Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Керівники ДФС взяли участь у засіданні правління Громадської ради

Створенню ефективної системи взаємодії ДФС з громадськістю та визначенню пріоритетних напрямів спільної роботи була присвячена перша зустріч Голови ДФС Романа Насірова, його першого заступника Сергія Білана та заступника Костянтина Лікарчука з представниками Громадської ради при ДФС.

«Для нас дуже важлива консолідована думка Громадської ради як щодо програми наших дій загалом, так і за окремими її напрямами. Адже Громадська рада представляє інтереси громадськості, і знає, який результат вона прагне бачити від проведення реформ. А для досягнення цього результату ДФС потрібно робити виважені, правильні кроки», – наголосив Роман Насіров.

За його словами, ДФС відкрита до конструктивного діалогу з громадськістю і експертами, готова почути їх думки та зацікавлена в спільній роботі щодо першочергового вирішення проблемних питань.

 

Представлено нового керівника ГУ ДФС у Харківській області

З 21 травня 2015 року виконання обов’язків начальника Головного управління ДФС у Харківській області покладено на заступника начальника Яковлева Сергія Єгоровича. Відповідний наказ Державної фіскальної служби України був підписаний 21 травня 2015 року. Новопризначеного керівника представив Голова Державної фіскальної служби України Роман Насіров у відео селекторному режимі під час проведення наради. Керівник служби побажав очільнику харківського відомства завзяття, ентузіазму, плідної роботи на новій посаді та окреслив першочергові задачі. Зокрема головний акцент було зроблено на боротьбі з корупцією та якісному адмініструванні податків.

В свою чергу, звертаючись до колективу органів ДФС Харківської області, Сергій Яковлев відзначив, що найважливішим завданням для усіх працівників повинна стати постійна і цілеспрямована праця на підвищення іміджу співробітника фіскальної служби. Тож боротьбі з корупцією у лавах податківців буде приділено максимальну увагу.

Михайло Гагаркін продовжує працювати на посаді першого заступника начальника ГУ ДФС у Харківській області.

 

Впровадження системи електронного адміністрування ПДВ

Нагадуємо, що з 1 січня в Україні поетапно впроваджується Система електронного адміністрування ПДВ: до 1 липня 2015 року – у тестовому режимі; з 1 липня 2015 року – на постійній основі. З метою роз’яснення нюансів електронного адміністрування ПДВ податковою службою Харківщини проводяться семінари. План їх проведення розміщено на суб-сайті «Територіальні органи ДФС у Харківській області». Основні принципи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ визначено статтею 2001 розділу V Кодексу. Пунктом 2001.1 статті 2001 розділу V Кодексу передбачено затвердження Кабінетом Міністрів України порядку електронного адміністрування ПДВ. Такий порядок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість" (далі – Порядок № 569).

 

До уваги платників податків та розробників програмного забезпечення!

З метою створення комфортних умов для платників податків та виконання постанови Кабінету міністрів України від 04.02.2015 № 82 «Про внесення змін до Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість» Державною фіскальною службою України готується до впровадження новий електронний сервіс - Отримання інформації щодо збільшення суми, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (накл.), за рахунок сум від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів до 1 лютого 2015 року, що були задекларовані платником у додатку 2 до декларації з ПДВ, форму Запиту на отримання інформації та Витягу з системи електронного адміністрування ПДВ. Звертаємо Вашу увагу, що електронні формати Запиту на отримання інформації та Витягу з системи електронного адміністрування ПДВ розроблені та розміщені на веб-порталі Державної фіскальної служби України в Рубриці «Електронна звітність» в розділі «Платникам податків про електронну звітність» в підрозділі «Інформаційно-аналітичне забезпечення» в Реєстрі електронних форм податкових документів.

 

Затримано 1000 тонн незаконно ввезених нафтопродуктів

Як повідомив Перший заступник Голови ДФС України Сергій Білан, співробітниками податкової міліції спільно з прикордонниками в ході проведення операції "Рубіж" припинено схему злочинної діяльності, яка пов’язана з контрабандою на територію України та подальшим незаконним обігом підакцизних товарів - нафтопродуктів. Так, в ході розслідування кримінального провадження задокументовано факт контрабанди підакцизних товарів на територію України, яка здійснювалась спеціалізованими суднами через причали одного із портів на півдні України. Незаконно отримані нафтопродукти, які ввезено на територію України без сплати акцизного податку, транспортувались та зберігались на вищевказаних суднах та в подальшому реалізовувались через мережу АЗС, розташованих в Одеській та Миколаївській областях, а також за готівку ряду автотранспортних підприємств.

 

Система електронного адміністрування ПДВ запроваджується поетапно.

до 1 липня 2015 року – у тестовому режимі, який надасть змогу платникам податку та контролюючим органам адаптуватись до нових правил адміністрування податку; з 1 липня 2015 року – система електронного адміністрування ПДВ запрацює на постійній основі.

Запровадження такої системи дозволить унеможливити формування фіктивного кредиту та отримання неправомірного відшкодування ПДВ з бюджету, скоротити обсяг тіньової економіки в країні та витрати держави на адміністрування ПДВ. Крім того, система електронного адміністрування ПДВ підвищить прогнозованість процесу мобілізації податку до державного бюджету, знизить тиск на бізнес, зменшить вплив людського фактору та сприятиме зменшенню рівня корупції. Також зменшується кількість обтяжливих для бізнесу звірок та перевірок, скорочується число критеріїв для автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість, спрощується звітність з ПДВ. При цьому, основні правила обчислення ПДВ, до яких звикли платники, збережені.

 

До відома платників податків та громадян!

Для зручності суб’єктів господарювання та громадян, які телефонують до Контакт-центру ДФС з мобільних телефонів, розглядається можливість впровадження єдиного мобільного номера для абонентів мобільного зв’язку Лайф, Київстар та МТС-Україна, із збереженням існуючого багатоканального номера Контакт-центру ДФС. Вартість дзвінків до Контакт-центру ДФС на такий номер здійснюватиметься відповідно до встановлених тарифів зазначених операторів мобільного зв’язку. Для визначення думки суб’єктів господарювання та громадян щодо доцільності впровадження єдиного мобільного номера для отримання інформаційно-довідкових послуг Контакт-центру ДФС, на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС України у розділі «Опитування» розміщено питання та варіанти відповідей.

Термін проведення опитування – з 22 травня до 15 червня 2015 року. Просимо взяти участь та висловити свою думку.

 

Податковою міліцією ДФС припинено діяльність підпільного міні-НПЗ у Дніпропетровській області

У ході операції «Нафтопродукт-2015» у Дніпропетровській області припинено діяльність підпільного цеху (міні-НПЗ) з виробництва фальсифікованих паливно-мастильних матеріалів, які реалізовувались через мережу АЗС у Дніпропетровській та Запорізькій областях. У результаті проведених обшуків вилучено 1,3 тис. тонн паливно-мастильних матеріалів на загальну суму 24,9 млн. гривень, не обліковані грошові кошти у сумі 3,2 млн. грн., 8 печаток підприємств та оргтехніку. Тривають слідчі дії.

 

З початку 2015 року до бюджету надійшло майже 3,2 млрд. грн. єдиного податку

З початку 2015 року платники податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, сплатили до бюджету майже 3,2 млрд. грн. єдиного податку. З них у квітні сплачено 779,4 млн. грн.

У розрізі категорій платників, фізичні особи – підприємці протягом 4 місяців поточного року сплатили до бюджету 2 182,3 млн. грн. даного податку, що на 378,4 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Зокрема, у квітні надходження склали 532,9 млн. грн. Квітневі надходження також перевищили минулорічний показник на 62,1 млн. грн. У свою чергу юридичні особи – «спрощенці» з початку року сплатили до бюджету 973,1 млн. грн. єдиного податку, з яких 246,5 млн. грн. – у квітні.

Серед них платниками третьої групи у січні – квітні поточного року сплачено 706,8 млн. грн. єдиного податку, з яких у квітні – 144,7 млн. грн.

Щодо четвертої групи платників податків – юридичних осіб, то ними протягом січня – квітня сплачено до державного бюджету 266,3 млн. грн. єдиного податку. Квітневі надходження складають 101,8 млн. грн.

 

До уваги платників – спрощенців!

Нагадуємо, що відповідно до п. 296.10 Податкового кодексу України запроваджується обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій для фізичних осіб-підприємців, які працюють на спрощеній системі оподаткування: з 1 липня 2015 року – для платників третьої групи, з 1 січня 2016 року – платників другої групи. Зазначена норма не стосується платників, які здійснюють діяльність на ринках та через засоби пересувної роздрібної мережі.

Як зауважила заступник начальника Куп’янської ОДПІ Інна Богатирьова: «Водночас, для тих платників третьої та другої груп, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року почнуть застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій, законодавством передбачено звільнення від перевірок на дотримання норм порядку застосування РРО до 1 січня 2017 року».

 

Інформаційним порталом ДФС користуються майже 940 тис. суб’єктів господарювання

З початку року однією з найбільш запитуваних послуг для платників податків – користувачів Інформаційного порталу Державної фіскальної служби стало надання виписки з Єдиного реєстру податкових накладних, як покупцю так і продавцю. За січень – квітень 2015 року стосовно цієї тематики було опрацьовано майже 8,3 млн. запитів платників податків. Також актуальним залишилось надання інформації з реєстру платників ПДВ стосовно наявності платників ПДВ у зазначеному реєстрі. Протягом 4 місяців поточного року порталом ДФС опрацьовано понад 19,8 тис. таких запитів. Крім того, не менш запитуваною є послуга з укладання договору з територіальними органами ДФС України „Про визнання електронних документів». З початку 2015 року було оформлено майже 306,5 тис. таких електронних договорів.

 

Електронні сервіси ДФС – допомога платникам

Для інформування платників стосовно наявності податкових ризиків та заходів щодо їх усунення фахівцями Державної фіскальної служби створене та використовується автоматизоване програмне забезпечення з формування електронних повідомлень „Податковий асистент». Ще одним сервісом для інформаційної підтримки та технічної допомоги платникам податків у ДФС України є call-центр, яким у січні – квітні поточного року надано 94,1 тис. консультацій з питань подання в електронному вигляді податкової звітності та реєстрації податкових накладних.

Також протягом минулого року Інформаційним порталом опрацьовано майже 106,1 тис. електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах. Станом на 1 травня 2015 року Інформаційний портал ДФС України налічує понад 934,4 тис. користувачів.

 

Відкриття і закриття електронних ПДВ-рахунків

Цій темі присвячені пункти 5 - 8 Порядку адміністрування. Електронні рахунки будуть відкриваються в органах Держказначейства. Кожному платникові ПДВ, на безкоштовній основі без подачі будь-якої заяви, автоматично відкривається один ПДВ-рахунок. Електронні рахунки відкриваються виключно на підставі реєстру платників ПДВ, який ДФС після надання платнику ІПН надсилає Казначейству. Казначейство посилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунку платника ПДВ не пізніше за наступний робочий день з дня його відкриття. Після отримання цього повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунку.

При анулюванні реєстрації платника ПДВ залишок коштів на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а цей рахунок закривається.

Для закриття електронних рахунків ДФC надсилає Казначейству реєстр платників з вказівкою суми ПДВ, яка підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру Казначейство перераховує суми ПДВ до бюджету.

Повідомлення про закриття електронного рахунку Казначейство надсилає ДФС не пізніше за наступний робочий день із дня його закриття. Після повторної реєстрації особи платником ПДВ їй відкривається новий електронний рахунок.

 

Від'ємне значення та бюджетне відшкодування ПДВ

Як повідомив заступник Куп’янської ОДПІ Ігор Лукшин: «Якщо сума ПДВ, вказана в отриманих вами податкових накладних та в ГТД на імпорт, перевищить суму нарахованих податкових зобов’язань, утворюється від'ємне значення — так само, як це передбачено зараз. Невелика різниця полягає в тому, що з 01.01.2015р. це від'ємне значення може бути або зараховано в податковий кредит майбутнього періоду (як було до 2015р), або заявлено як бюджетне відшкодування в сумі, що не перевищує ХНакл (див. чарівну формулу). Причому величина показника Накл. на момент надання декларації із заявленим бюджетним відшкодуванням».

Заявивши ПДВ до відшкодування, пам'ятайте, що на суму заявленого бюджетного відшкодування вже не можна буде зареєструвати податкові накладні покупцям, оскільки ∑Відшкод у формулі враховується із знаком «-»! Таким чином, цілком імовірно до моменту отримання відшкодування вам доведеться поповнити електронний ПДВ-рахунок на потрібну суму, щоб не постраждали ваші покупці. Отже заявляти бюджетне відшкодування до отримання на поточний рахунок, має сенс лише, якщо воно у вас надовго (наприклад, ви експортер чи міжнародний перевізник).

 

Реалізація пива та система оподаткування

Відповідно до абз.3 п.291.5.1 ст.291 ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи фізичні особи - підприємці, що здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів за виключенням фізичних осіб – підприємців, що здійснюють діяльність з роздрібного продажу пива та столових вин. Крім того, пунктом 216.9 ст.216 ПКУ визначено дату виникнення податкових зобов’язань при реалізації товарів фізичними особами – підприємцями, які сплачують єдиний податок, а саме дата надходження коштів за проданий товар. З врахуванням наведеного фізичні особи – підприємці, які здійснюють торгівлю пивом, можуть перебувати на спрощеній системі оподаткування за умови дотримання вимог ст.291 ПКУ.

 

Про компенсаційні виплати військовим, які не оподатковуються

Згідно із пп. «и» пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема, компенсаційні виплати з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Враховуючи зазначене, дохід, отриманий працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період у вигляді компенсаційних виплат, який виплачується роботодавцем за рахунок коштів державного бюджету в межах середнього заробітку відповідно до Постанови №105 не включається до оподатковуваного доходу таких працівників, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.

 

«Спрощенці» Куп’янської ОДПІ збагатили місцеву скарбницю на 6,6 млн. гривень

З початку року наші суб’єкти господарювання, які обрали спрощену систему оподаткування, перерахували до місцевого бюджету 6,56 млн. гривень єдиного податку. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 1510 тис. грн. З цієї суми Дворічанські суб’єкти господарювання, які обрали спрощену систему оподаткування, перерахували до місцевого бюджету 1186,1 тис. гривень єдиного податку, платники Шевченківського району – 1244,1 тис. грн. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 252,7 тис. грн. та 305,5 тис. грн. відповідно.

 

Торгівля алкоголем та тютюном неповнолітнім тягне за собою відповідальність!

Як повідомила начальник управління оподаткування та контролю окремих об’єктів і операцій Оксана Шкарлетова: «Традиційно, саме в торгівлі підакцизними товарами виявляється чи не найбільше порушень. Найбільш зухвалі порушення – це продаж алкогольних напоїв і тютюнових виробів неповнолітнім. Крім власного сумління, продавцям та власникам магазинів і кафе необхідно пам’ятати, що за продаж алкогольних напоїв і тютюнових виробів неповнолітнім передбачена відповідальність. До таких суб'єктів застосовують фінансові санкції у вигляді штрафів у сумі 6800 гривень та анулювання ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами».

Нагадуємо, що продавець пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв або тютюнових виробів зобов'язаний отримати у покупця, який купує пиво (крім безалкогольного), алкогольні напої, слабоалкогольні напої або тютюнові вироби, паспорт або інші документи, які підтверджують вік такого покупця, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупця 18-річного віку.

 

Зміни в Правилах реєстрації платником ПДВ для тих, хто сплачує єдиний податок

По-перше, замість 6 груп платників єдиного податку запроваджено 4 групи (перша та друга групи – лише для підприємців, третя група - для юридичних осіб та підприємців, четверта - для сільськогосподарських товаровиробників). Слід зауважити, що платниками ПДВ можуть бути платники єдиного податку, що належать до третьої та четвертої груп. Реєстрація таких осіб платниками ПДВ здійснюється не раніше дати зміни системи оподаткування з урахуванням положень статті 293 Податкового кодексу України. Для 3 групи (для юридичних осіб та підприємців) передбачені такі ставки єдиного податку:

–ставка єдиного податку 2 %, якщо платник реєструється і платником ПДВ;

–ставка єдиного податку 4%, якщо платник не зареєстрований як платник ПДВ.

Платник єдиного податку четвертої групи реєструється платником ПДВ за загальними правилами.

 

Спрощенці мають можливість скористатися податковою відпусткою

Не за горами літо, такий довгоочікуваний період для відпочинку та оздоровлення. Відповідно до норм Податкового кодексу України, фізичні особи-підприємці, платники єдиного податку 1 та 2 групи, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку один раз на рік на час відпустки протягом одного календарного місяця. Крім того, не сплачується єдиний податок за період хвороби, підтверджений копією листка непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів. Про це повідомила начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Куп’янської ОДПІ Ірина Демченко. Вона зазначила, що інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається до територіального органу ДФС у вигляді заяви у довільній формі.

«Платники єдиного податку являються ще й платниками ЄСВ. Чинним законодавством не передбачено пільг щодо його сплати на час відпустки та хвороби. Отже, єдиний соціальний внесок сплачується незалежно від діяльності чи фінансового стану платників податків і без перенесення строків сплати», - наголосила Ірина Анатоліївна.

 

Оперативниками ДФС ліквідовано міжрегіональну злочинну схему з обігу контрафактного пального

У Чернігівській області у рамках операцій «Акциз-2015» та «Нафтопродукт-2015» припинено діяльність з незаконного виробництва паливно-мастильних матеріалів. Тіньовими ділками була налагоджена та діяла протягом тривалого часу міжрегіональна злочинна схема з обігу контрафактного пального через мережу АЗС у Чернігівській та Харківській областях.

За результатами проведених заходів з незаконного обігу вилучено 1,2 тис. тонн пального на суму 15,4 млн. гривень. Усього з початку операції «Нафтопродукт-2015», яку розпочато 8 травня 2015 року, із незаконного обігу вилучено 1,4 тис. тонн паливно-мастильних матеріалів на загальну суму 18,1 млн. гривень.

 

Перехід на електронний документообіг з контрагентами в системі електронного адміністрування ПДВ

Законодавчі зміни, спрямовані на введення системи електронного адміністрування ПДВ, ще влітку минулого року ініційовані Урядом України, схвалені Парламентом та підтримані Президентом України набули чинності з 01 січня 2015 року. Успіх імплементації нових для державних інститутів і бізнесу правил адміністрування ПДВ вимагає розробки, широкого обговорення та роз’яснення багатьох додаткових нормативних документів, а також пілотного тестування нових технічних рішень. Але переваги електронного документообігу очевидні вже зараз: не треба витрачати час на доставку та підписування паперових документів до контрагента. Можна не боятися, що паперові документи якимось чином втратяться, адже з електронних документів можна зробити скільки завгодно копій. Електронні документи зберігаються на жорсткому диску, а не у величезній кількості шаф та стелажів, для яких треба знайти місце в офісі. Перехід на електронний документообіг здатен зекономити вашій компанії тисячі гривень на рік.

 

Про пільги з податку на прибуток підприємств

Податковим кодексом України в редакції, чинній з 01.01.2015, передбачено звільнення від оподаткування прибутку підприємств та організацій, які засновані громадськими організаціями інвалідів (на підставі пункту 142.1 статті 142 цього Кодексу), та застосування на період до 1 січня 2016 року ставки 0 відсотків для платників податку на прибуток, які відповідають критеріям, визначеними у пункті 16 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу.

Нагадуємо платникам податку, що пільги, які було передбачено статтею 154 та підпунктами 15-22 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу у редакції, чинній до 01.01.2015, скасовано Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

 

Українець недодекларував майже 105 кг «Lavazza»

В ході митного контролю «Renault Logan» та речей громадянина України, який повертався з Італії, працівники митного посту «Тиса» Закарпатської митниці ДФС знайшли не заявлені в декларації майже 105 кг італійської кави «Lavazza». Українець перетинав кордон напередодні. Для проходження митного контролю обрав «червоний коридор», заповнив митну декларацію де крім свої паспортних даних та відомостей про транспортний засіб зазначив, що перевозить 13 кг макаронних виробів, 2 кг прального порошку, 38 кг сиру, одну колонку, бувшу у використанні, 13 літрів олії, 186 кг кави, 18 літрів вина та 50 кг м’яса сиро в’яленого. Про будь-які інші товари, в тому числі такі, переміщення яких через митний кордон заборонено або обмежено, громадянин не вказав.

Щоб переконатись у правдивості слів українця, працівники митниці приступили до перевірки транспортного засобу й виявили не задекларовані продукти харчування (каву), які знаходились у багажному відсіку та салоні легкового автомобіля. Доступ до них нічим не утруднювався та й громадянин визнав все знайдене своєю власністю. Громадянин України не заявив за встановленою формою в митній декларації точні відомості про переміщувані ним через митний кордон України товари, які в такій кількості підлягають обов’язковому письмовому декларуванню та обмежені для переміщення через митний кордон України. Дії громадянина кваліфіковано за статтею 472 Митного кодексу України – недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення. Складно протокол про порушення митних правил.

 

Ліс, надра, вода – ті, хто ними користувався, сплатили майже 1 млн. грн.

Таку суму рентних платежів за чотири місяці 2015 року перерахували в Державний та Місцевий бюджети платники податків Куп’янської ОДПІ. До Зведеного бюджету мобілізовано 992,9 тис. грн рентної плати за використання лісових ресурсів, води та надр.

Основну частку податків за користування природними багатствами отримав Місцевий бюджет. За січень-квітень 2015 року місцева скарбниця поповнилася близько на 789 тис. грн рентних платежів. Лісові угіддя також досить суттєво поповнюють місцеву скарбницю: більше 717 тис. грн в бюджет принесла рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів. Понад 146 тис. грн сплачено за спеціальне використання води, та 128,0 тис. гривень – користувачами надр. Варто зазначити, що рентні платежі, частина яких надходить до місцевої скарбниці, мають велике значення для фінансування потреб бюджетної сфери області, соціальних програм, а також спрямовуються на відновлення природних ресурсів.

 

Подбайте завчасно за ліцензію на роздрібну торгівлю пивом

З 1 липня 2015 року пиво з вмістом етилового спирту від 0,5% буде прирівняне до алкогольних напоїв. Відповідні зміни внесені Законом № 71-VІІІ до Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольними напоями та тютюновими виробами».

Поняття алкогольні напої визначені в 14.1.5 п. 14.1 ст. 14 Кодексу та в абзаці сьомому статті 1 Закону № 481, згідно з якими алкогольні напої – це продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об'ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206, 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об'ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД.

Отже, з 1 липня 2015 року пиво відноситься до алкогольних напоїв, а згідно з частиною дванадцятою статті 15 Закону № 481 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій. Якщо у суб'єкта господарювання є ліцензія на продаж алкогольних напоїв, то окрема ліцензія на роздрібну торгівлю пивом не потрібна.

 

Інформація з Єдиного реєстру.

Куп'янська ОДПІ нагадує, що на офіційному сайті ДФС України платники можуть ознайомитися з Єдиним державним реєстром виробників спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, спирту-сирцю виноградного, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Це можна зробити, якщо перейти за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/151988.html

 

Студентам про податкову знижку

Держава надала можливість батькам студентів, які отримують зарплати і сплачують податок на доходи фізичних осіб та внески на загальнодержавне обов’язкове пенсійне страхування, відшкодовувати частину понесених витрат на навчання. На таку компенсацію можуть претендувати як батьки чи опікуни студента, так і сам студент у випадку, якщо він протягом минулого року одночасно навчався і працював, і отримував заробітну плату. Право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року зазначені особи мають за умови документального підтвердження понесених витрат на навчання. Для цього потрібно зібрати документи: довідку про доходи з місця роботи, договір з навчальним закладом, квитанції про сплату за навчання, паспорт, ідентифікаційний номер.

Варто нагадати, що платник податків, який навчається в декількох навчальних закладах України, має право скористатися податковою знижкою за навчання. Водночас, Податковим кодексом України не передбачено права на податкову знижку в частині витрат у вигляді суми коштів, сплачених на користь закордонних закладів освіти.

 

Рада скасувала податок на доходи нерезидентів за українськими борговими паперами

Верховна Рада звільнила від оподаткування доходи іноземних інвесторів, які отримані від операцій з державними та місцевими цінними паперами, і доходи, які отримані за гарантованими державою кредитами. За прийняття в цілому відповідного законопроекту №2931 проголосували 242 депутати при мінімально необхідних 226.

На думку авторів, прийняття даного законопроекту дозволить забезпечити фінансування держбюджету за рахунок зовнішніх запозичень. Змінами вносяться правки до Податкового кодексу, які відновлюють правила оподаткування доходів нерезидентів у вигляді процентів або доходу на держоблігації, які застосовувалися в Україні останні 15 років, йдеться в документі. «Введення норм проекту закону сприятиме підвищенню зацікавленості іноземних інвесторів до придбання державних цінних паперів на зовнішніх ринках, збільшенню інвестування в економіку України. Окрім цього, внесення таких змін сприятиме проведенню Україною реструктуризації зовнішніх боргових зобов'язань», - наголошується в пояснювальній записці.

 

Рада зменшила податки для фізичних осіб

Верховна Рада підтримала законопроект 2576 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справедливого оподаткування доходів фізичних осіб в інтервалі від 10 до 17 розмірів мінімальної заробітної плати». За відповідний законопроект проголосували 275 народних депутатів.

Законопроектом пропонується: збільшити базу оподаткування з 10 до 17 розмірів мінімальної заробітної плати, коли ставка податку на доходи фізичних осіб становитиме 15 %. З розміру доходів, які будуть перевищувати 17-кратний розмір мінімальної заробітної плати, ставка податку становитиме, як і наразі, - 20 %; визначити, що максимальна величина бази нарахування єдиного внеску буде залежати не від прожиткового мінімуму для працездатних осіб на момент нарахування збору, а від мінімальної заробітної плати станом на 01 січня звітного року; запровадити застосування знижувального коефіцієнту для визначення розміру єдиного внеску з 01.01.2016 року на рівні 0,4. Тобто тепер 20% податку на доходи фізосіб діє від доходу, починаючи з 20 706 грн., тоді як раніше податок стартував від доходу в 12 180 грн.

 

Розрахунки за експортно-імпортними операціями у сфері ЗЕД

Починаючи з 04.03.2015 на період до трьох місяців (до 03 червня 2015 року включно) розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів (робіт, послуг) здійснюються у строк, що не перевищує 90 календарних днів. Зазначена норма передбачена Постановою Правління НБУ від 03.03.2015 року № 160 «Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України». Постанова набрала чинності з 04 березня 2015 року і діє до 03 червня 2015 року включно. Тобто знову продовжено скорочені терміни розрахунків за експортно-імпортними операціями з 180 до 90 календарних днів. Отже термін зарахування виручки в іноземній валюті на валютні рахунки в банках за експортними операціями і відстрочення поставки товарів з моменту здійснення авансового платежу за імпортними операціями, починаючи з 04.03.2015 на період до трьох місяців, не повинен перевищувати 90 календарних днів.

 

Платники Куп’янської ОДПІ сплатили понад 3 мільйони акцизу

Як повідомила перший заступник начальника Куп’янської ОДПІ Наталія Калашникова, протягом поточного року платники податків Куп’янщини, Дворічанського та Шевченківського районів, сплатили до місцевих бюджетів 3249,4 млн. грн. нововведеного акцизного податку, виконання плану склало 101,1 відсотків. Як нагадала податківець, з 1 січня 2015 року згідно з прийняттям Верховною Радою України Закону України 28 грудня 2014 року № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» запроваджено акцизний податок з реалізації через роздрібну мережу підакцизних товарів, який сплачується до місцевого бюджету. Платниками цього податку є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам, пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, нафтопродукти, скраплений газ, паливо альтернативне.

 

Електронні сервіси ДФС – безкоштовний помічник платнику

Платники податків, використовуючи безкоштовне програмне забезпечення, мають можливість за запитом до Державної фіскальної служби безоплатно отримувати відомості про податкові накладні та/або розрахунки коригування з Єдиного реєстру податкових накладних. Крім того, покупці-платники ПДВ мають можливість отримувати з ЄРПН електронні копії податкових накладних/розрахунків коригування, які зареєстровані в ЄРПН.

Для отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в ЄРПН, покупець надсилає в електронному вигляді запит до ЄРПН, за яким отримує в електронному вигляді витяг з ЄРПН та податкові накладні/розрахунки коригування в електронному вигляді. Податкова накладна, складена в електронному вигляді, яка отримана з ЄРПН покупцем, вважається такою, що отримана від постачальника. Можливість отримання покупцями з ЄРПН електронних копій податкових накладних/розрахунків коригування, які зареєстровані в ЄРПН їх контрагентами-постачальниками передбачено п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України.

 

Ласкаво просимо до електронного кабінету платника податків!

Електронний кабінет платника податків - це персональне автоматизоване робоче місце платника, працювати в якому він може без використання спеціально встановленого клієнтського застосування. Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та Державної фіскальної служби України з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. За допомогою даного сервісу платник податків має змогу:

підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність в електронному вигляді;

переглядати дані про стан розрахунків з бюджетом (картки особових рахунків).

Для роботи з кабінетом платника податків необхідно мати:

комп’ютер з встановленою операційною системою Wіndows (версії від Wіndows XР SР3 до Wіndows 8), підключений до мережі Інтернет;

електронні ключі, видані Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів (АЦСК ІДД - httр://acskіdd.gov.ua/);

бажано мати встановленим Mіcrosoft .NET версії 4.0 або вище (у разі відсутності, Вам буде запропоновано встановити її автоматично).

 

За порушення правил сплати податків передбачена відповідальність

Відповідно до п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Після закінчення встановлених ПКУ строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня (пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПКУ). Згідно зі ст. 163 прим. 2 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-X із змінами та доповненнями (далі – КУпАП) неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), - тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від 5 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Понад 250 тис. грн. плати за ліцензії надійшло до місцевих бюджетів

За січень-квітень 2015 року платники, які перебувають на обліку в Куп’янській ОДПІ, сплатили до місцевого бюджету 258,9 тис. грн. плати за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, що на 56,3 тис. грн., або на 27,8% більше, ніж розрахункові показники.

Нагадуємо, для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами суб’єктам господарювання необхідно подати заяву на отримання відповідної ліцензії та копію платіжного доручення про сплату квартальної суми за таку ліцензію з відміткою банку.

 

Як правильно оформити звернення до територіальних органів ДФС

Як повідомила начальник відділу обслуговування платників податків Марина Коцюра: «Враховуючи норми Закону України від 2 жовтня 1996 року №393 «Про звернення громадян» у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Звернення може бути усним (викладеним громадянином, який записаний на особистий прийом до посадової особи) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу ДФС. Звернення може подаватись як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати». Також посадовець зауважила, що термін розгляду звернень громадян не повинен перевищувати місячного терміну з моменту його реєстрації, а ті, які не потребують додаткового вивчення – не пізніше 15 календарних днів від дня їх отримання.

 

Термін надання витягу з реєстру платників єдиного податку та термін його дії

Відповідно до п.299.9 ст.299 Податкового кодексу України зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Для цього суб’єкту господарювання необхідно подати до органу ДФС за основним місцем обліку запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого для з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до Реєстру.

 

Застосування платниками єдиного податку касових апаратів

Як повідомила начальник відділу ІТ та обліку платників Куп’янської ОДПІ Світлана Редька: «Слід зазначити, що змінами, внесеними до Податкового кодексу України та Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», передбачено застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку другої та третьої груп.

При цьому, застосування РРО розпочинається:

- платниками єдиного податку третьої групи – з 1 липня 2015 року;

- платниками єдиного податку другої групи – з 1 січня 2016 року».

«Однак, хочу зауважити, що платники єдиного податку – фізичні особи другої і третьої груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібно роздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи реєстратори розрахункових операцій не застосовують», - зауважує посадовець.

 

Порядок подання запиту для отримання витягу з реєстру платників ПДВ

Запит про отримання витягу з реєстру платників ПДВ за формою №1-ЗВР подається особисто платником ПДВ або уповноваженою на це особою, або надсилається поштою до органу ДФС за основним місцем обліку платника податків. Форма такого запиту затверджена наказом Мінфіну України від 14.11.2014 р. №1130 «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість» (додаток 12).

У запиті зазначаються критерії пошуку відомостей у Реєстрі (індивідуальний податковий номер платника ПДВ або податковий номер платника податків), а також вказується спосіб отримання витягу з Реєстру (поштою або безпосередньо в контролюючому органі).

За запитом платника ПДВ контролюючий орган надає безоплатно протягом двох робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту, витяг з Реєстру.

 

За чотири місяці 2015 року до Куп’янської ОДПІ надійшло 7 запитів на публічну інформацію

За січень-квітень 2015 року до Куп’янської ОДПІ надійшло сім запитів на публічну інформацію від фізичних осіб. Запитувачі зверталися щодо надання копій документів відносно фізичної особи, які стосувалися Закону України «Про очищення влади». Відповідно до статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» у відповіді на 4 запити було відмовлено, в зв'язку з тим, що запитувана інформація належить до конфіденційної.

Нагадуємо, запит на інформацію до Куп’янської ОДПІ можна надіслати поштою за адресою: 63707, Харківська обл., м. Куп’янськ, вул. Харківська, буд. 99, або зателефонувавши (05742) 5-74-50.

 

Які документи потрібно подати для реєстрації РРО

Для реєстрації реєстраторів розрахункових операцій суб’єкт господарювання подає до фіскального органу:

- заяву про реєстрацію РРО за формою №1-РРО;

- копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;

- копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;

- копію договору суб'єкта господарювання з Центру сервісного обслуговування про технічне обслуговування та ремонт РРО.

При цьому, заява про реєстрацію РРО може бути поданою в паперовому або в електронному вигляді.

Нагадуємо, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формах при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій.

 

Харківські митники організували подорож до «країни ласощів»

Цукерки, печиво та шоколад – справжнє свято для дітлахів. Саме таке свято вирішили здійснити керівництво Харківської митниці ДФС та Харківської бісквітної фабрики, організувавши екскурсію для вихованців Сахновщинського навчально-реабілітаційного центру до «країни ласощів». Відповідно до програми заходу гості ознайомилися з технологічним процесом виготовлення солодощів, відвідавши бісквітний та вафельний цехи. Подорож дітлахів супроводжувала заступник генерального директору по виробництву Голик Ольга Валентинівна, доповнюючи враження цікавою розповіддю про роботу фабрики. В процесі подорожі дітки мали змогу поласувати славетними солодощами безпосередньо з конвеєру.

Маленькі екскурсанти та директор навчального закладу Саніна Ніна Василівна щиро подякували організаторам заходу та передали слова вдячності усьому колективу митниці.

 

Боротьба з тіньовим обігом підакцизних товарів

Нагадуємо, що зараз у Харківській області проводяться комплекси широкомасштабних заходів під умовними назвами «Акциз-2015» та «Нафтопродукт-2015», спрямовані на зменшення тіньового обігу підакцизних товарів, забезпечення стабільних і у повному обсязі надходжень до бюджету акцизного податку. На сьогоднішній день з початку року працівниками слідчо-оперативних підрозділів з незаконного обігу вилучено підакцизної продукції на загальну суму більше 15 мільйонів гривень.

«Однак, не зважаючи на певні результати роботи податкової міліції щодо посилення контролю виробництва і обігу паливно-мастильних, тютюнових та лікеро-горілчаних виробів та детінізації вказаного ринку, криміногенна ситуація у вказаній сфері залишається досить напруженою, - розповідає Сергій Мережко. – Працівники податкової міліції Харківщини завжди готові співпрацювати з мешканцями міста та області. Тому, у разі володіння інформацією про незаконне виготовлення або продаж підакцизної продукції, кожен може звернутися до органів ДФС як за телефоном гарячої лінії, так і письмовій формі». Контакти: 61057, Харків, вул. Пушкінська, 46. Телефон Антикорупційного сервісу ДФС "Пульс" - (044) 284 00 07.

 

Звернення громадян до органів ДФС завжди у центрі уваги

Людина, її права та свободи відповідно до Конституції України визнані найвищою соціальною цінністю. Одне із завдань сучасної держави полягає в наданні приватним особам якісних послуг. В органах ДФС реалізація цього завдання полягає в забезпеченні права громадян на звернення, на доступ до публічної інформації, на отримання адміністративних послуг юридичними та фізичними особами. Територіальними органами ДФС у Харківській області створено і підтримуються у належному стані умови для практичної реалізації громадянами права на звернення. Це забезпечує громадянам можливість відстоювати свої права і законні інтереси та відновлювати їх у разі порушення. Акцент робиться на тому, щоб кожен, хто звертається до органів ДФС, був почутий. При цьому дуже важливим є особисте спілкування і обговорення проблемних питань, знайдення спільних шляхів до компромісного рішення. Кожен громадянин має можливість зателефонувати та повідомити про проблеми, які виникають під час контактування з органами ДФС або щодо проявів корупції за номером сервісу ДФС України «Пульс» 044-284-0007.

 

З 1 липня 2015 року система електронного адміністрування ПДВ запроваджується на постійній основі

Протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі (до 1 липня 2015 року або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення терміну перехідного періоду) платники податку самостійно зараховують на електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з цього податку, задекларованих ними в податковій звітності з ПДВ. Після закінчення тестового режиму для реєстрації податкових накладних в ЄРПН платник податку повинен мати достатню суму податкового кредиту, підтверджену зареєстрованими в ЄРПН "вхідними" податковими накладними, сплатою ПДВ при імпорті товарів та (за недостатності таких сум) коштами на його рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ. З 1 липня 2015 року на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують кошти у сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.

Поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено. Роз‘яснення щодо застосування системи електронного адміністрування ПДВ наведені у листі ДФС України від 19.01.2015 р. № 1403/7/99-99-19-03-01-17.

 

Сплата транспортного податку

Куп’янська ОДПІ нагадує, що платниками цього податку є фізичні та юридичні особи, а також нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні легкові автомобілі з об'ємом циліндрів двигуна більше 3000 куб. см. та використовувалися до 5 років. Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн. за кожен легковий автомобіль, який є об'єктом оподаткування. Звітний період дорівнює календарному року.

Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і подають податкову декларацію по місцю реєстрації автомобіля. Сплата податку здійснюється поквартально пропорційними частинами до 30 числа місяця, що йде за звітним кварталом.

Фізичні особи платять податок раз на рік на підставі податкового повідомлення-рішення, яке надсилається контролюючим органом до 1 липня. Сплатити податок необхідно протягом 60-ти календарних днів з моменту отримання такого повідомлення.

За аналогічною схемою сплачують цей податок фізичні особи-підприємці. У разі переходу права власності автівки від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

За об'єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

 

Звіряємося з Реєстром платників єдиного податку

Куп’янська ОДПІ звертає увагу, що на офіційному сайті ДФС України працює сайт Реєстр платників єдиного податку: http://sfs.gov.ua/rpep. Всім платникам єдиного податку необхідно перевірити види, внесені до Реєстру.

Якщо не вистачає видів діяльності - потрібно подати заяву та доповнити їх. Інакше, пп.298.2.3. «5» п.298.2 ст. 298 Податкового кодексу України передбачено, що платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку.

Перехід необхідно здійснити з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/6898 | Переглядів: 33Дата публікації: 14:10 25.05.2015