Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Оперативники ДФС виявили факт несплати податків у сумі 39,5 млн. гривень

Оперативними підрозділами Державної фіскальної служби встановлено факт порушення податкового законодавства, яке призвело до несплати до державного бюджету податків на суму 39,5 млн. грн.

Посадові особи київського підприємства, яке займається будівництвом залізниць i метрополітену, оформляли фінансово-господарські відносини з купівлі-продажу будівельних матеріалів із підприємствами, що мають ознаки «фіктивності».

Триває слідство.

 

Як у формі № 1ДФ відобразити доходи, виплачені ФОП

ДФС у листі від 19.03.2015 р. № 625/2/99-99-17-02-02-10 нагадала, що фізична особа — підприємець є податковим агентом до доходів, які вона нараховує та виплачує самозайнятим особам.

У разі якщо фізичною особою — підприємцем, яка отримує такий дохід, надано копію документа, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб'єкта підприємницької діяльності, податковий агент (фізична особа — підприємець) подає до державної фіскальної служби за місцем реєстрації податковий розрахунок за формою № 1ДФ, де зазначає суму нарахованого й виплаченого доходу з ознакою доходу «157», проте податок на доходи фізичних осіб не утримується й не сплачується.

 

ФОП не може бути в спрощенцях першої групи, якщо здійснює роздрібний продаж у магазині на території ринку

Належати до першої групи можна у випадку здійснення виключно роздрібного продажу товарів із торговельних місць на ринках та/або провадження господарської діяльності з надання побутових послуг населенню й водночас обсяг доходу протягом календарного року має не перевищувати 300000 гривень (п. 291.4 ст. 291 ПКУ).

Але варто врахувати, що згідно із п. 1.8 Інструкції щодо заповнення форми державного статистичного спостереження № 12-торг «Про наявність і використання торгової мережі на ринках та реалізацію сільськогосподарської продукції на них», затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 26.07.2005 р. № 209, торгове місце — площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю (вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків (столів), транспортних засобів, причепів, візків (у тому числі — ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо. До торгових місць на ринках не належать магазини й об’єкти ресторанного господарства.

Отже, фізична особа — підприємець, яка здійснює роздрібний продаж товарів у магазині, що розташований на території ринку, не може бути платником єдиного податку першої групи.

За якої умови за земельні паї не доведеться сплачувати земельний податок

Ст. 281 Податкового кодексу України визначено категорії фізосіб, що мають право на пільги щодо сплати земельного податку, та надано вичерпний перелік видів земельних ділянок і їх розмір, стосовно яких зазначені категорії фізичних осіб мають право скористатися пільгами.

До цього переліку не входять земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних часток (паїв).

Пільги щодо сплати земельного податку для фізосіб за земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних часток (паїв), не передбачені та, відповідно, земельний податок за такі ділянки справляється на загальних підставах.

Водночас, згідно із п. 281.3 ПКУ, від сплати податку звільняються власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) і землекористувачі за умови передачі земельних ділянок і земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

 

До уваги фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку третьої групи!

Куп`янська ОДПІ звертає увагу фізичних осіб – платників єдиного податку 3 групи, що декларація за І квартал 2015 року подається за діючою формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 21 грудня 2011 року №1688.

У зв’язку зі зміною з 1 січня 2015 року розміру ставок єдиного податку для платників спрощеної системи 3 групи, підприємці при заповненні декларації зазначають дохід, що оподатковується за ставкою 2 або 4%, у рядках, в яких передбачено відображення доходу за ставкою 3 або 5 % відповідно, аналогічно зазначається сума податку.

Граничним терміном подання декларації платника єдиного податку за І квартал 2015 року є 12 травня, а останній день сплати податкових зобов’язань припадає на 20 травня.

 

Застосування понижуючого коефіцієнта

ДФС України роз’яснено питання щодо застосування понижуючого коефіцієнта платниками єдиного внеску.

Зазначено, що платник, який застосував понижуючий коефіцієнт та не сплатив нарахований єдиний внесок у встановлені строки, позбавляється права в майбутньому застосовувати понижуючий коефіцієнт до повної сплати такої недоїмки (боргу). Право на застосування понижуючого коефіцієнта поновлюється з місяця, в якому сплачено таку недоїмку (борг).

При розрахунку понижуючого коефіцієнта, а саме показника середньої заробітної плати по підприємству працівники, що перебувають у відпустці без збереження заробітної плати (з 1 по останній календарний день місяця), в тому числі ті, яким відпустку надано на період проведення АТО з урахуванням часу, необхідного для повернення до місця роботи, не включаються до кількості застрахований осіб у звітному періоді, яким нараховано виплати, оскільки таким працівникам заробітна плата не нараховується.

 

Проценти по депозитам оподатковуються за ставкою 20 відсотків

Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі – Закон № 71), який набрав чинності з 01.01.2015, внесено зміни до Податкового кодексу України із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) в частині оподаткування пасивних доходів.

Згідно з п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 ПКУ пасивні доходи (крім зазначених у п.п. 165.1.41 п. 165.1 ст. 165 ПКУ) включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Підпунктом 167.5.3 п. 167.5 ст. 167 ПКУ встановлено, що термін «пасивні доходи» означає, зокрема, доходи у вигляді процентів на депозитний (вкладний) банківський рахунок.

Відповідно до внесених змін до п.п. 167.5.1 п. 167.5 ст. 167 ПКУ ставка податку для пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді процентів, становить 20 відсотків.

Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування (п.п. 170.4.1 п. 170.4 ст. 170 ПКУ).

Враховуючи викладене вище, доходи платника податку у вигляді процентів, які нараховані на суму вкладного (депозитного) банківського рахунка, включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та оподатковуються за ставкою 20 відсотків.

 

Куп`янською ОДПІ присвоєно громадянам понад 600 ідентифікаційних номерів

З початку 2015 року мешканцям Куп`янського району присвоєно 798 реєстраційних номерів облікової картки платника податків та видано 261 картку платника податків Одночасно, за вищевказаний період до податкової інспекції надійшло 3 заяви про відмову від ідентифікаційного номера.

«Якщо громадянин з релігійних чи інших міркувань бажає відмовитись від реєстраційного номера, то про своє рішення повинен повідомити відповідний податковий орган, після чого йому у паспорті роблять відповідну відмітку. Відтак, такий платник матиме право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. Адже право платників на відмову від ідентифікаційного номера збережено у Податковому кодексі України», - зазначає начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

Облік таких платників ведеться в окремому реєстрі Державного реєстру за прізвищем, ім’ям та номером паспорта.

Формування та ведення державного реєстру фізичних осіб – платників податків та інших обов’язкових платежів є однією з основних функцій органів державної фіскальної служби. Це забезпечує єдиний державний облік фізичних осіб, які зобов’язані сплачувати податки, збори, інші обов’язкові платежі до бюджетів у порядку та на умовах, визначених чинним законодавством України.

 

Виплата заробітної плати “у конвертах” – на контролі у податківців

Питання виплати офіційної, прозорої зарплати сьогодні дуже актуальне та водночас проблемне та болюче. Адже більшість працівників іноді свідомо погоджуються на пропозицію роботодавців отримувати офіційну та неофіційну заробітну плату. Трапляється, що вони навіть не знають про те, що їхня “прозора” зарплата значно відрізняється від тієї, яка записана у відомості. Ця різниця з’ясовується згодом, коли працівнику потрібна довідка про доходи, наприклад, для отримання кредиту чи при оформленні пенсії. 

«Сьогодні, ще значна частина громадян досконало не знає чинне законодавство про працю. Важко руйнувати стереотипи, коли працівники вважають, що, як і раніше, відмітка у трудовій книжці дасть їм можливість одержувати пенсію в повному обсязі, та це не так,- зазначає начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна. – Водночас, слід відмітити, що є чимало роботодавців, які усвідомлюють свою відповідальність перед працівниками, перед державою і виплачують заробітку плату прозоро та сплачують із неї належні податки та платежі».

Податківці Куп`янської ОДПІ ще раз звертаються до громадян із застереженням не отримувати нелегальну заробітну плату за свою роботу, не позбавляти себе належного соціального захисту і не прирікати на мізерну пенсію.

 

Електронне адміністрування ПДВ забезпечує автоматичний облік платників податку

Електронне адміністрування ПДВ забезпечує автоматичний облік платників податку щодо: сум податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), і розрахунках коригування до них; сум податку, сплачених платниками під час ввезення товарів на митну територію України; сум поповнення й залишку коштів на рахунках у системі електронного адміністрування ПДВ; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні в ЄРПН.

Орган ДФС для сплати податку до бюджету надсилає органу казначейства, що здійснює обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, реєстр платників із визначенням: назви платника, податкового номера й індивідуального податкового номера платника, звітного періоду та суми податку, що підлягає перерахуванню до бюджету.

Електронні рахунки відкриваються й обслуговуються органами казначейства на безоплатній основі. Інформація про рух коштів на електронних рахунках за відповідним запитом платника податку надається ДФС України безоплатно незалежно від кількості запитів і без обмеження в часі.

Протягом періоду дії в тестовому режимі (із 1 січня до 1 липня 2015 року) системи електронного адміністрування ПДВ платники податку самостійно зараховують на такі електронні рахунки кошти із власних поточних рахунків, відкритих у банківських установах, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань із цього податку, задекларованих ними в податковій звітності із ПДВ.

Слід зауважити, що визначені зміни в Податковому кодексі України не стосуються кола платників ПДВ, об’єкту оподаткування, принципів адміністрування податку, формування податкових зобов’язань і податкового кредиту.

 

Збільшуються штрафи за здійснення діяльності без ліцензії

За провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (окрім випадків застосування принципу мовчазної згоди), накладатимуть штраф від 1000 до 2000 НМДГ (від 17000 до 34000 грн) із конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини та грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої. За надання суб'єктом господарювання дозвільному органу або адміністратору недостовірної інформації щодо відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства — штраф від 1000 до 2000 НМДГ (від 17000 до 34000 грн). Відповідні зміни внесено до ст. 164 КУпАП Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 р. № 222-VIII. Цей Закон набирає чинності через три місяці із дня його опублікування.

 

Відрядження в податковому розрахунку 1ДФ
Відповідно до Довідника ознак доходів, який наведений у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 р. № 4 (далі – Порядок), кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт, у тому числі надміру витрачені та не повернуті у встановлені законодавством строки, відображаються у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «118».

Згідно з п.п. 164.2.11 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу включається сума надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, розмір якої обчислюється відповідно до п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України.

При цьому підпунктом 165.1.11 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України передбачено, що не включається до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт і розраховані згідно із п. 170.9 ст. 170 цього кодексу.

Нормами п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України визначено порядок оподаткування сум надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлений строк.

Відтак в податковому розрахунку за ф. 1 ДФ під ознакою доходу «118» відображаються кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт, які надміру витрачені та не повернуті в установлені законодавством строки.

 

Відходи та брухт чорних і кольорових металів: коли 20%, а коли звільнено від ПДВ

Операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД, оподатковувались в загальному порядку з нарахуванням ПДВ за ставкою 20 відсотків з 01.01.2015 до 30.03.2015 включно.

Починаючи з 31.03.2015 відповідно до Постанови № 15 режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД продовжено до 01.01.2017.

Таке звільнення передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 136 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року № 15».

 

Довідка про доходи: період для отримання

При необхідності одержання довідки про доходи, отримані від здійснення підприємницької діяльності, за інший період, ніж календарний рік, фізична особа підприємець на загальній системі оподаткування має право подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за інший, ніж річний податковий звітний період. Тобто можна подати квартальну податкову декларацію.

Варто пам’ятати, що така квартальна податкова декларація не звільняє підприємця від обов’язку подання податкової декларації у строк, встановлений для податкового звітного періоду згідно з вимогами п.п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України (за результатами календарного року), та не є підставою для нарахування та/або сплати податкового зобов’язання.

Контролюючий орган повинен видати довідку про доходи, отримані від здійснення підприємницької діяльності, не пізніше п’ятнадцяти днів з дня отримання заяви.

 

Відображаємо суми орендних платежів за користування транспортним засобом у податковому розрахунку за ф. 1ДФ

Правові відносини за договором оренди транспортного засобу регулюються Цивільним кодексом України та називаються цивільно-правовими.

Таким чином, договір оренди транспортного засобу теж підпадає під визначення цивільного-правового договору.

Відповідно до Довідника ознак доходів, наведених у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 р. № 4, суми орендних платежів, які отримуються фізичною особою, відображаються податковим агентом у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «102», як виплати, що нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору.

 

Коли для ліків ставка ПДВ 20%?

Для застосування ставки ПДВ у розмірі 7% до операцій із постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів такі препарати мають бути:

- дозволені для виробництва і застосування в Україні;

- внесені до Державного реєстру лікарських засобів.

Такі критерії для застосування пільгової ставки ПДВ визначені у п.п. «в» п. 193.1 Податкового кодексу України. Якщо при постачанні в Україні та/або ввезенні в Україну лікарських засобів не дотримана хоча б одна із зазначених умов, то такі операції оподатковуються ПДВ за основною ставкою 20%.

Про це йдеться у листі ДФС України від 30.03.2015 р. № 6490/6/99-99-19-03-0275.

 

Понижуючий коефіцієнт з ЄСВ у запитаннях-відповідях

Законом України від 2 березня 2015 року № 219-VIII «Про внесення змін до розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування" щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці» внесено зміни до умов застосування понижуючого коефіцієнта при сплаті єдиного внеску. Закон набув чинності з 13 березня.

До внесення змін застосувати понижуючий коефіцієнт могли лише роботодавці – юридичні особи та фізичні особи-підприємці.

Після законодавчих новацій до переліку потрапили такі роботодавці:

1)  юридичні особи, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у тому числі їх філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами (крім тих, хто виплачує грошове забезпечення);

2)  фізичні особи - підприємці;

3) фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а також фізособи, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту).

 

Оприлюднено проекти податкових декларацій збору за місця для паркування транспортних засобів і туристичного збору

На сайті ДФС України  розміщено проект наказу Мінфіну України «Про затвердження форм податкових декларацій збору за місця для паркування транспортних засобів та туристичного збору». Розробка нових форм декларацій мотивується проведенням реорганізації ДФС України та її підпорядкуванням Мінфіну.

Зауваження та пропозиції до проекту наказу податківці прийматимуть протягом місяця із дати його оприлюднення.

 

Автомати з продажу товарів (послуг) належать до РРО

Згідно зі ст. 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР автомати з продажу товарів (послуг) належать до реєстраторів розрахункових операцій.

До засобів електронних автоматів, які реалізують фіскальні функції, належать такі їх складові частини: фіскальний блок; пристрій приймання готівкових коштів і видачі здачі (за необхідності); зчитувач платіжних карток (за необхідності); пристрій відображення фіскальної інформації.

Автомати з продажу дозованих товарів або їх дозуючі пристрої повинні бути внесені до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки, допущених до застосування в Україні, і мати відповідний сертифікат затвердження типу засобів вимірювальної техніки.

 

Сервіси від ДФС — для вирішення проблемних питань

Для якісного обслуговування платників податків та забезпечення умов для того, щоб процес адміністрування податків був швидким і комфортним, на веб-порталі Державної фіскальної служби України розміщено ряд сервісів. Користуючись ними, платникам вдасться заощадити власний час та кошти.

Серед найпопулярніших можна виділити наступні:- Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (спрощено «ЗІР»), який дозволяє користувачам здійснювати пошук інформації з певного податку, напрямку діяльності, в тому числі з використанням ключових слів, шляхом перегляду за певні періоди інформації, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані із використанням Бази знань, назвах нормативних та інформаційних документів;

- сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» допоможе оцінити податкові ризики діяльності з партнером по бізнесу, який можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, є інструментом для мінімізації податків („податкова яма”) чи учасником схем оптимізації бюджетних платежів тощо;.

- електронні сервіси «Реєстр платників ПДВ», «Анульовані свідоцтва платників ПДВ» допоможуть дізнатися про те, чи є дійсним свідоцтво ПДВ свого контрагента, дату початку дії свідоцтва, а також інформацію про анулювання реєстрації платника ПДВ з ініціативи органів ДФС, за заявою платника податку чи за рішенням суду;

- «Перевірка свідоцтва платника єдиного податку» – за допомогою цього сервісу можна впевнитись в тому, що свідоцтво платника єдиного податку є дійсним;

- антикорупційний сервіс«Пульс» – гарантує платнику послуги з оперативного вирішення проблемних питань.

Інформація, яка надходить на ”Пульс” за тел.: (044)284-00-07 ретельно перевіряється. За результатами оперативно вживаються заходи щодо усунення проблемних моментів. Заявника в обов’язковому порядку інформують про вирішення питання.

Тож платники мають можливість спланувати свій робочий час за допомогою електронних сервісів, що функціонують на офіційному порталі ДФС України.

 

Не порушуйте норм трудового законодавства!

Ст. 265 Кодексу законів про працю України передбачена відповідальність за порушення законодавства про працю. Зокрема, юридичні та фізичні особи-підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі неоформлення чи неналежного оформлення трудового договору, порушення встановлених строків виплати заробітної плати та інших виплат, недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці тощо.

Розміри штрафів за дані правопорушення коливаються від однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, до тридцяти мінімальних заробітних плат за кожного працівника, щодо якого скоєно відповідне порушення.

 

Де дізнатись про стан електронного рахунка

Електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – електронний рахунок) – рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі. На такий рахунок платником перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні чи розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування) в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку. Це визначено п. 2 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженного Постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (далі – Порядок № 569).

Пунктом 13 Порядку № 569 передбачено, що платник податку має право отримувати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунка, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

Інформація про рух коштів на електронних рахунках платникам податку надається ДФС України за відповідним запитом платника на безоплатній основі без обмеження кількості запитів та у часі.

 

Як визначається звичайна ціна з 01.01.2015 року

Відповідно до п.п. 14.1.71 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) звичайна ціна - ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено ПКУ. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін. Це визначення не поширюється на операції, що визнаються контрольованими відповідно до ст. 39 ПКУ.

У разі якщо ціни (націнки) на товари (роботи, послуги) підлягають державному регулюванню згідно із законодавством, звичайною вважається ціна, встановлена відповідно до правил такого регулювання. Це положення не поширюється на випадки, коли встановлюється мінімальна ціна продажу або індикативна ціна. У такому разі звичайна ціна операції визначається відповідно до ст. 39 ПКУ, але не може бути меншою за мінімальну або індикативну ціну.

Якщо під час здійснення операції обов’язковим є проведення оцінки, вартість об’єкта оцінки є підставою для визначення звичайної ціни для цілей оподаткування за умови, що неможливо застосувати методи, зазначені у п.п. 39.3.1 п. 39.3 ст. 39 ПКУ.

Під час проведення аукціону (публічних торгів) звичайною вважається ціна, яка склалася за результатами такого аукціону (публічних торгів), обов’язковість проведення якого передбачено законом.

Якщо постачання товарів (робіт, послуг) здійснюється на підставі форвардного або ф’ючерсного контракту, звичайною ціною є ціна, яка відповідає рівню ринкових цін на момент укладення такого контракту.

Якщо продаж (відчуження) товарів, у тому числі майна, переданого у заставу позичальником з метою забезпечення вимог кредитора, здійснюється у примусовому порядку згідно із законодавством, звичайною ціною є ціна, сформована під час такого продажу.

 

Застосування РРО платниками єдиного податку у 2015 році

З 1 січня набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», відповідно до нього внесено зміни до Податкового кодексу України і, зокрема, до Закону України від 06.07.1995 р. №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Відповідно до вищенаведених законодавчих актів з 01.07.2015 р. обов’язковим є застосування реєстраторів розрахункових операцій (скорочено — РРО) платниками єдиного податку третьої групи, а з 1 січня 2016 р. РРО обов’язково застосовуватимуть платники єдиного податку другої групи.

Не розповсюджується вимога, щодо застосування РРО на платників єдиного податку другої і третьої груп (фізичних осіб  – підприємців), які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у роздрібній торгівельній мережі через засоби пересувної мережі, а також платників єдиного податку першої групи.

Якщо платники єдиного податку другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО, то з дати початку застосування РРО  до 1 січня 2017 року вони звільняються від проведення відповідно до норм Податкового кодексу України перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО.

Шановні суб’єкти господарювання, не потрібно чекати та гаяти час, а вже зараз  потурбуватись про придбання сучасних реєстрів розрахункових операцій.

 

Про сервіс ДФС України «Пульс»

Сервіс ДФС України «Пульс» дає змогу платнику повідомляти про неправомірні вчинки або бездіяльність співро- бітників податкової безпосере- дньо керівництву служби. Завдяки «Пульсу» представники бізнесу, в тому числі і суб’єкти ЗЕД, мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність співробітників Державної фіскальної служби керівництво відомства та оперативно вирішити суперечливі питання, що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, а й під час здійснення митного контролю й митного оформлення.

Номер цілодобової телефонної лінії «Пульс»: (044) 284-00-07.

 

Чи переноситься право на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року на наступні податкові роки

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься. Це визначено пп.166.4.3 п.166.4 ст.166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями.

Нагадуємо, платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року;

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

 

З 1 липня ” єдинщики” третьої групи мають працювати з касовими апаратами.

Відповідно з п. 296.10 Податкового кодексу України з 01.07.2015 платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи-підприємці), які не здійснюють діяльність на ринках та через засоби пересувної роздрібної мережі, зобов’язані проводити готівкові розрахунки із застосуванням РРО.

Для єдинників другої групи цей термін настане 1 січня 2016 року.

Обов’язково працювати з РРО мають суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формах (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг. Відтепер ця вимога стосується також інтернет-торгівлі та купівлі-продажу валюти.

Розширюється сфера застосування РРО також суб’єктами, які надають послуги (перукарні, салони краси, спортивні клуби, хімчистки, сервісні центри з ремонту побутової техніки тощо), що сприятиме захисту прав споживачів у разі отримання недоброякісних послуг і створить можливість звернення до судових органів для захисту прав, унеможливить обіг контрафактних і контрабандних товарів та забезпечить належний контроль обігу готівки.

Реєстрація РРО здійснюється в органі ДФС за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків. Детальну інформацію можна отримати в Центрі обслуговування платників.

Нагадуємо, чекати визначених термінів не обов’язково, оскільки Податковим кодексом України передбачено мораторій на перевірки (до 1 січня 2017 року) для платників єдиного податку другої і третьої груп (фізичних осіб-підприємців), які з 01 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/6740 | Переглядів: 47Дата публікації: 11:09 05.05.2015