Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

На Харківщині працівниками фіскальної служби за півроку виявлено майже 2,5 тисячі неофіційних найманців

Як повідомили в ГУ ДФС у Харківській області, саме стільки найманих працівників, праця яких використовується  без належного оформлення та відповідного оподаткування, виявили з початку року в регіоні.

В результаті проведеної роботи  близько чотирьохсот роботодавців оформили належним чином трудові відносини зі своїми працівниками, з виплаченої їм зарплати до бюджету перераховано понад 1,3 мільйона податку на доходи фізичних осіб та ЄСВ.

Загалом, підкреслили в управлінні доходів і зборів з фізосіб, порушення при виплаті заробітної плати  встановлено у 42,0 відс. від перевірених суб’єктів господарювання. За результатами  проведених перевірок донараховано 7,5  млн.грн податку на доходи  фізичних осіб та ЄСВ.

Як показує аналіз, зазвичай до зловживань у сфері трудових відносин найбільше схильні приватні підприємці, яким для ведення  власного бізнесу потрібна незначна кількість робітників. Невеличкі кафе, майстерні, торгові точки тощо. Роботодавці зазвичай виплачують своїм найманцям заробітну плату в «конвертах» та таким чином ухиляються від сплати податків.

Але й трапляються  випадки, коли «неофіційне працевлаштування» поставлено на потік, а кількість «сірих» найманців вражає.

Так, під час перевірки одного з великих та досить відомих  на Харківщині підприємств – виробників продуктів харчування, до поля зору податківців потрапив такий собі малопримітний журнал обліку виходу працівників на роботу та журнал обліку робочого часу. Все б нічого, але на журналах була примітка – «неоформлені». Як з’ясувалося,  винахідливі роботодавці таким чином вели облік неофіційно працевлаштованих співробітників. Адже потрібно і їх облікувати, але тільки для себе! Таких працівників виявилося з півсотні. За результатами перевірки донараховано більше 100 тисяч гривень  податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування.

У фіскальній службі області відзначають, що легалізація заробітної плати є одним з резервів наповнення бюджету, кошти якого витрачаються на фінансування пенсій та грошової допомоги. Тож, коли підприємства та приватні підприємці застосовують нелегальні схеми виплати заробітної плати, що в свою чергу призводить до скорочення надходжень в бюджет, це перешкоджає проведенню соціальних реформ та негативно впливає на добробут кожного мешканця нашого міста та регіону  в цілому.

 

Про автоматичне збільшення суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні

Головне управління ДФС у Харківській області нагадує, що з 1 липня 2015 суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають автоматичному збільшенню.

Згідно з пунктом 34 підрозділу 2 розділу XX ПК сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування в ЄРПН, визначена пунктом 200-1.3 Кодексу, автоматично збільшується на суми помилково та / або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на додану вартість, які враховуються в інтегрованих картках платників податків станом на 01.07.2015.

Разом з тим, уточнені дані про помилково та / або надміру сплачених до бюджету платежах за станом на перше число місяця, наступного за звітним (на 01.07.2015), можуть бути сформовані Державної фіскальною службою після завантаження відповідної інформації до центральної бази даних служби.

Відповідно до Тимчасового регламенту експлуатації інформаційної системи «Податковий блок» завантаження центральної бази даних ДФС уточненою інформацією про стан розрахунків платників з бюджетом (у тому числі про надмірно сплачені суми платежів) здійснюється на п'ятий (юридичні особи) і шостий (фізичні особи - суб'єкти господарської діяльності) робочі дні звітного місяця.

Таким чином, збільшення суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування до ЄРПН за рахунок сум помилково та / або надміру сплачених станом на 01.07.2015 грошових зобов'язань, з урахуванням технологічного процесу буде здійснено до 10 липня 2015 року.

Довідково: роз’яснення відповідного змісту надано у листі ДФС України  від 22.06.2015  № 22361/7 / 99-99-19-03-02-17.

 

Донецькі грибочки мандрують країнами

З Донецька до Росії, а потім через Україну до Туреччини. Саме таким маршрутом намагався перевезти міцелій грибів «Вешенка» 49-річний керівник однієї з донецьких фірм.

Як розповіли працівники Харківської митниці ДФС, напередодні, через митний пункт пропуску «Гоптівка» в Україну зі сторони Росії в’їхала автівка під керуванням водія фірми, а саме – громадянина Туреччини. За інформацією УСБУ в Харківській області власник цієї фірми організував канал постачання товарів народного споживання з окупованої території України через РФ до Туреччини з порушенням вимог чинного законодавства України в митній сфері.

Під час митно-прикордонного контролю в кузові автівки було знайдено 484 ящики, кожний по 12 кілограмів міцелію грибів «Вешенка». Загальна їх вага становила більше 5 тон.

Відносно порушника складено протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 482 Митного кодексу України. Всі товари вилучені та передані на склад митниці.

 

Роман Насіров: За 8 діб в ЄРПН зареєстровано вже більше 4 млн. податкових накладних

За 8 діб роботи системи електронного адміністрування ПДВ (CEA) в звичайному режимі в ЄРПН зареєстровано 4,2 млн. податкових накладних та розрахунків коригування на суму ПДВ майже 14 млрд., грн. Також зареєстровано 18,5 тис. митних декларацій на суму ПДВ 3,2 млрд. грн. та здійснено 40 тис. операцій поповнення електронних рахунків на суму більше 2 млрд. грн.

Про те як CEA запрацювала в звичайному режимі та про її відмінності від тестового розповіли Голова ДФС Роман Насіров та директор департаменту методології з питань оподаткування Неля Привалова під час прес-брифінгу, який відбувся 9 липня в Українському кризовому медіа-центрі.

Днями, з 1 липня, відповідно до законодавства, реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі стартувала в звичайному режимі. До цього, а саме з 1 лютого, вона працювала у тестовому.

Є декілька основних відмінностей у функціонуванні системи до і після. Відтепер всі податкові накладні та розрахунки коригування реєструються в ЄРПН, потім, передбачено застосування штрафу за порушення граничних термінів.

Важливим фактом при цьому є те, що перехід системи електронного адміністрування ПДВ у звичайний режим не передбачає відволікання обігових коштів суб’єктів господарювання.

 

Емірати по-харківські: податкова міліція закрила підпільний цех

Працівники податкової міліції Харківщини виявили підпільний цех з переробки нафтопродукту та вилучили більше 21 тони незаконно виготовлених паливно-мастильних матеріалів.

Про це повідомляє начальник оперативного управління ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов.

У Золочівському районі Харківської області неподалік від одного з населених пунктів 49-річний винахідливий підприємець розгорнув підпільне виробництво бензину та дизельного пального. Однак, у чоловіка не було жодних дозвільних документів на здійснення даної підприємницької діяльності. Переробляючи відпрацьовану моторну оливу, бізнесмен продавав отриманий горючий продукт на території Харківщини та Тернопільщини.

У рамках раніше зареєстрованого кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 204 Кримінального кодексу України, співробітники податкової міліції провели обшук даного цеху.

«Під час обшуку працівники оперативного управління виявили та вилучили близько 21,4 тони паливно-мастильних матеріалів на загальну суму близько 348 тис. грн. та обладнання, яке використовувалося для незаконного виготовлення пального, на загальну суму близько 885 тис. грн.», - розповідає Андрій Бєжанов.

На теперішній час проводяться заходи щодо встановлення каналів постачання продукції, вирішується питання щодо проведення експертизи зразків пального та арешту на вилучене майно.

«У рамках проведення комплексу широкомасштабних заходів під умовними назвами «Акциз-2015» та «Нафтопродукт-2015» працівники податкової міліції ведуть активну боротьбу із незаконним виготовленням та реалізацією підакцизної продукції, - зауважує Андрій Бєжанов, - так ми не тільки забезпечуємо наповнення державного бюджету, а й захищаємо споживачів від неякісної продукції».

 

Майже шість мільярдів гривень надійшло за півроку до бюджету від Харківської митниці ДФС

Як повідомили в Головному управлінні ДФС у Харківській області, це на 3,5 млрд. грн. більше ніж за аналогічний період минулого року. Зокрема тільки у червні митницею перераховано до Держбюджету близько одного млрд. грн., що на 417 млн. грн. більше, ніж за торік.  

Найбільшу частку надходжень становить: податок на додану вартість  – 3,9 млрд. грн., акцизний податок – 1,3 млрд. грн., мита – 724 млн. грн.

Також у відомстві проінформували, що основними бюджетоутворюючими товарами, митне оформлення яких здійснювалось з початку року в зоні діяльності Харківської митниці ДФС, були нафтопродукти – сплачено митних платежів на суму більш  2,8 млрд. грн.; тютюнова сировина (395,1 млн. грн.)  пластмаси ( 426,8 млн. грн.).

Обсяг експортно-імпортних операцій склав  більше 1,4 млрд. дол. США. Імпортовано товарів на 879,8 млн. дол. США, експортовано  на 538,2 млн. дол. США.

Разом з тим, у фіскальній службі області повідомили, що з початку року Харківською митницею заведено 366 справ про порушення митних правил на загальну суму 25 млн. 170 тис. грн. Розглянуто 157 справ про ПМП та застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафів на суму 2 млн.  642 тис. грн. На розгляд до суду митницею передано 63 справи про ПМП на суму 10 млн. 755 тис.грн.

 

Терміни подання повідомлення за ф. № 20-ОПП про об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням

Відповідно до пункту 8.4 розділу VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, в редакції наказу Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1127 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Порядок), повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (додаток 11 Порядку) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

У разі створення відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України повідомлення за формою № 20-ОПП подається юридичною особою протягом 10 робочих днів після створення, реєстрації такого підрозділу до контролюючого органу за основним місцем обліку юридичної особи.

Рекомендований довідник типів об’єктів оподаткування оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центрального контролюючого органу (http: //sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html) та розміщується на інформаційних стендах у контролюючих органах (п. 8.7 розд. VIII Порядку).

 

Щодо прийняття і обробки ДФС України повідомлень банків про відкриття/закриття рахунків

Згідно із статтею 69 Податкового кодексу України банки зобов'язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків – юридичної особи, у тому числі відкритого через його відокремлені підрозділи, чи самозайнятої фізичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунка. При цьому встановлено, що датою початку видаткових операцій за рахунком платника податків є дата отримання банком повідомлення контролюючого органу про взяття рахунка на облік у контролюючих органах, або дата, визначена як дата взяття на облік у контролюючому органі за мовчазною згодою.

Обмін інформацією щодо відкриття/закриття рахунків платників податків в електронному вигляді між ДФС України та фінансовими установами здійснюється шляхом обміну електронними документами. Електронні повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків банками надсилаються на адресу Інформаційного порталу Державної фіскальної служби України.

На кожне отримане повідомлення банку ДФС України формує і направляє банку першу квитанцію, яка є підтвердженням передачі відповідного файлу повідомлень до ДФС України засобами телекомунікаційного зв'язку.

Друга квитанція засвідчує факт та час проходження файлом повідомлень форматно-логічного контролю, а також містить відомості щодо приймання інформації файлу повідомлень до оброблення або її відхилення.

Датою та часом надання фінансовою установою повідомлення в електронному вигляді до ДФС України є дата та час, зафіксовані у другій квитанції про прийняття до оброблення файлу повідомлень, за умови відсутності помилки при прийнятті цього повідомлення.

На повідомлення про відкриття рахунку формується файл-відповідь, який містить відомості щодо взяття на облік / відмову у взятті на облік у контролюючих органах рахунку платника податків.

Інформаційний портал Державної фіскальної служби України працює цілодобово. Перша квитанція формуються автоматично у момент надходження повідомлень від фінансових установ. Час формування других квитанцій та файлів - відповідей із інформацією щодо взяття на облік / відмову у взятті на облік у контролюючих органах рахунків платників податків становить від кількох хвилин і, як правило, не більше 30 хвилин.

 

Щодо ліцензування діяльності з виробництва, імпорту, експорту, оптової та/чи роздрібної торгівлі пивом

Законодавчо визначена норма щодо віднесення пива до алкогольних напоїв почала діяти з 1 липня 2015 року (згідно з абзацами четвертим - шостим підпункту 10 пункту 2 розділу II Закону України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон № 71).

Поняття «алкогольні напої» визначене у підпункті 14.1.5 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та в абзаці сьомому статті 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), згідно з яким алкогольні напої – це продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об'ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206, 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об'ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД.

Отже, пиво відноситься до алкогольних напоїв, а відповідно до частини дванадцятої статті 15 Закону № 481 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Чинним законодавством не передбачено отримання окремої ліцензії на виробництво, імпорт, експорт, оптову або роздрібну торгівлю пивом у разі наявності у суб’єкта господарювання ліцензії на виробництво, імпорт, експорт, оптову або роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

Таким чином, з 1 липня 2015 року ліцензуванню підлягає діяльність з виробництва, імпорту, експорту, оптової та/чи роздрібної торгівлі пивом на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв.

 

Особливості функціонування системи електронного адміністрування ПДВ у звичайному режимі

З 00.00 годин 1 липня 2015 року система електронного адміністрування ПДВ запрацювала в звичайному режимі.

З цієї дати реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) здійснюється виключно на суму податку, обраховану по формулі, визначеною пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу (далі – реєстраційна сума).

Таким чином, з 1 липня 2015 року при реєстрації податкової накладної або розрахунку коригування в ЄРПН відбувається перевірка наявності у платника, який здійснює таку реєстрацію, достатньої реєстраційної суми.

Тобто для отримання можливості зареєструвати в ЄРПН податкову накладну або розрахунок коригування реєстраційна сума платника податку повинна бути більшою або дорівнювати сумі ПДВ, зазначеній у вказаних документах.

 

Повідомлення про прийняття працівника на роботу

Державна фіскальна служба України повідомляє про набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року №413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу», яку опубліковано в газеті «Урядовий кур’єр» №115 (27.06.2015) (далі – Постанова № 413).

Відповідно до норм Постанови № 413 повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску, за формою згідно з додатком, до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

Додатково повідомляємо, що повідомлення про прийняття працівника на роботу надані до територіальних органів Державної фіскальної служби не за місцем обліку роботодавця або не за встановленою формою вважаються такими що не подавалися.

 

Про відповідальність за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних

Порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), встановлених статтею 201 Податкового кодексу України, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі:

10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Перелічені штрафні (фінансові) санкції встановлено пунктом 120 прим.1.1 статті 120 прим.1 Податкового кодексу України.

Крім того, пунктом 120 прим.1.2 ст. 120 прим.1 Податкового кодексу України визначено, що відсутність з вини платника реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до п. 35 підр. 2 р. ХХ Податкового кодексу України норми абзацу другого п. 120 прим.1.1 ст. 120 прим.1 цього Кодексу не застосовуються при порушенні термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних / розрахунків коригування, складених в період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року.

Нагадуємо платникам податку про завершення перехідного періоду, з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року, протягом якого реєстрація податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН здійснювалась без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною п. 200 прим.1.3 ст. 200 прим.1 Податкового кодексу України.

 

Митний термінал «Калинівка» - приклад європейської якості обслуговування платників

Новий митний термінал «Калинівка» стане прикладом для розбудови нових сучасних терміналів в Україні з європейською якістю обслуговування. Про це заявив Голова ДФС Роман Насіров під час відкриття терміналу на Київщині.

«Термінал «Калинівка» – один з найгарніших прикладів того, якими мають бути митні термінали, умови, в яких працюють люди та здійснюється розмитнення товарів. Це свідчення того, як сьогодні залучаються інвестиції в нашу інфраструктуру, в логістику. В критичних для країни обставинах вдалося у досить короткі строки побудувати такий потужний комплекс, в якому створені всі умови для комфортної роботи  як для декларантів, логістичних компаній, так і для працівників фіскальних органів та працівників терміналу», – наголосив Роман Насіров.

На території терміналу розміщені структурний підрозділ Київської митниці ДФС, пости фіто-санітарного контролю, екологічного контролю, санітарно-епідеміологічного контролю, ветеринарного контролю, підрозділ торгово-промислової палати, що значно спрощує оформлення всіх необхідних документів та заощаджує час суб’єктам господарювання.

«Термінал працюватиме за принципом «єдиного вікна», як повноцінний логістичний центр, адже тут знаходяться усі необхідні служби, а тому суб’єкту господарювання не потрібно нікуди їздити. Це приклад того, до чого ми маємо рухатися в майбутньому, як повинні виглядати митні термінали та надаватися митні послуги», – підкреслив Роман Насіров.

За словами Голови ДФС, новий термінал сприятиме створенню нових робочих місць, сприятливих умов для роботи бізнесу та залученню додаткових інвестицій  в нашу країну, зокрема, в Київську область.

 

Податковою міліцією викрито махінації у сфері перевезень залізничним транспортом

Працівниками податкової міліції зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність у сфері перевезень залізничним транспортом.

Впродовж тривалого періоду порушники оформлювали операції з придбання пально-мастильних матеріалів, обладнання для локомотивів, будівельних матеріалів, витратних матеріалів для ремонту потягів та засобів гігієни у фіктивних підприємств. Внаслідок таких махінацій до бюджету не сплачено 19,6 млн. грн. податків.

Слідство триває.

 

Податковою міліцією ліквідовано міжрегіональний «конвертаційний центр»

Податковою міліцією спільно з обласною прокуратурою та ГУ СБУ у Донецькій області припинено діяльність потужного міжрегіонального «конвертаційного центру», який використовував фіктивні підприємства, зареєстровані у Донецькій, Дніпропетровській областях та у місті Києві.

Загальний обсяг проконвертованих коштів склав 1 млрд. гривень.

У Маріуполі та Дніпропетровську одночасно проведено 11 обшуків в офісних приміщеннях «конвертаційного центру», місцях проживання фігурантів. У ході обшуків виявлено та вилучено бухгалтерські документи, комп'ютерну техніку, 154 печатки підприємств, а також гербові печатки державних податкових інспекцій, печатку банківської установи.

На розрахункових рахунках підприємств, задіяних у роботі «конвертаційного центру», вже заблоковано понад 1 млн. грн. грошових коштів. При цьому кошти на рахунки продовжують надходити.

Наразі вирішується питання про додаткову реєстрацію кримінальних проваджень за ст. 191 (привласнення майна шляхом зловживання службовим становищем), ст. 205 (фіктивне підприємництво), ст. 209 (легалізація доходів, одержаних злочинним шляхом) та ст. 364 (зловживання службовим становищем) Кримінального кодексу України відносно організаторів та учасників злочинної діяльності, а також розкрадачів державних коштів.

Злочинцям загрожує відповідальність у вигляді позбавлення волі на строк до п’ятнадцяти років з конфіскацією коштів та майна, одержаних злочинним шляхом.

 

У Києві викрито факт ухилення від сплати податків на суму 131 млн. гривень

Співробітниками податкової міліції міста Києва зареєстровано кримінальне провадження за ч.3 ст.212 КК України за фактом ухилення від сплати податків посадовими особами підприємства, що здійснює діяльність у сфері оптової торгівлі.

Встановлено, що протягом 2014-2015 років дані особи документально оформили неіснуючі операції з фіктивними підприємствами щодо купівлі-продажу товарів народного споживання. Ці дії призвели до ухилення від сплати податків на суму 131 млн. гривень.

Слідчі дії тривають.

 

З початку 2015 року митницями ДФС порушено майже 8,7 тис. справ про порушення митних правил

Протягом січня – червня 2015 року митницями Державної фіскальної служби порушено 8 685 справ про порушення митних правил на суму понад 637,92 млн. грн. З них, в 4 229 справах тимчасово вилучено предмети правопорушень на суму понад 265,88 млн. грн.

Також у 1 півріччі поточного року митниками розглянуто 2 947 справ про порушення митних правил. За результатами їх розгляду порушники оштрафовані на суму майже 76 млн. грн., з яких перераховано до державного бюджету 8,37 млн. грн.

За вартістю серед вилученого майна більшість складають промислові товари – понад 145,63 млн. грн., друге місце посіли валютні кошти – їх вилучено на суму понад 64,92 млн. грн. Вартість конфіскованих продовольчих товарів та транспортних засобів склала – понад 35,16 та 20,14 млн. грн. відповідно.

Крім того протягом січня - червня 2015 року на розгляд до суду митницями передано 4 660 справ про порушення митних правил на суму понад 596,2 млн. грн. За результатами розгляду цих справ судом прийнято рішення про конфіскацію предметів правопорушень на суму понад 229,92 млн. грн. та накладено штрафів на суму понад 161,3 млн. грн.

 

Платники єдиного податку 4 групи можуть отримати витяг з Реєстр

«За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку», - повідомила в.о. начальника Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

         Відповідно до вимог статті 299 Податкового кодексу України реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до Реєстру платників єдиного податку.

За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з вищезазначеного Реєстру.

Як виняток у цьому році суб’єкти господарювання – платники єдиного податку четвертої групи матимуть право на отримання витягу з Реєстру лише після затвердження форми податкової декларації та визначення порядку формування відповідного реєстру суб’єктів господарювання. Протягом перехідного періоду за заявою суб’єктів господарювання для підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи надаватимуться довідки довільної форми.

 

Відсотки за користування кредитом не включаються до витрат підприємця-загальносистемника

 

ДФСУ зазначила, що відсотки за користування кредитом та фіксована плата за надання кредиту не включаються до витрат фізособи - підприємця

Чи має право підприємець на загальній системі оподаткування включити до витрат проценти за користуванням кредитом і фіксовану плату за надання кредиту?

На це питання ДФСУ відповіла у листі від 09.06.2015 р. № 11999/6/99-99-19-01-01-15.

«Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, регулюється статтею 177 ПКУ», - підкреслює в.о.начальника Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

Так, відповідно до пункту 177.2 ПКУ об'єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

Пунктом 177.4 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів фізичною особою - підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування:

- витрати, до складу яких включається вартість сировини, матеріалів, товарів, що утворюють основу для виготовлення (продажу) продукції або товарів (надання робіт, послуг), купованих напівфабрикатів та комплектуючих виробів, палива й енергії, будівельних матеріалів, запасних частин, тари й тарних матеріалів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об'єкта витрат;

- витрати на оплату праці фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку, які включають витрати на оплату основної і додаткової заробітної плати та інших видів заохочень і виплат виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, відшкодувань вартості товарів (робіт, послуг), витрати на оплату за виконання робіт, послуг згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-яка інша оплата у грошовій або натуральній формі, встановлена за домовленістю сторін (крім сум матеріальної допомоги, які звільняються від оподаткування згідно з нормами цього розділу);

- обов'язкові виплати, а також компенсація вартості послуг, які надаються працівникам у випадках, передбачених законодавством, внески платника податку на обов'язкове страхування життя або здоров'я працівників у випадках, передбачених законодавством;

- суми ЄСВ у розмірах і порядку, встановлених законом;

- інші витрати, до складу яких включаються витрати, що пов'язані з веденням господарської діяльності, до яких відносяться витрати на відрядження найманих працівників, на послуги зв'язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності (включаючи витрати на ремонт автомобіля), на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів), вартість придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг.

Отже, відсотки за користування кредитом та фіксована плата за надання кредиту не включаються до витрат фізичної особи - підприємця.

 

Відмова єдинника 3 групи від застосування спрощеної системи: про право та обов’язок

ДФСУ роз'яснює права та обов’язки юридичної особи - платника ЄП третьої групи у разі відмови від застосування спрощеної системи оподаткування

         Відмова від спрощеної системи оподаткування платниками єдиного податку третьої групи здійснюється в порядку, визначеному підпунктами 298.2.1 - 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 Податкового кодексу України.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву (п.п. 298.2.1 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України).

Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом України, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів (на підставі п.п. 298.2.2 п. 298.2 ст. 298 цього Кодексу).

Згідно з п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, у таких випадках та в строки:

- у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

- у разі застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків, ніж зазначені у п. 291.6 ст. 291 цього Кодексу, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено такий спосіб розрахунків;

- у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми;

- у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності;

- у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів.

 

З 4 липня лікарняні та декретні рахуємо по-новому

У газеті «Урядовий кур’єр» за 04.07.2015 р. № 119 опубліковано постанову КМУ від 26.06.2015 р. № 439, якою викладено в новій редакції Порядок обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням.

Тож, починаючи із 4 липня 2015 року застосовуємо оновлений порядок обчислення лікарняних і декретних працівникам.

Середньоденна заробітна плата (дохід, грошове забезпечення) обчислюється шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період (12 календарних місяців) заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на яку нарахований ЄСВ/або страхові внески на відповідні види загальнообов’язкового державного соціального страхування, на кількість календарних днів зайнятості (відповідно до видів страхування — період перебування у трудових відносинах; виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими договорами; проходження служби; провадження підприємницької чи іншої діяльності, пов’язаної з отриманням доходу безпосередньо від такої діяльності) у розрахунковому періоді без урахування календарних днів, не відпрацьованих через поважні причини. Такими зокрема є: тимчасова непрацездатність; відпустка у зв’язку з вагітністю та пологами; відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та шестирічного віку за медичним висновком; відпустка без збереження заробітної плати (далі — поважні причини).

Сума страхових виплат застрахованій особі й оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця обчислюється шляхом множення суми денної виплати, розмір якої встановлюється у відсотках середньоденної заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) залежно від страхового стажу, якщо його наявність передбачена законодавством, на кількість календарних днів, що підлягають оплаті.

 

Земельний податок громадянам необхідно сплатити до кінця літа

У податковій інспекції щорічно проводиться облiк фізичних осіб-платників податку та здійснюються нарахування їм відповідних cум плати за землю. Підставoю для нарахування земельного податку є дaні державного земельного кадастру. 

До 1 липня поточногo року землекористувачам надсилають податкове повідомлення-рішення прo внесення плати за землю. Впродовж 60 днів з дня вручeння такого повідомлення необхідно провести оплату. В іншому випадку громадяни – власники земельних ділянок зобов‘язані сплатити штраф та пеню. 

У разі припинення права власності на земельну ділянку сплата податку здійснюється за фактичний період пребування землі у власності або користуванні у поточному році. 

У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності. 

 

Правом на податкову знижку можна скористатися до кінця року

«Жителям Куп`янщини, які бажають користатися правом на податков хнижку, необхідно подати до податкової інпекції податкву декларацію про майновий стан і доходи разом із підтверджуючими документами витрат на суми, сплачені у 2013 році за навчання, іпотеку, стархові платежі. Якщо ж громадянин до кінця року не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками попереднього року, таке право на наступні роки не переноситься», - зазначає в.о.начальника Куп`янської
ОДПІ Олена Кухтіна.

До складу податкової знижки включаються витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання). 

Оригінали документів, які підтверджують право на отримання податкової знижки, не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку. До податкової інспекції подаються копії таких документів.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/7089 | Переглядів: 34Дата публікації: 11:54 13.07.2015