Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

  1. Зустріч голови ДФС України Ігоря Білоуса з журналістами щодо виконання Закону України «Про очищення влади»

10.11.2014 р. відбулася зустріч Голови Державної фіскальної служби України Ігоря Білоуса з представниками регіональних і загальнонаціональних засобів масової інформації в рамках прес-дня Уряду. Більшість запитань журналістів стосувалася участі Державної фіскальної служби у перевірках на виконання Закону України «Про очищення влади». Очільник ДФС України пояснив, що всі без винятку державні службовці складають декларації за попередній рік, вони зберігаються за місцем роботи держслужбовця, ДФС не має до них доступу. Відповідно до закону «Про очищення влади», після початку перевірки працівників в тому чи іншому органі влади, керівництво цього органу має надіслати до ДФС офіційний запит щодо перевірки держслужбовців, а також їхні декларації за попередній (2013) рік. Поки що від жодного органу влади запитів щодо перевірки працівників до ДФС не надходило. «Але ми готуємось розпочати цю роботу. Її, як я вже пояснював, виконуватимуть фахівці Департаменту доходів і зборів з фізичних осіб та підпорядкованими територіальними підрозділами. Але якщо досі такі перевірки стосувалися лише осіб, уповноважених на виконання функцій держави, то тепер, відповідно до закону «Про очищення влади», ми маємо проаналізувати декларації посадових та службових осіб усіх органів державної влади та місцевого самоврядування країни, окрім тих, хто обіймає виборні посади. Тобто, обсяги роботи зростуть не менш як у 10 разів. Тому зараз ведемо роботу із кількісного збільшення персоналу, який буде залучено до перевірок.», зауважив Ігор Білоус.

 

  1. Приймання документів та видача ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами

Ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизною групою товарів видаються :

в Центрах обслуговування платників:

  • Куп’янської ОДПІ ГУ Міндоходів  Харківській області – 63707, Харківська обл., м. Куп’янськ, вул. Харківська, буд. 99, зал №2 «Адміністративні послуги», вікно №7; тел. (05742) 57450
  • Дворічанське відділення Куп’янської ОДПІ ГУ Міндоходів  Харківській області – 62702, Харківська обл., Дворічанський р-н, смт. Дворічна, вул. Садова, буд. 2; тел. (05750) 76649;
  • Шевченківське відділення Куп’янської ОДПІ ГУ Міндоходів  Харківській області – 63601, Харківська обл., Шевченківський р-н, смт. Шевченкове, вул. Лермонтова, буд. 7, ІІ поверх; тел. (05751) 51200, 51350;

а також в Головному управлінні Міндоходів у Харківській області – 61000, м. Харків, вул. Клапцова, 25; тел. (057) 7150612

 

  1. Чи оподатковуються лікарняні військовим збором?

ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, що  допомога у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві та професійним захворюванням, надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї страхових випадків.

І виплачується протягом перших п'яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця, а починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності або до встановлення медико-соціальною експертною комісією інвалідності - Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності застрахованим особам. Отже, при визначенні об‘єкту оподаткування військовим збором виплати по листках непрацездатності прирівнюються до заробітної плати.

Зазначене роз‘яснення надане листом Державної фіскальної служби України від 18.09.2014 року № 3640/6/99-99-17-03-03-15 «Щодо оподаткування військовим збором».

 

  1. Рукавичка не приховала наркотик

Одразу два «любителя травички» в одному поїзді, але в різних вагонах.

Працівники митного поста «Харків – пасажирський» спільно з співробітниками прикордонної служби припинили дві спроби незаконного переміщення наркотичної речовини.

Під час проведення митного контролю поїзду «Костянтинівка-Москва» службові собаки Річард та Любомир легко знайшли схованки порушників.

В обох випадках чоловіки намагались перевезти «дурман» - у жіночих речах, що здалося підозрілим і працівникам митниці, і чотирилапим правоохоронцям.

Так, 42-річний українець приховав 30 грамів речовини рослинного походження сіро-зеленого кольору в рукавиці, що знаходилась  у сумці серед особистих речей.

Інший вигадливий порушник сховав 4 поліетиленових згортка, курильну трубку та банку з-під консервації з наркотичної речовиною в косметичці. Всього – близько 100 грамів.

Фахівці митниці зазначають, що при проведенні усного та письмового декларування обидва чоловіка заперечували наявність заборонених предметів або тих, що підлягають обов’язковому декларуванню.

В результаті було складено протокол про порушення митних правил за статтею 483 Митного кодексу України. Матеріали справ, речовини передано до підрозділу СБУ.

 

  1. Електронне адміністрування ПДВ – один із найважливіших кроків податкової реформи

Як пояснює голова Державної фіскальної служби України «Наша мета – раз і назавжди розв’язати проблему, з якою стикається бізнес, всі уряди й податкові органи з 1997 року, з часу введення ПДВ відповідним законом. Ми працюємо над підготовкою до запровадження з 1 січня наступного року системи електронного адміністрування ПДВ. Мені жартома дорікають знайомі, що існуюча система адміністрування ПДВ завжди була бізнесом для податкових органів. Одразу скажу: це – не мій бізнес. Ми скасуємо цю систему у зародку. Треба нарешті припинити щорічну крадіжку з бюджету до 50-70 мільярдів гривень. З наступного тижня почнемо роз’яснювальну роботу щодо переходу від існуючого до нового механізму адміністрування. Потім проведемо кілька пілотних проектів.», - додає очільник ДФС.

Втілення податкової реформи відбувається кількома важливими напрямками. Це - загальне скорочення числа податків, реформування податку на прибуток, скорочення ставки єдиного соціального внеску, спрощення єдиного податку, поліпшення умов ведення малого й середнього бізнесу та інші кроки.

 

  1. ДФС України захищає економічні інтереси держави в судах

Державна фіскальна служба України констатує значне зростання цього року загальної суми стягнень на користь держави за рішеннями судів у справах щодо заборгованості зі сплати податків.

Так, у липні-вересні 2014 року (станом на 01.10.2014) у справах за позовами ДФС України судами ухвалено рішення на користь держави на загальну суму 670,4 млн. грн., що на 24% (на 129 млн. грн.) більше, ніж за такий же період минулого року.

При цьому загальна сума компенсації збитків, завданих державі, зростає навіть за умов непрацюючих на сьогодні через військові дії територіальних органів ДФС у Донецькій і Луганській областях та в анексованих АР Крим і м. Севастополь.

Загалом, згідно зі звітними даними за липень-вересень 2014 року, судами різних інстанцій було розглянуто 2 381 справу за позовами органів ДФС до суб’єктів господарювання на загальну суму у 720,1 млн. грн. Із них на користь держави вирішено 2 346 справ на суму 670,4 млн. грн. У тому числі судами апеляційної інстанції та Вищим адміністративним судом України на користь держави було ухвалено 728 рішень. Відповідна інформація міститься на сайті www.reyestr.court.gov.ua

 

  1. У жовтні сплачено 544,7 млн. грн. військового збору

У жовтні поточного року до бюджету України надійшло 544,7 млн. грн. військового збору, індикативний показник виконано на 108,9 відс.

Загалом, за статистикою ДФС України, з початку запровадження військового збору до бюджету надійшло майже 1,4 млрд. гривень. Куп’янська ОДПІ зокрема за жовтень місяць поточного року поповнила бюджет на 989,8 тис. грн., що на 1,3% відсотка більше від планового показника.

Нагадуємо, що військовий збір запроваджено із 3 серпня 2014 року, ставка якого складає 1,5 відс. від об’єкта оподаткування. Його платниками є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за утримання (нарахування) і сплату (перерахування) військового збору в бюджет є роботодавці, що виплачують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків, та податкові агенти — для оподатковуваних інших доходів із джерела їх походження в Україні.

Військовим збором обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри.

Оподаткуванню військовим збором підлягають також доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг). У цьому випадку відповідальною особою за нарахування та сплату збору до бюджету є податковий агент, який зобов’язаний забезпечувати виконання податкових зобов'язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 Кодексу.

 

  1. Чергову «податкову яму» викрито співробітниками Державної фіскальної служби України

Викрите підприємство з ознаками «фіктивності» використовувалось для мінімізації податкових зобов’язань та легалізації грошових коштів. Загальний обсяг перерахованих на його рахунки грошових коштів з 01.01.2013 по 31.07.2014 становить 12,31 млн. грн., з яких 2,05 млн. грн. ПДВ за фактично не поставлені товари.

Так звана «податкова яма» була виявлена під час проведення перевірки фінансово-господарських операцій між двома підприємствами. Як з`ясувалося, ці операції мали значний вплив на формування податкового кредиту з податку на додану вартість.

Однак аналіз звітів, податкової звітності, реєстраційних та інших документів виявив відсутність у товариства – «постачальника» умов для здійснення діяльності. Фірма не мала ані управлінського або технічного персоналу, ані оборотних коштів та виробничих активів.

Також за вказаною адресою співробітники ДФС не знайшли ніяких складських приміщень, сировини, торгівельних запасів, транспортних засобів. Тобто, маючи значні обсяги реалізації, зазначене товариство існувало тільки на папері. Тобто, товариство здійснювало транзитний супровід фінансових потоків з номенклатурним товаром, фактично не займаючись фінансово-господарською діяльністю.

За матеріалами слідства до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, що кваліфікуються за ч. 1 ст. 191 та ч. 3 ст. 209 Кримінального кодексу України. Слідство триває.

 

  1. Оголошено конкурс з визначення уповноважених бірж на право організації і проведення біржових торгів та цільових аукціонів з продажу майна, що перебуває у податковій заставі

Конкурсна комісія з визначення уповноважених бірж з продажу майна, що перебуває у податковій заставі, створена відповідно до Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення уповноважених бірж з продажу майна, що перебуває у податковій заставі, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №575, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.12.2013 за №2159/24691, оголошує конкурс з визначення уповноважених бірж на право організації і проведення біржових торгів та цільових аукціонів з продажу майна, що перебуває у податковій заставі

До участі в конкурсі допускаються біржі, створені відповідно до Закону України «Про товарну біржу», які мають право на організацію продажу майна, що перебуває у державній власності, досвід роботи не менше одного року в цій сфері діяльності й подали на розгляд комісії заяву та повний пакет документів, зазначених у цьому оголошенні. У відповідності до вимог наказу Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 №575 «Про затвердження Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення уповноважених бірж з продажу майна, що перебуває у податковій заставі», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.12.2013 за №2159/24691.

 

  1. За січень-жовтень 2014 року до бюджету України надійшло 149,3 млрд. грн. єдиного внеску

Протягом 10 місяців поточного року ДФС України забезпечено надходження єдиного внеску на загальну суму 149,3 млрд. грн., індикативний показник виконано на 103,2 відс. від запланованих.

При цьому надходження єдиного внеску без врахування АР Крим та м. Севастополь за січень – жовтень 2014 року склали 147,7 млрд. грн., що на  0,5 млрд. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

І як повідомила заступник начальника Куп’янської ОДПІ Інна Богатирьова «Наша інспекція за січень-жовтень поточного року спрямувала до бюджету 27044,9 тис. грн., що більше ніж заплановано на 437,7 тис. грн.

 

  1. Порядок отримання ліцензій на роздрібну торгівлю підакцизною групою товарів

«Подати документи на отримання ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами можна не лише до Головного управління Міндоходів у Харківській області, а й до Центрів обслуговування платників», про це повідомив заступник начальника Куп’янської ОДПІ Ігор Лукшин під час зустрічі з підприємцями.

Для отримання  ліцензії, підприємці мають надати такі документи:

- заяву;

- копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

У разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання), подаються:

- заява про оформлення ліцензії на новому бланку у зв’язку зі зміною відомостей, зазначених у виданій ліцензії (довільної форми);

- документи, що підтверджують зміну відомостей

Крім того, Ігор Лукшин роз’яснив нюанси плати за видачу ліцензій.

Так, плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями становить:

8 000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі;

а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, – 500 гривень на кожний окремий, зазначений у ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.

Для місць торгівлі, які розташовані за межами території міст обласного підпорядкування і міст Києва та Севастополя на відстані до 50 км та які мають торговельні зали площею понад 500 кв. м, – 8 000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.

Щодо плати за ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами:

на кожне місце торгівлі – 2 000 гривень, а на території сіл і селищ, за  винятком тих, що знаходяться у межах території міст, – 250 гривень.

Для місць торгівлі, які розташовані за межами території міст обласного  підпорядкування і міст Києва та Севастополя на відстані до 50 км та які мають торговельні зали площею понад 500 кв. м, – 2 000 гривень на кожне місце торгівлі.

Ліцензія видається терміном на один рік, плата справляється щоквартально рівними частками.

 

  1. Підприємці - платники єдиного податку зобов’язані сплачувати ЄСВ щоквартально

Порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску визначає Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року № 2464-VI (далі – Закон № 2464), а порядок адміністрування — Податковий кодекс України.

Відповідно до вимог Закону № 2464 платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування (п. 4 частини 1 ст. 4).

Розмір єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування становить 34,7 відсотка від суму, визначеної такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464 та не менше розміру мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

Мінімальний страховий внесок за місяць визначається виходячи з розміру мінімальної заробітної плати (з 01.01.2014 - 1218 грн.) та становить 422,65 грн.

Підприємці - платники єдиного податку зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ (абз. третій частини 8 ст. 9 Закону № 2464). При цьому, єдиний внесок підлягає сплаті за періоди, в яких підприємці були платниками єдиного податку, незалежно від того, отримували вони дохід у цей період чи ні.

Слід зазначити, що платники можуть перераховувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. Суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄВ.

 

  1. Новації в адмініструванні ПДВ.

Як повідомляє перший заступник начальника Куп’янської ОДПІ Наталія Калашнікова, з 1 січня 2015 року вводиться система електронного адміністрування для платників ПДВ. Зокрема, платникам у системі електронного адміністрування ПДВ буде автоматично та безоплатно відкритий електронний рахунок. Податкові накладні будуть складатись виключно в електронному вигляді та реєструватись в Єдиному реєстрі податкових накладних незалежно від розміру податку в одній податковій накладній. Посадовець звертає увагу на те, що з нового року збільшиться «поріг» обов'язкової реєстрації підприємства платником ПДВ з 300 тисяч гривень - до 1 мільйона гривень, а звітність всіма платниками ПДВ буде подаватись виключно в електронній формі.

 

  1. Особливості в застосуванні реєстраторів розрахункових операцій.

Як повідомляє начальник відділу ІТ та обліку платників Куп’янської ОДПІ Світлана Редька, у відповідності до вимог п. 7 ст. 3 Закону України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з 01 січня 2013 року стало обов'язковим подання звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) до органів державної податкової служби в електронному вигляді.

Протягом 2014 року проводилась кампанія по підключенню касової техніки усіх платників податків до системи зберігання і збору даних з РРО для органів державної податкової служби. Наступним етапом, починаючи з 2015 року, стане забезпечення передачі копії кожного касового чеку на сервер Державної фіскальної служби України.

За словами фахівця, такий формат моніторингу приведе до скорочення кількості перевірок,  та зведе до мінімуму людський фактор у режимі спілкування з платниками податків. А також, новий підхід у використанні РРО дозволить стимулювати підприємців до добровільної сплати податків та забезпечити планомірне наповнення бюджету.

 

  1. Понад 650 тис. грн. надійшло до бюджету від наших аграріїв

«Гарний цьогорічний урожай приносить сільгоспвиробникам хороші прибутки. Як результат, аграрії нашого краю спрямували до місцевих бюджетів області з початку року 651,3 тис. грн. гривень фіксованого сільськогосподарського податку. У порівнянні з минулим роком цей показник ані трохи не зменшився», зауважила на зустрічі з сільськогосподарями заступник начальника Куп’янської ОДПІ – начальник Шевченківського відділення Світлана Усік. Тільки від аграріїв Шевченківського району до бюджету надійшло 236,6 тис. грн.

Як відзначає начальник відділення, такі суб’єкти господарювання звільнені від сплати податків на прибуток й землю, зборів за спеціальне використання води та провадження деяких видів підприємницької діяльності.

В той же час, підкреслює Світлана Іванівна, фахівцями служби створюються усі належні умови для обслуговування таких платників, щоб вони працювали і для себе, і для країни. «Сільгоспники формують відповідну частку місцевого бюджету, створюють нові робочі міста, наповнюють прилавки екологічно чистими продуктами, тож ми зацікавлені в тому, щоб аграрний сектор на Харківщині мав можливість і працювати, і розвиватися», - підкреслює Світлана Усік.

 

  1. Порядок оскарження рішень розпорядника інформації або бездіяльності

Начальник відділу обслуговування платників податків Куп’янської ОДПІ Марина Коцюра повідомляє, що згідно з Законом "Про доступ до публічної інформації", відповідь на інформаційний запит має бути надано не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Відповідно до статті 23 Закону "Про доступ до публічної інформації", рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.

 

  1. Правом на отримання податкової знижки можна скористатись до кінця поточного року

Куп’янська ОДПІ нагадує платникам податків, які в 2013 році сплачували кошти за здобуття середньої професійної або вищої освіти як особисто, так і за членів сім'ї першого ступеня споріднення, які не одержують заробітну плату, що до кінця 2014 року вони можуть скористатись правом на отримання податкової знижки. Тобто, такі громадяни можуть повернути собі з бюджету частину витрачених на навчання коштів.

Для отримання такої знижки громадянам необхідно до 31 грудня 2014 року включно, подати до податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси декларацію про майновий стан і доходи та відповідні підтверджуючі документи: квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери; договір з навчальним закладом; довідку про отримані у звітному році доходи; документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення); тощо. Більш детальну інформацію та допомогу у заповненні декларації можна отримати у Центрах обслуговування платників, що створені на базі інспекції.

 

  1. Рівень обслуговування платників в центрах обслуговування платників підвищується

Відносини між органами Державної фіскальної служби та платниками податків змінюються. Це засвідчило анкетування, під час якого оцінювалася  робота Центрів обслуговування платників Куп’янської ОДПІ. Саме так вважають більше 200 респондентів.

Вони, зокрема зазначили, що нові, переважно електронні сервіси, та зручні засоби комунікацій, Інтернет, а також зона Wi-Fi значно спростили процедуру отримання послуг.

Більшість відвідувачів центрів оцінили підвищення фахового рівня працівників, які обслуговують. А також відзначили оперативність при наданні адміністративних, інформаційних та консультаційних послуг. До речі, протягом січня-жовтня фахівці центрів надали  майже 6 тисяч таких послуг.

Отже, результати опитування вкотре підтвердили, що завдяки інноваційним заходам рівень обслуговування платників в центрах  підвищується. Посадовці прагнуть відповідати вимогам, які диктує час. І  платники це відчули.

 

  1. МИТНІ ФОРМАЛЬНОСТІ

ДФС України повідомляє про митні формальності при переміщенні товарів через межі вільної економічної зони «Крим», а саме: розглянуто питання щодо визнання недійсними митних декларацій (далі - МД) на товари, що не перетнули меж ВЕЗ «Крим», внесення до МД відомостей про документ, за яким здійснювалося переміщення товарів внутрішнім транзитом, оформлення періодичних МД на товари, що ввозяться з Криму, ознак операцій із товарами, що переміщуються через межі ВЕЗ «Крим».

Зокрема, зазначено, що з метою ідентифікації операцій, які проводяться з товарами, що переміщуються через межі ВЕЗ «Крим», при поміщенні товарів у митний режим вільної митної зони на території ВЕЗ «Крим», зміні митного режиму товарів після перебування в митному режимі вільної митної зони на території ВЕЗ «Крим», а також подальшій зміні митного режиму товарів, переміщених з території ВЕЗ «Крим» на іншу територію України, третім та четвертим знаками чотиризначного коду в другому підрозділі графи 37 МД зазначається код «08».

 

  1. ЗАЛУЧЕННЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ

У випадку залучення транспортних засобів згідно з Мобілізаційним планом України для забезпечення потреб Збройних Сил України переходу права власності не відбувається; така передача здійснюється на умовах повернення транспортних засобів (тобто відбувається передача в тимчасове користування), а тому в обліку платника ПДВ, що передає в користування такий транспортний засіб, така передача не визначається як об’єкт оподаткування, оскільки не здійснюється операція з постачання товару.

Підстави для коригування податкового кредиту чи визнання умовного продажу згідно з п. 198.5 ст. 198 Кодексу також відсутні.

Якщо після мобілізації транспортний засіб не повертається підприємству і за нього нараховується компенсація, то така компенсація розглядається як оплата вартості такого транспортного засобу. У цьому разі транспортний засіб визнається проданим за бюджетні кошти, і на дату отримання таких коштів (компенсації) мають бути визначені податкові зобов’язання з ПДВ.

 

  1. ПРАВОВИЙ ЗАХИСТ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ — ПОЗИЧАЛЬНИКІВ

З 25.10.2014 р. набрали чинності зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України до Положення про порядок надання пільгових довготермінових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) і придбання житла, затвердженого власною постановою від 29.05.2001 р. № 584, якими встановлено, що у разі загибелі (смерті) позичальника (одного з членів сім’ї позичальника) - військовослужбовця, на якого поширюється дія Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», що настала під час проходження ним військової служби у період проведення АТО, за рахунок бюджетних коштів погашається вся сума зобов’язань за кредитом, що існувала на момент його загибелі (смерті).

 

  1. На податківців та митників можна поскаржитися на «Пульс» чи телефон «Довіри»

Якщо у клієнтів податкової чи митниці виникають непорозуміння з фахівцями цих структур через те, що вони перевищують свої повноваження, повідомити про це можна на антикорупційний сервіс «Пульс». Телефонувати за номером: (044) 284-00-07. «Пульс» працює цілодобово. Інформація про можливі неправомірні дії працівників служби перевіряється. За кожним таким зверненням працівники відділу внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Харківській області оперативно проводять перевірки в межах своєї компетенції. Вживаються відповідні заходи реагування.

 

  1. Сплата військового збору – громадянський обов’язок кожного

Законом України від 31 липня 2014 року № 1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» тимчасово, до 1 січня 2015 року, введено військовий збір. Він набрав чинності з 3 липня.

Цей збір сплачується у розмірі 1,5 відсотка від заробітної плати, заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, виграшу в державну та недержавну грошові лотереї, виграшу, отриманого від організатора азартної гри. У такий спосіб кожен може підтримати патріотів, які в зоні АТО захищають Батьківщину. Тож своєчасна і прозора сплата військового збору є громадянським обов’язком кожного і проявом патріотизму.

Як зазначив начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Ірина Демченко, за січень-жовтень Куп’янською ОДПІ зібрано 2541,1 тис. грн. військового збору. Це більше, ніж прогнозували на 179,1 тис. грн.

 

  1. Суб'єктам господарювання зони АТО про реєстрацію РРО

Для проведення реєстрації  щодо РРО, книг ОРО та РК суб'єкт господарювання, який перебуває на обліку в контролюючому органі, в якому встановлено простій, має звертатися до контролюючого органу, який визначено місцем його обслуговування.

Реєстраційна заява та відповідні документи можуть бути подані безпосередньо суб'єктом господарювання або через уповноважену особу за наявності у неї довіреності на проведення реєстраційних дій або направлені поштовим відправленням.

Довідка про резервування фіскального номера РРО може бути надана у вигляді сканованої копії на електронну адресу суб'єкта господарювання або/та на електронну адресу центру сервісного обслуговування. Для цього суб'єкту господарювання у реєстраційній заяві (розділ 10 "Спосіб отримання та/або направлення довідки про резервування фіскального номера РРО") необхідно вказати відповідні електронні адреси.

Для завершення реєстрації РРО суб'єкт господарювання надає до контролюючого органу, визначеного як місце обслуговування, копію довідки про опломбування РРО та акт введення в експлуатацію РРО - безпосередньо, поштовим відправленням або через уповноважену особу.

При отриманні контролюючим органом документів, надісланих поштою, датою надання до цього органу довідки про опломбування РРО та акта введення в експлуатацію РРО є дата відправлення листа.

У разі неможливості суб'єкта господарювання звернутися до контролюючого органу за визначеним місцем обслуговування реєстраційна заява та відповідні документи для проведення реєстрації щодо РРО, книг ОРО та РК можуть бути подані до контролюючого органу за місцем здійснення господарської діяльності.

 

  1. Громадська рада при Державній фіскальній службі України провела перше засідання.

На цей раз представники громадськості зібралися, щоб завершити всі організаційні процедури й розпочати роботу. Попереду на них чекає відповідальний період реформування податкової системи. Тож Громадська рада має забезпечити формування нової платформи конструктивного діалогу між ДФС України, представниками громадськості та бізнесу. Адже, як зазначив Голова Державної фіскальної служби Ігор Білоус, податкова реформа повинна бути компромісом між членами суспільства, суспільними інтересами держави і приватними інтересами бізнесу. Відтак усі 154 представники налаштовуються на конструктивну працю.

Передусім учасники засідання обговорили та затвердили Положення про Громадську раду при Державній фіскальній службі України. Також передбачили функціонування постійних і тимчасових комісій, робочих та експертних груп

Крім того, члени Громадської ради працюватимуть у трьох комітетах — податкової політики, митної політики та у комітеті з питань запобігання та протидії корупції, контрабанді та з питань діяльності органів фінансових розслідувань та податкової міліції. Пропонувалося створити ще й експертно-апеляційний комітет, але ця пропозиція не набрала необхідної кількості голосів. Комітет може з’явитися згодом у разі, якщо працювати в ньому погодяться понад 30 членів Громадської ради.

Також у рамках діяльності цього органу запроваджується інститут експертів, а це дає можливість залучати до його роботи представників бізнесу та громадськості, які бажають працювати над розробкою й удосконаленням податкового та митного законодавства.

 

  1. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ КАМЕРАЛЬНОЇ ПЕРЕВІРКИ

Як повідомила начальник відділу податкового аудиту Наталія Зеленохатова, відповідно до пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (далі — Податковий кодекс) камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.

Порядок проведення камеральної перевірки визначено ст. 76 зазначеного Кодексу.

Камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

«Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов’язкові.

Відповідно до п. 86.2 ст. 86 Податкового кодексу за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, що проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 цього Кодексу.», - зауважує фахівець.

 

  1. ЗНЯТТЯ ЗВІТУ ПРО ВИКОРИСТАННЯ РРО

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані щодня друкувати на РРО (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій (п. 3.9 ст. 3 Закону про РРО).

Ця норма враховує особливості роботи РРО, які мають забезпечувати друкування таких звітів за кожний робочий день.

Статтею 2 Закону про РРО встановлено, що фіскальний звітний чек — це документ встановленої форми, надрукований РРО, який містить дані денного звіту, під час друкування якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься до фіскальної пам’яті. Денний звіт — це документ встановленої форми, надрукований РРО, що містить інформацію про денні підсумки розрахункових операцій, проведених з його застосуванням.

Відповідно до п. 7 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій РРО для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 р. № 199, усі режими роботи реєстратора (крім тих, що забезпечують усунення причин блокування) мають блокуватися, зокрема, у разі перевищення максимальної тривалості зміни. Водночас підсумок розрахунків обчислюється за зміну, максимальна тривалість якої не має перевищувати 24 години.

 

  1. Ігор Білоус – про важливість здійснення податкової реформи

«Сьогодні як ніколи Україні потрібні зміни в податковій системі. На тлі поточної ситуації в економіці жити далі з такою податковою системою неможливо. Суспільство і бізнес вимагають системних реформ. Але певний перехідний період треба передбачити, якими б радикальними ми не були. Бо є бюджет і є витратна частина, яка, на жаль, поки що не реформується.  Наші мотиви:  • спрощення податкової системи і, зокрема, адміністрування податків, • створення більш сприятливих умов для ведення бізнесу, • зменшення, а згодом і ліквідація корупційної складової в роботі державних органів.  Як перший документ будемо радити новому парламенту ухвалити закон про компроміс між державою і бізнесом» - наголошує очільник Державної фіскальної служби України

 

  1. ДОДАТКОВІ ГРАФИ В КНИЗІ ОБЛІКУ РОЗРАХУНКОВИХ ОПЕРАЦІЙ

Відповідно до п. 3.6 Положення № 614 у разі застосування при проведенні розрахунків з використанням платіжної картки платіжного термінала, з’єднаного або поєднаного з РРО, касовий чек має додатково містити такі обов’язкові реквізити: реквізити платіжної картки (допустимі правилами безпеки платіжної системи), перед якими друкуються великі літери «ПК»; напис «Код авт.» та код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі, крім випадків, коли правила розрахунків платіжної системи передбачають складання розрахункових документів із застосуванням платіжних карток без виконання процедур авторизації; підпис касира та підпис держателя платіжної картки (якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими друкуються відповідно написи «Касир» та «Держатель ПК».

Згідно з п. 7.7 Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 р. № 614, на бажання суб’єкта господарювання у графах 5 — 8 розділу 2 Книги обліку розрахункових операцій, зареєстрованої на РРО, можна вводити додаткові графи для зазначення сум розрахунків, які отримано (видано) з використанням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.

 

  1. За посвідчення спадкового договору сплатіть державне мито

Розмір державного мита при нотаріальному посвідченні спадкового договору становить 1 відсоток від суми договору, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, що діє на день сплати.

За спадковим договором одна сторона (набувач) зобов'язується виконувати розпорядження другої сторони (відчужувача) і в разі його смерті набуває право власності на майно відчужувача. Спадковий договір укладається у письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню. За нотаріальне посвідчення державним нотаріусом договорів відчуження житлових будинків, квартир, кімнат, дач, садових будинків, гаражів, інших об'єктів нерухомого майна, що перебувають у власності громадянина, який здійснює таке відчуження, а також за посвідчення інших договорів, що підлягають оцінці, справляється державне мито за відповідною ставкою, визначеною у п. 3 ст. 3  Декрету "Про державне мито".

 

  1. Річна плата за ліцензію на виробництво тютюнових виробів – 780 гривень

Річна плата за ліцензії на виробництво окремих видів  спирту, алкогольних напоїв та  тютюнових виробів встановлена   в розмірі 780 гривень. Це передбачено статтею 4 Закону "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Ліцензії видаються терміном на п'ять років, а плата за них справляється щорічно.

Плата за ліцензії справляється до початку виробництва зазначеної продукції органом, що видає ліцензії,  і зараховується до місцевих бюджетів. Як повідомляє начальник управління оподаткування та контролю окремих об’єктів та операцій Оксана Шкарлетова: «Сплата чергового платежу справляється за кожний наступний щорічний термін дії ліцензії. Не дозволяється сплата за весь термін дії ліцензії».

 

  1. Мобілізованих підприємців звільнено від сплати податків на весь період військової служби

Фізичні особи - підприємці, які проходять військову службу, звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку.

Для цього протягом 10 днів після демобілізації підприємці повинні подати відповідні документи до фіскального органу за місцем податкової реєстрації. Такими документами є: заява самозайнятої особи та копія військового квитка або іншого документа, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації.

Після надання зазначених документів контролюючі органи будуть списувати таким платникам податковий борг, що виник у них внаслідок форс-мажорних обставин, як безнадійний, без нарахування штрафних санкцій та пені.

Окрім того, такі особи будуть звільнені від сплати ЄСВ за себе за умови, що вони:

- не здійснювали господарську діяльність в цей період;

- не отримували дохід;

- надали підтверджуючі документи з військових комісаріатів, в яких вказується період перебування на військовій службі.

Якщо ж мобілізований підприємець чи самозайнята особа має найманих працівників, які продовжують працювати по найму під час його мобілізації, то він зобов'язаний уповноважити іншу особу на виплату заробітної плати або інших доходів найманим працівникам. У такому випадку обов'язок з нарахування та утримання ПДФО і ЄСВ з таких виплат на термін військової служби підприємця несе уповноважена особа.

 

  1. Запровадження системи електронного адміністрування ПДВ – це революційні зміни в податковому законодавстві, яка дозволить скоротити обсяг тіньової економіки в країні

Як повідомляє начальник Куп'янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Олена Кухтіна, вдосконалена система адміністрування податку на додану вартість стане системним рішенням для контролю нарахування, сплати і відшкодування ПДВ, ліквідації “податкових ям» та схем махінацій. Ця система забезпечить автоматичний облік у розрізі платників податків сум ПДВ.

Платникам ПДВ, починаючи з нового, 2015 року, буде автоматично відкрито рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ. Для відкриття рахунків органи Державної фіскальної служби надсилатимуть банку, в якому відкриваються рахунки, реєстр платників, в якому буде зазначена назва платника, код ЄДРПОУ та індивідуальний податковий номер.

Всі податкові накладні складатимуться виключно в електронному вигляді та реєструватимуться в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) незалежно від розміру податку в одній податковій накладній.

З 1 січня 2015 року  в ЄРПН можна буде зареєструвати  лише таку податкову накладну, сума ПДВ в якій, тобто величина податкового зобов’язання постачальника, не перевищуватиме певну дозволену йому суму – «ліміт реєстрації». Це сума, що розраховуватиметься автоматично конкретно  для кожного платника податку на додану вартість  у системі електронного адміністрування ПДВ за встановленою формулою.

 

  1. Якщо несвоєчасно подали звітність - штраф

Куп’янська ОДПІ нагадує, що за порушення порядку подання звітності передбачена відповідальність. Так, за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків) передбачено накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. (п.120.1 ст.120 ПКУ).

Крім того, за невиконання платником податків вимог, передбачених абз. 3-5 п. 50.1 ст. 50 ПКУ, щодо умов самостійного внесення змін до податкової звітності передбачено накладення штрафу у розмірі 5% від суми самостійно нарахованого заниження податкового зобов'язання (недоплати).

При самостійному донарахуванні суми податкових зобов'язань інші штрафи, передбачені цією главою ПКУ, не застосовуються.

Подавайте звітність своєчасно!

 

  1. Найчастішим порушенням у сфері готівкових розрахунків є несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів

Переважною більшістю порушень у сфері готівкових розрахунків є неоприбуткування або неповне та несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів у касу суб’єкта господарювання.

Нагадуємо, що за порушення норм з регулювання обігу готівки передбачено застосування фінансових санкцій у п’ятикратному розмірі неприбуткованої суми. Окремо слід зазначити, що Державна фіскальна служба України має намір переконати Уряд у необхідності застосування реєстраторів розрахункових операцій у роздрібній торгівлі. ДФС пропонує включити до урядового пакету законопроектів з питань податкової реформи позицію щодо обов’язкового застосування РРО усіма суб’єктами господарювання в системі роздрібного продажу, за винятком торгівлі на ринках та виїзної торгівлі.

«Розширення сфери застосування контрольно-касових апаратів не тільки запобігне тінізації малого бізнесу у зв’язку із забороною перевірок, а й легалізує операції на мільярди гривень, що уникали «світла» усі попередні роки. Втратять виробники й продавці необлікованого товару, контрабанди та контрафакту. Натомість, виграє легальний бізнес і держава в цілому», – наголошує Голова Державної фіскальної служби Ігор Білоус.  

 

  1. До уваги платників податків!

Куп’янська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує суб’єктам господарської діяльності про своєчасність сплати податків і пропонує податковий календар, який допоможе вчасно сплатити податки і уникнути штрафних санкцій.

20 листопада – закінчується строк подання:

  • податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2014 року платниками, у яких податковий період дорівнює календарному місяцю
  • копій записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних за жовтень 2014 року в електронному вигляді усіма платниками податку
  • декларації акцизного податку за жовтень 2014 року
  • податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за жовтень 2014 року
  • податкової декларації зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну і теплову енергію, крім електроенергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками, за жовтень 2014 року
  • податкової декларації зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності  за жовтень 2014 року
  • податкової декларації зі збору за користування радіочастотним ресурсом України за жовтень 2014 року
  • розрахунку суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства за жовтень 2014 року
  • звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма № Д4 (місячна)) за жовтень 2014 року

 

  1. НАДАННЯ ДОВІДКИ ПРО РОЗМІР НОРМАТИВНОЇ ГРОШОВОЇ ОЦІНКИ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

Податковим кодексом не передбачено обов’язковості щорічного надання платником земельного податку довідки про розмір нормативної грошової оцінки його земельної ділянки. Така довідка відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу в обов’язковому порядку надається лише в окремих випадках: при поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника земельного податку), а надалі — у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки.

При цьому Податковим кодексом не обумовлено надання разом із податковою звітністю із земельного податку оригіналу чи копії довідки (витягу) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Отже, щороку при поданні податкової декларації із земельного податку не потрібно надавати до відповідного податкового органу довідку (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а подавати оригінал чи копію такої довідки (у визначених законодавством випадках)вирішує платник.

 

  1. СІЛЬГОСППРОДУКЦІЯ, ВИРОЩЕНА НА ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНКАХ, ЩОДО ЯКИХ УКЛАДЕНО ДОГОВОРИ ЕМФІТЕВЗИСУ

Згідно з п. 308.4 ст. 308 Податкового кодексу дохід сільськогосподарського товаровиробника, отриманий від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки (крім підакцизних товарів, за винятком виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 — 2204 30)), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції, включає, зокрема, доходи, отримані від реалізації продукції рослинництва, виробленої (вирощеної) на угіддях, що належать сільськогосподарському товаровиробнику на праві власності або надані йому в користування, та продуктів її переробки на власних підприємствах або орендованих виробничих потужностях.

Отже, дохід від реалізації сільгосппродукції, виробленої (вирощеної) на таких земельних ділянках, включається до складу доходу від реалізації сільгосппродукції власного виробництва.

 

  1. ЧЕРГОВІСТЬ СПЛАТИ ПЛАТЕЖІВ У РАЗІ НАЯВНОСТІ ПОДАТКОВОГО БОРГУ

Відповідно до п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу України (далі — Податковий кодекс) у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов’язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник, у рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому самому порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до ст. 95 Податкового кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Спрямування коштів платником на погашення грошового зобов’язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Згідно з п. 131.2 ст. 131 Податкового кодексу при погашенні суми податкового боргу (його частини) кошти, що сплачує такий платник податків, у першу чергу зараховуються в рахунок податкового зобов’язання. У разі повного погашення суми податкового боргу кошти, що сплачує такий платник податків, у наступну чергу зараховуються в рахунок погашення штрафів, а в останню чергу — в рахунок пені.

Якщо платник податків не виконує встановленої цим пунктом черговості платежів або не визначає її у платіжному документі (чи визначає з порушенням зазначеного порядку), контролюючий орган самостійно здійснює розподіл такої суми у порядку, визначеному цим пунктом.

 

  1. СПОСОБИ БОРОТЬБИ З БЕЗНАДІЙНИМИ ПОДАТКОВИМИ БОРГАМИ

Як повідомляє начальник відділу погашення податкових заборгованостей Наталія Подлужна, списання безнадійного податкового боргу може бути проведено на будь-якій стадії процедури стягнення боргу. Така процедура регламентується внутрішнім конфіденційним документом. Для проведення такого списання відповідальний інспектор органу служби державних фінансів готує на ім’я керівника звіт, у якому містяться перелік вжитих заходів стягнення податкового боргу та обґрунтування неможливості й недоцільності проведення подальшої роботи зі стягнення. Звіт колективно аналізується, приймається колегіальне рішення про можливість списання, і звіт підписується керівником такого органу. При незначних сумах боргу детального звіту достатньо для списання, а за значними сумами обов’язковим є надання досьє з доказами щодо неможливості подальшого стягнення. На цій підставі інформація про податковий борг вилучається з електронного досьє підприємства, що дає змогу органу служби державних фінансів не продовжувати застосування заходів стягнення податкових боргів. Однак важливим моментом є те, що проведення такого умовного списання не звільняє платника податків від обов’язку погашення боргів перед бюджетом. Непогашені податкові борги залишаються на папері для можливості подальшого надходження коштів в рахунок погашення такого боргу. Платнику податків взагалі невідомо про факт такого списання, оскільки інформацією про списані суми володіє лише служба державних фінансів. У разі якщо шансів на стягнення податкового боргу майже немає, то подальше витрачання державою часу та коштів на проведення процедури стягнення вважається неефективним, а єдиним виходом є проведення процедури списання, що дасть можливість уряду та парламенту реально оцінити перспективні можливості бюджету.

 

  1. ОПОДАТКУВАННЯ ДИВІДЕНДІВ

Як повідомляє заступник начальника Куп’янської ОДПІ Інна Богатирьова, дивіденди, нараховані платнику податку емітентом корпоративних прав — резидентом, що є юридичною особою, та дивіденди з іноземним джерелом нарахування, або нараховані нерезидентами, оподатковуються за ставкою 5%. Крім того, дивіденди, нараховані на користь фізичних осіб за акціями або іншими корпоративними правами, які, зокрема, мають статус привілейованих або інший статус, що передбачає виплату фіксованого розміру дивідендів, прирівнюються з метою оподаткування до виплати заробітної плати та оподатковуються за ставками 15 та/або 17%.

 

  1. ВИЗНАЧЕННЯ ПОДАТКОВОГО АГЕНТА ПРИ ВИПЛАТІ ПЕНСІЇ

Відповідно до пп. 164.2.19 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує 10 000 грн. на місяць, — у частині такого перевищення, а також пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати.

Згідно з п. 168.3 ст. 168 Податкового кодексу розрахунок податкових зобов’язань з оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого у джерела його виплати, проводиться податковим агентом (у тому числі роботодавцем, органами Пенсійного фонду України), визначення якого надано пп. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 цього Кодексу.

Отже, податковим агентом при виплаті фізичній особі пенсії або щомісячного довічного грошового утримання, якщо їх розмір перевищує 10 000 грн. на місяць, є орган Пенсійного фонду України.

 

  1. ОПОДАТКУВАННЯ ВАРТОСТІ ПРОФСПІЛКОВОЇ ПУТІВКИ

«Осінь – благодатна пора для спокійного сімейного відпочинку. Однак не варто забувати, що відповідно до пп. 165.1.35 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включається вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку — члена такої професійної спілки, створеної згідно із законодавством України, або за рахунок коштів відповідного фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування», - акцентує начальник Куп’янської ОДПІ Олена Кухтіна. «Якщо додаткові блага надаються у не грошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п. 164.5 ст. 164 Податкового кодексу. Отже, сімейна профспілкова путівка, надана члену профспілки, до якої включається вартість оздоровлення члена сім’ї старше 18 років, оподатковується ПДФО у розмірі частини отриманого доходу на оздоровлення такого члена сім’ї як додаткове благо за ставкою, встановленою п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу, — 15 (17)% із застосуванням коефіцієнта, розрахованого за формулою, наведеною в  п. 164.5 ст. 164 цього Кодексу», - наголошує керівник відомства.

 

  1. ЗМЕНШЕННЯ ЗАГАЛЬНОЇ СУМИ ДОХОДУ СІЛЬГОСПТОВАРОВИРОБНИКА

Як повідомляє заступник начальника Куп’янської ОДПІ – начальник Дворічанського відділення Ірина Григоренко, відповідно до п. 308.1 ст. 308 Податкового кодексу сільськогосподарські товаровиробники для набуття і підтвердження статусу платника ФСП щороку, до 20 лютого, подають станом на 1 січня поточного року, зокрема, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва. Платниками цього податку з урахуванням обмежень, встановлених п. 301.6 ст. 301 цього Кодексу, можуть бути сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75% (п. 301.1 ст. 301 Податкового кодексу).

«При розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва платник ФСП має право зменшити загальну суму доходу на суму доходу, отриманого від продажу іноземної валюти, спрямованої на розвиток сільськогосподарського виробництва (закупівлю насіння, поголів’я худоби, сільськогосподарської техніки тощо)», наголошує Ірина Володимирівна

 

  1. Обставини для проведення позапланових перевірок оновлено

Як повідомляє перший заступник начальника Куп’янської ОДПІ Наталія Калашнікова, статтею 78 Податкового кодексу наведено обставини, за яких здійснюється документальна позапланова перевірка. Змінами, внесеними Законом № 657 до цієї статті, передбачено з 01.01.2014 р. додаткові обставини, пов’язані з ненаданням платником пояснень і їх документальних підтверджень на письмовий запит контролюючого органу протягом 10 робочих днів з дня його отримання.

Зокрема, якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення цим платником податкового, валютного та іншого законодавства, то такі можливі порушення зазначаються у запиті. Якщо виявлено недостовірність даних у податкових деклараціях, поданих платником податків, то в запиті зазначають виявлені недостовірності та декларацію, в якій вони виявлені.

Крім того, якщо стосовно платника податку подано скаргу про ненадання ним податкової накладної покупцю або про заповнення накладної з порушенням, то в запиті зазначається інформація з такої скарги або про допущене порушення.

Новою обставиною для проведення позапланової перевірки, передбаченою внесеними змінами до пп. 78.1.9 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу, є закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, у тому числі іноземної компанії, організації.

 

  1. За несплату військового збору передбачена фінансова відповідальність

Фахівці управління доходів і зборів з фізичних осіб Куп’янської ОДПІ звертають увагу, що за ненарахування, неутримання та/або несплату військового збору передбачена фінансова та адміністративна відповідальність. Відповідно до ст. 127 Податкового кодексу України, за порушення правил нарахування, утримання та сплати військового збору передбачено штраф у розмірі 25% суми податку, що підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету. У разі повторного порушення протягом 1095 днів штраф становитиме 50% зазначеної суми, а при порушенні втретє та більше – 75%.

Крім того, на суму податкового боргу (несплаченого військового збору) нараховується пеня із розрахунку 120% річних облікової ставки Національного банку України, чинної на день виплати, нарахування.

Також за несплату військового збору посадові особи платника податків можуть бути притягнені до адміністративної відповідальності у вигляді попередження або штрафу в розмірі від 2 до 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Водночас фахівці служби нагадують, у разі самостійного виявлення податковим агентом порушення та виправлення його в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року, штрафи, передбачені ст. 127 Податкового кодексу України, не застосовуються.

 

  1. Сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» допомагає у веденні бізнесу

На офіційному веб-порталі ДФС України продовжує працювати електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», за допомогою якого можна перевірити інформацію про надійність ділового партнера. Сервіс дає змогу визначити статус перебування окремого платника податків на обліку в органі ДФС України та його відповідність критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ.

Для того, щоб перевірити надійність ділового партнера, достатньо знати його код ЄДРПОУ або точну назву. Зазначена інформація вводиться в одне з полів і система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, та повідомить про результати пошуку.

З липня 2014 року оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

 

  1. За продаж алкоголю неповнолітнім особам анулюється ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями

Державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання від органу, який  видав таку ліцензію.

Підставою для анулювання є:

  • порушення вимог статті 15 прим.3 цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях;
  • несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії;
  • заяви суб’єкта господарювання;
  • рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання;
  • рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб’єктом господарювання марок акцизного збору (стосовно імпортерів);
  • рішення суду про встановлення факту торгівлі суб’єктом господарювання алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного збору;
  • рішення суду про встановлення факту переміщення суб’єктом господарювання алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем.

 

  1. ПОСТАЧАННЯ МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ, НЕ ВКЛЮЧЕНИХ ДО ПЕРЕЛІКУ ТАКИХ ВИРОБІВ

Постановою № 410 (опубліковано 10.09.2014 р.) затверджено перелік медичних виробів за кодами УКТ ЗЕД, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню ПДВ за ставкою 7% (далі - Перелік № 410).

З набранням чинності постановою № 410 за ставкою ПДВ 7% підлягають оподаткуванню виключно медичні вироби, які визначено у Переліку № 410, з урахуванням наявності відповідного маркування для встановлених у зазначеному Переліку товарних позицій.

Медичні вироби, які не увійшли до Переліку № 410 або ті, які не мають відповідного маркування (для визначених переліком груп товарів), незалежно від ставки податку, що застосовувалася при їх придбанні чи розмитненні, з дати набрання чинності постановою № 410 підлягають оподаткуванню за ставкою 20%. Це стосується також медичних виробів, придбаних ще під час дії режиму звільнення від оподаткування (до 01.04.2014 р.).

 

  1. ІМПОРТНИЙ ТОВАР ОТРИМАНО БЕЗОПЛАТНО

Згідно з п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій — не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ст. 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв’язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Оскільки при безоплатному отриманні імпортних товарів відсутній факт придбання товарів, право на включення до складу податкового кредиту сум ПДВ, сплачених при митному оформленні, відсутнє.

 

  1. ПРОДАВЦЕМ НЕ НАДАНО ПОДАТКОВУ НАКЛАДНУ

У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або у разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) покупець таких товарів/послуг відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум ПДВ до складу податкового кредиту.

Таке право зберігається за ним протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, в якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в ЄРПН.

До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону про бухоблік, які підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Слід нагадати, що подання податкової накладної, яку оформлено з порушенням порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в ЄРПН, до такої заяви не передбачено.

 

  1. ПРАВО ПЛАТНИКА ЄДИНОГО ПОДАТКУ НА ВІДПУСТКУ

Пунктом 295.5 ст. 295 Податкового кодексу України (далі — Податковий кодекс) визначено, що платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

При цьому пп. 291.4.1 п. 291.4 ст. 291 вищезазначеного Кодексу передбачено, що при розрахунку загальної кількості осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку — фізичною особою, не враховуються наймані працівники, які перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю і пологами та у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку.

Таким чином, фізична особапідприємецьплатник єдиного податку першої або другої групи може скористатися правом на відпустку, якщо має одного найманого працівника, який перебуває у відпустці у зв’язку з вагітністю і пологами або у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку, за наявності належним чином оформлених документів (із обов’язковим зазначенням у заяві на отримання відпустки відомостей про перебування в декретній відпустці найманого працівника).

 

  1. ЗБЕРІГАННЯ КНИГИ ОБЛІКУ ДОХОДІВ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ

Найчастіше питання, що задають підприємці – платники єдиного податку фахівцям Центрів обслуговування платників, це питання знаходження книги обліку доходів на робочому місці підприємця. Відповідь надає консультант-модератор Центру обслуговування платників Куп’янської ОДПІ Світлана Тихоніна.

Відповідно до вимог п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу платники єдиного податку ведуть облік у порядку, визначеному підпунктами 296.1.1 — 296.1.3 цього пункту.

Так, пп. 296.1.1 цього пункту передбачено, що платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої та п’ятої груп, які не є платниками ПДВ, ведуть книгу обліку доходів за формою та в порядку, що встановлено наказом Мінфіну України від 15.12.2011 р. № 1637 (далі — наказ № 1637).

Нормами Податкового кодексу та вищезазначеного наказу не передбачено ведення книги обліку доходів окремо найманими працівниками фізичних осіб — підприємців — платників єдиного податку.

У разі використання праці найманих працівників фізичні особи — підприємці у графі 2 книги обліку доходів за підсумками робочого дня зазначають суму коштів, яку отримано найманими працівниками протягом робочого дня. Тобто книга обліку доходів заповнюється самостійно фізичною особою — підприємцем незважаючи на використання нею праці найманих працівників. «Отже, книга обліку доходів зберігається безпосередньо у фізичної особи — підприємця — платника єдиного податку», - наголошує фахівець.

 

  1. ЕМІСІЙНИЙ ДОХІД

Відповідно до пп. 14.1.58 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу сума перевищення надходжень, отриманих емітентом від емісії (випуску) власних акцій (інших корпоративних прав) та інвестиційних сертифікатів, над номінальною вартістю таких акцій (інших корпоративних прав) та інвестиційних сертифікатів (під час їх первинного розміщення) або над ціною зворотного викупу під час наступних розміщень інвестиційних сертифікатів та акцій інвестиційних фондів є емісійним доходом. Згідно з пп. 136.1.10 п. 136.1 ст. 136 цього Кодексу доходи, отримані платниками податку у вигляді емісійного доходу, не враховуються для визначення об’єкта оподаткування. Таким чином, дохід, отриманий платником податку при зворотному викупі інвестиційного сертифіката за ціною, нижчою за його номінальну вартість, при визначенні податкового зобов’язання не враховується.

 

  1. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗВІТУ ПРО КОНТРОЛЬОВАНІ ОПЕРАЦІЇ

Законом України від 13.05.2014 р. № 1260-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо вдосконалення трансфертного ціноутворення» внесено низку суттєвих змін щодо трансфертного ціноутворення та уточнено визначення вартісного критерію контрольованих операцій, у тому числі подовжено термін для подання Звіту про контрольовані операції, форму якого затверджено наказом Міндоходів України від 11.11.2013 р. № 669 (далі — Звіт), за 2013 рік до 01.10.2014 р.

У разі якщо платник податку у Звіті, поданому до 01.05.2014 р., виявив помилки, то враховуючи те, що термін подання цього Звіту подовжено, здійснити виправлення можна шляхом подання нового Звіту з позначкою «звітний новий».

Таким чином, оскільки термін подання Звіту подовжено до 01.10.2014 р., уточнення показників можна провести шляхом подання до цієї дати Звіту з позначкою «звітний новий» із виправленими показниками.

 

  1. У КОЖНОГО Є ПРАВО НА ЗВЕРНЕННЯ!

 «Пульс» – це антикорупційний сервіс, спрямований на встановлення зворотного зв’язку з платниками податків та для протидії негативним тенденціям, що заважають розвитку підприємницької діяльності. Скористатися сервісом можуть платники податків та суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності, котрі мають всі підстави вважати, що посадовці податкової чи митної служби зловживають своїм службовим становищем чи умисно створюють перешкоди у спілкуванні. Якщо клієнт податкової чи митниці потерпає від неякісного обслуговування, або некоректного ставлення, то інтерактивна лінія фіскальної служби обов’язково стане в нагоді. Нагадуємо, що лінія працює цілодобово: у робочий час інформацію щодо корупційних діянь та інших неправомірних дій приймають фахівці державної фіскальної служби, в неробочий час – інтерактивний автовідповідач. Контактний номер сервісу «Пульс»: (044) 284-00-07.

 

  1. Роботодавцям не вдасться безкарно занижувати зарплати працівникам

Фіскальна служба області посилює міри боротьби із тіньовими доходами та зарплатами у «конвертах». Роботодавці нашого регіону, що виплачують своїм працівникам зарплату нижчу за мінімальну, на рівні мінімуму та значно нижчу за середній обласний рівень автоматично потрапляють під перевірки фіскальної служби. Таке впровадження має заохочувати власників підприємств та підприємців до ведення прозорої бухгалтерії та повної сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування та військового збору. Про це заявила начальник Куп’янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Олена Кухтіна. «Це одна з вимушених мір боротьби з зарплатами у «конвертах» та порушенням прав працівників. Через намагання представників бізнесу приховати реальні виплати робітникам держава недоотримує колосальні кошти у вигляді податків із заробітної плати. Коли говоримо «держава» насамперед маємо на увазі людей, що працюють в соціальних сферах, наших патріотів, що обороняють цілісність України на Сході, пенсіонерів, громадян, котрі отримують соціальні виплати», – зазначає Олена Ілларіонівна. За словами начальника інспекції, «недобросовісні підприємці мають піти назустріч своїм працівникам і державі та зрозуміти, що позитивні зміни в України починаються з взяття на себе відповідальності та цивілізованого ведення бізнесу». Олена Кухтіна акцентує, що в іншому разі до платників податків застосовуються відповідні міри.

 

  1. Повне очищення влади: податківці перевірятимуть держслужбовців по-європейськи

Як повідомляє завідувач сектору персоналу Куп’янської ОДПІ Катерина Войтенко, Міністерство фінансів України наказом від 3 листопада 2014 р. № 1100 установило Порядок перевірки органами Державної фіскальної служби України достовірності задекларованої інформації щодо наявності майна, набутого посадовцями за час перебування на державних посадах.

Перевірки проводитимуться апаратом ДФС України, а також державними податковими інспекціями за місцем проживання особи, стосовно якої проводиться перевірка. «Варто зазначити, що перевірка відомостей стосується лише особи, яка перевіряється, тобто, інформація щодо доходів та майна членів сім'ї, вказаних у декларації держслужбовця, не перевірятиметься», - наголошує кадровик. Порядком також установлено тривалість процедури перевірки – шістдесят днів з дня початку її проходження. По завершенню перевірки складається висновок про результати перевірки, який надсилається керівнику органу, передбаченому частиною четвертою статті 5 Закону «Про очищення влади». Крім того, орган ДФС, який проводив перевірку, надсилає копію такого висновку до Міністерства юстиції України.

Нагадуємо, що правові та організаційні засади проведення перевірок державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування з метою відновлення довіри до влади та побудови нової системи органів влади згідно із європейськими стандартами, встановлено Законом «Про очищення влади», який набрав чинності 15 жовтня 2014 року.

 

  1. До якого органу ДФС слід звертатись кримчанам для отримання ідентифікаційного коду?

Фізичні особи – громадяни України, які проживають у ВЕЗ «Крим», для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, можуть звернутися до будь-якого органу Державної фіскальної служби на території України. Згідно з п. 10 р. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого Наказом Міндоходів від 10 грудня 2013 року № 779, фізособи – громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь-якого територіального органу Державної фіскальної служби України.

За зверненням фізособи, її законного представника або уповноваженої особи територіальний орган ДФС України видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті). У такому документі зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків.

 

  1. На митницях ДФС для волонтерів працюють цілодобові «гарячі лінії»

Для оперативного проведення митного контролю гуманітарних вантажів, які надходять в Україну, на митницях ДФС України організовано роботу «гарячої лінії».

Фахівці митниць у цілодобовому режимі надаватимуть консультації волонтерам або донорам, які переміщують через митний кордон України гуманітарну, благодійну або технічну допомогу, а також сприятимуть  оперативному вирішенню будь-яких питань, які виникають під час митного оформлення товарів.

Така інформаційна підтримка дозволить уникнути затримок гуманітарних вантажів на кордоні та сприятиме їх якнайшвидшому надходженню до місць призначення. З переліком телефонів «гарячої лінії» можна ознайомитися, на сторінці Державної фіскальної служби України http://sfs.gov.ua/anonsi/7787.html та перейти за відповідним посиланням.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/6450 | Переглядів: 79Дата публікації: 10:36 17.11.2014