Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

У першому півріччі 2015 року до зведеного бюджету надійшло 263,9 млрд. грн.

За оперативними даними у першому півріччі 2015 року до зведеного бюджету надійшло (збір) 263,9 млрд. грн., що на 66,2 млрд. грн., або на 33,5 відс., більше січня-червня попереднього року, у т. ч. до державного бюджету забезпечено 219,4 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 44,6 млрд. гривень.

Надходження (збір) до загального фонду державного бюджету склали 219,3 млрд. грн., індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 106,0 відс., додатково забезпечено 12,4 млрд. гривень.

 

За перше півріччя 2015 року надходження від платників податків Куп`янської ОДПІ перевищили 135 млн.грн.

Про це повідомила під час засідання «круглого столу» в.о.начальника Куп`янської ОДПІ ДФС у Харківській області Олена Кухтіна.

У січні-червні поточного року додатково до бюджетів всіх рівнів сплачено майже 18 млн. грн, з них лише у червні – 5,2 млн.грн.  

З початку року до державного бюджету платниками податків було перераховано 46,7  млн.грн, додатково надійшло 6,9 млн.грн.

До бюджетів міста Куп`янська, Куп`янського, Шевченківського та Дворічанського районів за 6 місяців 2015 року платниками податків було сплачено 88 млн.грн., що на 11 млн. грн. більше від очікуваного. У червні поточного року місцеві бюджети поповнилися на 16,7 млн.грн.

«Аналізуючи надходження бюджету можна відмітити, що основними бюджетоутворюючими податками залишаються податок на доходи фізичних осіб -  68,6 млн..грн., плата за землю – 14,3 млн.грн. єдиний податок – 9,3 млн.грн.», - зазначила посадовець.

Надходження єдиного соціального внеску залишаються стабільними. З початку 2015 року до Куп`янської ОДПІ надійшло 158 млн.грн. єдиного внеску. Лише у червні платниками податків було сплачено 31,4 млн.грн.

 

Система електронного адміністрування ПДВ працює в звичайному режимі 24/7/365

Система електронного адміністрування ПДВ передбачає реєстрацію всіх податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).

Основними відмінностями функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість у вказані періоди є те, що з переходом системи на звичайний режим:

- реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН здійснюється із застосуванням обмеження сумою, визначеною за формулою відповідно до пункту 200¹.3 статті 200¹ Кодексу (далі – формула);

- застосовується штраф у розмірі 10 відс. суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, за порушення платниками податку до 15 днів терміну реєстрації податкових накладних, та розрахунків коригування до них в ЄРПН.

Таким чином, з 1 липня 2015 року податкові накладні/розрахунки коригування можуть бути зареєстровані в ЄРПН на суму „вхідного” ПДВ, зазначеного в отриманих податкових накладних та податку, сплаченого на митниці. У випадку недостатності цієї суми для забезпечення реєстрації платнику необхідно поповнити свій рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ на суму недостачі.

 

Електронне адміністрування ПДВ

Система електронного адміністрування ПДВ працює  в режимі 24/7/365 (без перерв на святкові та вихідні дні) та забезпечує в розрізі платників податку автоматичний розрахунок суми по формулі.

Для уникнення відволікання обігових коштів платників ПДВ передбачено збільшення суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі (формули):

- 1 липня 2015 року – на суму середньомісячного розміру податку, задекларованого та погашеного платником до бюджету протягом попередніх 12 місяців (так званий „овердрафт”);

- протягом тестового періоду (та в подальшому) – за бажанням платника на суму від’ємного значення, яке виникло за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року;

до 10 липня 2015 року – на суму надміру зарахованих до бюджету коштів станом на 1 липня 2015 року.

Окрім того, 1 липня формулу збільшено на показник „овердрафт” на суму 7,35 млрд.грн  по 153 тисячах платників. На сьогодні 24 тисячі платників використали з такої суми біля 1 млрд.грн. для реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН.

За дві з половиною доби роботи в системі електронного адміністрування ПДВ у звичайному режимі в ЄРПН зареєстровано 1,2 млн.  податкових накладних та розрахунків коригування на суму ПДВ 4,5 млрд. грн. Зареєстровано 6,5 тис. митних декларацій на суму ПДВ 1,3 млрд. грн., а також здійснено 10 тис. операцій поповнення електронних рахунків на суму 650 млн. грн.

Нагадуємо, що система електронного адміністрування ПДВ відповідно до законодавства з 1 липня працює в звичайному режимі. 

Слідкуйте за оновленням інформації.

 

Податкова міліція ліквідувала злочинну групу, яка штучно завищувала ціни на природний газ

У рамках операції «Нафтопродукт-2015» працівниками податкової міліції у м. Києві ліквідовано злочинну групу, яка протягом 2014-2015 років спеціалізувалася на штучному завищенні ціни на природний газ за рахунок використання низки транзитних та фіктивних суб’єктів господарювання.

Злочинці штучно збільшували більше, ніж у 2 рази ціну на газ та  реалізовували його споживачам.

Легалізовані кошти, отримані від злочинної діяльності, у подальшому переводились у готівку та знімались з рахунків, відкритих у низці банківських установ.

Всього у результаті діяльності злочинної групи через розрахункові рахунки підконтрольних їм підприємств переведено у готівку понад 720 млн. гривень.

Наразі тривають слідчі дії по встановленню кола осіб, причетних до скоєння зазначеного кримінального правопорушення.

 

Податковою міліцією викрито «центр мінімізації» з обігом майже 40 млн. грн.

Співробітниками податкової міліції припинено діяльність «центру мінімізації», який надавав послуги з незаконної конвертації грошових коштів для підприємств Київського регіону з використанням рахунків та реквізитів фіктивних підприємств.

Загальний обіг проконвертованих коштів за період 2014-2015 рр. склав майже 40 млн. гривень.

Під час обшуків в офісних приміщеннях і транспортних засобах фігурантів вилучено 1,2 млн. грн. готівкою, 3 печатки, комп’ютерну техніку та документи, що свідчать про їх злочинну діяльність.

Тривають слідчі дії.

 

Костянтин Лікарчук: Західні митниці вилучили з незаконного обігу товарів майже на 81 млн. гривень

Діяльність правоохоронних підрозділів митниць зорієнтована не тільки на перевірку законності переміщення товарів, вже випущених у вільний обіг, а й на посилення контролю за переміщенням товарів у режимі реального часу.  Про це повідомив заступник Голови ДФС Костянтин Лікарчук під час наради з керівниками силових структур та правоохоронних органів прикордонних областей західної України під головуванням Президента Петра Порошенка.

За словами Костянтина Лікарчука, це сприяло вилученню з незаконного обігу з початку поточного року товарів на суму майже 81 млн. грн., що у 3 рази більше, ніж в аналогічному періоді минулого року.

«Сьогодні діяльність митниць західного регіону орієнтована на попередження та виявлення порушень митного законодавства безпосередньо у ході здійснення заходів контролю при переміщенні конкретних партій товарів через митний кордон України та їх митному оформленні», - зазначив заступник Голови ДФС.

Він наголосив, що результати цих заходів є підставою для обміну інформацією з митними органами іноземних держав, особливо, з митними адміністраціями держав на суміжному кордоні (Львівська –  з Польщею, Закарпатська – з Словаччиною, Чернівецька – з Румунією).

 

Реєстрація та взяття на облік в ДФС – за 1 день

Для спрощення умов ведення бізнесу зменшено до одного дня строк державної реєстрації юридичних осіб та взяття на облік в органах ДФС юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

На сьогодні процедура відкриття бізнесу триває один день та складається з таких етапів:

І. Державна реєстрація юридичної особи або фізичної особи – підприємця.

Термін – у день надходження документів для проведення державної реєстрації (для юридичних осіб), або не пізніше наступного робочого дня після надходження документів (для фізичних осіб – підприємців).

ІІ. Передача відомостей з ЄДР про проведення реєстраційних дій до контролюючих органів.

Термін – у день проведення реєстраційної дії.

ІІІ. Взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців в органах ДФС як платників податків та платників єдиного внеску.

Термін – у день отримання відомостей з ЄДР.

IV. Передача до ЄДР даних про взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців в органах ДФС, реєстраційний номер платника єдиного внеску та клас професійного ризику виробництва платника єдиного внеску за основним видом його економічної діяльності.

Термін – у день отримання відомостей з ЄДР.

V. Видача (надсилання поштовим відправленням з описом вкладення) державним реєстратором юридичній особи або фізичній особі – підприємцю витягу з ЄДР, який містить інформацію про державну реєстрацію та взяття на облік в органах ДФС.

Термін – протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, після отримання державним реєстратором від органів ДФС та статистики даних про взяття на облік.

Тобто на сьогодні отримати витяг з ЄДР з даними про проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця та взяття на облік в органах ДФС можливо не пізніше наступного робочого дня з дня подачі документів державному реєстратору для проведення державної реєстрації.

 

     З якого часу подається звіт по єдиному соціальному внеску за новою формою?

Куп`янська ОДПІ звертає увагу, що з 30.04.2015 року затверджено новий Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (наказ Міністерства фінансів України від 14.04.2015 р. №435).

Враховуючи вище викладене, звіт по єдиному соціальному внеску, починаючи з 01.06.2015р. (зі звітності за травень) подається до фіскальних органів за новою формою.

 

Чи треба підприємцю здавати звіт із ЄСВ за відсутності працівників?

Відповідно до п.4 ч.2 ст.6 Закону про ЄСВ обов’язок подавати звітність покладено на платників єдиного внеску. А як відомо, форму №Д4 підприємці формують саме як платники-роботодавці. В зазначеному випадку підприємець  не має статусу роботодавця, визначеного в п.1 ч.1 ст.4 згаданого Закону.

Чітко відповідь по даному питанню зазначено в п.11 р.11 Порядку №435 згідно з яким фізичні-особи підприємці у яких немає найманих працівників і виплат фізособам за послуги (роботи) за ЦПД, звіту за формою №Д4 не подають.

 

Затверджено форму повідомлення про прийняття працівника на роботу

Відповідно до нової редакції ст. 24 Кодексу законів про працю України визначено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування ЄСВ про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» затверджено форму такого повідомлення. Відтак визначено, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

 

 Подати таке повідомлення слід до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

-  засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

-   на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

-   на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Інформація, що міститься у повідомленні про прийняття працівника на роботу, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України від 8 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

 

Строки для видачі довідки про відсутність заборгованості

Відповідно до пп. 2, 3 Порядку видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів (далі – Довідка), затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 567 (далі – Порядок), Довідка видається за основним місцем обліку платника податків, який звертається за наданням послуги, безоплатно на підставі заяви про видачу Довідки (додаток 2 Порядку).

Строк розгляду заяви платника податків та видачі Довідки або направлення відмови в її наданні становить п’ять робочих днів з дня отримання такої заяви органом доходів і зборів (п. 4 Порядку).

Пунктом 6 Порядку визначено, що строк, протягом якого Довідка може бути видана, має відповідати визначеному у ній строку дії. Якщо платник податків не звернувся до органу доходів і зборів за отриманням Довідки протягом строку її дії, вона підшивається до справи платника податків.

За наявності у платника податків податкового боргу контролюючий орган готує лист платнику податків (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо видачі Довідки, який надсилається на адресу платника податків (п.8 Порядку).

Щоб отримати зазначену довідку, потрібно звернутися до Центру обслуговування платників територіального органу ДФС за основним місцем обліку.

 

Право на податковий кредит: два періоди – один товар

Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає при здійсненні операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів/послуг.

Враховуючи те, що дата відвантаження товарів постачальником та дата їх отримання покупцем можуть бути різними залежно від умов договору, з метою визначення дати виникнення права на формування податкового кредиту покупцем таких товарів (відвантажені постачальником, але не отримані покупцем товари в дорозі) слід враховувати момент переходу права власності за договором.

Відповідно до ст. 334 Цивільного кодексу України право власності у набувача майна за договором виникає з моменту передання майна, якщо інше не встановлено договором або законом.

Переданням майна вважається вручення його набувачеві або перевізникові, організації зв’язку тощо для відправлення, пересилання набувачеві майна, відчуженого без зобов’язання доставки.

Отже, постачальник передає, а покупець набуває право власності на товари, які постачаються на дату їх відвантаження постачальником (безпосередньо покупцю чи перевізникові), якщо інше не передбачено умовами договору.

Разом з цим п. 198.6 ст. 198 ПКУ визначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 ПКУ.

Реалізувати право на формування податкового кредиту покупець – платник ПДВ може лише після складання податкової накладної постачальником – платником ПДВ, зокрема, в момент відвантаження товарів та реєстрації цієї податкової накладної в ЄРПН, але не раніше отримання права власності на такий товар.

 

Право на формування податкового кредиту підприємцем

Відповідно до п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 ПКУ) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ст. 193 ПКУ, протягом такого звітного періоду у зв’язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг.

Для юридичних осіб чи фізичних осіб – підприємців, які є платниками ПДВ, норми розд. V ПКУ не передбачають будь-яких відмінностей при визначенні сум ПДВ, що підлягають включенню до податкового кредиту такого платника податку та бюджетному відшкодуванню.

При цьому відповідно до п. 1 та п. 2 ст. 325 Цивільного кодексу України суб’єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи. Фізичні та юридичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати.

Тобто суб’єктом права власності законодавством визначається фізична особа, яка може бути власником будь-якого майна, крім майна, яке не може знаходитись взагалі у власності фізичної особи. Отже, такий суб’єкт права власності як фізична особа – підприємець не відокремлюється.

Враховуючи те, що суб’єкт підприємницької діяльності - фізична особа - підприємець не може бути власником нерухомого або рухомого майна, а придбання, спорудження, будівництво такого майна суб’єктом підприємницької діяльності - фізичною особою - підприємцем, який зареєстрований платником ПДВ, може здійснюватись ним виключно як фізичною особою, то право на податковий кредит за операцією з придбання, спорудження, будівництва зазначеного майна не виникає.

 

До початку роботи працівників необхідно повідомити органи ДФС

Відповідно постанови КМУ від 17.06.15 № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» установлено, що  повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за встановленою формою до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

  • засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
  • на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
  • на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Інформація, що міститься у повідомленні про прийняття працівника на роботу, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.

 

Мисливська зброя «не пройшла» кордон

Український підприємець з кавказьким корінням напередодні намагався вивести ніж до Росії. 50-річний чоловік разом з дітьми на автомобілі «TOYOTA PRADO» прямували через митний пост «Гоптівка» до Росії.

При цьому, кажуть працівники Харківської митниці, під час усного та

письмового декларування водій заявив, що нічого забороненого не переміщує.

Однак, під час митної перевірки, в автівці, а саме у нижньому відділенні карти дверей зі сторони водія, серед інших речей митники виявили ніж.

За словами працівників Харківської митниці ДФС, ніж має ознаки холодної зброї (загальна довжина – 262 мм., довжина леза – 140 мм., товщина леза – 4 мм.).

Наразі за даним фактом складений протокол за статтею 472 Митного кодексу України.

«Липове» борошно та реальні гроші – працівники податкової міліції Харківщини закрили «центр мінімізації»

Працівники  податкової міліції Харківщини припинили роботу «центру мінімізації», через діяльність якого тільки за попередніми підрахунками Державний бюджет втратив близько 8 мільйонів гривень.

Про це повідомив начальник оперативного управління ГУ ДФС у Харківській області Андрій Бєжанов.

У рамках раніше зареєстрованого кримінального провадження співробітники слідчо-оперативних підрозділів провели комплекс широкомасштабних заходів, направлених на припинення діяльності «центру мінімізації», до складу якого входило 23 фіктивні фірми.

Власником та організатором даного бізнесу виявився 35-річний виходець з Луганської області. Саме він вирішував питання щодо діяльності фіктивних підприємств, розподіляв прибутки та надавав вказівки кур’єрам та бухгалтеру.

«За допомогою фіктивних фірм у період 2014-2015 років бізнесмен формував штучний податковий кредит. Далі підприємства реального сектору економіки перераховували кошти нібито за купівлю сільськогосподарської продукції, - розповідає Андрій Бєжанов, -подальшу доставку документів та зняття грошових коштів здійснювали два кур’єри».

Послугами «липових» підприємств користувалися переважно бізнесмени з Київської області. Так, за час існування даного «центру мінімізації» загальний обіг проконвертованих коштів склав понад 40 млн. грн. Ймовірні втрати бюджету тільки з податку на прибуток перевищили 8 млн. грн.

 «У ході комплексу широкомасштабних заходів працівники податкової міліції провели обшуки, - зазначає Андрій Бєжанов, - так, в автомобілях та офісних приміщеннях, якими користувалися «мінімізатори»,  співробітники слідчо-оперативних підрозділів виявили та вилучили 3 печатки з реквізитами фіктивних підприємств, чекові книжки, чорнові записи та комп’ютерну техніку. Крім цього, вилучено грошові кошти на загальну суму  більше 1,2 млн. грн.»

Усі вилучені матеріали будуть використані в якості речових доказів. Наразі слідство триває.

 

Єдиноплатники другої групи мають право продавати товар юридичним та фізичним особам незалежно від системи їх оподаткування.

До платників єдиного податку другої групи відносяться фізичні особи-підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та населенню, виробництво та продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умов, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
обсяг доходу не перевищує 1500000 грн.
Зазначена норма не поширюється на фізичних осіб-підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 68.3 КВЕД — 2010), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи-підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи.
Тобто платники єдиного податку другої групи не мають права здійснювати господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, юридичним особам – неплатникам єдиного податку. Проте обмеження для платників єдиного податку другої групи щодо виробництва та продажу товарів юридичним особам законодавством не передбачено.

Застосування РРО під час роздрібного продажу пива платниками єдиного податку

З 01.07.2015 року набирають чинності зміни до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». А саме з цієї дати пиво відноситимуть до алкогольних напоїв, а тому реалізація його повинна здійснюватися за «алкогольними правилами», тобто за наявності ліцензії та касового апарату.
Тому звертаємо увагу платників єдиного податку 1-3 груп, які здійснюють торгівлю пивом. З 1 липня 2015 року реалізація пива можлива тільки за умови наявності на місці продажу ліцензії та зареєстрованого касового апарату, дані про який вносяться у додаток до ліцензії відповідно до вимог законодавства.
Ліцензії на право роздрібного продажу пива та зареєстрований і опломбований касовий апарат необхідно придбати заздалегідь, адже на 1 липня цього року вони мають бути на місці продажу пива.

Платниками єдиного податку авансові внески сплачуються щомісячно.

Відповідно до Податкового кодексу України фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа поточного місяця.
Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року. Сплата єдиного податку здійснюється за місцем податкової адреси.
Нагадаємо, платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів. З метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів заяву щодо періоду щорічної відпустки необхідно подавати до територіального органу ДФС до початку відпустки. А заяву щодо терміну втрати працездатності, з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності, доцільно подавати одразу після закінчення лікарняного.

Із 1 липня не діятиме мораторій на штрафні санкції стосовно застосування РРО

«Тільки до 1 липня 2015 року діє мораторій на застосування штрафних санкцій щодо окремих суб’єктів господарювання», - нагадує платникам податків Олена Кухтіна начадбник Куп`янської ОДПІ.
Зокрема, суб’єкти господарювання звільняються від санкцій за порушення вимог цього Закону при:
- наданні послуг у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів і видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою в установленому порядку;
- виконанні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, якщо ці операції виконуються в касах уповноважених банків з оформленням розрахункових документів відповідно до нормативних актів Національного банку України, та операцій комерційних агентів банків із приймання готівки для подальшого її переказу;
- продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції).
Отже, із 1 липня 2015 року до вказаних суб’єктів господарювання за порушення норм використання РРО та РК застосовуватимуться штрафні санкції. Їх розмір залежить від видів порушень і становить від 1 до 5100 грн., 100% або 500% вартості проданих із порушеннями товарів (послуг), 200% вартості необлікованих товарів.

Літо – пора відпусток, як бути з єдиним податком?

Відповідно до норм Податкового кодексу України платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі. Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки і терміну втрати працездатності нормами Податкового кодексу не передбачено.
Відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи — підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування. Оскільки зазначеним законодавчим актом не передбачено пільг зі сплати єдиного внеску підприємцями на час відпустки та за період хвороби, підприємці зобов’язані сплачувати ЄСВ незалежно від того отримували вони дохід у цей період чи ні. Отже, єдиний соціальний внесок сплачується незалежно від діяльності чи фінансового стану платників податків і без перенесення термінів сплати.
З метою уникнення порушення терміну сплати авансових платежів рекомендуємо подавати до податкового органу заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності — одразу після закінчення лікарняного.

Десятивідсотковий штраф для податкових накладних у дії

Останній день, коли не застосовується штраф, передбачений п. 1201.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) — 30 червня 2015 року, а саме за порушення терміну реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 днів – у розмірі 10 % від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування.
Період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року є перехідним періодом, протягом якого реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється без обмеження сумою податку, обчислену за формулою, визначеною пунктом 2001.3 ПКУ. Дана норма визначена п.35 підрозділу 2 розділу XX ПКУ.

Правильно заповнена „платіжка” забезпечить своєчасний розрахунок з бюджетом та зареєструє податкову накладну

При заповненні реквізитів отримувача у платіжних дорученнях при перерахуванні коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість необхідно відобразити:
- у полі ”Отримувач” — назву платника;
- у полі ”Код” — податковий номер платника податку, за яким ведеться облік у контролюючих органах;
- у полі ”Банк отримувача” — ”Казначейство України (ел. адм. подат.)”;
- у полі ”Код банку” — ”899998”;
- у полі ”№ рахунка” — номер рахунка, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.
Крім того, поле ”Призначення платежу” такого платіжного доручення необхідно заповнювати згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Національного банку України від 21.01.2004 № 22.
Нагадаємо, що відповідно до п. 200 прим.1. 2 ст. 200 прим.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі — електронний рахунок) — рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.
Казначейство відповідно до вимог статті 69 ПКУ надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття.
Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.

Як отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків

Відповідно до п. 70.5 ст. 70 розд. ІІ Податкового кодексу України та п.1 розд. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 № 779 (далі – Положення), фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася Облікова картка фізичної особи – платника податків (далі – Облікова картка) та яка не включена до Державного реєстру, зобов’язана особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу Облікову картку за формою № 1ДР, яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу.
Облікові картки фізичних осіб віком до шістнадцяти років або неповнолітніх осіб, які ще не отримали паспорта, подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника) (п. 5 розд. VII Положення).
Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, надається протягом п’яти робочих днів з дня звернення фізичної особи, її законного представника або уповноваженої особи до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи, або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування (п. 10 розд. VIІ Положення).
Cлід зазначити, що фізичні особи – громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, можуть звернутися за документом, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, до будь-якого контролюючого органу, незалежно від реєстрації їх місця проживання чи перебування або відсутності такої реєстрації.

Єдиний внесок – із мінімальної заробітної плати

Умови надання відпустки без збереження заробітної плати регламентуються розділом VI Закону України від 15 листопада 1996 року № 504/96-ВР «Про відпустки» (далі — Закон № 504).
Відпустки без збереження заробітної плати є двох видів:
- що надаються в обов’язковому порядку у випадках, передбачених законодавством (ст. 25 Закону № 504);
- за згодою між працівником і роботодавцем (ст. 26 Закону № 504).
У першому випадку роботодавець зобов’язаний надати відпустку працівнику, якщо в ній виникла необхідність, у другому – роботодавець має право вибору.
Законом № 504 визначено, що відпустка без збереження заробітної плати може надаватися у зв’язку з сімейними обставинами та іншими причинами на строк, обумовлений угодою між працівником і роботодавцем, але не більше 15 календарних днів на рік. Роботодавцю та працівнику необхідно дійти до згоди щодо можливості надання та тривалості такої відпустки. Тобто одного бажання працівника не є достатньо. Перелік підстав для надання такої відпустки законодавством не визначено, тому рішення залежить від роботодавця (беруться до уваги конкретні обставини).
Якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) у працівника, який перебуває у відпустці без збереження заробітної плати, то сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску, встановленої для відповідної категорії платника.
Додатково повідомляємо, що надання відпустки без збереження заробітної плати більшої тривалості, ніж передбачено законодавством, є порушенням законодавства про працю, і роботодавець може бути притягнутий до адміністративної відповідальності.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/7078 | Переглядів: 24Дата публікації: 10:30 06.07.2015