Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

ПОДАТКОВІ НОВАЦІЇ 2015 РОКУ

Які податки залишилися в Податковому кодексі

Із прийняттям Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 р. № 71-VIII кількість податків зменшилася з 20 до 9.

Так, нині до загальнодержавних податків віднесені:

- податок на прибуток підприємств;

- податок на доходи фізичних осіб;

- податок на додану вартість;

- акцизний податок;

- екологічний податок;

- рентна плата;

- мито.

Місцевими податками наразі визначено:

- податок на майно;

- єдиний податок.

Окрім того, скасовано збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності.

Водночас зауважте: окремі із запроваджених податків структурно складаються із кількох. 

 

Власники дорогих та потужних авто щороку сплачуватимуть 25 тис. грн

Завдяки змінам у норми ПКУ, упровадженим Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)» від 28.12.2014 р. № 71-VIII, власники дорогих і потужних авто щороку сплачуватимуть 25 тис. грн. Такий обов’язок передбачено появою транспортного податку. Зокрема, об’єктом і базою оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років, та об’єм циліндрів двигуна яких перевищує 3000 куб. см. Ставки податку встановлюються в розмірі 25000 грн на рік за кожен автомобіль. Фізосіб про обов’язок сплатити податок повідомить Податкова. Юрособи зобов’язані самостійно прозвітувати про наявні авто, подавши декларацію. Наразі її форма ще не затверджена.

 

Розмір податкової соцпільги в 2015 році та гранична межа для її застосування не змінилися

«З 1 січня 2015 року мала застосовуватися податкова соцпільга в розмірі 100% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), установленого законом станом на 1 січня звітного податкового року, визначеного пп. 169.1.1 ПКУ», - зауважує начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

Однак до абз. 8 п. 1 р. XIX «Прикінцевих положень» ПКУ внесли зміни, згідно з якими до 31.12.2015 р. податкова соцпільга надається в розмірі, що дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, тобто в 2015 році, як і в 2014-му, вона дорівнює 609 грн..

 

Граничний розмір доходу для застосування податкової соцпільги в 2015 році, як і в 2014-му, дорівнює 1710 грн.

Відповідні зміни до ПКУ внесено Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 р. № 71-VIII. А застосування податкової соцпільги в розмірі, що дорівнює 100% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, передбачено ввести з 01.01.2016 р.

 

Громадянин України намагався вивезти до Росії старовинний фоліант XVII сторіччя

Книгу «История о отцах и страданиях Соловецких» у дерев’яному переплетенні із шкіряними застібками розміром 22.5х17х5 см 23-річний харків’янин ретельно приховав у власній валізі. Раритет було покладено у поліетиленовий пакет та перемотано скетчем й сховано під підкладкою сумки.

Однак, всі ці заходи не допомогли здійснити незаконне вивезення старовинної книги.

Фоліант було виявлено та вилучено на підставі орієнтування СБУ під час здійснення спільного митно-прикордонного контролю у МП «Козача Лопань» Харківської митниці ДФС в  електропоїзді сполученням «Козача Лопань-Бєлгород».

Слід зазначити, що під час проведення усного та письмового декларування зазначений пасажир не повідомив про цінну річ, а заявив, що не переміщує предметів, які потребують обов’язкового декларування, заборонених або мають історичну чи культурну цінність.

За даним фактом складено протокол відповідно до ч.1 ст. 483 Митного Кодексу України.

Вартість книги буде встановлено додатково. Матеріали справи та книгу передано до підрозділу СБУ у Харківській області.

 

Про податкові перевірки з 2015 року

Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VІІІ внесені зміни також в порядок проведення контролюючими органами перевірок суб`єктів господарювання. Разом з цим законодавчо введено цілу низку обмежень щодо проведення перевірок. Зупинимось детальніше на деяких з них.

Зокрема, Законом України № 71-VІІІ встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Зазначене обмеження не поширюється:

з 1 січня 2015 року на перевірки суб’єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;

з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

 

Транспортний податок з 1 січня 2015 року

«Платниками податку з нового року є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см. », - зауважує начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень за кожен легковий автомобіль.

Для фізичних осіб податок обчислюється контролюючим органом (ДФС) на підставі даних, які до 1 квітня 2015 року надаються органами внутрішніх справ.

Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку з транспортних засобів, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом до 1 липня звітного року за місцем проживання (реєстрації) платника.

Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів від дня вручення податкового повідомлення-розв'язку за місцем реєстрації транспортних засобів.

Юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об’єкта оподаткування декларацію, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Юридичні особи сплачують податок авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом.

 

Ставка по податку на прибуток

З 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 року №71-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи”

Відповідно до п.136.1. Закону № 71-VIII  базова (основна) ставка податку становить 18 відсотків.

 

З 1 січня до відкриття нових рахунків в органах Казначейства сплата податків здійснюється на рахунки, відкриті у 2014 році

Відповідно до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.06.2012 №768, в органах Казначейства щорічно на початок нового бюджетного періоду відповідно до Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет України, рішень про місцеві бюджети та бюджетної класифікації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 14 січня 2011 року №11, відкриваються рахунки за надходженнями до державного та місцевих бюджетів протягом 45 днів з дня прийняття закону по Державний бюджет України.

Враховуючи викладене, з 1 січня 2015 року до відкриття в органах Казначейства нових рахунків з обліку надходжень до бюджетів сплата податків і зборів продовжує здійснюватися на казначейські рахунки, відкриті у 2014 бюджетному році.

 

В Україні набуває чинності податкова реформа

В Україні з 1 січня 2015 р. набрав чинності закон України № 71-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)".  Цей Закон опублікований у спецвипуску парламентської газети "Голос України" від 31 грудня 2014 р.

Зокрема, Закон передбачає скорочення податків з 22 до 9, серед яких залишилися: податок на прибуток, податок на доходи фізичних осіб, податок на додану вартість, акцизний податок, рентна плата, збори, а також місцеві податки: податок на майно та єдиний податок.

Згідно з вказаним Законом у січні - грудні 2015 року та січні - травні 2016 року платники податку на прибуток будуть сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового Кодексу України у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року. При цьому сума щомісячних авансових внесків за березень - травень 2016 року обчислюється у розмірі не менше 1/12 нарахованої суми податку на прибуток підприємств за 2014 звітний (податковий) рік.

Щодо спеціальної процедури адміністрування податку на додану вартість - у податковому кодексі передбачається тестовий режим застосування електронної системи адміністрування ПДВ з 1 лютого до 1 липня 2015 р.

Відтепер суб’єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на чотири групи платників єдиного податку.

Збільшено поріг перебування у першій групі «єдинщиків» до 300000 грн, а для другої грипи – до 1500000 грн. Слід відмітити, що платники єдиного податку третьої - шостої груп, які перебували на обліку в контролюючих органах до 1 січня 2015 року, з 1 січня 2015 року вважаються платниками єдиного податку третьої групи відповідно до норм глави 1 розділу ХІV Податкового Кодексу України.

А ось до четвертої групи платників єдиного податку віднесені сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Також Закон передбачає, що платники єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп (крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі), які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій, з дати початку застосування реєстраторів розрахункових операцій до 1 січня 2017 року звільняються від проведення відповідно до норм Податкового Кодексу перевірок з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Запроваджено також податок на розкішні автомобілі - як дизельні, так і бензинові машини з об'ємом двигуна більше за 3 тис. куб. см, віком до 5 років.

Змінами до Податкового кодексу вводиться і оподаткування випуску та проведення лотерей за ставкою 10%.

І ще одна новація вводиться для зручності, в першу чергу, сумлінних платників податків, щоб можна було обирати надійних ділових партнерів.

Для цього Державна фіскальна служба щомісячно на своєму веб-сайті буде публікувати список боржників та суми боргу по всіх податках всіх суб'єктів підприємницької діяльності.

 

У 2014 році від платників Харківщини надійшло 12,5 млрд. грн. податків та зборів

Це на 2,2 млрд. грн. більше ніж за 2013 рік. Темп росту збору платежів склав 121,4 % (без СДПІ ВПП у м. Харкові).

Так, до Державного бюджету за січень - грудень 2014 року мобілізовано 7,5 млрд. гривень, що на 1,92 млрд. грн. або на 34,5 % більше ніж за 2013 рік. З них до загального фонду Державного бюджету зібрано 7,4 млрд. грн.

В той же час до місцевих бюджетів надійшло 5,0 млрд. грн.  Це на 5,9 % або на 281,8 млн. грн. більше надходжень показника 2013 року.

В ГУ Міндоходів у Харківській області підкреслюють, що позитивна динаміка у надходженнях спостерігалася й протягом грудня минулого року.

Так, в останній місяць 2014 року було забезпечено збір платежів до бюджетів усіх рівнів в сумі 1,4 млрд. грн., що на 434,1 млн. грн. більше ніж за грудень 2013 року. Темп росту склав 146,1 %. Зокрема, до Державного бюджету зібрано понад 858,0 млн. гривень, а до місцевих – близько 518,0 млн. грн.  Слід зазначити, що грудневі надходження до Державного бюджету перевищили надходження грудня  2013 року в 1,7 рази.

В.о. начальника ГУ Міндоходів у Харківській області Валентин Фесюнін відзначає  високу сумлінність платників регіону, які й під час тяжкої для країни економічно-соціальної ситуації продовжують своєчасно сплачувати податки та збори та запевняє, що і у новому році податкова служба області докладе максимум зусиль задля збереження економічної безпеки країни та створення умов для комфортного обслуговування платників.

 

Оновлено Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій

Загалом користувачам техніки запропоновано 101 модель реєстраторів, які  відповідають сучасним вимогам та забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів доходів і зборів в електронній формі.

Нагадаємо, що звітувати до органів Міндоходів в електронному вигляді користувачі касової техніки почали з 2013 року. Протягом року до Системи зберігання і збору даних РРО Міндоходів були підключені усі суб’єкти господарювання, які використовують касові апарати при проведенні готівкових розрахунків.

Електронна форма звітування не лише спростила процедури подання звітності, а й заощадила платникам час та кошти, оскільки вже не потрібно накопичувати велику кількість первинних документів на паперовій стрічці. Крім того, такий формат звітування дозволяє максимально зменшити кількість перевірок у сфері готівкових розрахунків.

З повним переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі Міндоходів http://minrd.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/94957.html.

Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 03.03.14 №169. 

 

Легалізація заробітної плати

Начальником Куп`янської ОДПІ Оленою Кухтіною вже неодноразово зверталась увага керівників підприємств будь – якої форми власності та громадян, праця яких використовується роботодавцями на обов’язкове оформлення взаємовідносин з найманими працівниками згідно існуючих норм чинного трудового законодавства України.

Ще досить поширеною залишається практика, коли роботодавці офіційно не оформлюють найманих працівників. У такий спосіб вони економлять свої кошти на податках, а працівників переконують, що вигідніше одержувати зарплату в «конвертах». На жаль, багато хто не замислюється, що за цю «вигоду» вони платять надто дорого.

По-перше, від такого працівника роботодавець може позбавитися у будь-який момент, оскільки офіційно немає перед ним ніяких зобов’язань.

По-друге, не варто розраховувати й на оплату відпустки, лікарняних, соціального захисту тощо.

По-третє, із зарплати в «конверті» пенсія не нараховується. Навіть на випадок втрати роботи нелегальний працівник не може розраховувати на гідне нарахування допомоги з безробіття.

Податківці опікуються вирішенням цієї проблеми, щоб захистити найманих працівників і проконтролювати наскільки достовірно роботодавці сплачують до бюджету податки при виплаті доходів громадянам. Їх увагу, перш за все, привертають суб’єкти господарювання, які мають відповідні ризики. Приміром, діяльність потребує додаткових трудових ресурсів, а найманих працівників немає. Таких порушників податкового законодавства виявити нескладно - аналізується податкова звітність, порівнюються обсяги виручки, види діяльності платників податків, опрацьовується інформація, яка надходить від інших органів влади.

З недобросовісними підприємцями постійно проводиться роз’яснювальна робота щодо дотримання ними трудового та податкового законодавства.

 

Які товари належать до підакцизних груп товарів

До підакцизних товарів належать:

- спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво;

- тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну;

- нафтопродукти, скраплений газ;

- автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли.

Перелік підакцизних товарів визначено п. 215.1 ст. 215 Податкового кодексу України.

Перелік платників акцизного податку визначений ст. 212 Податкового кодексу України.

 

Оподаткування новорічних подарунків

Порядок оподаткування подарунків визначено ст.165 Податкового кодексу України.

Так, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються подарунки, якщо їх вартість не перевищує 50 % однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), установленої на 1 січня звітного податкового року.

У 2014 році розмір мінімальної заробітної плати складає 1 218 грн., тому, якщо подарунок даруватиметься у грудні 2014 року, то до загального оподатковуваного доходу платника податку, цього місяця, не включатиметься вартість подарунка в межах 609 грн.

Якщо вартість подарунків нараховуватиметься у січні 2015 року, то неоподатковуваний розмір буде вирахуваний з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на початок нового року. Проте, якщо ж вартість подарунків буде більшою, за зазначену суму, то таке перевищення стане об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

 

Запрошуємо до декларування доходів та отримання податкової знижки!

З 1 січня 2015 року розпочалась кампанія декларування доходів громадян. Податкова декларація про майновий стан і доходи, отримані громадянами у 2014 році, подається до 1 травня 2015 року до податкових інспекцій за місцем реєстрації.

Обов’язок з подання річної декларації про майновий стан і доходи виникає у разі:

- отримання окремих доходів, з яких при їх нарахуванні чи виплаті протягом 2014 року податок не утримувався;

- отримання доходів від фізичних осіб, які не мають статусу податкових агентів (наприклад, дохід від надання нерухомості в оренду фізичній особі, яка не є суб’єктом підприємницької діяльності);

- отримання іноземних доходів.

Крім того, подати декларацію можуть фізичні особи, які мають право на податкову знижку. Така декларація подається упродовж всього 2015 року.

«Декларування доходів пов’язано із виконанням платниками податку на доходи фізичних осіб норм Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями). Згідно з цим Кодексом громадяни зобов’язані подати та/або мають право подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію) за наслідками звітного податкового року для отримання податкової знижки та повернення частини сплаченого ними із заробітної плати податку», - зауважує начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

 

ПДВ та безоплатно передані у власність держави об’єкти

Відповідно до пп.197.1.16 п.197.1 ст.197 р.V Податкового кодексу України звільняються від оподаткування операції з безоплатної передачі в державну власність чи комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність об’єктів усіх форм власності, які перебувають на балансі одного платника податку і передаються на баланс іншого платника. Такі операції проводяться за рішенням Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень.

Ці норми поширюються також на операції з безоплатної передачі об’єктів з балансу юридичної особи будь-якої форми власності на баланс іншої юридичної особи, яка перебуває в державній або комунальній власності, що проводяться за рішенням органу державної влади України або органу місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень, та за рішенням юридичних осіб, у разі передачі основних засобів інфраструктури залізничного транспорту, незалежно від того, чи є суб’єкти операції платниками податку.

 

Законодавчі нововведення для платників ПДВ

Збільшено межу для обов’язкової реєстрації суб’єкта господарювання платником ПДВ  до 1 млн грн. Нагадаємо, раніше така межа становила 300 тис. грн.

Окрім того, передбачено тестовий режим застосування електронної системи адміністрування ПДВ з 1 лютого до 1 липня 2015 року. У розділі ХХ «Перехідні положення» уточнено, що з 1 лютого 2015 року реєстрації в ЄРПН підлягають всі податкові накладні та Розрахунки коригування (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру ПДВ в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

У перехідному періоді до платників податків не будуть застосовувати штрафи за порушення термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі.

Усі зміни передбачені Законом України від 28.12.2014 р. № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)»

 

Нові форми для реєстрації податкових накладних

Починаючи з 5 січня 2015 року реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних буде здійснюватись за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1129 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 22 вересня 2014 року №957» (J/F1201007- податкова накладна, J/F1201107-додаток до податкової накладної, J/F1201207- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної).

Додатково звертаємо увагу, що квитанції про прийняття/неприйняття податкових накладних та розрахунків коригування до податкової накладної будуть надходити у форматі xml відповідно до стандарту, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України  від 29.11.2013 № 729 «Про затвердження Формату (стандарту) електронного документа звітності суб'єктів господарювання та Опису довідників, що публікуються з Форматом (стандартом) електронного документа звітності суб’єктів господарювання».

Також з 5 січня 2015 року впроваджується в дослідну експлуатацію новий електронний сервіс. За надісланим запитом платники податків будуть мати можливість отримати в електронному вигляді податкові накладні, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.

 

Єдинників упродовж 2015 року зобов’язали встановити РРО

Із 1 січня 2015 року Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)» від 28.12.2014 р. № 71-VIII уведено вимоги щодо не застосування платниками єдиного податку реєстраторів розрахункових операцій (далі — РРО):

  • усі платники 1 групи єдиного податку;
  • підприємці 2 та 3 групи:
  • які здійснюють діяльність на ринках;
  • при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі.

Зверніть увагу!

Із 01.01.2015 р. решта єдинників (тобто 2 та 3 групи, що здійснюють інші види діяльності, аніж вказані вище) зобов’язані застосовувати РРО при готівкових розрахунках.

Обов’язкове застосування РРО платниками 2 та 3 груп, які здійснюють діяльність на ринках та дрібнороздрібний продаж, розпочинається з :

  • 1 липня 2015 року — платниками 3 групи;
  • 1 січня 2016 року — платниками 2 групи.

Щоправда, єдинники 2 і 3 груп, які з 01.01.2015 р. до 30.06.2015 р. включно почнуть застосовувати у власній госпдіяльності переведені у фіскальний режим роботи РРО, звільняються від перевірок дотримання норм застосування РРО із дати початку застосування таких РРО до 01.01.2017 р.

 

Торгові патенти скасували

Одне із нововведень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 р. № 71-VIIIскасування збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності. Відтак, із 1 січня 2015 року отримувати торгові патенти не доведеться.

Водночас законодавець застеріг: суб'єкти господарювання, які порушили порядок отримання та використання торгового патенту за період до 1 січня 2015 року, несуть відповідальність у порядку та на умовах, які діяли до 1 січня 2015 року.

 

За неоформлення трудових відносин уведено високі штрафи

Із 1 січня 2015 року за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) фізособам-підприємцям загрожує штраф у розмірі 30 мінімальних зарплат за кожного такого працівника, тобто в 2015 році: із 1 січня по 30 листопада — 36540 грн (1218 грн х 30), а з грудня — 41340 грн (1378 грн х 30). Це передбачає ч. 2 оновленої редакції ст. 265 КЗпП.

Окрім того, відповідно до нової редакції ч. 3 ст. 41 КпАП фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) тягне за собою накладення адмінштрафу на фізосіб-підприємців, котрі використовують найману працю, — від 500 до 1000 НМДГ (від 8500 до 17000 грн). Повторне протягом року вчинення такого порушення, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, загрожує штрафом у розмірі від 1000 до 2000 НМДГ (від 17000 до 34000 грн).

 

У 2015 році для дивідендів зберегли ставку ПДФО 5%

Із 01.01.2015 р., після внесення Законом № 71-VIII змін до ПКУ, для дивідендів установили такі правила оподаткування:

  • для дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами — платниками податку на прибуток підприємств, ставку ПДФО зберегли на рівні 5%;
  • дивіденди, нараховані по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, що виплачуються інститутами спільного інвестування, обкладають ПДФО за ставкою 20%;
  • дивіденди за привілейованими акціями, як і раніше, прирівнюються до зарплатних виплат та обкладаються ПДФО за ставкою 15% (20%).

Зверніть увагу!

До зарплатних доходів, місячний розмір яких перевищує 10 мінзарплат (у січні – грудні 2015 року — 12180 грн) починаючи із 1 січня 2015 року, замість 17%, застосовують ставку ПДФО 20%.

Мораторій на перевірки в 2015 році діятиме, але не для фіскальних органів

У 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб — підприємців з обсягом доходу до 20 млн грн за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу КМУ, за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

Зазначене обмеження не поширюється:

  • з 1 січня 2015 року на перевірки суб’єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють і/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати ПДФО, ЄСВ, відшкодування ПДВ;
  • з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої та третьої (фізичні особи — підприємці) груп, окрім тих, які провадять діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених п. 27 підрозділу 10 р. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, з питань дотримання порядку застосування РРО.

Це передбачено п. 3 «Прикінцевих положень» Закону України «Про внесення змін до податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 р. № 71-VІІІ.

Водночас п. 8 «Прикінцевих положень» Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28.12.2014 р. № 76-VІІІ передбачає, що перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб — підприємців контролюючими органами (крім Державної фіскальної служби України та Державної фінансової інспекції України) здійснюються протягом січня – червня 2015 року виключно з дозволу КМУ або за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки.

 

Вчасно подавайте податкову звітність

Відповідно до п. 110.1 ст. 110 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI, зі змінами та доповненнями (далі — ПКУ), платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування й іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з п. 5 підрозділу 10 ПКУ, штрафні санкції, які можуть бути накладені на платників податків за порушення нормативних актів Кабінету Міністрів України, центрального контролюючого органу, положень, прямо передбачених ПКУ, починають застосовувати до таких платників податків за наслідками податкового періоду, наступного за податковим періодом, протягом якого такі акти були введені в дію.

 

Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності

Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності передбачено п. 120.1 ст. 120 ПКУ, а саме: неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати й сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), — тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, учинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, — тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Отже, за неподання або несвоєчасне подання платником податків податкової звітності передбачена фінансова відповідальність у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, а саме:

  • у розмірі 170 гривень — за кожне неподання (несвоєчасне подання) декларації (розрахунку), зазначеної(ого) в одному акті;
  • у розмірі 1020 гривень — при повторному порушенні за несвоєчасне подання податкової декларації (розрахунку) платником податків незалежно від виду податку, за яке до такого платника протягом року вже було застосовано штраф за неподання (несвоєчасне подання) податкової декларації (розрахунку) та в період до одного року (до 365 або 366 днів — для високосного року) винесено податкове повідомлення-рішення.

Із цим й іншими роз'ясненнями можна ознайомитися в загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (веб-портал ДФС, вкладинка «Інформаційно-довідковий ресурс», роз'яснення в категорії 138.01).

 

У 2015 році діють нові критерії автоматичного відшкодування ПДВ

Із 1 січня п. 200.19 ПКУ працює в новій редакції. Очікувано змінилися критерії, під час яких платники можуть претендувати на автоматичне відшкодування ПДВ.

Відтепер це право буде, якщо платник відповідає одночасно таким критеріям:

1) не перебуває в судових процедурах банкрутства;

2) в ЄДРЮОФО стосовно платника (юридичної чи фізичної особи) не внесено записів про:

а) відсутність підтвердження відомостей;

б) відсутність за місцезнаходженням (місцем проживання);

в) прийняття рішень про виділ, припинення юридичної особи, підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця;

г) визнання повністю або частково недійсними установчих документів або змін до установчих документів юридичної особи;

ґ) припинення державної реєстрації та стосовно таких осіб відсутні рішення або відомості, на підставі яких проводиться державна реєстрація припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця;

3) має необоротні активи, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує втричі суму податку, заявлену до відшкодування, або отримали строком на 1 рік від банківської установи, перелік яких визначається КМУ, фінансову гарантію, що діє із дня подання відповідної заявки про повернення суми бюджетного відшкодування1, а також:

а) здійснюють операції, до яких застосовується нульова ставка (питома вага яких протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів (місяців) сукупно становить не менше 40% загального обсягу поставок (для квартальних платників — протягом попередніх 4 послідовних звітних періодів))

або

б) здійснили інвестиції в необоротні активи в розмірах не менше ніж 3 мільйони гривень протягом останніх 12 календарних місяців2;

4) не мають податкового боргу.

Виглядає, ніби кількість суб’єктів, які претендуватимуть на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ, може зрости. Адже критеріїв стало набагато менше, у тому числі зникли бар’єри щодо кількості працівників і середньої зарплати на підприємствах-претендентах.

Однак вимога про одночасне дотримання критеріїв та, зокрема, і критерії щодо балансової вартості необоротних активів у сукупності з вимогами щодо питомої ваги операцій зі ставкою ПДВ 0% або розміром інвестицій у необоротні активи показують, що основними претендентами на «автомат», найімовірніше, будуть виробничі підприємства. Відповідно, підприємств, які ідеально потраплятимуть під ці критерії, може виявитися не так багато.

 

Зміни в ПКУ: коли платники податку зобов’язані подавати декларації

Відповідно до змін у ст. 49 ПКУ, унесених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 р. № 71-VIII, платники податків зобов'язуються подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого вони є, за кожен установлений ПКУ звітний період, у якому виникають об'єкти оподаткування, або в разі наявності показників, які підлягають декларуванню згідно із вимогами ПКУ.

Окрім цього, платники, які мають діючі (і навіть призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, зобов'язані подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді чи ні, за кожен звітний період, установлений ПКУ.

Також зазначено, що податкова звітність із ПДВ подається до контролюючого органу виключно в електронній формі всіма платниками із дотриманням умов щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб (абз. 2 п. 49.4 ПКУ).

Отже, починаючи із січня 2015 року платники ПДВ мають звітувати виключно в електронній формі.

 

Авансові внески з податку на прибуток в 2015 році

У січні–грудні 2015 року та січні–травні 2016 року щомісячні авансові внески з податку на прибуток треба сплачувати за старими правилами, що діяли за п. 57.1 ПКУ у старій редакції, до змін внесених Законом № 71-VIII. При цьому аванси березня-травня 2016 р. розраховуватимуться в сумі не менше 1/12 податку на прибуток 2014 р. (п. 9 підрозділу 4 р. ХХ ПКУ). Цікаво, що норма звучить як «зобов’язані сплачувати», сподіваємося працюватимуть і правила звільнення, якщо перший квартал звітного року збитковий, що було передбачено старою редакцією п. 57.1 ПКУ.

З червня 2016 р. щомісячні авансові внески з податку на прибуток треба буде платити платникам цього податку, якщо річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухобліку, за останній річний звітний (податковий) період перевищує 20 млн. грн (було 10 млн. грн податкового доходу), окрім новостворених виробників сільськогосподарської продукції. Дванадцятимісячний період починатиметься з червня по травень наступного року.

При цьому збитковість першого кварталу не рятуватиме від сплати авансових внесків, як це було колись.

 

Продаж акцизних марок старого зразка продовжено до 1 лютого 2015 року

Кабмін постановою від 29.12.2014 р. № 721 продовжив продаж марок акцизного податку попереднього зразка до 1 лютого 2015 року.

Нагадаємо: із 1 січня 2015 pоку планувалося запровадити марки акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва (постанова КМУ «Деякі питання запровадження марок акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв і тютюнових виробів» від 19.11.2014 р. № 627).

 

Коли та як юрособи-єдинники груп 4–6 та фізособи групи 5 мають перейти в «нову» групу 3

Як відомо, із 1 січня завдяки Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)» від 28.12.2014 р. № 71-VIII замість 6 груп платників єдиного податку залишилося 4.

Групи платників єдиного податку з 3-ї по 6-ту (фізособи та юрособи) об’єднали в одну єдину групу — «нову» групу 3 платників єдиного податку.

Постає запитання: чи треба єдинникам минулих груп платників єдиного податку (групи 3–6) подавати заяву про перехід в оновлену групу 3 або це відбуватиметься автоматично.

Заспокоїмо єдинників — нікуди й нічого подавати не потрібно. Перехід таких спрощенців до оновленої групи 3 відбуватиметься автоматично.

Так, платники єдиного податку груп 3–6, які перебували на обліку в контролюючих органах до 1 січня 2015 року, з 1 січня 2015 року вважаються платниками єдиного податку групи 3.

 

Коли «спрощенці» звільняються від сплати ЄСВ

Сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування підприємцями за найманих працівників, у тому числі інвалідів або пенсіонерів за віком, здійснюється на загальних підставах згідно із чинним законодавством.

Платниками єдиного соціального внеску є фізичні особи — підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, а також члени сімей зазначених осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності.

Водночас фізичні особи — підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та є пенсіонерами за віком або інвалідами, звільняються від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування за себе незалежно від використання ними праці найманих працівників. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ лише за умови їх добровільної участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/6563 | Переглядів: 32Дата публікації: 12:01 12.01.2015