Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

  1. Харківські податківці викрили підприємство, що ухилилося від сплати 3,6 млн. грн. податків

Керівництво місцевого цукрового заводу вирішило «зекономити» на платежах до бюджету більше 3,6 млн. грн. Про це розповів начальник оперативного управління ГУ Міндоходів у Харківській області Сергій Мережко.

За словами посадовця, у ході перевірок оперативники встановили, що зазначене підприємство протягом двох з половиною років зверталося за послугами до фіктивного партнера. З’ясувалось, що «контрагент» цукрового заводу фактично не мав ані директора та працівників, ані жодного приміщення.

Так, ведучи свій бізнес за допомогою фіктивної фірми, керівництво цукрового заводу ухилилося від сплати ПДВ в особливо великих розмірах.«Матеріали даного правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідування за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.212 Кримінального кодексу України, - зазначає Сергій Мережко, – наразі слідство триває».

 

  1. У Харкові вилучили 17 тисяч пачок контрафактних сигарет

Партію тютюну, на якому не було марок акцизного податку, співробітники Міндоходів виявили на одному з ринків міста. Його продавав 35-річний чоловік.

Як повідомили в прес-службі Державної фіскальної служби України, у продавця не було державної реєстрації як суб'єкта господарської діяльності та ліцензії на право торгівлі підакцизними товарами.

«При затриманні підприємця співробітники оперативного управління виявили та вилучили з незаконного продажу 17 300 пачок сигарет на загальну суму близько 242 тисяч гривень.

За даним фактом складено протокол про адміністративне правопорушення за частиною 1 статті 164 КУпАП », - повідомив начальник оперативного управління ГУ Міндоходів в Харківській області Сергій Мережко.

В даний час проводяться заходи щодо встановлення походження вилученої продукції та каналів її постачання.

 

  1. Реформування податкової системи стартує, як тільки розпочне свою роботу новий склад Верховної Ради.

Саме новоприбулі депутати мають прийняти відповідні закони. Положення деяких з них дозволять передати більше повноважень у податковій сфері містам та селам.

Найсуттєвіша інновація, яку пропонують в Уряді, – це зменшення кількості податків та зборів з 22 до 9. Буде скорочено шість спеціальних податків і зборів. Це малоефективні податки, які потребують, однак, окремого адміністрування. Ще 13 податків і зборів об’єднають у п’ять.

Така реформа передбачає для платників скорочення кількості звітності. Це означає, що поменшає перевірок і витрат, зокрема, ресурсів громадян: часу, коштів для того, щоб складати звітність та надавати до податкової.

Але навіть таке скорочення є однозначним позитивом для підприємств, адже в результаті зменшиться навантаження на бухгалтерії, поменшає кількість платежів, звітів, перевірок бізнесу, скоротяться й витрати на облік податків, обіцяють у Державній фіскальній службі України.

 

  1. Місцеві бюджети отримають більше

Подумали податківці й про покращення фінансової спроможності місцевих бюджетів. Аби місцева влада була зацікавлена в підвищенні рівня надходжень до власної скарбнички і аби мала власні ресурси на потреби громади, в Уряді пропонують таке: розширити базу оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Передбачено, що воно здійснюватиметься за рахунок оподаткування комерційної нерухомості: будівлі підприємств і склади, готелі, ресторани і бари, туристичні бази, торгові центри, магазини, СТО, столові, бази та склади підприємств торгівлі та громадського харчування, казино, гральні будинки, будівлі лазень тощо. А також пропонують скасувати неоподаткований мінімум для громадян на житлову нерухомість.

Водночас пропонується надати право саме органам місцевого самоврядування встановлювати цей податок на території своєї громади, визначати його розмір, а також запроваджувати пільги для відповідної категорії громадян.

Ще одну свободу дій самоврядуванню хочуть надати шляхом розширення бази оподаткування акцизним податком. Тут пропонують оподатковувати акцизним податком операції з роздрібного продажу від акцизних товарів у роздрібній мережі та мережі громадського харчування в містах і селах. Передбачається, що тамтешні органи місцевого самоврядування цей акцизний податок направлятимуть саме до місцевого бюджету.

Кожна громада, виходячи зі своїх потреб і планів розвитку, матиме змогу передбачити, який розмір податку діятиме на їх території. Єдине обмеження – цей податок має мати рівень не більше 5 % від обсягу реалізації таких акцизних товарів.

 

  1. Зменшення соціального внеску – один із етапів втілення податкової реформи

Окрім вимог місцевого самоврядування, автори податкової реформи відповіли і на запити українського бізнесу. Підприємці неодноразово скаржилися на занадто високі витрати, яких вони зазнають, на оплату найманих працівників. Реформою ж запропоновано роботодавцю зменшити такі витрати. Якщо роботодавець виплачує своєму підлеглому зарплату, яка перевищує розмір двох мінімальних заробітних плат, то ставки єдиного соціально внеску для нього будуть зменшені на 60 %. Разом із тим передбачається підвищення відповідальності роботодавця за неоформлення трудових відносин та несплату податків і заробітної плати.

Утілення цих та ще деяких інших податкових реформ у Державній фіскальній службі чекають найближчим часом.

– Ми готові по всіх законах і змінах... Деякі нововведення ми розробляємо спільно з Міністерством фінансів, громадськістю, представниками малого та середнього бізнесу. Не всі вони є суто в податковій сфері. Деякі з них стосуються пенсійного, соціального забезпечення. Тому цей процес потребує детального обговорення та спільної роботи, – підсумовує голова Державної фіскальної служби Ігор Білоус.

 

  1. На Харківщині за нерухомість сплачено понад 3,4 мільйонів гривень

На Харківщині за нерухомість сплачено понад 3,4 мільйонів гривень. Така сума податку на нерухоме майно надійшла до місцевого бюджету Харківської області за десять місяців поточного року. При цьому, громадянами сплачено майже 9 тисяч гривень, решта - фірмами, організаціями, підприємствами.

Фахівці Куп’янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадують, що Законом України від 27.03.14 №1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» були внесені зміни до статті 265 «Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» податкового кодексу України (набрав чинності 01.04.14). Згідно Закону слова «житлова площа» замінено на «загальна площа». В результаті цього змінилася база оподаткування податком на житлове нерухоме майно, як для юридичних, так і фізичних осіб-власників об'єктів житлової нерухомості.

Для юридичних осіб ці зміни вступили в силу в поточному році.

«Мешканці нашого регіону за десять місяців поточного року сплатили 86,1 тис. податку на нерухоме майно, що більше ніж планувалось на 53%», - повідомляє заступник начальника Куп’янської ОДПІ Інна Богатирьова.

 

  1. Юридичні особи Донецької та Луганської областей зможуть отримати електронні ключі за спрощеною процедурою ідентифікації

З 24 листопада поточного року зареєстровані на територіях Донецької або Луганської областей юридичні особи, які втратили установчі документи, зможуть отримати послуги електронного цифрового підпису за тимчасовою спрощеною процедурою ідентифікації та реєстрації.

Відповідно до внесених змін у Регламент Акредитованого центру сертифікації ключів, який діє при ДФС України, встановлення зазначених юридичних осіб здійснюватиметься з використанням інформації з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців в електронному вигляді, що відображається на офіційному веб-сайті розпорядника Єдиного державного реєстру або веб-сайті технічного адміністратора Єдиного державного реєстру.

Крім того, для таких платників затверджено окрему форму Реєстраційної картки (для юридичної особи, зареєстрованої на території Донецької або Луганської області, установчі документи якої втрачено).

Більш детальну інформацію можна переглянути на веб-порталі ДФС України за посиланням http://acskidd.gov.ua/ur_osoba_dl.

 

  1. Нові форми реєстраційних документів

З 24 листопада (час набуття чинності змін до Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів) починають діяти нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису.

До цього часу віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД будуть прийматись форми попереднього зразку.

Нові форми реєстраційних документів можна завантажити за посиланням http://acskidd.gov.ua/registration-documents.

 

  1. Що передбачає реформування податкової системи

Як повідомив голова Державної фіскальної служби Ігор Білоус: «Податкова реформа передбачає зменшення кількості податків до 9. Ось список:

• податок на прибуток

• податок на додану вартість

• податок з доходів фізосіб

• акцизний податок

• рентний платіж

• податок на нерухомість

• екологічний податок

• єдиний податок

• мито

Також буде реалізовано реформу адміністрування ПДВ. Електронна система вводиться з 1 січня 2015 року. Ще проведемо велику роз’яснювальну роботу з цього приводу, адже маємо справу зі складним податком. Електронне адміністрування ПДВ – це рішення, як побороти щорічні крадіжки десятків мільярдів гривень і можливість ухилення від сплати цього податку за допомогою фіктивного кредиту. Основні ж правила адміністрування ПДВ, до яких звикли платники, у новому законі зберігаються. Цей закон сприятиме наведенню дисципліни в платіжних відносинах у країні», - акцентує очільник ДФС.

 

  1. Органи ДФС переміщуються з тимчасово неконтрольованих територій

Територіальні органи ДФС, що знаходяться на тимчасово неконтрольованій території, переміщуються у населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження у повному обсязі.

Відповідно до наказу ДФС України від 07.11.2014 №256 «Про переміщення та закінчення простою» роботу всіх структурних підрозділів територіальних органів, що переміщено, буде налагоджено за новими адресами.

Функціональні обов’язки з обслуговування платників податків, які перебувають на обліку у територіальних органах, що переміщуються, покладаються у межах компетенції на територіальні органи ДФС відповідно до додатку до наказу.

Всі працівники ГУ ДФС у Донецькій та Луганській областях, а також підпорядкованих територіальних органів, обов’язково будуть повідомлені про переміщення та попереджені про зміну істотних умов праці. З Переліком територіальних органів, у яких змінено юридичні адреси та на які покладено виконання функціональних обов’язків можна ознайомитись на офіційному сайті ДФС за посиланням http://sfs.gov.ua/diyalnist-/zakonodavstvo-pro-diyalnis/nakazi-pro-diyalnist/63367.html

 

  1. В. о. начальника ГУ Міндоходів у Харківській області Валентин Фесюнін взяв участь у заходах із вшанування Дня пам’яті жертв Голодоморів

22 листопада Україна вшановувала пам’ять жертв Голодоморів, які відбулися в нашій країні протягом 20-40 років минулого століття. У XX столітті Україна пережила три голодомори: 1921-1923 рр., 1932-1933 рр., 1946-1947 рр., проте Голодомор 1932-33 рр. був наймасовішим і найжорстокішим.

На Харківщині поминальні заходи розпочалися з церемонії покладання квітів до Меморіального комплексу пам'яті жертв Голодомору 1932-1933 років в Дергачівському районі. Присутні вшанували пам'ять загиблих хвилиною мовчання. Після чого до меморіального комплексу були покладені квіти.

Разом з керівниками міста та області, представниками установ та організацій, козацтва та духовенства у заході взяли участь сотні жителів Харківської області – всі ті, хто вирішив віддати шану безвинно убієнним. Близько 6 мільйонів українців загинули не від природних катаклізмів, а від цілеспрямованого знищення нації керівництвом тієї держави. Їх імена передаються із покоління в покоління, пам’ять про них живе в наших серцях. Саме тому наш український народ не здолають ніякі зовнішні сили. І як сказав один із відомих письменників Василь СИМОНЕНКО: "Народ мій є! Народ мій завжди буде! Ніхто не перекреслить мій народ!". «У День пам’яті жертв Голодомору закликаю вас у відповідності до своїх релігійних традицій згадати про всіх замучених голодом. Закликаю кожного засвітити цього дня свічку пам’яті – знак нашої скорботи і світло нашої надії. Свічки у вікні стануть поминальними свічками за батьками, дідами, прадідами, вони освітять майбутнє без жертв, без насильства, без жахів», - зазначив Валентин Фесюнін.

 

  1. Декларуємо доходи від операцій з майном, спадок і подарунки

Фахівці Куп’янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадують, що з 1 січня розпочнеться кампанія декларування майнового стану та доходів та пропонують розібратися, чи завжди необхідно подавати декларацію про доходи, якщо в звітному році громадянин одержав дохід від операцій з рухомим (нерухомим) майном.

Отже, громадянин має право не подавати декларацію про доходи, одержані в 2014 році, якщо:

  • дохід одержаний від операцій продажу, обміну або дарування майна і ПДФО був сплачений до нотаріального посвідчення операцій;
  • дохід одержаний у вигляді об'єктів спадку, оподатковуваного за нульовою ставкою податку, та/або ПДФО був сплачений до нотаріального оформлення об'єктів спадку;
  • відсутні інші причини подавати декларацію.

У всій решті випадків декларування доходів від операцій з рухомим (нерухомим) майном, спадок або подарунки є обов'язком платника податків.

Зокрема, до обов'язкового декларування відносяться доходи, одержані від надання нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм), а також доходи від відчуження об'єкту нерухомості за рішенням суду про зміну власника і перехід прав власності на таке майно.

 

  1. Ігор Білоус: «Завдяки реформуванню єдиного соціального внеску майже 25 млрд. гривень на рік залишатиметься у бізнесу»

«Завдяки реформуванню єдиного соціального внеску майже 25 млрд. гривень на рік залишатиметься у бізнесу. Реформа ЄСВ спрямована на детінізацію та боротьбу з зарплатою у конвертах. Ставку єдиного соціального внеску буде зменшено. В коаліційній угоді передбачено зниження до 18%. Ми пропонуємо комбіновану ставку з мінімальною та відсотковим компонентом, який складатиме 15%. На сьогодні, середній показник ставки за цим внеском в країні 41%», - про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час прямого ефіру на радіо «Голос столиці».

Голова Державної фіскальної служби зазначив, що головний принцип реформ повинен відповідати реальному стану речей в країні.

«Нашій державі потрібно збалансувати витрати з дохідною частиною, визначити місце в економіці, де ми зараз перебуваємо. Реформи, які зараз пропонуються, спрямовані на те, щоб зробити прозорішу та легшу систему адміністрування податків. Це лише перший крок, що відповідає реальному часу, і його слід проводити швидко. На сьогодні у нас вже немає часу чекати, це треба робити негайно»,– наголосив Ігор Білоус, Голова Державної фіскальної служби України.

 

  1. Через махінації з ПДВ з кишені кожного українця шахраї поцупили понад 1500 грн.

Ігор Білоус зазначив, що Державна фіскальна служба займається імплементацією нової системи адміністрування ПДВ.

«Реформу адміністрування ПДВ буде реалізовано. ПДВ це системоутворюючий податок у Європейському Союзі, як, до речі, і в нас. Зараз у нас ставка податку на додану вартість одна з найменших серед країн Європи. Проблема не у самому податку, а в його адмініструванні. Протягом останнього півроку ми виявляли злочині схеми навколо цього податку, які вказують на крадіжки десятків мільярдів гривень щороку. Щоб побороти ці схеми і саму можливість ухилення від сплати податку ПДВ за допомогою фіктивного кредиту, ми запропонували, як системне рішення, впровадження електронного адміністрування ПДВ», – наголосив Ігор Білоус.

«Цей закон сприятиме наведенню дисципліни в платіжних відносинах в країні в цілому. Треба наголосити, що основні правила адміністрування ПДВ, до яких звикли платники, це все у новому законі зберігається. Треба буде лише забезпечити сплату ПДВ, а це призведе до нових грошових стосунків, а саме – пришвидшення розрахунків між контрагентами та розрахунків з постачальниками»,– підкреслив Ігор Білоус, Голова Державної фіскальної служби України.

 

  1. До уваги суб’єктів сфери ЗЕД

З метою однакового застосування положень пункту 2 статті 16 Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року №15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» та у зв’язку з численними зверненнями платників податку щодо врегулювання порядку одержання резидентами кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів та застосування штрафних санкцій за порушення валютного законодавства ДФС України підготувало відповідний лист № 9929/7/99-99-10-02-02-17 від 10.11.2014. (http://vin.sfs.gov.ua/data/material/000/119/173457/9929.pdf)

 

  1. З Нового року наберуть чинності нові правила визначення критеріїв на отримання автоматичного бюджетного відшкодування

Заступник начальника Куп’янської ОДПІ Ігор Лукшин повідомив про те, що Міністерство фінансів України своїм наказом від 14 листопада п.р. № 1128 затвердило у новій редакції Порядок визначення відповідності платника податку на додану вартість критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

Наказом передбачено, що для отримання права на автоматичне бюджетне відшкодування сум ПДВ платник повинен одночасно відповідати критеріям, визначеним пунктом 200.19 статті 200 Податкового кодексу. Відповідність показників критеріїв проводиться на аналізі даних звітних показників платника та наявної податкової інформації в автоматизованому режимі протягом 15 календарних днів після граничного терміну подачі звітності.

За результатами проведення автоматизованої звірки відповідності даних платника ПДВ критеріям на автоматичне відшкодування Державна фіскальна служба України не пізніше 15-го календарного дня після граничного терміну подачі звітності формує два переліки платників ПДВ:

перелік платників ПДВ, що відповідають критеріям, визначеним у Кодексі, та мають право на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ;

перелік платників ПДВ, які не відповідають критеріям, визначеним у Кодексі, та не мають права на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ.

«Далі зазначені переліки доводяться до відома територіальним органам Державної фіскальної служби, які письмово інформуватимуть платників ПДВ про невідповідність критеріям, визначеним у Кодексі, які дають право на автоматичне бюджетне відшкодування, з наданням детального пояснення і розрахунків за критеріями, значення яких не дотримано.», - зауважує Ігор Лукшин.

 

  1. Завдяки нашим підприємцям-спрощенцям місцеві бюджети поповнилися більш ніж на 10,5 млн. грн.

Протягом січня-жовтня 2014 року місцева скарбниця нашого регіону отримала 10592,1 тисяч гривень єдиного податку.

Так від платників єдиного податку м. Куп’янська надійшло – 7187 тис. грн., Куп’янського району – 980,8 тис. грн., Дворічанського району – 935,0 тис. грн., Шевченківського району – 1489,0 тис. грн.

Левова частка цих надходжень або майже 81 відсоток припадає на внесок підприємців-єдинників, якими сплачено за 10 місяців 8596,7 тис. грн. Ця сума майже на 1528 тис. грн. перевищує показники сплати єдиного податку минулого року.

«Такі цифри є свідченням того, що куп’янський бізнес, який обрав спрощену систему оподаткування, демонструє достатньо високий рівень податкової культури. Разом з тим, ця динаміка зростання - ще й підтверджує прийнятні умови для стабільної діяльності малого бізнесу», - зазначає заступник начальника Куп’янської ОДПІ Інна Богатирьова.

Аналітика свідчить, що протягом десяти місяців 2014 року підприємці – фізичні особи, які обрали спрощену систему оподаткування збільшили надходження єдиного податку на 21% у порівнянні з минулим роком. І в першій, і в другій категорії платників спостерігається зростання сплати єдиного податку, що, цілком ймовірно, стане характерною тенденцією 2015 року, - прогнозують фахівці Куп’янської ОДПІ.

 

  1. З початку року платниками Шевченкове та Шевченківського району до зведеного бюджету сплачено майже 33,5 млн. грн. податків

Про це на нещодавній зустрічі з підприємцями повідомила заступник начальника Куп’янської ОДПІ – начальник Шевченківського відділення Світлана Усік. За цей же час, забезпечено надходжень до загального фонду державного бюджету в сумі 6046,3 тис. грн., що перевищує на 687,8 тис. грн. плановий показник.

Щодо основних бюджетоутворюючих податків, то їх надходження склали: з податку на прибуток – 105,5 тис. грн.; з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів – 1571,6 тис. грн.

За період із січня по жовтень 2014 року місцеві бюджети поповнилися на 27426,4 тис. грн., що більше ніж планувалось на 2980,3 тис. грн. При цьому, податок з доходів фізичних осіб склав 17510,0 тис. грн. або 63,8% місцевого бюджету, плата за землю – 5619,3 тис. грн.

«Сумлінне ставлення платників до сплати податків, у ці складні для країни часи, викликає повагу», - зазначила Світлана Усік.

 

  1. У жовтні бізнес Дворічанщини сплатив до держказни 117,1 тис. грн. військового збору

Загалом, із серпня 2014 року, коли почав нараховуватись військовий збір в Україні, платники Дворічанського району вже встигли поповнити бюджет майже на 281,6 тис. гривень.

Нагадаємо, гроші, які перераховують усі платники, держава спрямовує на підтримку української армії, вояків у зоні АТО, а також біженців зі сходу України. Відтак, заступник начальника Куп’янської ОДПІ – начальник Дворічанського відділення Ірина Григоренко закликає відповідально ставитися до сплати військового збору. А також нагадує, що ставка збору складає 1,5% від об’єкта оподаткування, яким є, зокрема, доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами. «Сплачувати його повинні фізичні особи – резиденти (нерезиденти), які отримують доходи з джерела їх походження в Україні, а також податкові агенти. Терміни сплати збору такі ж як і податку на доходи фізичних осіб. Звітувати до податкової по військовому збору необхідно по Податковому розрахунку №1-ДФ, нову форму якого затвердить ДФС України.», - наголошує керівник Дворічанського відділення.

 

  1. Розмір державного мита за посвідчення заповіту

Справляння державного мита в Україні регулюється Декретом Кабінету Міністрів України «Про державне мито» від 21.01.93 р. № 7-93 (зі змінами та доповненнями)- далі – Декрет № 7-93), яким визначено платників державного мита на території України (фізичні та юридичні особи – за вчинення в їх інтересах дій і видачу документів, що мають юридичне значення, уповноваженими на те органами), об'єкти справляння державного мита, тобто за що саме воно справляється, розміри ставок державного мита та порядок його сплати.

Відповідно до статті 1233 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV заповітом є особисте розпорядження фізичної особи на випадок своєї смерті. Заповіт складається у письмовій формі, із зазначенням місця та часу його складення, має бути особисто підписаний заповідачем та посвідчений нотаріусом. Відповідно до п. 3 ст. 3 Декрету № 7-93 за нотаріальне посвідчення заповіту розмір державного мита становить 0,05 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян ( 0 грн.85 коп.). Якщо громадяни складають заповіт на користь держави або на користь державних підприємств, установ чи організацій, то відповідно до статті 4 Декрету, вони звільняються від сплати держмита.

 

  1. Від’ємне значення ПДВ, сформоване до 1 січня 2015 року, відшкодовуватиметься в чинному станом на 31 грудня 2014 року порядку

Перехідними положеннями Закону України від 31 липня 2014 року №1621-VII передбачено, що суми бюджетного відшкодування, заявлені до 1 січня 2015 року, підлягають відшкодуванню в порядку, встановленому відповідно до статті 200 Податкового кодексу України у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року. Тобто, від’ємне значення ПДВ, сформоване до 1 січня 2015 року, нікуди не зникає, а повертатиметься з бюджету в чинному станом на 31.12.2014 р. порядку, - звертає увагу начальник управління оподаткування та контролю окремих об’єктів і операцій Куп’янської ОДПІ Оксана Шкарлетова.

«Таке роз’яснення щодо відшкодування залишків ПДВ надано ДФС України на запит газети центральних органів виконавчої влади України «Урядовий кур’єр».(«Урядовий кур’єр», №214 від 18 листопада 2014 року).», - пояснює Оксана Шкарлетова. Також посадовець нагадала, що з нового року в Україні почне діяти електронний формат адміністрування ПДВ. Порядок електронного адміністрування ПДВ затверджено постановою КМУ від 16.10.2014 №569. Зазначений порядок почне діяти з 1 січня 2015 року. Водночас ДФС України налаштована на подальше вдосконалення системи електронного адміністрування ПДВ.

 

  1. Кожна сьома гривня у місцевих бюджетах нашого регіону – це плата за землю

Протягом десяти місяців 2014 року до місцевих бюджетів нашого регіону сплачено 21387,8 тис. гривень плати за землю. Таким чином, в загальній сумі надходжень до місцевих скарбниць плата за землю становить 14,1 відсотків.

До минулорічних показників надійшло плати за землю на 2,6 відсотка більше, а розпис доходів місцевих рад з цього платежу перевиконано на 1642,6 тис. грн.

«Цей ріст – результат спільної роботи виконавчої гілки влади, місцевого самоврядування та органів ДФС. Однак, за умови, що контролюючі органи матимуть повну інформацію щодо усіх платників, бюджети могли б розраховувати на збільшення надходжень», - звернула увагу на зустрічі зі ЗМІ начальник Куп’янської ОДПІ Олена Кухтіна.

За словам керівника інспекції, головам сільських, селищних та міських рад Куп’янського, Шевченківського та Дворічанського районів вже запропоновано вести паспорт територіальної громади, що включає інформацію про усі земельні ділянки, суб’єктів господарювання, платників податків тощо.

«Завдяки таким паспортам кожна територіальна громада зможе прогнозувати потенційні надходження, в тому числі з плати за землю», - підкреслила Олена Кухтіна.

 

  1. Безготівкові платежі (перекази) з території ВЕЗ «Крим» на іншу територію України і навпаки здійснюються у гривні або у вільно конвертованій валюті

Будь-які безготівкові платежі (перекази) з території ВЕЗ «Крим» на іншу територію України чи з іншої території України на територію ВЕЗ «Крим» здійснюються виключно у гривні або у вільно конвертованій валюті, - наголошують у ГУ ДФС у Волинській області.

Згідно статті 9 розділу I Закону України від 12 серпня 2014 року №1636 – VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» на території ВЕЗ «Крим» може застосовуватися мультивалютний режим, за яким в оплату вартості товарів (робіт, послуг), що продаються (надаються) у межах ВЕЗ «Крим», приймається як гривня, так і валюти іноземних країн, включені Національним банком України до 1 – 2 груп Класифікатора іноземних валют та банківських металів.

Особливості режиму таких платежів (переказів) встановлюються Національним банком України. Операції, передбачені у статті 9 розділу I Закону 1636, не потребують індивідуальної ліцензії Національного банку України.

 

  1. Випадки, у яких потрібно обов’язково реєструватися платником ПДВ

Особа підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ у разі:

- якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300 тис. грн., крім особи, яка є платником єдиного податку;

- проведення нею операції з постачання конфіскованого майна, знахідок, скарбів, майна, визнаного безхазяйним, майна, за яким не звернувся власник до кінця строку зберігання, та майна, що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходить у власність держави, незалежно від того, чи досягає вона загальної суми операцій із постачання товарів/послуг 300 тис. грн., а також незалежно від того, який режим оподаткування використовує така особа згідно із законодавством.

 У разі обов’язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій 300 тис. грн. З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал ДФС, вкладинка «Інформаційно-довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 101.01.02).

 

  1. Платникам до уваги!

Куп’янська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує всім суб’єктам господарювання, що 28 листопада 2014 року останній день сплати:

  • єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування гірничими підприємствами з доходу за жовтень 2014 року
  • авансових внесків з податку на прибуток за листопад 2014 року
  • податку на додану вартість за жовтень 2014 року
  • акцизного податку за жовтень 2014 року
  • плати за землю за жовтень 2014 року
  • фіксованого сільськогосподарського податку за жовтень 2014 року
  • збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну і теплову енергію за жовтень 2014 року
  • збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ за жовтень 2014 року
  • збору за користування радіочастотним ресурсом за жовтень 2014 року
  • збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства за жовтень 2014 року
  • податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу, за жовтень 2014 року
  • військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу, за жовтень 2014 року

Куп’янська ОДПІ дякує суб’єктам господарювання, які сумлінно та своєчасно сплачують свої податкові зобов’язання, та за десять місяців 2014 року вже сплатили до бюджетів понад 169 млн. грн. податків та зборів, що перевищує плановий показник майже на 9%.

 

  1. Вже незабаром адміністрування ПДВ – електронне!

З 1 січня 2015 року впроваджується система електронного адміністрування ПДВ, яка забезпечує автоматичний облік у розрізі платників:

- суми ПДВ, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- суми ПДВ, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України;

- суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування ПДВ;

- суми ПДВ, на яку платники мають право видати податкові накладні.

Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість затверджено Постановою Кабінету Міністрів від 16.10.2014 № 569, яка набула чинності 29 жовтня 2014 року.

Рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ платникам відкриватимуться в Казначействі автоматично, без їх участі. Для цього до 15 грудня 2014 року Державна фіскальна служба має подати до Казначейства реєстр платників ПДВ, яким треба відкривати такі рахунки. Не пізніше 25 грудня 2014 року рахунки Казначейством мають бути відкриті. Казначейство зобов’язане повідомити ДФС про відкриття рахунків не пізніше наступного робочого дня після їх відкриття. Відповідно, отримавши повідомлення від Казначейства, ДФС зобов’язана повідомити платникам податків реквізити їхніх рахунків у системі електронного адміністрування. Діючі платники ПДВ отримають дані про відкриття ПДВ – рахунків до 1 січня 2015 року.

Датою початку операцій у системі електронного адміністрування ПДВ вважатиметься:

- 1 січня 2015 року – для діючих платників ПДВ;

- дата реєстрації платника ПДВ – для тих платників, які будуть зареєстровані після 1 січня 2015 року.

 

  1. Звільнити не можна – працевлаштувати

В ході проведення роботи з платниками встановлюються обставини виплати доходів фізичним особам за надані послуги, здавання в оренду майна, здійснюється контроль за нарахуванням та перерахуванням до бюджету податку на доходи фізичних осіб із виплачених доходів.

За словами начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб Ірини Демченко, наприклад, щодо легалізації робочих місць сільгоспвиробниками, за результатами проведених заходів (зустрічі в районних державних адміністраціях, особисті зустрічі з керівниками підприємств та з фізичними особами – підприємцями) по Куп’янському району 48 суб’єктів господарської діяльності (в тому числі 38 юридичних осіб та 7 ФО-П) збільшили рівень заробітної плати найманих працівників – додатково надійшло до бюджету 381,1 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб (378 тис. грн. по юр. особам та 3,1 тис. грн. - по ФО-П) та 887,2 тис. грн. єдиного внеску (879,3тис. грн. по юр. особам та 7,9 тис. грн. - по ФО-П), 37 СГД добровільно оформили найманих працівників - оформлено 94 найманих працівника (75 працівника оформили юридичні особи, 19 працівників оформили ФО-П), додатково надійшло до бюджету 43,9 тис. грн. ПДФО (40,8 тис. грн. по юр. особам та 3,1 тис. грн. - по ФО-П) та 113,3 тис. грн. єдиного внеску (103,6 тис. грн. по юр. особам та 9,7 тис. грн. - по ФО-П).

В тому числі в жовтні 2014р. оформили найманих працівників 5 СГД, порівняно з базовим періодом, в жовтні поточного року збільшили фонд оплати праці 26 СГД (24 юр. особи та 2 ФО-П).

Після того як працівники з тіньового, неофіційного статусу оформились в установленому законом порядку, вони зобов'язались виконувати роботу, визначену трудовою угодою, дотримуватись внутрішнього трудового розпорядку, а роботодавець – виплачувати їм заробітну плату і забезпечувати умови праці. Сприяють офіційному працевлаштуванню працівників та припиненню виплати заробітної плати «у конверті» зустрічі та співбесіди із керівниками підприємств і приватними підприємцями – роботодавцями щодо дотримання вимог Кодексу законів про працю України та Податкового кодексу України.

 

  1. Головна ідея реформування – спрощення податкової системи

На цьому наголосила начальник Куп’янської ОДПІ Олена Кухтіна на зустрічі з бізнесом з питань реформування податкової системи.

– Зараз йде підготовка законопроектів до повторного внесення у Верховну Раду. Уряд вивчає найбільш дискусійні питання. Проводяться зустрічі і консультації з бізнесом і експертами. Але сама ідея, закладена в ці законопроекти, залишається незмінною. Це – спрощення податкової системи, зменшення ставок, створення сприятливих умов для ведення бізнесу, виведення економіки з тіні. І наша служба повністю відкрита до діалогу, ми хочемо знати думку бізнес-спільноти щодо нововведень, – зазначила Олена Кухтіна.

На зустрічі найбільшу увагу приділили питанню податкового реформування у сфері електронного адміністрування ПДВ, розглянули всі плюси та мінуси, обговорили альтернативні методи. Під час заходу виступили представники малого та середнього бізнесу.

 

  1. Торгових патентів придбано на 632,4 тис. грн.

З початку поточного року платники, що зареєстровані в Куп’янській ОДПІ придбали на таку суму торгових патентів, у тому числі у жовтні 2014 року вартість придбаних патентів склала 61,5 тис. грн. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року суб’єкти підприємництва Куп’янського району придбали торгових патентів на 3,6 тис. грн. більше.

Відповідно до пункту 267.1 статті 267 Податкового кодексу України платниками збору є суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), їх відокремлені підрозділи, які отримують в установленому цією статтею порядку торгові патенти та провадять такі види підприємницької діяльності, як торговельна діяльність у пунктах продажу товарів, діяльність з надання платних побутових послуг за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України, торгівля валютними цінностями у пунктах обміну іноземної валюти та діяльність у сфері розваг (крім проведення державних грошових лотерей).

 

  1. У ЦОПах покращується обслуговування, збільшується кількість відвідувачів

З кожним роком все більше платників Куп’янської ОДПІ користуються послугами, що надаються в Центрах обслуговування платників та отримують інформацію для успішного ведення бізнесу.

На сьогоднішній день до Центрів обслуговування платників Куп’янської ОДПІ надійшло 56160 звернень від суб’єктів господарювання та громадян з питань надання адміністративних, інформаційних та консультаційних послуг, приймання звітності та кореспонденції. Так фахівці Центрів надали 6650 адміністративні послуги, надали 49510 інформаційні послуги та індивідуальні консультації.

З метою активного залучення відвідувачів до оцінювання якості надання послуг, у Центрах постійно проводять анонімне анкетування. За січень-жовтень поточного року отримано більше 200 письмових анкет з позитивною оцінкою роботи ЦОПів. Фахівці Центрів й надалі будуть намагатись створювати усі необхідні умови для зручного та комфортного відвідування Центрів та налагодження успішної співпраці.

 

  1. Забезпечення права платників податків на оскарження рішень органів ДФС

Одним з основних принципів діяльності органів Державної фіскальної служби є забезпечення додержання та можливості реалізації прав людини, а також гарантування законності та правопорядку в системі оподаткування.

 Так, статтею 17 Податкового кодексу України передбачено право платника податків бути присутнім під час проведення перевірок та надавати пояснення з питань, що виникають під час таких перевірок, ознайомлюватися та отримувати акти перевірок, проведених контролюючими органами, перед підписанням актів про проведення перевірки, у разі наявності зауважень щодо змісту складених актів підписувати їх із застереженням та подавати контролюючому органу письмові заперечення.

При цьому одним з базових механізмів, що безпосередньо сприяють зміцненню законності в податковій сфері, є право платника податків на оскарження рішень та дій (бездіяльності) органів ДФС, передбачене статтями 17, 56 Податкового кодексу України.

 

  1. До відома платників єдиного внеску, які перебувають в зоні АТО

З 15 жовтня 2014 року набрав чинності Закон України від 2 вересня 2014 року N 1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (далі - Закон N1669), яким визначено тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції та внесено зміни до Закону України від 8 липня 2014 року N 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон N 2464)

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені статтями 25, 26 Закону N 2464 за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до зазначених платників єдиного внеску не застосовуються.

Разом з тим повідомляємо, що Кабінет Міністрів України у десятиденний строк з дня опублікування Закону N 1669 затверджує перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу N 405/2014, у період з 14 квітня 2014 року до її закінчення та у десятиденний строк з дня закінчення антитерористичної операції приймає остаточний перелік.

Платник єдиного внеску, який подає заяву, щодо звільнення від виконання обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону N 2464, на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану, повинен перебувати на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

 

  1. Волонтер отримав благодійну допомогу: умови звільнення від оподаткування

Як повідомила перший заступник Куп’янської ОДПІ Наталія Калашнікова «Основними умовами звільнення від оподаткування доходів волонтерів є включення їх до відповідного Реєстру та цільове використання отриманої благодійноїдопомоги. Допомога має йти на користь окремих категорій громадян:

  • учасників бойових дій АТО або на користь членів сімей (прим. До членів сімей учасників бойових дій та/або учасників масових акцій громадського протесту в Україні належать: дружина, чоловік, які не одружилися вдруге, батьки, дід та баба (якщо батьки померли), неповнолітні діти, повнолітні діти-інваліди);
  • таких учасників, які під час участі в АТО зазнали поранення, загинули чи визнані безвісно відсутніми в установленому порядку;
  • учасників масових акцій громадського протесту в Україні, які зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров'я під час участі в цих акціях у період з 21.11.13 р. по 28.02.14 р. А також 02.05.14 р. в місті Одесі, або на користь членів сімей таких учасників, які загинули чи померли внаслідок отриманих у цей період поранень чи визнані безвісно відсутніми;
  • фізосіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводиться (проводилася) АТО, та/або вимушено залишили місце проживання у зв'язку з її проведенням в таких населених пунктах;
  • фізосіб, які мешкали на території Криму та вимушено залишили місце проживання у зв'язку з тимчасовою окупацією території України».

 

  1. Припинення доступу до інформаційної системи

04.11.2014 р набув чинності наказ Мін'юсту України, яким з метою забезпечення захисту прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у зв'язку з ситуацією, що склалася в Донецькій і Луганській областях, доручено вжити заходів:

Державній реєстраційній службі України - щодо тимчасового припинення доступу користувачів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців на певних територіях та реалізації цього наказу в частині здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

Державному підприємству «Інформаційний центр» Мін'юсту України - з припинення доступу користувачів до Єдиних та Державних реєстрів інформаційної системи Мін'юсту України.

 

  1. Користування земельною ділянкою до укладання та реєстрації договору оренди

Як повідомила заступник начальника управління оподаткування та контролю окремих об’єктів та операцій Тамара Трембак, згідно зі ст. 6 Закону України від 06.10.98 р. № 161-XIV «Про оренду землі» (далі — Закон № 161) орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним, Цивільним кодексами, цим Законом та іншими законами України і договором оренди землі.

Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (ст. 124 Земельного кодексу).

Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 124 вищезазначеного Кодексу).

Орендар земельної ділянки зобов’язаний приступати до використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі, зареєстрованим згідно із законом (ст. 25 Закону № 161). Тобто користування земельною ділянкою без оформлення відповідного права є порушенням законодавства.

Відповідальність за порушення земельного законодавства передбачено ст. 144 Земельного кодексу. Зокрема, у разі виявлення порушень відповідальними особами профільних відомств складаються протоколи про порушення і надається термін для його усунення. За умови невиконання вказівки на посадову особу накладається адміністративне стягнення і повторно видається вказівка про припинення правопорушення. У разі неусунення порушення відповідальні особи звертаються до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування з клопотанням про припинення права користування земельною ділянкою.

 

  1. Податковий режим у ВЕЗ «Крим»: ключові моменти

27.09.14 р. набув чинності Закон України «Про створення вільної економічної зони «Крим»» та «Про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» від 12.08.14 р. № 1636-VII (далі - Закон № 1636-VII). Зокрема, Закон № 1636-VII передбачає таке:

1. На території ВЕЗ «Крим» не справлятимуть загальнодержавні податки і збори, визначені ст. 9 ПКУ, та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

2. Фіз- та юрособи (відокремлені підрозділи) з податковою адресою на території ВЕЗ «Крим» для цілей оподаткування прирівнюються до нерезидентів. У свою чергу, фіз- та юрособи (відокремлені підрозділи) з податковою адресою на іншій території України для цілей оподаткування прирівнюються до резидентів.

3. Фізособи, які мають житлову нерухомість на території ВЕЗ «Крим» зобов'язані її задекларувати. При цьому площа кримської нерухомості включається до визначення загальної бази обкладення податком на нерухомість.

4. Будь-які доходи з джерелом їх походження з території ВЕЗ «Крим», одержані резидентами, оподатковують за правилами, встановленими для іноземних доходів. У той же час будь-які доходи, які нараховують (виплачують) на користь «кримчан», оподатковують за правилами, встановленими для їх виплати (репатріації) за кордон.

 

  1. Фізособа самостійно сплатила ПДФО при продажу землі юрособі: що робити останньому

Чи необхідно юрособі сплачувати ПДФО у разі укладання договору купівлі-продажу земельної ділянки з фізособою, якщо та самостійно сплатила суму податку до моменту нотаріального посвідчення договору? Це питання найчастіше задавали начальнику управління доходів і зборів з фізичних осіб Ірині Демченко під час телефонного сеансу «гаряча лінія».

«Якщо громадянин самостійно сплатив ПДФО до моменту нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу земельної ділянки юрособі, це не звільняє останнього від зобов’язань перед держбюджетом. А все тому, що в цьому випадку юрособа – податковий агент платника податку (продавця) (п. 172.7 ПКУ), а тому зобов’язання щодо нарахування, утримання та сплати до бюджету податку з доходів, отриманих фізособою від продажу земельної ділянки залишаються за юро собою», - акцентує фахівець.

 

  1. Як припинити підприємницьку діяльність тим, хто переселився з тимчасово окупованої території

Порядок припинення підприємницької діяльності та незалежної професійної діяльності особами, які переселилися з тимчасово окупованої території, за їх рішенням установлений Постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 р. № 541.

Як повідомляє начальник відділу ІТ та обліку платників Куп’янської ОДПІ Світлана Редька: «Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців, місцем проживання яких (за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців) є тимчасово окупована територія, за рішенням таких осіб здійснюється за місцем їх перебування, зареєстрованим відповідно до законодавства, у порядку, визначеному статтею 47 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців»».

Припинення незалежної професійної діяльності фізичних осіб, місцем проживання яких (за даними відповідних реєстрів) є тимчасово окупована територія, здійснюється за рішенням таких осіб за місцем їх перебування, зареєстрованим відповідно до законодавства, уповноваженими органами, що реєструють таку діяльність або видають документи про право на зайняття нею, не пізніше наступного робочого дня після подання особою заяви.

«Відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців за їх рішенням або припинення незалежної професійної діяльності фізичних осіб, здійснені відповідно до постанови, передаються до відповідного територіального органу Державної фіскальної служби за місцем перебування осіб, зареєстрованим відповідно до законодавства, для зняття таких осіб з обліку в установленому порядку», - наголошує посадовець.

 

  1. Недопущення корупційних діянь підлеглими – це ключове завдання та особиста відповідальність кожного керівника органів фіскальної служби

Про це кожен раз під час апаратної наради зазначає начальник Куп’янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Олена Кухтіна.

За її словами, першочерговим завданням фіскальної служби залишається попередження та профілактика корупційних діянь з боку податківців та митників. «Ракова пухлина української економіки – це корупція. Настав час вирізати її. Це найбільше завдання, яке стоїть зараз перед Україною. Боротьба з корупцією – наріжний камінь економічного відродження України», вважає очільник Куп’янської ОДПІ.

Так, протягом січня-жовтня поточного року організовано та проведено майже 200 профілактично-роз’яснювальних заходів. Серед них, виступи на нарадах, у колективах, індивідуальні співбесіди з співробітниками податкової, публікації у ЗМІ тощо.

Куп’янська ОДПІ нагадує, що у разі протиправних дій з боку працівників податкової інспекції, платники податків можуть звертатися на антикорупційний сервіс «Пульс» за телефоном (044) 284-00-07.

 

  1. Вказуємо відповідні коди видів сплати при перерахуванні платежів до бюджету

Поле «Призначення платежу» розрахункового документа при сплаті платежів до бюджету заповнюється з урахуванням вимог Наказу Міндоходів України від 22.10. 13 № 609 "Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів ".

Так, як зазначено в Алгоритмі, при заповненні поля № 2 вказують коди видів сплати, перелік яких наведено у додатку до зазначеного документу. Перелік реквізитів рахунків по коду класифікації доходів бюджету, на які необхідно перераховувати податки, збори (обов'язкові платежі) розміщені на субсайті територіальних органів ДФС в Одеській області в розділі «Бюджетні рахунки» http://od.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/ .

 

  1. Граничний термін сплати податків не переносять у зв’язку з вихідним чи святковим днем

Якщо граничний термін подання податкової декларації чи сплати податку, припадає на вихідний, святковий день, у цьому випадку граничний термін подання податкової декларації переносять на наступний операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 49.20 Податкового кодексу України).

Втім наголошуємо: термін сплати податків у цьому випадку не переносять. Тобто, платник податків зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання за загальними правилами – протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації. При цьому платник не повинен враховувати перенесення термінів подання звітності у зв'язку з вихідними чи святковими днями.

Для прикладу, у вересні 2014 року термін подання податкової декларації з ПДВ за серпень 2014 року платниками, у яких податковий період дорівнює календарному місяцю, переносять на 22 вересня 2014 року. Втім граничний строк сплати цього податку закінчився 30 вересня 2014 року.

 

  1. Оперативними підрозділами ДФС виявлено 493 факти розкрадання бюджетних коштів

Протягом січня – жовтня поточного року оперативними підрозділами Державної фіскальної служби України виявлено 493 кримінальних правопорушення у сфері державних закупівель.

Серед них більшість, а саме 320 – стосується переможців державних тендерів. В інших випадках законодавство порушували службові особи замовників держзакупівель та постачальники переможців. Таких фактів у поточному році виявлено 98 та 45 відповідно.

За результатами перевірок встановлено, що за 10 місяців 2014 року державі завдано збитків на суму 3,4 млрд. грн., з яких до держбюджету вже відшкодовано 1,5 млрд. грн.

Крім того, до ЄДРДР внесено 55 кримінальних правопорушення стосовно легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом. Сума виявленого легалізованого доходу – 1,3 млрд. грн.

 

  1. Податкова реформа допоможе євроінтеграції нашим підприємцям

Про це під час зустрічі із бізнес-спільнотою заявила заступник начальника Куп’янської ОДПІ – начальник Шевченківського відділення Світлана Усік.

«Кабінетом Міністрів розроблено проект Закону від 15.09.2014 р. №5079 про внесення змін до Податкового кодексу та деяких інших Законів України (щодо податкової реформи). Законопроектом, зокрема, передбачається:

  • скорочення кількості податків з 22 до 9, частина з них ліквідується або трансформується;
  • ліквідація двох видів бухгалтерської звітності, спрощення системи сплати податку на прибуток;
  • значне скорочення пільги з податку на прибуток. Тобто, число галузей з пільгами по податку на прибуток буде скорочено;
  • введення електронного адміністрування ПДВ, що забезпечить швидке повернення ПДВ, прозорість процесу та зменшення кількості обтяжливих перевірок;
  • суттєве скорочення ставки єдиного соціального внеску;
  • зменшення кількості звітів та платежів на рік завдяки введенню єдиного звітного періоду – кварталу для більшості податків, окрім ПДВ. Запровадження єдиного вікна подання звітності, зокрема податкової, статистичної та ЄСВ;
  • замість шести груп платників єдиного податку запропоновано три: фізичні особи з обсягом доходу до 300 тис. грн., з рівнем доходу до 15 млн. грн. та фізичні і юридичні особи з доходом до 20 млн. грн. Передбачені нові ставки – 2% для платників ПДВ та 4% для неплатників ПДВ.

Важливим акцентом законопроекту вважається заборона перевірок платників єдиного податку та суб’єктів господарської діяльності з доходом до 20 млн. грн. в рік, за винятком випадків їхніх заяв, рішення суду чи вимог кримінально-процесуального кодексу», - зауважила податківець.

 

  1. Уряд приймає рішення про здешевлення акцизної марки на алкогольні напої

«Вартість акцизної марки була надумано збільшена, щоб платити роялті, аби не контролювати переміщення підакцизних товарів, а дати можливість комусь заробити. Уряд підтримає рішення Міністерства фінансів щодо зменшення вартості акцизної марки на алкогольні напої», - наголосив Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк на засіданні Уряду в середу, 19 листопада.

Глава Уряду зазначив, що були різні бачення щодо цього питання, зокрема й у різних бізнес-асоціацій: «У нас бачення єдине - немає чого витягувати гроші з кишень громадян і переводити їх в офшорні зони».

«Сподіваюся, що виробники підакцизної продукції, в першу чергу алкогольної, будуть також виконувати свої зобов’язання», - наголосив він. «Ми, з одного боку, підняли ставки акцизного збору. З іншого боку, ми зменшуємо навантаження по собівартості на виробників акцизної продукції. Тому - платімо податки. Уряд свою роботу робить, а ви також робите свою - легалізація ринку і сплата податків», - звернувся Арсеній Яценюк до виробників.

 

  1. З наших надр до бюджету «видобули» майже 4,7 млн. грн.

А саме 4690,4 тис. грн. сплатили за десять місяців поточного року надрокористувачі нашого регіону. Із загальної суми коштів до державного бюджету спрямовано 2313,3 тис. грн., до місцевих бюджетів – 2377,1 тис. гривень.

За словами заступника начальника Куп’янської ОДПІ Ігоря Лукшина саме кошти від користування надрами є джерелом фінансування заходів, спрямованих на охорону довкілля, раціональне використання природних ресурсів та збереження унікальних корисних копалин слобожанського краю. І як повідомив Ігор Лукшин, Законом України від 27 березня 2014 року №1166-VIІ «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» розширено коло платників – надрокористувачів та внесено зміни у порядку справляння плати за користування надрами. Оскільки Закон набрав чинності з 1 квітня 2014 року, то відповідно до внесених змін, платники обчислюють податкові зобов’язання з плати за користування надрами, починаючи з ІІ кварталу 2014 року.

 

  1. Порушення вимог щодо розпорядження товарами, що зберігаються в митному режимі: які наслідки

Строк зберігання товарів у митному режимі митного складу (далі - митний режим) не може перевищувати 1095 днів від дня поміщення цих товарів у зазначений митний режим. Що стосується підакцизних товарів, іноземних товарів, які були попередньо поміщені у митні режими транзиту, тимчасового ввезення або переробки на території України, а також продуктів переробки не може перевищувати 1 року від дня поміщення їх у митний режим. Іноземні товари, що зберігаються в митному режимі, до закінчення строку їх придатності або строків зберігання повинні бути задекларовані для ввезення на митну територію України в іншому митному режимі або реекспортовані.

Зіпсовані або ушкоджені товари під час зберігання в митному режимі внаслідок аварії чи дії обставин непереборної сили, дозволяється декларувати для вільного обігу так, ніби вони були ввезені в зіпсованому (ушкодженому) стані. Звісно це можливо лише за умови належного підтвердження зазначених фактів. Строк зберігання товарів у митному режимі, призначених для експорту, не може перевищувати 1 року з дати поміщення їх у цей режим. До закінчення зазначеного строку такі товари повинні бути вивезені за межі митної території України.

При порушенні вимог щодо розпорядження товарами, що зберігаються в митному режимі, утримувач митного складу повинен протягом 30 днів після закінчення строку зберігання цих товарів передати їх на склад податківців. Якщо товар вичерпав термін придатності – задекларувати їх у митний режим знищення або руйнування.

 

  1. Нове в законодавстві

З 1 грудня набуває чинності новий реєстр виданих та отриманих податкових накладних і порядок його заповнення.

У реєстрі з’явилися нові графи для відображення операцій, які обкладаються податком на додану вартість за ставкою 7%, а також для відображення інших показників. Із шапки реєстру виключено рядок 06 «номер свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ».

У Розділі І «Видані податкові накладні» збільшилася кількість граф, а саме доповнена графа, де відображається постачання, що обкладається податком на додану вартість за ставкою 7%. У Розділі ІІ «Отримані податкові накладні» з’явилася нові графи для відображення частки використання сплаченого (нарахованого) ПДВ в операціях, які обкладаються ПДВ. А також для відображення придбання за основною 20% і нульовою ставками передбачені окремі графи та введені нові - для відображення придбання лікарських засобів і виробів медпризначення за ставкою 7%.

Торкнулися зміни у заповненні графи 5 (вид документа). У разі застосування касового методу податкового обліку до визначеного виду документа додається буква «К». Це означає, що сума податку включається до податкового кредиту у звітному періоді, на який припадає дата оплати придбання. У разі коригування (зменшення) податкового кредиту за контрольованими операціями до виду документа, яким підтверджується факт такої операції, додаються букви «КО».

Слід також зазначити, що з 1 січня 2015 року набувають чинності зміни, внесені до Податкового кодексу Законом від 31.07.2014 року № 1691-VІІ, і тоді попередній реєстр буде скасовано.

 

  1. Зарплата в «конверті»: багатий роботодавець, бідний працівник

Ще досить поширеною залишається практика, коли роботодавці офіційно не оформляють найманих працівників. У такий спосіб вони економлять свої кошти на податках, а працівників переконують, що вигідніше одержувати зарплату в «конвертах». На жаль, багато хто не замислюється, що за цю «вигоду» вони платять надто дорого.

По-перше, від такого працівника роботодавець може позбавитися у будь-який момент, оскільки офіційно немає перед ним ніяких зобов’язань. По-друге, не варто розраховувати й на оплату відпустки, лікарняних, соціального захисту на випадок нещасних випадків тощо. По-третє, із зарплати в «конверті» пенсія не нараховується. Навіть на випадок втрати роботи нелегальний працівник не може розраховувати на гідне нарахування допомоги з безробіття.

Податківці опікуються вирішенням цієї проблеми, щоб захистити найманих працівників і проконтролювати наскільки достовірно роботодавці сплачують до бюджету податки при виплаті доходів громадянам. Їх увагу, перш за все, привертають суб’єкти господарювання, які мають відповідні ризики. Приміром, діяльність потребує додаткових трудових ресурсів, а найманих працівників немає. Таких порушників податкового законодавства виявити нескладно - аналізується податкова звітність, порівнюються обсяги виручки, види діяльності платників податків, опрацьовується інформація, яка надходить від інших органів влади. З недобросовісними підприємцями проводиться роз’яснювальна робота щодо дотримання ними трудового та податкового законодавства.

 

  1. Авансові внески при виплаті дивідендів зараховуються у рахунок сплати податку на прибуток

Куп’янська ОДПІ повідомляє, що Державна фіскальна служба України в листі від 12.11.2014 р. №10346/7/99-99-15-02-01-17 надала роз’яснення про механізм перенесення перевищення суми авансового внеску при виплаті дивідендів над сумою податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємства-емітента корпоративних прав.

Надання цього роз’яснення пов’язано з нормою статті ст.57 Податкового кодексу України, в якій передбачено зарахування авансових внесків при виплаті дивідендів у рахунок сплати авансових внесків з податку на прибуток.

Сума авансового внеску з податку на прибуток при виплаті дивідендів у звітному періоді зараховується у зменшення сум нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток (з урахуванням зарахованого авансового внеску відповідно до ст.57 ПКУ) у декларації за підсумками звітного періоду з перенесенням суми перевищення до складу наступних податкових періодів.

При цьому сума не врахованого у зменшення нарахованої суми податкових зобов’язань з податку на прибуток залишку авансових внесків з податку на прибуток при виплаті дивідендів у звітному періоді не формує надміру сплачену суму податку у звітному періоді згідно з п.п.14.1.115 п.14.1 ст.14 та п.п.153.3.4 п.153.3 ст.153 ПКУ, а акумулюється в декларації звітного періоду та переноситься на зменшення податкових зобов’язань з податку на прибуток наступних податкових періодів.

 

  1. Мобілізовано самозайняту особу: що з податками та єдиним внеском

Самозайняті особи, які проходять військову службу в особливий період, звільнені від нарахування, сплати та подання звітності з податку на доходи та єдиного податку. Для цього, протягом 10 днів після демобілізації необхідно подати до фіскального органу за місцем реєстрації заяву та копію військового квитка чи іншого документа з даними про призов на військову службу. Після надання цих документів контролюючі органи списуватимуть податковий борг підприємця як безнадійний. Тому штрафи та пеню на нього не нараховуватимуть.

Також, на період проходження військової служби підприємці звільнені від сплати за себе єдиного внеску. Але тільки якщо вони не здійснювали в цей період господарської діяльності, відповідно, не отримували дохід та надали підтверджуючі документи з військкоматів із зазначенням періоду перебування на службі.

Якщо ж мобілізований підприємець чи самозайнята особа має найманих працівників, які продовжують працювати на нього під час його мобілізації, він зобов'язаний уповноважити іншу особу на виплату зарплати. Вона й буде нараховувати і утримувати податок на доходи та єдиний внесок із виплат найманим працівникам.

 

  1. ДФС не планує в 2015 р. підвищувати акцизи на алкоголь і тютюнові вироби

У 2015 р. не планується підвищення акцизів на алкогольні і тютюнові вироби. Про це на прес-конференції заявив глава Державної фіскальної служби України Ігор Білоус. «Спільно з Мінфіном ми провели переговори і ряд консультацій з представниками даної галузі (по виробництву підакцизних товарів), виробниками алкогольної продукції і тютюнових виробів. Була досягнута домовленість, що ми не плануємо підвищувати акциз наступного року", - заявив він.

Як повідомив заступник начальника Куп’янської ОДПІ Ігор Лукшин, Куп’янська ОДПІ спрямувала до бюджету 448,1 тис. грн. збору на розвиток виноградарства, хмелярства та садівництва, що на 14,4% більше ніж в аналогічному періоді минулого року, а сплата за видачу ліцензій склала 749,1 тис. грн., що перевищило минулорічний показник на 1,1%.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/6471 | Переглядів: 30Дата публікації: 09:45 25.11.2014