резервного РРО.

Такі дії платника передбачено змінами, які внесені Законом України від 01.07.2015 р. № 569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій».

Затверджені нові форми декларацій збору за паркування і тур збору

Мінфін наказом від 09.07.2015 р. № 636 затвердив нові форми:

— Податкової декларації збору за місця для паркування транспортних засобів;

— Податкової декларації туристичного збору.

Заголовні частини обох декларацій трохи відрізняються від своїх попередниць — замість 8 рядків стало 6.

Так, рядок 4 «Платник податку» об’єднав у собі інформацію про платника, яка наводилася в попередніх формах у рядках 4, 5 і 6.

Табличні частини декларацій залишилися практично без змін. Відмінність полягає лише в тому, що в нових формах суму штрафу за заниження податкових зобов’язань у розмірі 3 і 5% тепер потрібно буде відображати в одному рядку (раніше для різних ставок штрафу відводилися окремі рядки).

Також із табличної частини декларацій прибрані рядки, в яких необхідно було зазначати кількість аркушів із поясненнями окремих результатів фінансово-господарської діяльності, а також кількість додатків.

Крім того, форми нових декларацій будуть заповнюватися без додатків.

Наказ від 09.07.2015 р. № 636 набере чинності з дня офіційного опублікування.

Документ готується до офіційного опублікування в бюлетені «Офіційний вісник України» № 63 від 18.08.2015 р.

Вперше за новими формами платникам доведеться звітувати починаючи зі звіту за 2015 рік, оскільки зазначені форми звітності складаються наростаючим підсумком.

Cкористайтесь електронними сервісами ДФС України не виходячи з дому

Куп`янська  ОДПІ інформує платників податків, громадян, що на веб-порталі ДФС України (http://kyiv.sfs.gov.ua) є ряд електронних сервісів, за допомогою яких платники податків (громадяни) можуть знайти  корисну інформацію не виходячи з дому.

Пропонуємо для ознайомлення наступний перелік діючих електронних сервісів:

- «Електронний кабінет платника податків» - це персональне автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна підготувати, заповнити та подати звітність в електронному вигляді;

- «Дані реєстру платників ПДВ» - щоденне оприлюднення інформації про реєстрацію платників ПДВ;

- «Анулювання реєстрації платників ПДВ» - надає можливість отримати інформацію про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду;

- «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» - для перевірки надійності ділових партнерів, допоможе оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, який можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, є інструментом для мінімізації податків. Також, за допомогою даного сервісу можна перевірити  стан розрахунків платника податків з бюджетом;

- «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» – сервіс, в якому у формі питань-відповідей представлена офіційна позиція Державної фіскальної служби України по всіх напрямах чинного податкового та митного законодавства;

- «Антикорупційний сервіс «Пульс» - упередження неякісного обслуговування платників, вирішення  суперечливих питань,  що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, а й під час здійснення митного контролю чи митного оформлення;

- «Заповнення декларації громадянами» - сервіс надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи, яку подають до податкових органів фізичні особи – підприємці та громадяни. Заповнена декларація та додатки зберігаються у файл для направлення до податкового органу або друку.

- «Декларування on-line» - надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи, яку подають до податкових органів фізичні особи – підприємці та громадяни. Заповнена декларація та додатки зберігаються у файл для направлення до податкового органу або друку.

Також, на даному веб-порталі знаходяться сервіси: «Реєстр платників єдиного податку», «Акредитований центр сертифікації ключів”, «Електронна звітність», «Електронна митниця», «Реєстр страхувальників», «Дані про взяття на облік платників податків», «Митна статистика».

 

Митні платежі при ввезенні товарів на митну територію України

Відповідно до ст. 74 Митного кодексу України імпорт (випуск для вільного обігу) – це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

При ввезенні на митну територію України суб’єктами господарювання товарів у митному режимі імпорту сплачуються такі митні платежі:

1) ввізне мито згідно із частиною першою ст. 286 Митного кодексу України за ставками, встановленими Законом України від 19 вересня 2013 року № 584-VІІ «Про Митний тариф України».

У випадках, встановлених законами України, товари, поміщені у митний режим імпорту, оподатковуються сезонним митом та/або особливими видами мита.

Згідно із частиною першою ст. 275 Митного кодексу України до особливих видів мита відносяться:

- спеціальне мито;

- антидемпінгове мито;

- компенсаційне мито;

- додатковий імпортний збір.

2) податок на додану вартість за ставками, встановленими ст. 193 розд. V Податкового кодексу України;

3) акцизний податок за ставками, встановленими п. 215.3. ст. 215 розд. VI Податкового кодексу України, у разі належності товарів до підакцизних, що визначено ст. 215 Податкового кодексу України.

Також ст. 247 Митного кодексу України встановлено, що за виконання митних формальностей контролюючими органами поза місцем розташування контролюючих органів або поза робочим часом, установленим для них, із заінтересованих осіб справляється плата у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України.

Розміри такої плати затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2003 року № 93 «Про справляння плати за виконання митних формальностей митними органами поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, установленим для митних органів».

Особливі терміни реєстрації податкових накладних складених протягом липня – вересня 2015 року

Загальний термін реєстрації податкових накладних у ЄРПН не змінився, і повинен здійснюватись не пізніше 15 календарних днів, наступних за датою їх складання.

Однак для податкових накладних, складених протягом липня - вересня (дата складання припадає на період з 1 липня по 30 вересня 2015 року включно) встановлено особливі строки реєстрації:

- податкові накладні, складені з 1 по 15 день (включно) місяця у зазначений період, підлягають реєстрації в ЄРПН до останнього дня (включно) місяця, в якому вони були складені;

- податкові накладні, складені з 16 по останній день (включно) місяця у зазначений період, підлягають реєстрації в ЄРПН до 15 числа (включно) місяця, наступного за місяцем, в якому вони були складені.

Зазначені зміни до п. 39 підр. 2 розд. ХХ Податкового кодексу України передбачені Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" від 16.07.2015 N 643-VIII (опублікований в «Голосі України» від 29.07.2015 р. №135).

 

Хто зможе виписати податкову накладну 1 раз в місяць

Відповідно до п. 201.4. ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов'язань продавця.

Платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер:

- покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця;

- покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.

Якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Під ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

- здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);

- виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

- надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

 

При ДФС працюватиме Уповноважений з питань підприємництва

За ініціативою ДФС при відомстві буде працювати Уповноважений з питань підприємництва. Проблемами та правами бізнесу на цій посаді опікуватиметься керівник «Українського медіа центру реформ» Тарас Качка.

«Це наша власна ініціатива, над якою ми працювали п’ять-шість тижнів з метою покращення і поглиблення нашого реального діалогу з бізнесом та платниками податків. Підкреслю, це буде ще один інструмент спілкування з приводу тих пропозицій, питань, скарг, які надходять до фіскальної служби. Буде чітко визначений комунікатор та канал зв’язку між фіскальною службою та платниками податків», – зазначив Роман Насіров сьогодні під час представлення Тараса Качки.

Уповноважений з питань підприємництва стане посередником між бізнесом та фіскальною службою. Перш за все, він представлятиме та захищатиме інтереси бізнесу. Важливим завданням стане створення відкритої комунікаційної площадки, мета якої – роз’яснення податкових змін, їх обговорення з підприємцями, а головне забезпечення чесних партнерських відносин між ДФС та бізнес спільнотою.

«Інституція уповноваженого з питань підприємництва діятиме на громадських засадах. Мова йде не стільки про створення додаткового інструменту розгляду звернень платників податків,  скільки про посилення роботи в ДФС щодо розгляду тих проблем, які ставить бізнес. Тобто механізм роботи інституції – знаходження дієвих інструментів для розв’язання тих проблем, які існують», – зазначив Тарас Качка.

До Уповноваженого з питань підприємництва платники податків можуть звертатися з трьох категорій питань. По-перше, це індивідуальні скарги. Враховуючи те, що при розгляді індивідуальних скарг існують формальні процедури (адміністративне оскарження і оскарження в судах), у даному випадку розглядатимуться нюанси, пов’язані з тим, як можна врегулювати цю проблему.

По-друге, системні питання, які стосуються адміністрування податків, та по-третє – зміни законодавства. Сьогодні триває активна дискусія щодо податкових змін, тому кожний платник податків може подати свої пропозиції щодо податкової реформи.  

Першочерговим завданням стане вироблення ефективного механізму розгляду скарг всередині ДФС. А також взаємодія з усіма іншими інституціями, які представляють інтереси бізнесу – офісом бізнес-омбудсмена, Торгово-промисловою палатою України, Європейською бізнес асоціацією, Американською торгівельною палатою, галузевими асоціаціями, та іншими інституціями.

Тарас Качка – експерт з міжнародного права – питань реформування економіки та фінансової системи. Як колишній віце-президент Американської торгівельної палати в Україні та менеджер з питань регуляторної політики у міжнародних корпораціях, Тарас Качка має досвід налагодження діалогу між бізнесом та Урядом. Також працював в Міністерстві аграрної політики та продовольства України, Міністерстві юстиції України. Сьогодні Тарас Качка керує «Українським медіа центром реформ» та входить в Цільову команду з податкової реформи при Міністерстві фінансів.

 

З початку 2015 року ДФС видано 450,5 тис. електронних ключів

Протягом січня – липня 2015 року Акредитованим центром сертифікації ключів ДФС видано 450,5 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів. Більшість з них отримали фізичні особи – 226,1 тис. ключів. У свою чергу, юридичним особам видано майже 224,4 тис. сертифікатів.

Послугами Центру за сім місяців поточного року скористались понад 153,8 тис. клієнтів. У тому числі майже 103,3 тис. фізичних та майже 50,6 тис. юридичних осіб.

На сьогодні Центр обслуговує понад 3,6 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів.

Надання зазначеної послуги сприяє розвитку електронних сервісів фіскальної служби. Адже за допомогою ключів електронного цифрового підпису, виданих Центром, платники мають змогу звітувати он-лайн не тільки до органів ДФС, а й до органів Держстату та Пенсійного фонду.

Нагадаємо, що отримати посилений сертифікат можна у відділенні акредитованого Центру сертифікації ключів ДФС.

 

Попереджено несплату акцизного податку на загальну суму понад 16,9 млн. гривень

Працівниками податкової міліції та Держприкордонслужби разом з Одеською митницею ДФС у рамках операції «Акциз – 2015» проведено низку спільних заходів, за результатами яких попереджено спробу незаконного ввезення в Україну значної партії підроблених марок акцизного податку через міжнародний пункт пропуску для паромного сполучення «Іллічівськ».

На території Іллічівського морського рибного порту здійснено огляд двох вантажних автомобілів марки «Форд» під керуванням громадян Туреччини, які прибули на судні під прапором Панами, сполученням «Туреччина-Іллічівськ». Згідно наданих документів у вказаних автомобілях здійснювалось перевезення у митному режимі «транзит» вантажу побутової техніки та автомобільного скла до Російської Федерації.

У ході огляду вантажу та автомобілів виявлено 10 картонних коробок, прихованих від митного огляду (у місцях для розміщення інструментів та спальному місці у кабіні водія) з марками акцизного податку України для алкогольних напоїв з позначенням - 20 АВ ЛГП (Харківська область).

За результатами вжитих заходів вилучено 1,2 млн. штук марок акцизного податку для маркування лікеро-горілчаної продукції вітчизняного виробництва.

Вжитими заходами попереджено несплату акцизного податку на загальну суму понад 16,9 млн. гривень.

 

Переведення роботи системи електронного адміністрування ПДВ в штатний режим

 Починаючи з 04.08.2015 реєстрація в ЄРПН податкових накладних та розрахунків коригування, складених до 1 липня 2015 року, здійснюватиметься без обмеження сумою ΣНакл. До 20 серпня 2015 року платникам податку, що застосовують звітний податковий період квартал, сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН (ΣНакл), буде збільшена на суму від’ємного значення, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за ІІ квартал 2015 року.

 

Вже з 1 серпня підприємці запрацюють за новою удосконаленою системою електронного адміністрування ПДВ

Важливими нормами з удосконалення СЕА стане покращення роботи самої системи адміністрування, зокрема виправлення помилок, зниження ризику формування фіктивного податкового кредиту, а головне – зменшення кількості перевірок.Переваги відчують сільгоспвиробники, постачальники комунальних послуг та інші сфери підприємницької діяльності. «Вже з 1 серпня підприємці запрацюють за новим удосконаленим законодавством», - наголосив

Голова ДФС. Він також зазначив, що фіскальна служба за таким же принципом працює над запровадженням електронного адміністрування акцизного податку.Роман Насіров підкреслив, що МВФ, який наразі працює в ДФС, ретельно вивчає ініціативи щодо адміністрування податків. Місія позитивно сприймає такі кроки.

 

Дозволено працювати без РРО 1 липня 2015 року підписано

 Закон України №569-VIII від 01.07.2015 р. "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій".

 Нагадаємо, що згідно зі змінами, реєстратори розрахункових операцій дозволено не застосовувати платникам єдиного податку:- першої групи;- другої та третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, в яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1000000 гривень.

При перевищенні доходу застосування РРО є обов’язковим і розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

 

До лав підприємців - з 16 років

 Фахівці Куп`янської ОДПІ повідомляють, що відповідно до ч. 3 ст. 35 Цивільного кодексу України, повна цивільна дієздатність може бути надана фізичній особі, яка досягла шістнадцяти років і яка бажає займатися підприємницькою діяльністю.

За наявності письмової згоди на це батьків (усиновлювачів), піклувальника або органу опіки та піклування така особа може бути зареєстрована як підприємець. У цьому разі фізична особа набуває повної цивільної дієздатності з моменту державної реєстрації її як підприємця.Повна цивільна дієздатність, надана фізичній особі, поширюється на усі цивільні права та обов’язки (ч.4 ст.35 ЦКУ).

 

Відповідальність за роздрібний продаж пива без ліцензії

Як наголосила в. о. начальника Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна, з 1 липня 2015 року всі суб’єкті господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю виключно пивом, повинні мати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

Така діяльність повинна здійснюватися виключно у торговельних приміщеннях (будівлях), без обмеження торговельної площі, обладнаних відповідно до вимог законодавства з обов’язковим застосуванням касових апаратів.Відповідно до ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями, в тому числі пивом, без наявності ліцензії штраф становить 200 % вартості реалізованої продукції (пива), але не менше 10 тис. гривень.

 

Як приватні нотаріуси інформують фіскальну службу

 Наказом ДФСУ від 17.07.2015 р. №507 затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо порядку подання інформації при вчиненні вищезазначених нотаріальних дій. Так, приватний нотаріус зобов’язаний надавати інформацію контролюючим органам шляхом заповнення граф 1, 2, За, 4 та 5 Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ), у строки, встановлені для податкового кварталу.

У зазначених графах відображається: порядковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта фізичної особи (для фізичної особи, яка має відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), про яку надається інформація в податковому розрахунку, сума нарахованого доходу, сума сплаченого податку на доходи фізичних осіб (у випадках передбачених Кодексом), ознака доходу згідно з довідником ознак доходів.

 

Сплата податку на дохооди фізичних осіб громадянами

Громадяни, які відповідно до статті 179 Податкового кодексу України подали декларацію про майновий стан і доходи за 2014 рік, зобов’язані самостійно до 1 серпня 2015 року сплатити суму податку на доходи фізичних осіб, зазначену у поданій податковій декларації.

Як зазначає заступник начальника Куп`янської ОДПІ Іна Богатирьова, сплатити податок на доходи фізичних осіб платник має за своєю податковою адресою. Згідно з положеннями пункту 45.1 статті 45 Кодексу податковою адресою платника податків – фізичної особи визначається місце її проживання, за яким вона береться на облік, як платник податків у контролюючому органі.

 

Відповідальність за несплату податку до 1 серпня

У випадку, якщо громадянин не сплачує узгодженої суми грошових зобов’язань у визначені Податковим кодексом терміни, він притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.Крім того, на суму податкового боргу нараховується пеня із розрахунку 120% річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (пункт 129.4 статті 129 Кодексу).

 

Роботодавці ведуть записи у трудових книжках найманих працівників

Відповідно до Закону України про працю наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 08.06.01 №260 затверджено форму трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю та Порядок реєстрації трудового договору.

Цей Порядок поширюється на фізичних осіб-підприємців, які використовують найману працю.

Укладений в письмовій формі трудовий договір між працівником і фізичною особою у трьох примірниках, один примірник роботодавець зобов’язаний подати на реєстрацію до державної служби зайнятості за місцем свого проживання у тижневий строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи.Записи про реєстрацію та зняття з реєстрації трудового договору дають право фізичній особі внести записи до трудової книжки працівника про прийняття та звільнення його з роботи.

 

Хто звільняється від сплати єдиного внеску

Відповідно до частини 4 статті 4 Закону про Єдиний соціальний внесок фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують пенсію чи соціальну допомогу.

Такі особи можуть бути платниками єдиного внесу виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкогово державного соціального страхування.За несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску застосовується до платника ЄСВ штрафна санкція у розмірі 20 відсотків своєчасно несплачених сум.

 

 Платникам єдиного податку - підприємцям спрощено порядок обліку товарних запасів

 23 липня 2015 року набув чинності Закон України від 01.07.2015 р. № 569, згідно якого на підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ не поширюються вимоги щодо:- ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснення продажу лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку,- забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня Зазначені норми передбачені Законом України від 01.07.2015 р. № 569-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» (опублікований в "Голосі України" №131 і від 23.07.2015).

 

Щодо реєстрації податкових накладних: як збільшити реєстраційну суму?

 Для збільшення реєстраційної суми платнику ПДВ необхідно: - або отримати від своїх постачальників зареєстровані в ЄРПН податкові накладні; - або сплатити ПДВ при ввезенні товарів на митну територію України в режимі імпорту; - або поповнити свій електронний рахунок, відкритий платнику в Казначействі, шляхом перерахування грошових коштів

 

Кого звільнено від сплати податку на прибуток та податку на нерухоме майно

Верховна Рада України 17 липня 2015 року ухвалила Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для надання освітніх послуг дошкільними та загальноосвітніми навчальними закладами недержавної форми власності".

Документ звільняє дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади недержавної форми власності від сплати податку на прибуток, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а також дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, науки, освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів. Законопроект зареєстровано за №2276.

 

Нововведення для платників податків

Верховна Рада України ухвалила Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків".

Внесеними змінами виключено положення, що стосуються визначення контролюючим органом податкового зобов'язання платника податків у разі винесення обвинувального вироку або закриття кримінального провадження за нереабілітуючими підставами;- уточнено умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок;- тимчасово, до 31 грудня 2016 року, звільнено платників податків від сплати штрафних (фінансових) санкцій, зазначених у податковому повідомленні-рішенні, у разі сплати податкового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення.

 

Хто повинен сплачувати податок, якщо у нерухомості кілька власників?

Платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в разі перебування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб:а) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку;б) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;в) якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.

 

Не гайте часу на відвідування органів ДФС - працюйте дистанційно

ДФС України впроваджено чимало електронних сервісів. Це новий формат відносин з платниками, завдяки якому скорочується час на оформлення та подання звітності до органів фіскальної служби, підвищується оперативність надання та якість звітності, знижуються корупційні ризики завдяки уникненню безпосереднього спілкування з працівниками контролюючих органів.

 

 "Електронний кабінет платника податків"

 Зокрема, скориставшись електронним сервісом "Електронний кабінет платника податків" можна працювати з органами фіскальної служби дистанційно у режимі реального часу.

 Електронний кабінет платника надає можливість: - подавати декларації з використанням електронного цифрового підпису і переглядати подану та/або сформовану податкову звітність; - імпортувати сформовані в бухгалтерських програмах електронні звіти в кабінет платника, з перетворенням в пакет документів і подальшим направленням до ДФС; - перевіряти звітність на наявність арифметичних помилок; - проводити звіряння своїх розрахунків з бюджетом та отримувати відповідні акти; - заздалегідь визначати розмір пені, що буде нарахована після погашення суми боргу; - отримувати інформацію щодо особистих реєстраційних даних; - подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів (обов’язкових платежів), що контролюються органами ДФС; - переглядати інформацію щодо стану своїх розрахунків з бюджетом, зокрема про заборгованість зі сплати податків (зборів) та ЄСВ.

 

До уваги платників ПДВ

 Збільшення реєстраційної суми (ΣНакл) на суму від’ємного значення податку, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платниками у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року, розпочато з 4 серпня 2015. Таке збільшення здійснюється поетапно та буде завершено до 10 серпня 2015 року. На сьогодні реєстраційну суму (ΣНакл) за рахунок такого від’ємного значення податку збільшено майже на 10 млрд. грн.

 

Надання доступу до глобальних інформаційних мереж

 При визначенні місця постачання послуги з надання доступу до інформаційних продуктів, які знаходяться на веб-сайтах, через мережу Інтернет, слід застосовувати положення пп. «д» п. 186.3 ст. 186 Податкового кодексу, згідно з яким місцем постачання телекомунікаційних послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб’єкт господарювання або, у разі відсутності такого місця, місце постійного чи переважного його проживання. Також зазначено, що при отриманні від нерезидента послуг з надання доступу до інформаційних продуктів, які знаходяться на веб-сайтах, через мережу Інтернет, резидент — отримувач таких послуг відповідно до п. 180.2 ст. 180 вищезазначеного Кодексу є відповідальною особою за нарахування та сплату ПДВ до бюджету.

Спеціаліст з питань комунікацій Куп`янської ОДПІ Олена Ляшенко

 

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/7181 | Переглядів: 30Дата публікації: 10:11 12.08.2015