Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Найкращий спосіб зробити дитину хорошою – це зробити її щасливою

Щороку в перший день літа відзначається Міжнародний день захисту дітей. У малечі не повинно бути нещасливого дитинства, і за це маємо відповідати ми, дорослі, тому турбота про дітей, захист їхніх прав повинен стати одним із найголовніших наших обов'язків. Ми повинні усвідомлювати всю важливість турботи не лише про власних дітей, але й про малечу, яка нас оточує та власним прикладом навчати юне покоління моральним чеснотам: добру, справедливості, чесності, співчутливості.

Сьогодні й кожного наступного дня дорослі зобов’язані зігрівати теплом і любов'ю кожне дитяче серце, об'єднувати зусилля заради майбутнього, і тоді маленькі громадяни виростуть достойними людьми й неодмінно стануть гордістю України.

Дарувати радість та позитивні емоції дітям давно вже стало традицією для податківців Куп’янської об’єднаної державної податкової інспекції. Напередодні Дня захисту дітей начальник Куп'янської ОДПІ Олена Кухтіна відвідала комунальний заклад «Куп'янський спеціальний навчально-виховний комплекс» Харківської обласної ради, проблемами якої податківці опікуються вже не один рік і не лише у святкові дні, а й в повсякденному житті. Оточений безліччю квіткових клумб, скромно визирає світла двоповерхова будівля, де одразу ж нас зустрічає девіз навчально-виховного закладу, написаний на ганку: «Обери добра дорогу».

Цьогоріч податкова інспекція подарувала малечі набори посуду. «Ми зробимо усе можливе, щоб жодна дитина, яка мешкає в школі, не була обділена увагою, турботою і теплом. Ми завжди активно працюємо в сфері благодійництва – це не лише наш моральний обов’язок, а й постійна непереривна робота. Адже благодійність – це те, що є у вашому серці», наголошує Олена Кухтіна.

 

Розпочато підготовчий процес приєднання України до спільної транзитної системи ЄС

Особливості підготовчого процесу приєднання України до спільної транзитної системи ЄС розглядалися під час першого засідання Наглядової ради з приєднання до СТС, яка створена на базі Державної фіскальної служби України.

Представники Урядового офісу з питань євроінтеграції, Мінфіну, Мінекономрозвитку, ДФС України, а також ЄС та Посол Литовської Республіки обговорили комплекс заходів правового, організаційного, структурного та фінансового характеру, які необхідно буде вжити Україні протягом наступних декількох років на шляху приєднання до СТС (спільної транзитної системи).

«Приєднання до спільної транзитної системи передбачено Угодою про асоціацію Україна-ЄС. Це сприятиме розвитку торговельно-економічних відносин між нашою країною та Європейським Співтовариством, оскільки значно прискорить митні процедури та забезпечить ефективну протидію контрабанді», - наголосив заступник Голови ДФС Костянтин Лікарчук. Він також додав, що підготовчий процес відбуватиметься за активної співпраці з бізнесом та за підтримки ЄС. Костянтин Лікарчук подякував Литві за підтримку фіскальної служби у виконанні Угоди про асоціацію Україна-ЄС у частині митної справи, зокрема, запровадженні уповноваженого економічного оператора, контролі митної вартості, пост-аудит контролі та управлінні ризиками.

 

У Києві викрито конвертаційний центр, через який було проконвертоване понад 300 млн. гривень

У Києві під час проведення заходів у рамках кримінального провадження податковою міліцією припинено діяльність «конвертаційного центру».

Як з’ясувалося, клієнти центру – легальні підприємства перераховували безготівкові кошти на розрахункові рахунки «фіктивних» підприємств за нібито придбані цінні папери (акції, облігації інвестиційні сертифікації, векселі), а також укладали договори страхування і перестрахування фінансових ризиків. Кошти в подальшому знімали готівкою учасники центру для їх передачі замовникам, за винятком 1,5-3,5% конвертації.

Орієнтовний обіг проконвертованих коштів склав понад 300 млн. гривень.

20 травня 2015 року проведено 9 обшуків в офісних приміщеннях, за місцями проживання фігурантів та в їх автомобілях, де вилучено 74 печатки, 2 печатки нерезидентів та інші докази, що підтверджують їх протиправну діяльність. За словами першого заступника Голови ДФС України Сергія Білана, ДФС має всі необхідні ресурси для того, щоб побороти таке суспільно небезпечне явище, як конвертаційні центри. Активна робота в даному напрямі триває.

 

З початку поточного року в Єдиному реєстрі зареєстровано 74,7 млн. податкових накладних

Протягом січня – квітня 2015 року в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідні документи зареєстрували 175,7 тис. платників. Це на 69,9 відс. більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Кількість документів, зареєстрованих у січні - квітні 2015 року, склала 74,7 млн. накладних з сумою ПДВ понад 286 млрд. грн. Серед них – понад 2,3 млн. податкових накладних, по яких сума ПДВ перевищила 10 тис. грн.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року відбулося збільшення загальної кількості зареєстрованих податкових накладних, у тому числі, накладних з сумою ПДВ понад 10 тис. грн., у 4,3 рази та 1,4 рази відповідно.

Нагадуємо, що починаючи з 1 липня 2015 року усі податкові накладні підлягають обов’язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних з дотриманням вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Податкового кодексу України. Детальніше із новаціями електронного адміністрування ПДВ можна ознайомитися на веб-порталі ДФС України.

 

Роман Насіров: Нашим головним завданням була стабілізація роботи фіскальної служби

Головним завданням нового керівництва ДФС у перші дні роботи була стабілізація роботи фіскальної служби. Про це заявив Голова ДФС України Роман Насіров під час спільної прес-конференції керівництва служби, яка відбулася 26 травня 2015 року. «Фіскальна служба потребувала певної стабілізації, розуміння подальших напрямів роботи, формування діалогу з платниками податків. Наші перші кроки дозволили не лише стабілізувати роботу, а й спланувати необхідні зміни, спрогнозувати їх та вже розпочати перші кроки», – зазначив Голова ДФС Роман Насіров.

За його словами, налагодження дієвої взаємодії безпосередньо всередині служби, з територіальними органами як по податковій, так і по митній лінії дозволили вже протягом першого тижня роботи виявити низку схем ухилення від оподаткування. «Ми упередили незаконне формування податкового кредиту з податку на додану вартість та ухилення від сплати ПДВ на понад 6 млрд. грн. Лише у Святошинському районі м. Києва виявлено низку підприємств, якими сформовано фіктивний податковий кредит на 4,3 млрд. грн. З цього приводу вже були зроблені відповідні кадрові рішення у Святошинській ДПІ», – підкреслив Роман Насіров.

 

Основні завданням у митному напрямі

Заступник Голови ДФС Костянтин Лікарчук такими завданнями вважає відновлення керованості системою та пошук фахових керівників. «Великою проблемою у митниці є кадрове питання. На даний час ми знаходимося у пошуку оптимальної кандидатури на посаду начальника Одеської митниці, її керівного складу, особливо тих осіб, які займатимуться тарифами та будуть боротися з контрабандою, начальників митних постів. Плануємо завершити цю роботу вже найближчим часом», – зазначив Костянтин Лікарчук. Стратегічно свою роботу фахівці митниці спрямовуватимуть на перекриття «чорних схем», яких є досить багато. Але, за словами Костянтина Лікарчука, у цьому напрямі не все залежить від ДФС. Потрібно співпрацювати і координувати свою діяльність з Державною прикордонною службою та СБУ.

Також серед інших першочергових завдань, над якими працює фіскальна служба, є удосконалення критеріїв для отримання автоматичного відшкодування ПДВ, спрощення форм податкових декларацій, розвиток електронних сервісів, запровадження пілотного проекту щодо впровадження електронної акцизної марки тощо.

 

На Київщині викрито махінації імпортерів на суму понад 3,5 млн. гривень

У рамках операції «Рубіж» працівниками податкової міліції ДФС зібрано матеріали щодо протиправної діяльності семи підприємств-імпортерів. Порушники у зоні діяльності Київської митниці ДФС здійснювали імпорт елітної сантехніки, меблів для ванних кімнат, саун, опалювального обладнання, побутової техніки та іншої продукції з країн Євросоюзу із суттєвим заниженням митної вартості та відповідною мінімізацією сплати податку на додану вартість та мита.

Імпортована продукція в подальшому реалізовувалась через торгівельні мережі та Інтернет-магазини на територій України (в Києві, Харкові, Одесі, Львові, Дніпропетровську) за середньо-ринковими цінами.

Внаслідок заниження митної вартості товарів імпортери протягом 2014-2015 років занизили свої податкові зобов’язання на понад 3,5 млн. гривень.

Працівники слідчого управління фінансових розслідувань розпочали кримінальне провадження за фактом умисного ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах.

 

ДФС викрито махінації з кредитними коштами на суму понад 1,1 млрд. грн.

У ході дослідження фінансово – економічної діяльності одного з підприємств Вінниччини, підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Вінницькій області встановлено отримання зазначеним підприємством банківського кредиту на суму понад 1,1 млрд. грн. Під час слідства з`ясувалось, що у якості застави, банк отримав майнові права на нафтопродукти, які були ніби – то поставлені позичальнику двома підприємствами Дніпропетровської області. Однак, при перевірці фінансової звітності постачальників, оперативники ДФС виявили відсутність на їх балансі жодних необоротних активів, виробничих запасів чи готової продукції. Крім того, підприємства не були зареєстровані платниками податку на додану вартість.

Тобто підприємства – постачальники є «фіктивними», а поставка товару, який передано банку у заставу, не відбувалась.

За результатами розгляду зазначених матеріалів до ЄРДР внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч. 4 ст. 358 Кримінального кодексу України. Триває слідство.

 

Затверджена нова форма податкової декларації з податку на нерухоме майно

Зазначену форму декларації затверджено наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408.

Нагадаємо, що порядок подання декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до органу фіскальної служби визначено статтею 266 Податкового кодексу України.

Зокрема, платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію за встановленою формою з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

 

З 1 липня система електронного адміністрування ПДВ запроваджується на постійній основі

Протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі (до 1 липня 2015 року або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення терміну перехідного періоду) платники податку самостійно зараховують на електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку, задекларованих ними в податковій звітності з ПДВ. Після закінчення тестового режиму для реєстрації податкових накладних в ЄРПН платник податку повинен мати достатню суму податкового кредиту, підтверджену зареєстрованими в ЄРПН «вхідними» податковими накладними, сплатою ПДВ при імпорті товарів та (за недостатності таких сум) коштами на його рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ.

З 1 липня 2015 року на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують кошти у сумах, необхідних для збільшення розміру суми тільки тоді, коли недостатньо розрахункової суми для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування. Поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено. Роз‘яснення щодо застосування системи електронного адміністрування ПДВ наведені у листі ДФС України від 19.01.2015 р. № 1403/7/99-99-19-03-01-17.

 

Куп’янська ОДПІ пропонує споживачам під час придбання горілчаних товарів перевіряти наявність ліцензій

Фальсифіковані алкогольні напої – втрачене здоров’я, несплачені податки, - звертають увагу споживачів податківці. Відтак, Куп’янська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області закликає громадян під час придбання алкогольних напоїв звертати увагу на наявність відповідних ліцензій.

Відсутність ліцензії – це один із прямих доказів фальсифікації даних товарів, яка призводить не тільки до ненадходження коштів до бюджетів всіх рівнів, фінансування тіньових схем ухилення від оподаткування, а й несе негативний вплив на здоров’я.

Перелік власників ліцензій можна знайти на субсайті територіальних органів ДФС у Харківській області за адресою в Інтернеті : http://kh.sfs.gov.ua

 

ДФС України та митна служба Республіки Корея зміцнюватимуть співпрацю у митній сфері

Про посилення співпраці у митній сфері між Україною та Кореєю домовилися Голова ДФС України Роман Насіров та Посол Республіки Корея в Україні Сол Кьон-Хун під час робочої зустрічі.

«Для України надзвичайно цікавий досвід Кореї у впровадженні та застосуванні сучасних засобів митного контролю та ІТ – технологій у митній справі, що сприяє прискоренню перетину митного кордону громадянами та переміщення товарів», – зазначив Голова ДФС Роман Насіров. За його словами, українська сторона також розраховує на технічну підтримку Республіки Корея в процесі реформування та модернізації ДФС України.

Учасники зустрічі висловили готовність до удосконалення співпраці щодо питань взаємодопомоги в митних справах та перевірки митної вартості товарів.

 

Недержавні пенсії оподатковуються лише в розмірі 60 відсотків

Відповідно до пп. 170.8.1 п. 170.8 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковим агентом платника податку - учасника недержавних пенсійних фондів є адміністратор недержавних пенсійних фондів, який нараховує виплату за договором з недержавним пенсійним фондом.

Згідно з вказаним пунктом ПКУ такий адміністратор утримує та сплачує (перераховує) до бюджету податок на доходи фізичних осіб за ставками, визначеними у п. 167.1 ст. 167 ПКУ (15% та 20%), лише з 60 відсотків суми виплати пенсії на визначений строк, що проводиться з недержавного пенсійного фонду учаснику фонду в порядку та строки, визначені законодавством.

 

У кого вартість путівки на оздоровлення є оподатковуваним доходом

Згідно з пп. 165.1.35 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включаються вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку – члена такої професійної спілки, створеної відповідно до законодавства України, або за рахунок коштів відповідного фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування. Відповідно до пп. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо. Що стосується вартості профспілкової путівки, яка надається платнику податків на оздоровлення члена сім’ї віком після 18 років, то її розмір оподатковується податком на доходи фізичних осіб, як додаткове благо, за ставкою, встановленою п.167.1 ст.167 ПКУ (15% та/або 20% в залежності від розміру отриманого доходу). Сімейна профспілкова путівка надана платнику податків, до якої включається і вартість оздоровлення члена сім’ї після 18 років, оподатковується у розмірі частини отриманого доходу на оздоровлення такого члена сім’ї.

 

З 1 липня 2015 року платники єдиного податку працюватимуть з касовими апаратами

Як наголошує керівник Куп’янської ОДПІ Олена Кухтіна, з 1 липня 2015 року платники єдиного податку третьої групи у своїй роботі мають застосовувати РРО (реєстратори розрахункових операцій, касові апарати). «Необхідно зауважити, що в разі наявності у платника податків декількох торгових точок, використовувати РРО необхідно на кожній торговій точці».

Нагадуємо, що згідно п.296.10 ст.296 Податкового кодексу платники єдиного податку другої і третьої (фізичні особи – підприємці) груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібно-роздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій.

«В усіх інших випадках платники єдиного податку фізичні особи – підприємці другої та третьої груп зобов’язані застосовувати РРО. Зазначені зміни відповідно до Прикінцевих положень Закону України від 28.12.2014 року №71-VІІІ «Про внесення змін в Податковий кодекс України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» вступають у силу: - для платників єдиного податку третьої групи – з 1 липня 2015 року; - для платників єдиного податку другої групи – з 1 січня 2016 року» - роз’яснює податківець.

 

Реєстрація РРО в органах державної фіскальної служби.

Для реєстрації РРО суб’єкт господарювання (або ним уповноважена особа) повинен звернутися до органу ДФС за основним місцем його обліку, як платника податків.

Суб’єкт господарювання також може зареєструвати РРО за місцезнаходженням своїх відокремлених підрозділів (філій, дочірніх підприємств), які розташовані в іншій територіальній одиниці.

Порядок подачі заявок та перелік документів, які необхідно подавати для реєстрації РРО, строки реєстрації, визначені в Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 № 417 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.09.2013 за № 1617/24149.

Звертаємо увагу, що термін реєстрації РРО в органах ДФС не повинен перевищувати 3-х робочих днів. Також доводимо до відома платників, що з Пам’яткою майбутнім користувачам реєстраторів розрахункових операцій (РРО) можна ознайомитися на офіційному сайті ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/zastosuvannya-rro/198390.html

 

З 1 липня запроваджуються нові акцизні марки

Марки акцизного податку нового зразка запроваджуються як для вітчизняних напоїв та тютюнових виробів, так і імпортного виробництва.

Нові зразки марок акцизного податку для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва затверджені Постановою КМУ від 14.05.2015 року №296 «Деякі питання запровадження марок акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв і тютюнових виробів».

Зразки марок акцизного податку наведені у додатку до вказаної Постанови.

 

Наповнюючи скарбницю, бізнес Куп’янщини оздоровлює довкілля

З початку року суб’єкти господарювання м. Куп’янська та Куп’янського району перерахували до бюджету 432,4 тис. грн. екологічного податку.

«Сплачуючи екоподаток, платники району тим самим фінансують держпрограми по захисту навколишнього середовища», - зазначила перший заступник начальника Куп’янської ОДПІ Наталія Калашнікова.

Вона нагадала, що частина коштів з бюджету використовується на мінімізацію нанесення шкоди навколишньому середовищу підприємствами та на раціональне використання ними природних ресурсів.

 

Доходи місцевого бюджету Дворічанського району збільшились

Як повідомила заступник начальника Куп’янської ОДПІ – в. о. начальника Дворічанського відділення Світлана Усік, доходи місцевого бюджету регіону за січень-травень 2015 року склали 9159,9 тис. грн., що на 628,9 тис. грн. перевищує плановий показник та на 788,8 тис. грн. більше ніж в аналогічному періоді минулого року.

Світлана Усік відмічає, що домінуючим у формуванні місцевих бюджетів залишається податок на доходи фізичних осіб, питома вага якого в загальній сумі надходжень склала близько 50 відсотки або понад 4,5 млн. грн.

Також вона поінформувала, що за рахунок плати за землю місцевий бюджет Дворічанщини поповнилися більш ніж на 2,1 млн. грн., єдиного податку на підприємницьку діяльність від юридичних, фізичних осіб та сільгосппідприємств – близько 1,5 млн. грн., акцизного податку від реалізації підакцизних товарів – на 283,8 тис. грн.

 

Більше восьми млн. грн. єдиного податку сплачено до місцевих бюджетів

Як повідомила заступник начальника Куп’янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Інна Богатирьова, станом на 01 червня поточного року платники податків, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 8204,1 тис. грн. єдиного податку. Порівняно з плановим показником сплата податку зросла на 23,3 %.

При цьому, фізичні особи – підприємці спрямували до бюджету 5,1 млн. грн., юридичні особи, які використовують спрощену систему, сплатили 3,0 млн. грн.

Нагадаємо, фізична особа - підприємець - платник єдиного податку за бажанням та в разі дотримання вимог, визначених Податковим кодексом, може змінити обрану ним групу єдиного податку. Перехід на іншу групу платників єдиного податку здійснюється шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу.

 

З 1 липня 2015 року «єдинники» третьої групи проводять розрахунки через касові апарати

З 1 січня 2015 року в дію вступили зміни до Податкового кодексу України, згідно яких з 1 липня 2015 року платники єдиного податку третьої групи повинні всі розрахунки вести через реєстратори розрахункових операцій (електронні касові апарати), а платники єдиного податку другої групи - з 1 січня 2016 року.

Незважаючи на те, що «єдинники» мають ще два місяці задля придбання, встановлення та реєстрації реєстраторів розрахункових операцій, варто поспішати, оскільки в останні дні здійснити реєстрацію РРО усіх загалом буде проблематично. Обов’язково повинні придбати і зареєструвати РРО суб’єкти господарювання, які реалізують товари через мережу Інтернет, а також надають послуги.

Від використання РРО звільняються лише платники єдиного податку першої групи та єдинники ІІ та ІІІ груп, які здійснюють діяльність на ринках, або продають товари через дрібно роздрібну мережу за посередництвом засобів пересувної торгівлі.

 

Декларація про максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари подається в електронній формі

На офіційному веб-порталі ДФС України розміщено оновлене програмне забезпечення для формування та подання платниками податків відповідно до п.220.2 ст.220 Податкового кодексу України Декларації про максимально роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 25.03.2015 року №359 в електронному вигляді, - наголошують спеціалісти ДФС.

Декларація про максимально роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) в електронному вигляді формується та подається платника податків за адресою :офіційний веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) Електронна звітність Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності». Звертаємо увагу, що декларації про максимально роздрібні ціни подаються за кодами форм «J(F)0207703» (для запровадження ціни з 15 числа місяця) та «J(F)0208901» (для запровадження ціни з 1 числа місяця) і формуються за звітний (податковий) період, який відповідає місяцю запровадження максимально роздрібної ціни на підакцизні товари (продукцію).

 

Місцеві бюджети поповнив акцизний податок

За 5 місяців цього року суб’єктами господарювання, які на території Куп’янщини, Дворічанського та Шевченківського районів здійснюють продаж у роздрібній мережі підакцизних товарів, зокрема алкогольних напоїв, пива, тютюнових виробів, нафтопродуктів тощо, сплачено до місцевих бюджетів 4484,2 тис. грн. акцизного податку.

Нагадуємо, що з 1 січня 2015 року запроваджено акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів у розмірі 5 відсотків, який у повному обсязі зараховується до місцевих бюджетів за місцезнаходженням пункту продажу товарів.

 

Змінили бензин на альтернативне паливо – отримайте податкову знижку

Платник податку має право включити до податкової знижки понесені ним витрати у зв’язку з переобладнанням власного транспортного засобу з використанням альтернативних видів палива (моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів палива).

Щоб отримати податкову знижку фізичній особі, яка здійснила таке переобладнання, необхідно до кінця 2015 року подати до територіального органу ДФС за місцем своєї реєстрації річну податкову декларацію про майновий стан і доходи з обов’язковим заповненням додатка № 6. Окрім цього, разом з декларацією слід подати документи, що підтверджують витрати, здійснені з переобладнання транспортного засобу, сертифікат відповідності для переобладнаного транспортного засобу та свідоцтво про реєстрацію такого транспортного засобу (технічний паспорт).

Якщо ж до кінця 2015 року платник податку не скористається правом на нарахування податкової знижки за наслідками 2014 року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

 

Поетапні кроки до застосування РРО

До уваги суб’єктів господарювання пропонуємо 5 кроків до застосування РРО, що полегшить та підготує підприємців до нововведень.

Першим кроком суб’єктів господарювання, які мають наміри використовувати реєстратори розрахункових операцій, є вивчення документації щодо застосування певних видів реєстраторів, моделей та їх класифікацій у конкретних сферах діяльності, а потім вже їх придбання.

Другим кроком є обрання центру сервісного обслуговування та укладання з ним договору.

Третій крок – звернення до податкової за місцезнаходженням (місцем проживання) суб’єкта господарювання та подання:

- заяви про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО;

- копії документа, що підтверджує факт придбання або безоплатного отримання РРО;

- копії документа на право власності або права перебування (оренди) в приміщенні, де будуть використовувати касовий апарат;

- копії договору із ЦСО (центром сервісного обслуговування);

- отримання довідки про резервування фіскального номера РРО за формою № 2-РРО.

Четвертим кроком протягом 5 робочих днів, із моменту видачі довідки про резервування фіскального номера РРО, є звернення до ЦСО, аби касовий апарат опломбували та ввели в експлуатацію.

П’ятий крок – подання копії згаданої довідки та акту до закінчення вищезазначеного п’ятиденного строку до податкової для завершення реєстрації РРО й отримання посвідчення.

 

В Державній фіскальній службі заявили про намір врегулювати товарообіг в зоні проведення Антитерористичної операції на Донбасі.

Про таке під час прес-конференції в Києві повідомив перший заступник глави Державної фіскальної служби України Сергій Білан.

«Ви знаєте, що проблема надзвичайно складна, складна в законодавчому плані, в плані втручання силових структур, тому що є лінія розмежування і бойові зіткнення», - сказав Білан.

Він повідомив, що ДФС спільно зі Службою безпеки України та прикордонниками нещодавно заблокувала колону зі 170 автомобілів, яка намагалася незаконно перетнути лінію розмежування сторін у зоні проведення Антитерористичної операції.

 

Щодо переходу на спрощену систему оподаткування

У разі переходу платника податку на прибуток на спрощену систему оподаткування такий платник у терміни, встановлені для квартального звітного періоду, зобов’язаний подати податкову декларацію з податку на прибуток за звітний період, що передує кварталу, з якого платник переходить на спрощену систему оподаткування.

Таким чином, оскільки платник податку на прибуток переходить на спрощену систему оподаткування з 01.07.2015 р., декларацію з податку на прибуток йому необхідно подати за перше півріччя 2015 р., тобто не пізніше 10 серпня.

 

Надання податкових консультацій – допомога платнику

Відповідно до п.52.1 ст.52 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) за зверненням платників податків контролюючі органи надають безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом. Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію. За вибором платника податків консультація надається в усній, письмовій або електронній формі. Консультації надаються контролюючими органами. Контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, проводить періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов’язань, та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню, у тому числі за допомогою Інтернет - ресурсів (п.52.6 ст. 52 ПКУ).

 

Реквізити рахунків для сплати єдиного внеску є актуальними

З огляду на численні звернення суб'єктів господарювання та громадян на сервіс ДФС «Пульс» із запитами щодо актуальності реквізитів рахунків для сплати єдиного внеску, розміщених у місцевих центрах обслуговування платників, на сайтах веб-порталу ДФС, звертаємо увагу на наступне.

У 2015 ропі платники продовжують сплачувати єдиний внесок на не бюджетні рахунки 3719, відкриті на ім’я органів доходів і зборів та введені у дію з 1 жовтня 2013 року.

У зв'язку з проведенням реорганізації територіальних органів Міндоходів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів ДФС утворюються нові органи ДФС. Водночас сплата єдиного внеску здійснюється на рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Міндоходів, що завершують процедури припинення діяльності.

Для забезпечення рівномірного надходження платежів, попередження усіх можливих ризиків та з метою уникнення затримок при поверненні помилково сплачених коштів, що викликає скарги платників, відкриття нових рахунків 3719 на ім'я територіальних органів ДФС буде здійснено централізовано за умови завершення організаційних заходів з утворення всіх без винятку територіальних органів ДФС.

Про централізоване відкриття та введення у дію нових рахунків для зарахування єдиного внеску буде повідомлено завчасно. Вказане містить лист Державної фіскальної служби України від 12.05.2015 №166978/7/99-99-05-01-03-17.

 

Нагадуємо продавцям пива про особливості його продажу з 1 липня 2015 року

Продовжуємо наголошувати увагу на те, що з 1 липня 2015 року пиво віднесено до алкогольних напоїв. Відповідні зміни були внесені Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

Вказаним Законом викладено в такій редакції абзац чотирнадцятий першої статті Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»: «місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів та пива - без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, - торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів».

Отже суб’єктам господарської діяльності, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом, з 1 липня 2015 року необхідно завчасно придбати відповідну ліцензію та реєстратори розрахункових операцій, через які опісля проводити розрахунки з покупцями за продане пиво у місці торгівлі (приміщенні).

 

На Сумщині оперативники ДФС затримали бразильські язики

У рамках проведення операції «Рубіж» фахівцями ГУ ДФС у Сумській області спільно з військовослужбовцями відділу прикордонної служби «Свеса» Сумського прикордонного загону затримано вантажний автомобіль з яловичиною – понад 20 тонн язиків.

Водій, громадянин України, мешканець Київської області, надав оперативникам для перевірки підроблені супровідні документи. Документів, які б підтверджували походження та якість товару, він не мав. Проте, як зазначалось на упаковці, країною походження продукції є Бразилія.

У причепі знаходилося 20 тонн яловичої продукції (язики), упаковані в картонні коробки вагою від 22 до 29 кг у кількості 919 штук, на загальну суму 2,4 млн. грн.

У зв'язку з відсутністю документів, які б підтверджували реальне походження та безпечність товару, а також з невідповідністю даних, внесених до накладної, вказаний вантаж було вилучено.

 

За несвоєчасну сплату військового збору – штраф та пеня

Відповідальність за несвоєчасну сплату військового збору передбачена п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України. У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених Податковим кодексом України, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах: - при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу; - при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

Після закінчення строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні. Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120% річних облікової ставки НБУ, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

 

Забезпечення надходжень до бюджету єдиного соціального внеску

Незважаючи на складну суспільно-політичну та соціально-економічну ситуацію в країні динаміка надходжень до бюджету ЄСВ залишається стабільною. За січень-травень 2015 року платники регіону сплатили 126,9 млн. грн. єдиного соціального внеску, що на 3,8 млн. грн. більше ніж за відповідний період минулого року.

Куп’янська ОДПІ нагадує, що 13 березня 2015 року набрав чинності Закон України від 02 березня 2015 року № 219-VIII «Про внесення змін до розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та обік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці)». Відповідно до змін платники єдиного внеску до 31 грудня 2015 року при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам та/або при нарахуванні винагороди за цивільно-правовими договорами, оплати допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю і пологами розмір єдиного внеску (встановлений ч. 5 та абз. 2 ст. 8 Закону № 2464 для платників єдиного внеску, визначених в абз. 2, 3, 4 та 7 п. 1 ч. 1 ст. 4 цього Закону), при виконанні обов’язкових умов застосовується з понижуючим коефіцієнтом. Нововведення спрямовані на зменшення навантаження на платників податків та легалізацію заробітних плат.

 

Складання податкових накладних: за щоденними підсумками операцій і в разі постачання товарів із роздрібним акцизом

Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджені наказом Міністерства фінансів України від 22 вересня 2014 р. № 957.

Зокрема у листі ДФС України від 3 березня 2015 р. № 4436/6/99-99-19-03-02-15 роз’яснено деякі моменти, пов’язані із заповненням податкової накладної, які досить часто зустрічаються на практиці. Так, зокрема, при складанні податкової накладної за щоденними підсумками операцій платник може обрати один з варіантів:

- складати окрему підсумкову накладну на суму операцій, проведених через кожний касовий апарат (на підставі Z-звіту цього касового апарата);

- складати одну податкову накладну на суму операцій, проведених через усі касові апарати (у т.ч. і ті, що знаходяться у філіях або інших структурних підрозділах підприємства). У цьому випадку сума виручки і сума ПДВ у підсумковій накладній повинні збігатися із сумарною величиною усіх Z-звітів касових апаратів підприємства.

 

Центри обслуговування платників податків Куп’янської ОДПІ – швидко та комфортно

«Необхідною та звичною нормою сучасного життя стало функціонування в органах державної фіскальної служби Центрів обслуговування платників податків, де можна отримати необхідні консультаційні, адміністративні послуги, послуги з прийому звітності», - наголошує начальник відділу обслуговування платників податків Марина Коцюра.

«Так за січень-травень 2015 року до Центру обслуговування платників податків Куп’янської ОДПІ надійшло 25659 звернень. За цей період працівниками інспекції надано 2597 адміністративних послуг. Серед найбільш запитуваних залишається послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За січень-травень було надано 1690 таких послуг», - додає посадовець.

Час прийому платників податків (прийом документів, консультування, надання адміністративних послуг) – щоденно в робочі дні з 09 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв. Обслуговування платників здійснюється без перерви на обід.

 

Понад 500 тисяч гривень військового збору сплатили платники податків Шевченківського району

З початку 2015 року від платників податків, які перебувають на обліку в Шевченківському відділенні Куп’янської ОДПІ, надійшло до Державного бюджету 588,9 тис. грн. військового збору.

Попри складну економічну ситуацію, яка склалася в країні, велика увага приділяється відродженню армії та посиленню обороноздатності держави. Відновлення військового потенціалу потребує значних коштів та завдяки небайдужості і підтримці громадян держава отримує додатковий ресурс для Збройних Сил у вигляді військового бору.

Фахівці інспекції нагадують, що з 1 січня 2015 року розширено базу оподаткування військовим збором. Зокрема, об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу. Ставка військового збору становить 1,5% від об’єкта оподаткування.

 

Сума доходів нерезидента, з якої утримується та сплачується податок на прибуток, за договором, що укладено в іноземній валюті, визначається виходячи з офіційного курсу НБУ на дату виплати таких доходів

Податковим кодексом України встановлено, що резидент або постійне представництво нерезидента, які здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), утримують податок з таких доходів, зазначених у підпункті 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 цього Кодексу, за ставкою в розмірі 15 відсотків (крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.3 - 141.4.6 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу) їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності. Наведені положення викладено у підпункті 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу. Оскільки податок з доходів, отриманих нерезидентом із джерелом їх походження з України, сплачується до бюджету під час виплати таких доходів на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України), то сума доходів, з якої утримується та сплачується податок, визначається виходячи з офіційного курсу Національного банку України на дату виплати таких доходів.

 

Затверджено форму Податкової декларації з транспортного податку

Зазначену форму декларації затверджено наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 415.

Нагадаємо, що порядок подання декларації з транспортного податку до органу фіскальної служби визначено статтею 267 Податкового кодексу України.

Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об'єкта оподаткування декларацію за встановленою формою з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо об'єктів оподаткування, придбаних протягом року, декларація юридичною особою - платником подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

Об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.

 

З 1 липня 2015 року система електронного адміністрування ПДВ запроваджується на постійній основі

Протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі (до 1 липня 2015 року або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення терміну перехідного періоду) платники податку самостійно зараховують на електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку, задекларованих ними в податковій звітності з ПДВ.

Після закінчення тестового режиму для реєстрації податкових накладних в ЄРПН платник податку повинен мати достатню суму податкового кредиту, підтверджену зареєстрованими в ЄРПН “вхідними” податковими накладними, сплатою ПДВ при імпорті товарів та (за недостатності таких сум) коштами на його рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ.

З 1 липня 2015 року на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують кошти у сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.

Поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено. Роз‘яснення щодо застосування системи електронного адміністрування ПДВ наведені у листі ДФС України від 19.01.2015 р. № 1403/7/99-99-19-03-01-17.

 

ЄСВ при сумісництві

Для сумісників базою нарахування єдиного внеску є фактично нарахована заробітна плата незалежно від її розміру. Роботодавець має право отримати від такого працівника (сумісника) підтвердження про місце основної роботи.

У разі необхідності власник або уповноважений ним орган видає працівникам на їх прохання завірені виписки з трудових книжок відомостей про роботу. Тож, нараховуємо єдиний внесок за ставкою 36,76 % та утримуємо 3,6 %.

 

Про боргові зобов’язання, звільнені від податку на прибуток

З 27.05.15 р. набув чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування доходів, отриманих нерезидентами за борговими зобов’язаннями». Згідно із Законом не підлягають оподаткуванню податком на прибуток підприємств доходи, отримані нерезидентами у вигляді процентів або доходу (дисконту) на державні цінні папери або облігації місцевих позик, або боргові цінні папери, виконання зобов`язань за якими забезпечено державними або місцевими гарантіями, продані або розміщені нерезидентам за межами території України через уповноважених агентів нерезидентів, або процентів, сплачених нерезидентам за отримані державою або до бюджету АРК чи міського бюджету позики (кредити або зовнішні запозичення), які відображаються в Держбюджеті України або місцевих бюджетах чи кошторисі НБУ, або за кредити (позики), які отримані суб`єктами господарювання та виконання яких забезпечено державними або місцевими гарантіями.

Крім цього, передбачено, що сума вищезазначених доходів не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО.

 

Легалізація заробітних плат – питання актуальне завжди

Працівник, який отримує заробітну плату «в конверті» втрачає свій фіксований трудовий та страховий стаж, що особливо відчутно позначиться на розмірі майбутньої пенсії. Також, особа без оформлення трудових відносин з роботодавцем нерідко втрачає виплати «лікарняних», «декретних» та компенсацій за період перебування на екзаменаційній сесії та інші виплати.

Негативні наслідки щодо не укладення трудових відносин, виплати заробітної плати в «конвертах» відчувають як працівники, так і суспільство в цілому, оскільки ненадходження податків в бюджет країни впливає на:

- соціальні потреби громадян;

- реалізацію програм соціально-економічного розвитку країни;

- стабільність та впевненість в отриманні пенсії та інших соціальних виплат.

Не втрачає актуальності тема боротьби з виплатою заробітної плати в «конвертах», реалізації гарантій оплати праці, організації заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати та офіційного працевлаштування працівників.

 

Про оподаткування податком на додану вартість

Звертаємо увагу платників податку на додану вартість, що у зв’язку з набранням чинності постанови КМУ від 25 березня 2014 року №136 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року №15» (далі – Постанова №136), операції з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, що здійснювалися суб’єктами господарювання з 01.01.2015 до 30.03.2015 (включно), підлягають оподаткуванню податком на додану вартість у загальновстановленому порядку з нарахуванням податку за ставкою 20 відсотків.

З 31.03.2015 і до 01.01.2017 на операції з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, включених до відповідних переліків Постанови 136 , поширюється режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість, визначений пунктом 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/6969 | Переглядів: 26Дата публікації: 10:42 02.06.2015