Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Державна фіскальна служба реформуватиметься відповідно до європейських стандартів

Про актуальні питання співробітництва, залучення успішного досвіду європейських країн у реформуванні ДФС, захист митних кордонів України та покращення митних сервісів йшлося під час зустрічі Голови Державної фіскальної служби України Романа Насірова з Главою Місії Європейської Комісії з надання допомоги у питаннях кордону Україні та Республіці Молдова (EUBAM) Франческо Бастальї.

«Державна фіскальна служба України має стати сучасною державною структурою європейського зразка з надання сервісних послуг платникам податків та надійним партнером для бізнесу. Повне та своєчасне виконання наших зобов’язань в рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС є одним з ключових факторів у цьому процесі», - наголосив Голова ДФС.

Під час зустрічі Роман Насіров також поінформував про заходи ДФС щодо підготовки до функціонування Зони вільної торгівлі між Україною та ЄС, зокрема, щодо запровадження інституту уповноваженого економічного оператора, приєднання до спільної транзитної системи, видачі сертифікатів походження EUR.1, розвитку пост-митного контролю тощо.

Глава Місії EUBAM підтвердив налаштованість Місії на допомогу у реформуванні ДФС. На думку Франческо Бастальї, ДФС має також сфокусуватися на приведенні Митного кодексу України у відповідність до європейських стандартів, удосконаленні кадрової роботи та розвитку митних процедур у морських портах Одеси та Іллічівська.   

Учасники зустрічі також обговорили ситуацію на придністровській ділянці українсько-молдовського кордону.

Голова ДФС та очільник Місії EUBAM домовилися продовжити тісну співпрацю та найближчими часом визначити шляхи вирішення пріоритетних завдань.

 

Податкова міліція припинила діяльність «конверт – центру», який маскувався під благодійну організацію

У м. Києві податковою міліцією припинено діяльність «конвертаційного центру», який проконвертував 200 млн. гривень.

Центр був створений під виглядом всесвітньої громадської організації захисту прав і допомоги постраждалим від війн та репресій, нібито для благодійних цілей. Однак, фактично він мав намір використовувати банківські реквізити громадських організацій для надходження грошових коштів із-за кордону та подальшого перерахування цих грошей підприємствам реального сектору економіки для переведення у готівку.

Злочинці діяли за таким механізмом: підприємства реального сектору економіки перераховували грошові кошти на рахунки «фіктивних» фірм під виглядом благодійної допомоги (у тому числі учасникам АТО).  Наступним кроком було переведення цих коштів у готівку  на рахунки, оформлені на підставних фізичних осіб у банківських установах м. Києва, після чого гроші повертались «власникам», за винятком певного відсотку.

Відомості про зазначене кримінальне правопорушення внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

 

Ліквідовано 401 «податкову яму»

Одним із основних напрямів роботи ДФС щодо боротьби з тіньовою економікою є виявлення та припинення діяльності «податкових ям». Тільки за травень-червень 2015 року ліквідовано 401 таких ям. Припинена діяльність майже 414 транзитно-конвертаційних підприємств. За цей період виявлено фактів незаконного формування податкового кредиту з податку на додану вартість та ухилення від сплати ПДВ на суму 7,8 млрд. гривень.

«Ми боремося не тільки з наслідками, але й з передумовами, серед яких – корупція. Зловживання, корупційні дії, неефективне використання державних коштів – цим явищам оголошено війну», – наголосив Голова ДФС України Роман Насіров.

Так, у травні у Святошинському районі м. Києва виявлено низку підприємств, які намагалися сформувати фіктивний податковий кредит на суму 4,3 млрд. грн.

Минулого місяця відкрито 48 кримінальних проваджень за фактом фіктивного підприємництва.

У червні тільки у Печерському районі м. Києва виявлено 3 «податкові ями», якими сформовано податковий кредит на суму понад 100 млн. гривень.

«Сьогодні державна казна, перш за все, має поповнюватися за рахунок боротьби з тінню, «податковими ямами». По-перше, потрібно збільшувати надходження за рахунок вилучення коштів з тіньових потоків, по-друге, – не давати можливість розкрадати бюджет», - підкреслив Роман Насіров.

У Державній фіскальній службі переконані, що ефективні дії з детінізації відновлять довіру та паритет між владою та бізнесом. І найголовніше – це обопільне бажання рухатися на зустріч один одному.

Податкова міліція викрила ухилення від сплати податків у сумі понад 66 млн. гривень

Податковою міліцією у м. Дніпропетровську зареєстровано кримінальне провадження за фактом порушення податкового законодавства посадовими особами державного підприємства, яке здійснює діяльність у сфері інфраструктури наземного транспорту.

Встановлено, що зазначене підприємство оформило операції з придбання товарно-матеріальних цінностей у підприємств, що мають ознаки «фіктивності». Зазначені дії призвели до ухилення від сплати податків у сумі 66,6 млн. гривень.

Слідчо-оперативні заходи тривають.

З незаконного обігу вилучено понад 100 тонн фальсифікованих нафтопродуктів

У рамках проведення операції «Нафтопродукт-2015» та «Акциз-2015» податковою міліцією у Хмельницькій області припинено реалізацію незаконно виготовлених недоброякісних паливно-мастильних матеріалів в мережі автозаправних станцій двох брендових підприємств-оптовиків.

Під час проведених обшуків з протиправного обігу вилучено понад 100 тонн дизельного пального, 13 тонн абсорбенту, 2,2 тонни бензину марки «А-92», 1,2 тонни присадки-монометиланилину та чорнову бухгалтерію. Загальна сума вилучених паливно-мастильних матеріалів склала майже 2,5 мільйона гривень.

Відповідно до висновку експерта та заяв громадян, придбані на автозаправній станції зазначених підприємств зразки бензину за об’ємною часткою етанолу, бензолу та фракційним складом не відповідають вимогам ДСТУ, допустимий вміст окремих речовин у них значно перевищений.

Також встановлено, що одне з підприємств-реалізаторів протягом 2015 року здійснювало придбання бензину низькооктанових марок, конденсату газового та абсорбенту, які є компонентами для виготовлення бензину та дизпалива,  з метою подальшого незаконного виробництва пального з вищим октановим числом та його реалізації через мережу автозаправних станцій області.  

Триває досудове розслідування.

 

ДФС анульовано 144 ліцензії за продаж алкоголю і тютюну неповнолітнім

Протягом січня – травня поточного року Державна фіскальна служба України за продаж алкоголю та цигарок неповнолітнім анулювала 144 ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

До порушників законодавства застосовані фінансові санкції у сумі майже 1 млн. грн.

Нагадаємо, що вимогами ч.3 ст. 15 Закону України № 481 продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років (неповнолітнім) заборонена. 

 

З початку 2015 року до бюджету сплачено майже 70 млрд. грн. ЄСВ

Протягом січня - травня поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування склали 69,9 млрд. грн. Зокрема, у травні до бюджету сплачено 14,2 млрд. грн. цього податку.

Єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

 

Викрито злочинну схему ухилення від сплати митних платежів за сприяння посадових осіб митниць

Підрозділами Головного управління власної безпеки Державної фіскальної служби України та Генеральної прокуратури України виявлено злочинну схему ухилення від сплати митних платежів під час ввезення на митну територію України паливо-мастильних матеріалів під виглядом палива для реактивних двигунів.

Так, 9 червня цього року в результаті проведених слідчо-оперативних заходів, на території Міжнародного Харківського аеропорту вилучено з обігу 150 тонн палива для реактивних двигунів, що не відповідає державним стандартам, на суму 2,6 млн. гривень.

Функціонування зазначеної схеми було можливим завдяки сприянню окремих службових осіб Київської, Житомирської та Харківської митниць ДФС, які здійснювали протиправне митне оформлення нафтопродуктів за заниженою ставкою акцизного податку, застосовуючи товари прикриття.

Внаслідок протиправних дій митників бюджету завдано збитків на суму понад 100 мільйонів гривень.

За вказаним фактом розпочато кримінальне провадження
за ст. 364 КК України (зловживання владою або службовим становищем).

У рамках провадження проводяться слідчі дії з метою встановлення повного кола посадових осіб митниць, причетних до протиправної діяльності, та притягнення конкретних осіб до кримінальної відповідальності.

Слідчими ДФС розпочато досудове слідство за фактом несплати майже 230 млн. грн. податків

За результатами контрольно-перевірочних заходів ДФС встановлено факт багатомільйонної несплати податків, за яким слідчими податкової міліції 10 червня 2015 року розпочато кримінальне провадження.

Встановлено, що службові особи одного з підприємств, яке входить до групи підприємств «БРСМ», а саме, ТОВ «Укртрансоіл-2009», у період 2014 –2015 років вчинили протиправні дії, наслідком яких стала несплата до бюджету податків на загальну суму майже 230 млн. гривень. У тому числі 188 млн. грн. акцизного податку не сплачені при виробництві та реалізації моторного палива.

Ці дії попередньо кваліфіковані за ч. 3 ст. 212 Кримінального кодексу України (ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) в особливо великому розмірі). На порушників чекає штраф від п'ятнадцяти тисяч до двадцяти п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 255 тис. до 425 тис. грн.) з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна.

Триває досудове розслідування.

 

Рекордну партію героїну вилучено в Одесі

Масштабну спецоперацію з виявлення каналу  контрабанди героїну з Близького Сходу до країн Євросоюзу провела Служба безпеки України за сприяння  Державної прикордонної служби та Державної фіскальної служби України.

Наркотичні речовини минали кілька міждержавних кордонів, просуваючись на Захід через  Іран і Туреччину до Польщі. Україна була просто транзитною територією.

Проте під час проведення сканування вантажівки, яка надійшла до Іллічівського порту з Туреччини, одеські  митники виявили в рулонах гідроізолюючого бітуму пакети з героїном.

Про "знахідку" вони повідомили представників СБУ. Внаслідок швидкої взаємодії силовиків, було проведено успішну операцію, під час  якої виявлено 500 кілограмів героїну. Партія складала  близько 1,5 мільйони одноразових доз, орієнтовна її вартість на чорному «наркоринку» становить майже 1 мільярд 400 мільйонів гривень.

Як встановлено правоохоронними органами,  до складу організованого злочинного угруповання наркоторгівців, яке було ліквідовано спільними зусиллями СБУ, прикордонників та митників, входили: організатор – громадянин однієї з європейських країн та декілька громадян України.

 

Щодо відмови юридичної особи платника ЄП третьої групи від застосування спрощеної системи оподаткування: про право та обов’язок

Відмова від спрощеної системи оподаткування платниками єдиного податку третьої групи здійснюється в порядку, визначеному підпунктами 298.2.1 - 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 Податкового кодексу України.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву (п.п. 298.2.1 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України).

Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом України, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів (на підставі п.п. 298.2.2 п. 298.2 ст. 298 цього Кодексу).

Згідно з п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, у таких випадках та в строки:

у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

у разі застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків, ніж зазначені у п. 291.6 ст. 291 цього Кодексу, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено такий спосіб розрахунків;

у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми;

у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності;

у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів.

 

Чи потрібно до звіту щодо сум нарахованого ЄВ подавати таблиці, які не містять відомостей

Відповідно до п. 8 розд. ІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 (далі – Порядок № 435), звіт страхувальником повинен подаватися в повному обсязі. Звіт, складений з порушенням вимог Порядку № 454, у тому числі без обов’язкових реквізитів, передбачених п. 6 розд. ІІ Порядку № 435, та поданий без всіх необхідних таблиць, не вважається звітом і вважається таким, що не подавався.

Згідно з п. 2 Порядку № 435 Звіт формується страхувальником або відповідальною особою страхувальника та включає таблиці, наведені у додатках 4 - 7 до цього Порядку.

При формуванні Звіту страхувальником або відповідальною особою страхувальника, визначеними у пунктах 1, 2, 4 розділу III цього Порядку, зазначається тип форми.

В переліку таблиць звіту на титульному аркуші у додатках 4 - 7 до Порядку № 435 навпроти таблиць, які не подаються до фіскальних органів проставляються прочерки у Звітах на паперових носіях та поле залишається незаповненим - в електронній формі.

При цьому, таблиці, які не містять відомостей (не заповнюються страхувальником взагалі) не подаються до фіскальних органів.

 

На роздрібну торгівлю пивом потрібна ліцензія

Згідно з нормами Закону України від 28 грудня 2014 року № 71- VII з 1 липня 2015 року пиво віднесено до алкогольних напоїв.

Крім того, згідно з частиною дванадцятою статті 15 Закону N 481  від 19.12.1995 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв  та тютюнових виробів» (із змінами) роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

«Таким чином, суб'єктам господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом (в т.ч. виключно пивом), необхідно з 1 липня 2015 отримати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями з обов'язковим обладнанням місця торгівлі РРО», - підкреслює очильник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

 

Отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями

Ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями видається за заявою суб'єкта господарювання. А у заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень цих РРО (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.

При цьому місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів та пива - без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, - торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.

Враховуючи наведене, хоча платники другої групи і мають право до кінця 2015 року здійснювати господарську діяльність без застосування РРО, але у випадку роздрібної торгівлі пивом встановити касові апарати їм необхідно вже з 1 липня 2015 року.

 

З 1 липня 2015 року РРО застосовуються тільки фізичними особами на спрощеній системі з річним доходом від 1,5 млн. грн. до 20 млн.грн.

«Відповідно до пункту 296.10 Кодексу платники єдиного податку другої і третьої (фізичні особи-підприємці) груп зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій», - наголошує начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна

При цьому зазначені зміни, відповідно до Прикінцевих положень Закону №71, вступають у силу:

для платників єдиного податку третьої групи - з 1 липня 2015 року (обсяг доходів за календарний рік до 20 млн. грн.);

для платників єдиного податку другої групи - з 1 січня 2016 року (обсяг доходів за календарний рік до 1,5 млн. грн.).

 

Що є об’єктом оподаткування ПДФО?

Відповідно до ст. 163 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI об’єктом оподаткування резидента є:

загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід;

доходи з джерелами їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання);

     іноземні доходи – доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.

Об’єктом оподаткування нерезидента є:

загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід з джерела його походження в Україні;     доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).

 

Як оподатковуються доходи у формі заробітної плати?

При оподаткуванні доходів, нарахованих (виплачених, наданих) у формі заробітної плати, спочатку визначається база оподаткування, а потім до бази оподаткування застосовується ставка податку 15 та/або 20%.

 

Яким чином оподатковуються ПДФО доходи, отримані фізичною особою від іншої фізичної особи?

Фізична особа, яка протягом звітного календарного року отримує доходи за надані послуги від іншої фізичної особи, зобов’язана включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, а також нарахувати і сплатити до бюджету податок з таких доходів за ставкою 15% та/або 20% в залежності від розміру бази оподаткування в календарному місяці.

 

Чи є об’єктом оподаткування ПДФО сума допомоги по вагітності та пологах?

Відповідно до пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги у вигляді адресних виплат та надання соціальних і реабілітаційних послуг відповідно до закону, житлових та інших субсидій або дотацій, компенсацій (включаючи грошові компенсації інвалідам, на дітей-інвалідів при реалізації індивідуальних програм реабілітації інвалідів, суми допомоги по вагітності та пологах).

 

Чи необхідно фізичній особі, яка здає в оренду особисте майно, реєструватись фізичною особою?

Відповідно до ст. 319 та ст. 320 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд, у тому числі для здійснення підприємницької діяльності.

Таким чином, здавання в оренду власного нерухомого майна може здійснюватися фізичними особами як у межах підприємницької діяльності, так і шляхом виконання норм п. 170.1 ст. 170 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ без реєстрації орендодавця як фізичною особою - підприємцем.

 

Як оподатковується передача автомобіля фізичною особою іншій фізичній особі за довіреністю?

         Оскільки за фактом нотаріального посвідчення договору доручення права користування чи розпорядження рухомим майном не відбувається перехід власності на об’єкт від довірителя до повіреного, то не має обставин для оподаткування при передачі рухомого майна.

Однак, у разі відчуження рухомого майна повіреною особою (відбувається перехід права власності) оподаткування доходу, отриманого довірителем від такого відчуження, здійснюється у порядку, визначеному ст. 173 Податкового кодексу України.

 

Яка штрафна санкція передбачена за порушення норм щодо застосування ПСП з ПДФО?

Відповідно до пп. 169.2.4 п. 169.2 ст. 169 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) якщо платник податку порушує норми п. 169.2 ст. 169 ПКУ, внаслідок чого, зокрема, податкова соціальна пільга застосовується також під час отримання інших доходів протягом будь-якого звітного податкового місяця або за кількома місцями отримання доходів, такий платник податку втрачає право на отримання податкової соціальної пільги за всіма місцями отримання доходу починаючи з місяця, в якому мало місце таке порушення, та закінчуючи місяцем, в якому право на застосування податкової соціальної пільги відновлюється.

    Платник податку може відновити право на застосування податкової соціальної пільги, якщо він подасть заяву про відмову від такої пільги всім роботодавцям із зазначенням місяця, коли відбулося таке порушення, на підставі чого кожний роботодавець нараховує і утримує відповідну суму недоплати податку та штраф у розмірі 100 відсотків суми цієї недоплати за рахунок найближчої виплати доходу такому платнику податку, а у разі, коли сума виплати недостатня, - за рахунок наступних виплат. Якщо сума недоплати та/або штрафу не були утримані податковим агентом за рахунок доходу платника податку, то такі суми включаються до річної податкової декларації такого платника податку.      При цьому право на застосування податкової соціальної пільги відновлюється з податкового місяця, що настає за місяцем, в якому сума такої недоплати та штраф повністю погашаються.

 

Який порядок сплати земельного податку фізичною особою у рік придбання земельної ділянки?

При отриманні від Центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин, інформації про набуття фізичною особою права власності на земельну ділянку контролюючий орган здійснює нарахування сум земельного податку починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності, та надсилає податкове повідомлення-рішення такій фізичній особі. Податок підлягає сплаті протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

 

Яка відповідальність передбачена за несплату або несвоєчасну сплату плати за землю громадянином?

Оскільки фізичні особи (громадяни) несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання, то якщо вони протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання з плати за землю, такі платники податків притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Разом з тим, на суму податкового зобов’язання з плати за землю, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст.129 Податкового кодексу України.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/7041 | Переглядів: 50Дата публікації: 13:38 22.06.2015