Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Граничний строк для подання податкових декларацій подовжено до 24 лютого 2015

 Шановні платники !

Повідомляємо, що технічні проблеми, пов`язані з затримкою прийняття звітності каналами електронної пошти Державної фіскальної служби України, вирішено 19.02.2015 о 19-й годині.

Звітність, подана 20 числа поточного місяця, приймається в штатному режимі.

При  цьому зазначаємо, що звіти подані до ДФС 17,18 та 19 лютого 2015 року будуть прийняті 20 лютого 2015 року.

Враховуючи відсутність можливості у платника податків подати у граничний строк податкові декларації у зв’язку із технічними проблемами, які мали місце 17-19 лютого 2015 року, граничний строк  для подання податкових декларацій подовжено до 24 лютого 2015 року включно відповідно до положень Порядку застосування норм пунктів 102.6 - 102.7 статті 102 Податкового кодексу України, затвердженого наказом  Державної податкової адміністрації України від 24.12.2010 № 1044, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 січня 2011 р. за N 84/18822.

 

Продаючи товар через Інтернет підприємці зобов’язані надавати фіскальний чек покупцю

«Суб'єкти господарювання під час продажу товарів у мережі Інтернет повинні застосовувати РРО й видавати покупцю розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції», — звертає увагу в начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна. Ця законодавча вимога стосується й фізичних осіб — підприємців платників єдиного податку 2 і 3 груп (починаючи із визначеного Кодексом для кожної групи строку).

Як відомо, раніше електронна Інтернет-комерція звільнялася від обов’язкової видачі розрахункових документів. Однак, як засвідчила практика, купляючи товар в Інтернет-комерсантів, споживачі досить часто потерпали від неналежної якості придбаної продукції. Не маючи на руках розрахункового документа, споживач не міг звернутися до суду із заявою про порушення його прав. Саме цю законодавчу прогалину сповна  використовували виробники контрафактних і контрабандних товарів.

Метою цих змін є вдосконалення механізму застосування РРО й запобігання можливим порушенням із боку суб’єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за товари (послуги).                

 

З'явився проект нової форми декларації з податку на нерухомість

Мінфін опублікував проект наказу «Про затвердження форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки». Оновлена форма декларації містить оновлені колонки, які враховують вимоги чинного ПКУ.

Поки нова форма декларації перебуває на стадії проекту, слід використовувати форму Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 01.07.2014 р. № 735. Про це податківці зазначили в листі від 28.01.2015 р. № 2444/7/99-99-17-04-01-17.

 

Доступ у світ податкових новацій через електронний сервіс «ZIR»

Із 2015 року в податковому законодавстві України відбулося чимало змін. Своєчасно, достовірно й повно про всі новації в податковому законодавстві всім бажаючим розповість електронний сервіс «ZIR».

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс «ZIR» дозволяє здійснювати пошук інформації по певному податку, напрямку чи діяльності. Окрім цього, електронний сервіс працює з використанням ключових слів і шляхом перегляду інформації за певні періоди.

Для покращення роботи сервісу користувачі можуть надавати свої пропозиції. Для цього необхідно звернутися за «формою зворотного зв’язку» в рубриці «Про ресурс».

Скористатися послугою «ZIR» можна на веб-порталі ДФС за адресою http://zir.minrd.gov.ua/ у розділі «Інформаційно-довідковий ресурс».

 

Чи може покупець самостійно отримати підтвердження реєстрації податкової накладної в ЄРПН

Покупець має право самостійно отримати підтвердження про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Для цього йому потрібно в електронному вигляді надіслати запит до ЄРПН. За цим запитом покупець отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН і відповідну податкову накладну/розрахунок коригування.

Електронна податкова накладна, отримана покупцем із ЄРПН, вважається такою, що отримана від постачальника.

 

Юрособи-єдинники зобов’язані під час виплати дивідендів сплатити авансовий внесок із податку на прибуток

Державна фіскальна служба України в підкатегорії 108.01.04 «ЗІР» роз’яснила, що юридична особа — платник єдиного податку (групи 3 та 4) зобов’язана під час виплати дивідендів (за винятком виплати дивідендів фізичним особам) нарахувати та внести до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток за правилами, встановленими п. 57.11 ст. 57 ПКУ.

Зазначений авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно з виплатою дивідендів. При цьому суми нарахованого податкового зобов’язання з єдиного податку не зменшуються на суму авансового внеску податку на прибуток, сплаченого у зв’язку з виплатою дивідендів.

 

Податковий компроміс: період застосування

«Відповідно до п. 11 підрозділу 92розділу ХХ Податкового Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковий компроміс з урахуванням строків давності, передбачених статтею 102 ПКУ, застосовується до правовідносин, що виникли до 1 квітня 2014 року, та поширюється виключно на податкові зобов’язання з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість незалежно від того, проводилися перевірки контролюючих органів чи ні за такі періоди», - підкреслює перший заступник начальника Калашнікова Н.Є.

Підпунктом 2.1 п. 2 Методичних рекомендацій щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість при застосуванні податкового компромісу, затверджених наказом ДФС України від 17.01.2015 № 13, визначено, що податковий компроміс – це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених ст. 102 ПКУ.

Під строками давності згідно із ст. 102 ПКУ розуміється визначення грошових зобов’язань протягом 1095 днів з дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а якщо така декларація була подана пізніше, – за днем її фактичного подання.

 

Орендна плата оподатковується військовим збором

Сума орендної плати, що виплачується за договором оренди рухомого і  нерухомого  майна підлягає оподаткуванню військовим збором.

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею  163 Податкового кодексу України. Так об’єктом оподаткування резидента є, зокрема, загальний місячний або річний оподатковуваний дохід.

«До загального місячного або річного доходу платника податку, включаються, зокрема, суми винагород та інших виплат, нарахованих  платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору  та дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду», - підкреслює заступник начальника Куп`янської ОДПІ Інна Богатирьова.

Нагадаємо, що платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти які отримують доходи з джерела їх походження в Україні та  податкові агенти.

Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

 

Реалізація паливно-мастильних матеріалів в роздріб оподатковується за ставкою 5 відсотків

Акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів, зокрема нафтопродуктів, насамперед бензину та дизельного пального, біодизелю, скрапленого газу та моторного палива сплачується до місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць, на яких розташовані пункти продажу.

Отож, платники акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів не пізніше 20 лютого 2015 року повинні подати декларацію до органу ДФС, на території обслуговування якого знаходиться пункт продажу підакцизних товарів.

Звертаємо увагу, що базою оподаткування акцизним податком з роздрібного продажу підакцизних товарів –це вартість (з ПДВ) реалізованих через роздрібну торговельну мережу підакцизних товарів, а дата виникнення податкових зобов’язань – це дата здійснення розрахункової операції. Подання декларації з акцизного податку – підстава для автоматичної реєстрації платником акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів.

 

ПДФО: 15 чи 20 відсотків?

Доходи, отримані фізичною особою підприємцем від провадження господарської діяльності оподатковуються за ставками, визначеними в п.167.1 ст.167 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (п. 177.1 ст.177 ПКУ).

Відповідно ставка податку становить 15 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у п.п. 167.2 — 167.6 с. 167 ПКУ) у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, якщо база оподаткування для місячного оподатковуваного доходу не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (далі мінімальна заробітна плата).

Якщо база оподаткування в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, до суми такого перевищення застосовується ставка 20 відсотків.

Платники податку, які подають податкові декларації за податковий (звітний) рік застосовують ставку 20 відсотків до частини середньомісячного річного оподатковуваного доходу, що перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати. Розмір середньомісячного річного оподатковуваного доходу розраховується як сума загальних місячних оподатковуваних доходів, поділена на кількість календарних місяців, протягом яких платником податку було одержано такі доходи у податковому (звітному) році, за який здійснюється декларування.

Фізичні особи підприємці подають до фіскального органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи.

Остаточний розрахунок ПДФО за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в річній податковій декларації, з урахуванням сплаченого ним протягом року ПДФО на підставі документального підтвердження факту його сплати.

З урахуванням зазначеного, сума податку на доходи фізичними особами підприємцями на загальній системі оподаткування, що підлягає сплаті до бюджету за результатами остаточного розрахунку, визначається як добуток суми ПДФО з середньомісячного річного оподатковуваного доходу та кількості календарних місяців, протягом яких одержано такі доходи.

При цьому до середньомісячного річного оподатковуваного доходу, що не перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, застосовується ставка 15 відсотків, а до частини середньомісячного річного оподатковуваного доходу, що перевищує зазначений розмір — 20 відсотків.

 

Платникам — щодо електронних рахунків ПДВ

Відкриття та обслуговування електронних рахунків Казначейством здійснюється безоплатно.

Датою початку використання електронного рахунку є 01.02.2015 р. для суб’єктів господарювання, які зареєстровані платниками ПДВ до 01.02.2015 р., а для суб’єктів господарювання, які будуть зареєстровані як платники ПДВ у будь-який період після 01.02.2015 р., — дата їх реєстрації платниками податку.

Протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі платники податку самостійно зараховують на такі електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, відкритих у банківських установах, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку, задекларованих ними в податковій звітності з ПДВ.

З 1 липня 2015 року на рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платники податку зараховують також кошти у сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що надає право для реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування.

Поповнення електронного рахунка платника ПДВ за рахунок інших джерел, наприклад, з поточних рахунків інших осіб, не передбачено.

Кошти з електронного рахунку платника ПДВ перераховуються Казначейством в автоматичному режимі до бюджету та/або на рахунок, відкритий у банку та/або органі Казначейства сільськогосподарськими підприємствами — суб’єктами спеціального режиму оподаткування, для акумулювання сум податку, що нараховуються на вартість поставлених ними сільськогосподарських товарів (послуг). Таке перерахування коштів здійснюється на підставі реєстрів платників ПДВ, який автоматично формується ДФС та надсилається Казначейству.

 

Від яких податків звільняються підприємці на спрощеній системі?

Відповідно до п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізичні особи – підприємці — платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків:

- податку на доходи фізичних осіб у частині доходів (об’єкта оподаткування), що отримані в результаті господарської діяльності платника єдиного податку першої — третьої групи (фізичної особи) та оподатковані згідно з гл.1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» ПКУ;

- податку на додану вартість з операцій з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, крім податку на додану вартість, що сплачується фізичними особами, які обрали ставку єдиного податку, визначену п.п. 1 п. 293.3 ст. 293 ПКУ;

- податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої — третьої груп для провадження господарської діяльності.

Згідно з 297.2 ст. 297 ПКУ нарахування, сплата та подання звітності з інших податків і зборів, ніж зазначені у п. 297.1 ст. 297 ПКУ, здійснюються платниками єдиного податку в порядку, розмірах та у строки, встановлені ПКУ.

При ввезені товарів на митну територію України податки і збори та митні платежі сплачуються платником єдиного податку на загальних підставах відповідно до законодавства.

Платник єдиного податку виконує передбачені ПКУ функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах (п. 297.3 ст. 297 ПКУ).

 

Процедура оскарження рішення-повідомлення: погашення узгодженої суми, пені та штрафних санкцій

Згідно із п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України (далі — ПКУ) при визначенні грошового зобов’язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1 — 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 ПКУ (платник податків не подає в установлені строки податкову декларацію, дані перевірок свідчать про заниження або завищення податкових зобов’язань тощо), платник податків зобов’язаний сплатити нараховану суму грошового зобов’язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу, податкове зобов’язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили (абзац четвертий п. 56.18 ст. 56 ПКУ).

Статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАСУ) визначено, що постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено КАСУ, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАСУ, якщо таку скаргу не було подано.

При поданні апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, — через п’ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Таким чином, платник податків зобов’язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції, за їх наявності, протягом 10 календарних днів, наступних за днем набрання судовим рішенням законної сили.

 

Новації в системі електронної податкової звітності

Численні зміни в податковому законодавстві з 2015 року торкнулися і системи електронної звітності. Зокрема, з 01.01.2015 року приймання та обробка фінансової звітності здійснюється за допомогою автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності».

При формуванні звітності, яка подається до Державної фіскальної  служби України  і Державної служби статистики України слід використовувати формати на літеру «S». За результатами обробки такої звітності в органах Державної служби статистики України суб’єктам господарювання буде надіслано квитанція №2.

Якщо, органами Державної служби статистики України додатково формується повідомлення щодо результатів камеральної перевірки звітності, воно надсилається до суб’єкта господарювання засобами автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності»

Звітність, яка подається тільки до Державної фіскальної  служби України  формується за форматами на літеру «J». Відповідно, за результатами обробки такої звітності в органах Державної фіскальної служби України суб’єктам господарювання надсилається квитанції №2.

Ознайомитись з повним переліком електронних форматів фінансової звітності можна на сайті ДФС за адресою:http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/povidomlennya-platnikam-pod/178008.html.

 

Особливості мораторію на проведення перевірок з 1 січня 2015 року

У 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб — підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Ця норма заткорджена Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” (далі — Закон).

Зазначене обмеження не поширюється:

з 1 січня 2015 року на перевірки суб’єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари;

з 1 січня 2015 року на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;

з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи — підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі — РРО) (звільнення їх від проведення перевірок триватиме до 1 січня 2017 року), з питань дотримання порядку застосування РРО.

Крім того, Законом доповнено п. 78.2 ст. 78 ПКУ абзацом другим, згідно з яким контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, передбачені п.п. 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8, 75.1.11 п. 78.1 ст. 78 ПКУ, у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків.

 

 

Які платники повинні сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток з 01.01.2015 р. та який порядок їх сплати?

Законом України від 28 грудня 2014 року № 71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який набрав чинності з 01.01.2015 року, внесено зміни до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України в частині сплати щомісячних авансових внесків з податку на прибуток підприємств.

Водночас п. 9 підр. 4 р. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України визначено, що у січні — грудні 2015 року та січні — травні 2016 року платники зобов’язані сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року. При цьому сума щомісячних авансових внесків за березень — травень 2016 року обчислюється у розмірі не менше 1/12 нарахованої суми податку на прибуток підприємств за 2014 звітний рік.

Згідно з п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року, платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, неприбуткових установ (організацій) та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують 10 мільйонів гривень) щомісяця сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду, у розмірі не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік без подання податкової декларації.

У складі річної податкової декларації платником податку подається розрахунок щомісячних авансових внесків, які мають сплачуватися у наступні дванадцять місяців. Визначена в розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов’язань.

При цьому дванадцятимісячний період для сплати авансових внесків визначається починаючи з березня поточного звітного року по лютий наступного звітного року включно.

 

Який порядок сплати ПДВ до бюджету з 01.01.2015 року?

З урахуванням змін, внесених до Податкового кодексу України Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», які набрали чинності 01.01.2015 року, система електронного адміністрування ПДВ запроваджується поетапно (п. 35 підр. 2 розд. ХХ Податкового кодексу України):

до 1 липня 2015 року (або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення терміну перехідного періоду відповідно до п. 7 Прикінцевих положень Закону № 71) – у тестовому режимі;

з 1 липня 2015 року – на постійній основі.

Пунктом 200 1.6 ст. 200 1 Податкового кодексу України визначено, що за підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтею 200 Податкового кодексу України.

Згідно із п. 200.2 ст. 200 Податкового кодексу України для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, не пізніше останнього дня строку, встановленого Податкового кодексу України для самостійної сплати податкових зобов’язань, перераховує суми податку до бюджету.

Таким чином, сплата ПДВ до бюджету за грудень 2014 року, січень 2015 року та ІV квартал 2014 року здійснюється з поточних рахунків платників податку безпосередньо на бюджетні рахунки.

За звітні податкові періоди, починаючи з лютого місяця 2015 року та І кварталу 2015 року перерахування сум податку до бюджету здійснюється у порядку, визначеному п. 200.2 ст. 200 Податкового кодексу України, з рахунків в системі електронного адміністрування ПДВ.

 

Особливості оподаткування та встановлення ставок з єдиного податку з 01.01.2015року

Відповідно до Закону №71, починаючи з 1 січня 2015 року, запроваджено оптимізацію кількості груп платників єдиного податку до чотирьох зі збільшенням існуючого максимального розміру доходу, який дає змогу перебувати на спрощеній системі оподаткування (для першої та другої груп), зниження ставок єдиного податку для платників третьої групи.

Таким чином, на сьогодні суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку:

1) перша група – фізичні особи — підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 гривень;

2) друга група – фізичні особи — підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

обсяг доходу не перевищує 1500000 гривень;

3) третя група – фізичні особи — підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, є необмеженою та юридичні особи — суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20000000 гривень;

4) четверта група – сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній звітний рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Фіксовані ставки єдиного податку для платників першої — другої груп встановлюються сільськими, селищними та міськими радами для фізичних осіб – підприємців, які провадять господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності з розрахунку на календарний місяць:

для першої групи платників єдиного податку – у межах до 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати;

для другої групи платників єдиного податку – у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.

Відповідно органи місцевого самоврядування протягом січня 2015 року можуть переглянути ставки єдиного податку для таких груп платників та офіційно оприлюднити прийняті рішення до 15 липня 2015 року.

Для справляння єдиного податку з юридичних осіб (платники III та IV груп) рішення місцевих рад не потрібні, оскільки ставки податку визначено Податковим кодексом України.

 

Надходження військового збору від платників Куп`янської ОДПІ

З початку року  військового збору надійшло збору в сумі 1,035 млн.грн. загалом спостерігається стабільна динаміка  надходжень податку на підтримку армії від представників усіх сфер економіки регіону. Адже враховуючи актуальність призначення цього платежу, жителі районів відповідально ставляться  до нарахування і до сплати військового збору.

Нагадуємо, що оподаткування військовим збором  продовжено до набрання чинності  рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України. Ставка податку у 2015 році залишається на рівні 1,5 відсотка. В той же час, з цього року об’єктом оподаткування збором є доходи, які визначаються по аналогії з доходами, що є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

 

Як швидко дізнатися про зміни в законодавстві

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс направлений на забезпечення суспільства своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією у сфері оподаткування, митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а також інформацією стосовно електронного цифрового підпису.

Основні рекомендації з приводу пошуку запитуваної Вами інформації:

- використовуйте слова, які з найбільшою ймовірністю можуть бути в запитанні чи документі у будь-якій послідовності, чи їх частини (не менше трьох знаків) з врахуванням термінології, як використовується в нормативно-правових актах. Пошук здійснюється без врахування регістру символів (наприклад, ЗАКОН або закон). Однак пошук за одним ключовим словом не завжди дозволяє швидко знайти відповідь на запитання яке цікавить, оскільки список буде досить великим. Як правило, для того щоб чітко сформулювати проблему, необхідно деталізувати запит, і з цією метою застосовуються не одне а декілька ключових слів;

- звертайте увагу на закінчення слів, оскільки вони можуть бути різними, в залежності від побудови речення, тому, як варіант, застосовуйте слова без закінчень.

Для обмеження кількісного результату пошуку з аналогічними ключовими словами доцільно здійснювати деталізований пошук з використанням полів 2 та 3. Класифікатори дозволяють швидко зорієнтуватися в наповненні вибраного ресурсу і відібрати лише ті результати пошуку, які Вас цікавлять.

 

З початку року громадянами Куп`янщини задекларовано понад 6 млн.грн.

З початку 2015 року мешканцями м.Куп`янськ та Куп`янського району задекларовано доходів на загальну суму 6,35 млн.грн. До сплати визначено майже 252 тис. гривень.  податку на доходи фізичних осіб.

Правом на отримання податкової знижки скористались лише 28 громадян.

Нагадаємо, що кампанія декларування доходів, одержаних протягом 2014 року, розпочалася з 1 січня поточного року. Декларації про майновий стан і доходи платники податків повинні подати до Центру обслуговування платників податків за місцем реєстрації.Граничний термін для платників, які зобов’язані подавати таку декларацію, – 30 квітня 2015 року, які бажають отримати податкову знижку – 31 грудня 2015 року.

 

Спрощенці другої та третьої груп застосовуватимуть касові апарати

Змінами до Податкового кодексу України передбачено обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій з 1 липня 2015 року – фізичним особам-підприємцям ІІІ-ої групи, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у роздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, а з 1 січня 2016 року – фізичним особам-підприємцям ІІ-ої групи, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у роздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі.

Також якщо платники єдиного податку другої та третьої (фізичні особи — підприємці) груп, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані реєстратори розрахункових операцій, з дати початку застосування їх до 1 січня 2017 звільняються від перевірок з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

 

Оподаткування депозитних рахунків – завдання для банківських установ

Депозит — пасивний дохід, до якого ставка податку нараховується в розмірі 20%. Податкові агенти — банки, кредитні спілки, які нараховують доходи у вигляді процентів, відображають загальну суму нарахованих у звітному податковому періоді доходів та загальну суму утриманого з них податку. При цьому у податковому розрахунку не зазначається інформація про суми окремого банківського вкладного (депозитного) або поточного рахунку, ощадного (депозитного) сертифіката, вкладу (депозиту) члена кредитної спілки у кредитній спілці, суми нарахованих процентів, а також відомості про фізичну особу — платника податку, якій нараховано такі доходи.

 

Подання декларації про майновий стан і доходи громадян в режимі on-line

«До 1 травня 2015року триває кампанія декларування доходів, отриманих громадянами у 2014 році. Куп`янська ОДПІ запрошує задекларувати доходи отримані у минулому році», - повідомляє начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

Декларацію про майновий стан і доходи можна подати особисто або уповноваженою на це особою, надіслати поштою, а також засобами електронного зв’язку через офіційний веб-портал Державної фіскальної служби України.

Для подання декларацій в електронній формі у режимі реального часу (on-line) платнику податків необхідно мати (отримати) електронний ключ цифрового підпису (безкоштовно видається Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України)  та відповідне програмне забезпечення для надсилання електронних звітів (завантажується із сайта Акредитованого центру сертифікації ключів).

На офіційному веб-порталі фіскальної служби України створено спеціальний банер, у якому детально пояснюється порядок заповнення декларації та її додатків. Сервіс надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи, яку подають до контролюючих органів фізичні особи – підприємці та громадяни. Заповнена декларація та додатки зберігаються у файл для направлення до фіскальної служби або друку.

Детальніше про подання звітності в електронному вигляді можна дізнатися на веб-порталі ДФС України: http://sfs.gov.ua .

 

В яких випадках громадянину не треба подавати декларацію про майновий стан і доходи?

Пунктом 179.2 статті 179 Податкового кодексу України передбачено, що обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:

- від податкових агентів, які згідно з ІV розділом Податкового кодексу України  не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від одного податкового агента незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених цим розділом;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до цього розділу;

- у вигляді об’єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до пункту 174.3 статті 174 Податкового кодексу України;

- зазначені у пунктах 167.2 — 167.4 статті 167 Податкового кодексу України , крім випадків, коли декларування таких доходів прямо передбачено відповідними нормами цього розділу;

- зазначені у підпункті «є» пункту 176.1 статті 176 Податкового кодексу України  від двох і більше податкових агентів, і при цьому загальна річна сума оподатковуваних доходів, нарахованих (виплачених, наданих) такими податковими агентами не перевищує ста двадцяти розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року.

 

Чи можливо відправити поштовим зв′язком податкову декларацію про майновий стан і доходи та в які терміни?

Куп`янська ОДПІ інформує: у разі, якщо платник вирішив подати декларацію про майновий стан і доходи поштою, то здійснити це він повинен не пізніше, ніж за десять днів до закінчення граничного терміну подання декларації.

Відповідно до Податкового кодексу України податкова декларація подається до контролюючого органу до 1 травня року, що настає за звітним, в один із таких способів за вибором платника податку:

особисто платником або уповноваженою на це особою;

надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

 щодо реєстрації електронного підпису у порядку, визначеному законодавством

 

Куди фізичній особі подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи, якщо на момент подання декларації фізична особа знята з реєстрації за однією адресою та не зареєстрована за іншою?

Згідно статті 67 Конституції України кожен громадянин зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан і доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.

Відповідно до пункту 49.1 статті 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені Податковим кодексом України строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Пунктом 45.1 статті 45 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків – фізична особа зобов’язаний визначити свою податкову адресу.

Податковою адресою платника податків – фізичною особою визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків в контролюючому органі.

Платник податків — фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про свободу пересування і вільний вибір місця проживання в Україні» громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом десяти днів після прибуття до нового місця проживання зареєструвати місце проживання.

«Таким чином, якщо фізична особа знята з реєстрації за однією адресою та не зареєстрована за іншою, то вона повинна подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до контролюючого органу за попередньою податковою адресою», - зазначає заступник начальника Куп`янської ОДПІ Ігор Лукшин.

 

Чи необхідно надавати річну декларацію, якщо заробітну плату громадянину виплачували два роботодавці?

Обов’язкове подання декларації передбачено для громадян, які отримували у минулому році доходи не від податкових агентів та доходи, з яких протягом минулого року податок не утримувався. Це іноземні доходи, доходи у вигляді спадщини та подарунків, доходи від операцій з продажу (обміну) нерухомого та рухомого майна та інші.

Обов’язкове подання річної декларації передбачено для громадян, які у минулому році отримували доходи у вигляді заробітної плати та за цивільно-правовими договорами від двох або більше податкових агентів і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищили 120 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року – у 2014 році 146160 грн.

«Тобто, якщо загальна сума доходів у вигляді заробітної плати та за цивільно – правовими договорами, отриманих від декількох податкових агентів у 2014 році перевищує 146160 грн., громадянин зобов’язаний подати річну податкову декларацію. Якщо загальна річна сума доходів, отриманих від податкових агентів у минулому році у вигляді заробітної плати та за цивільно – правовими не перевищить зазначений показник, та відсутні інші підстави для надання річної податкової декларації, декларація не подається», - зазначає заступник начальника Куп`янської ОДПІ Інна Богатирьова.

 

Чи необхідно надавати річну декларацію, якщо заробітну плату громадянину виплачували два роботодавці?

Обов’язкове подання декларації передбачено для громадян, які отримували у минулому році доходи не від податкових агентів та доходи, з яких протягом минулого року податок не утримувався. Це іноземні доходи, доходи у вигляді спадщини та подарунків, доходи від операцій з продажу (обміну) нерухомого та рухомого майна та інші.

Обов’язкове подання річної декларації передбачено для громадян, які у минулому році отримували доходи у вигляді заробітної плати та за цивільно-правовими договорами від двох або більше податкових агентів і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищили 120 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року – у 2014 році 146160 грн.

«Тобто, якщо загальна сума доходів у вигляді заробітної плати та за цивільно – правовими договорами, отриманих від декількох податкових агентів у 2014 році перевищує 146160 грн., громадянин зобов’язаний подати річну податкову декларацію. Якщо загальна річна сума доходів, отриманих від податкових агентів у минулому році у вигляді заробітної плати та за цивільно – правовими не перевищить зазначений показник, та відсутні інші підстави для надання річної податкової декларації, декларація не подається» - зазначає заступник начальника Куп`янської ОДПІ Інна Богатирьова.

 

Триває робота по досягненню компромісу для платників податків

З 17 січня 2015 року набув чинності Закон України від 25.12.2014 №63-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу».

Під податковим компромісом розуміється режим звільнення від юридичної відповідальності платників та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених ст.102 Кодексу.

Сума заниженого такого податкового зобов’язання сплачується в розмірі 5 відсотків такої суми. При цьому 95 відсотків суми заниження вважаються погашеними, штрафні санкції не застосовуються, пеня не нараховується.

Платник податків, який вирішив скористатися процедурою податкового компромісу, під час дії такого компромісу за такі податкові періоди має право подати:

- відповідні уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, в яких визначає суму завищення витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств та/або суму завищення податкового кредиту з ПДВ, та заяву для застосування до нього податкового компромісу (далі – Заява про компроміс);

- заяву про намір досягнення податкового компромісу щодо неузгоджених сум податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначених у податкових-повідомленнях рішеннях, щодо яких триває процедура судового та/або адміністративного оскарження, а також по отриманих податкових повідомленнях-рішеннях, по яких суми податкових зобов’язань неузгоджені відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – Заява про компроміс по ППР).

«Строк дії можливості застосування податкового компромісу встановлений Податковим Кодексом та становить 90 днів з моменту набрання чинності вказаних змінам, тобто платник податків може розпочати процедуру податкового компромісу з 17 січня 2015р. до 17 квітня 2015р.» - зазначає перший заступник начальника Куп`янської ОДПІ Наталія Калашнікова.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/6629 | Переглядів: 31Дата публікації: 08:09 24.02.2015