Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

На Куп`янщині вже сплачено 1,5 млн. грн. військового збору

З початку року платниками Куп`янської ОДПІ до Зведеного бюджету додатково сплачено понад 166 тис. гривень військового збору.

Нагадаємо, що з 3 серпня 2014 року з доходів фізичних осіб у формі зарплати й інших доходів, які входять до фонду оплати праці найманих працівників, а також з поточних або компенсаційних виплат, які нараховуються у зв'язку з трудовими відносинами або цивільно-правовими договорами без вирахування єдиного соціального внеску, податкової соціальної пільги та податку на доходи фізичних осіб, утримується 1,5% військового збору. 

Збір також буде стягуватися з виграшів у державну лотерею.

 

Податку на прибуток за підсумками трьох кварталів 2014 року

Декларацію з податку на прибуток за підсумками трьох кварталів слід подати не пізніше 10 листопада 2014 року та сплатити податок на прибуток не пізніше 19 листопада 2014 року.

Право та необхідність подання декларації з податку на прибуток виникає у таких випадках:

1) платник податку, який сплачував авансові внески, за підсумками I кварталу 2014 року не отримав прибутку або отримав збиток, мав право подати податкову декларацію та фінансову звітність за I квартал. Такий платник податку авансових внесків у II-IV кварталах 2014 року не здійснює, а податкові зобов’язання визначає на підставі податкової декларації за підсумками першого півріччя, трьох кварталів та за рік, яка подається до державної податкової інспекції протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);

2) платник податку, який за підсумками 2013 року не отримав прибутку або отримав збиток, податкові зобов’язання не нараховував і не мав базового показника для визначення авансових внесків у 2014-2015 роках, а за підсумками I кварталу 2014 року отримав прибуток, повинен подавати податкову декларацію за перше півріччя, три квартали звітного (податкового) року та за звітний (податковий) рік для нарахування та сплати податкових зобов’язань.

 

Останній день сплати - 30 жовтня

30 жовтня  спливає останній термін сплати цілої низки податків та зборів. Зокрема це:

- ПДВ за вересень платниками, у яких базовий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;

- акцизного податку за вересень;

- збору на розвиток виноградарства садівництва та хмелярства;

-  авансових внесків з податку на прибуток за вересень;

-  податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу за серпень;

-  фіксованого сільськогосподарського податку за вересень;

-  земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (крім громадян) за вересень

- плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за вересень;

- збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності за вересень.

«Своєчасна сплата податків забезпечить наповнення державного та місцевих бюджетів, що в свою чергу призведе до зростання  обороноздатності та  соціальної стабільності  в  країні», - підкреслює начальник Куп`янської ОДПІ Ооена Кухтіна.

 

Вода, якою користуються платники Куп`янської ОДПІ  «налила» в скарбницю понад 388 тис. гривень

З початку року, платники збору за спеціальне використання водних ресурсів спрямували до зведеного бюджету 388,3 тис.грн., в тому числі до місцевого бюджету надійшло 194 млн. гривень.

Варто нагадати, що відповідно до норм Податкового кодексу України, плата за воду в Україні стягується за використання води, отриманої шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

 

На митницях ДФС для волонтерів працюють цілодобові «гарячі лінії»

Для оперативного проведення митного контролю гуманітарних вантажів, які надходять в Україну, на митницях ДФС України організовано роботу «гарячої лінії».

Фахівці митниць у цілодобовому режимі надаватимуть консультації волонтерам або донорам, які переміщують через митний кордон України гуманітарну, благодійну або технічну допомогу, а також сприятимуть  оперативному вирішенню будь-яких питань, які виникають під час митного оформлення товарів.

Така інформаційна підтримка дозволить уникнути затримок гуманітарних вантажів на кордоні та сприятиме їх якнайшвидшому надходженню до місць призначення.

 

Чи є платником екологічного податку платник фіксованого сільськогосподарського податку ?

Відповідно до п. 307.1 ст. 307 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники фіксованого сільськогосподарського податку не є платниками таких податків і зборів:

а) податку на прибуток підприємств;

б) земельного податку (крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються для ведення сільськогосподарського товаровиробництва);

в) збору за спеціальне використання води;

г) збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності (у частині провадження торговельної діяльності).

Згідно з п. 307.2 ст.307 ПКУ податки і збори, не зазначені у пункті 307.1 цієї статті, сплачуються платником податку в порядку і розмірах, установлених цим Кодексом, а єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування - в порядку, визначеному Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Таким чином, оскільки екологічний податок не зазначений у п. 307.1 ст. 307 ПКУ, то платники фіксованого сільськогосподарського податку сплачують екологічний податок.

 

На Харківщині податкові аудитори активно руйнують тіньові схеми

ГУ Міндоходів у Харківській області при плануванні та здійсненні перевірок особливий акцент робиться на тих суб’єктах господарювання, які є складовими тіньового сектору економіки та відносяться до «ризикової» групи  в плані виконання податкових зобов’язань.

Адже, як підкреслюють у відомстві, руйнуючи  їх схеми  мінімізації, співробітники захищають бюджет Держави від значних втрат та забезпечують додаткові надходження.  

Одним із прикладів результативної роботи «податкових аудиторів» є ліквідація незаконної оборудки з дитячими іграшками.

Так, фахівцями підрозділів податкового та митного аудиту, під час перевірки  одного з харківських підприємств «Б», що здійснювало оптову торгівлю іграшками, було встановлено його «ділові зв’язки» з постачальниками Київського та Харківського регіонів. Однак, як з’ясували податківці, посадові особи зазначених контрагентів були відсутні за місцезнаходженням, свідоцтва платників  ПДВ  у фірм були анульовані, а документи, що підтверджують реальність проведення операцій з придбання іграшок по ланцюгу постачання відсутні.

Водночас  харківське підприємство «Б» в ході перевірки пред’явило  сертифікати походження товару переважно з Китаю. Таким чином, було встановлено, що у  суб’єктів господарювання – постачальників відсутні ознаки реальності вчинення господарських операцій. За результатами контрольно-перевірочних заходів донараховано податків на суму понад 7,0 млн.грн.

У ході іншої документальної перевірки підприємства «П» фахівцями підрозділів податкового та митного аудиту зруйновано схему із застосуванням ризикових підприємств.

Зазначена фірма «П», основним видом діяльності якої було збирання безпечних відходів, працювала з контрагентами, які начебто надавали їй послуги з технічного обслуговування полігона.

Однак, проведення подібних робіт потребує наявності кваліфікованих працівників, зайнятих управлінням та обслуговуванням машин, автотранспорту для перевезення ґрунту та будівельного брухту. Що фактично було відсутнє на підприємствах, які декларували надання таких послуги.

В той же час, підприємство «П» мало усі необхідні для виконання зазначеного виду робіт основні засоби та достатню кількість робітників, які фактично і здійснювали на полігоні поховання твердих побутових відходів та  їх складування у котловани. Про зазначене свідчили рапорти – наряди, складені штатними працівниками підприємства, із вказівкою кількості відпрацьованого робочого часу та кількості списаного пального.

Тож, в ході перевірки, відзначили працівники регіонального відомства, реальність проведених операцій та їх відображення в податковому обліку підтверджено не було. Перевіркою донараховано податків та застосовано санкцій на суму понад 3 млн.гривень.

 

Про втрату документів вчасно повідомте орган ДФС

У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів платник податків зобов’язаний у п’ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому Податковим кодексом України для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації.

Крім того, платнику необхідно відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Нагадаємо, для цілей оподаткування платник податків повинен вести облік доходів, витрат та інших показників на підставі зазначених документів. Формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами – не допускається.

Суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити зберігання документів (вказаних в абзаці першому), а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи.

Відповідна норма передбачена ст. 44 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями. Також, з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 135.01).

 

Заповнення розрахункових документів при сплаті грошового зобов'язання

Наказом Міндоходів від 22.10.2013 №609 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів», зареєстрованого Міністерством юстиції України від 05.11.2013 №1878/24410 передбачено, що до результатів проведеної контрольно – перевірочної роботи підрозділам податкового та митного аудиту враховуються наступні коди видів сплати:

- 130 – сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами камеральної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту;

- 131 - сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту;

- 134 - сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами перевірки підрозділів податкового та митного аудиту (інші надходження);

- 354 - сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами документальної невиїзної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту;

- 355 - сплата грошового зобов’язання, визначеного за результатами документальної виїзної перевірки підрозділів податкового та митного аудиту.

 

Як надати пояснення до декларації, якщо звітуєте в електронній формі?

Платники податків мають змогу подати податкові декларації (розрахунки) засобами електронного зв’язку. У разі, якщо у них виникає необхідність подати разом з такою декларацією доповнення до неї, які складаються в довільній формі, не мають затвердженого формату (стандарту) електронного вигляду та вважаються невід’ємною частиною податкової декларації, вони можуть зробити це наступним чином.

Пояснення, копії дозволів тощо, подаються до контролюючих органів особисто або через уповноважену на це особу. Також, такі доповнення до декларації можна надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. Крім того, таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання.

Нагадаємо, податкова декларація подається за вибором платника, в один із таких способів:

а) особисто платником або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

При поданні податкових документів в електронній формі телекомунікаційними каналами зв’язку платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.

Відповідна норма визначена п.46.4 ст.46, п.49.3 ст.49 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями та Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженого наказом ДПА України від 10.04.08 №233. Також, з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі ДФС України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 135.03).

 

Чи повинен платник податків повідомляти органи ДФС про отримання або знищення печатки?

Відповідно до п.4 ст.62 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV зі змінами та доповненнями підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом.

Особливості статусу громадянина як суб’єкта господарювання визначаються ст.128 Господарського кодексу, яка не містить вимог щодо обов’язкової наявності печатки у суб’єкта господарювання. Тобто фізичні особи-підприємці рішення про отримання печатки приймають самостійно в залежності від специфіки діяльності.     

Нормативно-правові акти з питань оподаткування не передбачають обов’язку платника податків повідомляти органи ДФС про отримання або знищення печатки.

Водночас, враховуючи норми Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (в тому числі п.48.3 ст.48) форми документів, які подаються до органу ДФС (заяви, повідомлення, податкові декларації тощо), передбачають засвідчення підпису платника податків – фізичної особи або посадової особи – юридичної особи печаткою платника податків (за наявності).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 135.01).

 

Які обов’язки покладено на платників податків

Основними обов’язками платників податків є:

- стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України;

- ведення в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність,  що стосується обчислення і сплати податків та зборів;

- подання до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів;

- сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених;

- подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих  органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність,  інші документи, пов’язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов’язково зазначаються конкретний перелік документів,  які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання;

- подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв’язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються  за умови використання коштів, вивільнених у суб’єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку);

- подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством;

- виконувати законні вимоги контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оподаткування, підписувати акти (довідки) про проведення перевірки;

- не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов’язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи;

- повідомляти контролюючим органам за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов’язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації);
- повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця;

- забезпечувати збереження документів, пов’язаних з виконанням податкового обов’язку, протягом строків, установлених ПКУ;

- допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи  пов’язані з утриманням об’єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та  зборів у випадках, встановлених ПКУ, тощо.

Перелік основних обов’язків визначений ст.16 Податкового кодексу України.

 

Реєстрація платниками ПДВ з 1 січня 2015 року

«З початку наступного року обов’язковій реєстрації платниками ПДВ підлягатимуть особи, у яких загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з Податковим кодексом, у тому числі з використанням  локальної або глобальної комп’ютерної  мережі, нарахована (сплачена) такій  особі протягом  12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. без врахування ПДВ», - зазначив заступник начальника Куп`янської ОДПІ Ігор Лукшин під час зустрічі з підприємцями.

На сьогодні, діючим законодавством така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку на додану вартість у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) у разі перевищення обсягу оподатковуваних операцій 300 тис. грн. (без урахування ПДВ).

 

Оновлена податкова реформа змінить економіку

Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус днями повідомив, що на разі йде підготовка до повторного внесення урядом до Верховної Ради України пакету законопроектів з питань реформи податкової системи.

Оновлена податкова реформа, що зараз активно обговорюється з представниками бізнесу і громадськості, запустить процес змін в усій економіці, адже запроваджує ряд суттєвих ініціатив. Зокрема: податковий компроміс, зміни в оподаткуванні прибутку, детінізація доходів громадян, подолання корупції, декриміналізація ПДВ, підтримка малого й середнього бізнесу, тощо.

Ідея реформи податкової системи незмінна, це – спростити податкову систему, зменшити ставки податків, створити сприятливі умови для ведення бізнесу та вивести економіку з „тіні”. Процес обговорення законопроектів з питань реформи податкової системи, покликаний задля досягнення компромісу інтересів влади та представників легального бізнесу.

 

Про оподаткування та звітність неприбуткових організацій

Відповідно до статі 14 Податкового кодексу України неприбуткові підприємства, установи та організації – це підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.

Такі організації один раз на рік протягом 60 днів після закінчення звітного (податкового) року подають до податкової інспекції за місцем реєстрації Звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій.

У разі, якщо неприбуткова організація користується пільгами з інших податків і зборів, то такий платник крім Звіту про використання коштів має поквартально подавати до податкових органів Звіт про суми податкових пільг, а саме протягом 40 днів після закінчення звітного (податкового) кварталу.

Крім того, повідомляємо, що Державною фіскальною службою України затверджено Довідник №72/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, та Довідник №72/2 інших податкових пільг станом на 01.10.2014 року. Наголошуємо, що дані цих довідників використовуються платниками під час заповнення Звіту про суми податкових пільг за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року №1233.

 

Книгу обліку доходів і витрат можна вести в електронному кабінеті

Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надає безконтактні способи взаємодії платників податків та Державної фіскальної служби України з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Даний електронний сервіс створено відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 05.12.2012  №1007-р.

За допомогою Електронного кабінету забезпечується:

- унеможливлення помилок в обов'язкових реквізитах поданої декларації, оскільки при створенні податкової звітності ці реквізити заповнюються автоматично даними платника податків, які наявні у базі даних органів фіскальної служби;

- унеможливлення випадків подання звітності не в повному обсязі, оскільки звітність приймається пакетом (декларація з усіма додатками);

- можливість здійснення перевірки складеного звіту на наявність арифметичних помилок;

- можливість збереження заповненої форми звіту у режимі "Чернетки" та використання її при створенні наступних звітів;

- можливість імпорту з бухгалтерських програм (наприклад, 1-С) сформованої електронної звітності, перетворення її у пакет документів з подальшим направленням до органів фіскальної служби;

- отримання квитанції про прийняття органами фіскальної служби надісланого звіту протягом декількох хвилин;

- можливість перегляду всієї інформації щодо своїх розрахунків з бюджетом, у тому числі з урахуванням філій, відокремлених підрозділів, які знаходяться на території України, а також зобов'язань по сплаті певних податків, зборів, які, відповідно до чинного законодавства України, мають сплачуватися за місцем розташування об'єкта оподаткування (наприклад, плата за землю);

- ведення Книги обліку доходів та витрат в електронному вигляді;

- наявність податкового календаря, який забезпечує нагадування строків подання звітності та сплати податків, зборів;

- отримання оперативної інформації щодо особистих реєстраційних даних, які наявні в базі даних органів фіскальної служби на час сеансу;

- можливість подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби.

Досить вагатися - отримайте електронний цифровий ключ та позбудьтеся значної кількості проблем!

 

Майже 228 млн. гривень ЄСВ перерахували платники Куп`янської ОДПІ

Платники єдиного внеску, що взяті на облік в інспекції тільки у вересні, перерахували більше 25,7 млн. грн. єдиного внеску.

Для зручності звітність з ЄСВ платники подають в електронному вигляді. У вересні засобами телекомунікаційного зв’язку  через мережу Інтернет платники ЄСВ  надіслали понад 86 % звітів.

Нагадуємо, що на веб-порталі ДФС працює он-лайн сервіс «Реєстр страхувальників», завдяки якому платники єдиного внеску можуть оперативно отримати дані про взяття на облік, реєстраційний номер платника єдиного внеску та його клас професійного ризику виробництва. Для отримання інформації з Реєстру страхувальників достатньо знати ім’я, прізвище та по-батькові платника, його податковий номер або серію та номер паспорта.

 

Фермери Куп`янської ОДПІ сплатили в казну понад 526 тисяч гривень фіксованого сільськогосподарського податку

За словами начальника відділу оподаткування та контролю об’єктів і операцій Оксани Шкарлетової, правомірність переходу сільськогосподарських підприємств на спеціальний режим оподаткування, знаходиться на постійному контролі, оскільки після набуття та підтвердження статусу платника фіксованого сільськогосподарського податку передбачено звільнення від сплати податку на прибуток, земельного податку, збору за спеціальне використання води та збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності. 

Відтак, сплата лише фіксованого сільськогосподарського податку значно спрощує порядок ведення податкового обліку та обчислення податків. Базою оподаткування податком є нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь. 

Фіксований сільськогосподарський податок сплачується до бюджету щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця, у розмірі третини суми податку, визначеної на кожний квартал від річної суми податку. 

 

При здачі нерухомості в оренду платіть податок

Якщо фізична особа-орендодавець у 2014 році здає квартиру в оренду фізичній особі-орендарю, яка не є суб’єктом господарювання, то податок на доходи фізичних осіб орендодавець має сплачувати щокварталу протягом 2014 року. При цьому податкову декларацію слід подати до 01.05.2015 року. Такі доходи від надання в оренду нерухомості підлягають оподаткуванню за ставкою 15 (17) %.

Нагадаємо, що доходи від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування) включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку. У разі, якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету, є платник податку – орендодавець.

Орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету протягом 40 календарних днів після останнього дня такого звітного кварталу. При цьому, сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.

У разі нотаріального посвідчення договору оренди об’єктів нерухомості нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку-орендодавця. При цьому, нотаріус несе відповідальність, передбачену законом, за порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації.

Особливості нарахування та оподаткування доходів від надання нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм визначено ст. 170 Податкового кодексу України.

 

Слобожанщина: 36 537 електронних ключів знайшли своїх власників

Саме таку кількість посилених сертифікатів відкритих електронних ключів отримали платники податків з початку 2014 року у акредитованих Центрах сертифікації ключів при Головному управлінні Міндоходів у Харківській області.

Зокрема, послугами електронного цифрового підпису скористались 8712 юридичних осіб та 27824 фізичних осіб. При цьому, відзначають фахівці акредитованого центру сертифікації ключів, вже за перші два тижня жовтня для отримання електронного цифрового підпису звернулось 2583 суб’єкта господарювання: 565 – юридичних осіб та 2018 – фізичних.

Наявність електронних ключів забезпечує доступ до сучасних електронних сервісів ДФС, що значно заощаджує особистий час платників податків.

Також, як відзначає начальник відділу реєстрації користувачів при ГУ Міндоходів у Харківській області Олександр Долгарьов, правом  на отримання  електронного  цифрового підпису користуються не тільки жителі Харківської області.

Надають такі послуги і підприємцям із зони проведення Антитерористичної операції - буремних територій Донбасу та Луганщини. З початку року вже видано 433 електронних ключів.

Нагадаємо, що Акредитований центр сертифікації ключів використовує два посилені сертифікати відкритого ключа. Такий формат криптографічних повідомлень унеможливлює підробку та посилює захист інформації від сторонніх осіб.

 

Податкову знижку за навчання можна отримати до кінця року

За підсумками 2013 року законодавство України одних громадян зобов’язує подати декларацію про свої доходи, - іншим надано право подання декларації з метою отримання податкової знижки. Найчастіше до Куп`янської ОДПІ звертаються громадяни з метою отримання податкової знижки за навчання.

Громадянам, які минулого року навчалися у вищих та середніх професійних навчальних закладах та сплачували за навчання із своєї заробітної плати податок (або сплачували за навчання їх батьки) можуть повернути з бюджету частину сплаченого податку, застосовуючи відповідну формулу розрахунку.

Скористатися правом на податкову знижку можна лише за наявності підтверджуючих документів про понесені витрати (тобто квитанцій про сплату за навчання).

Для отримання податкової знижки громадянину потрібно заповнити декларацію про майновий стан і доходи з відповідним додатком до неї, прикласти визначений перелік документів та до 31 грудня 2014 року надати до податкової інспекції.

 

Майже 8,6 млн грн податку на прибуток надійшло до бюджету від платників Куп`янської ОДПІ

За словами начальника Куп`янської ОДПІ Олени Кухтіної протягом дев’яти місяців цього року представники бізнесу Куп`янської ОДПІ сплатили до бюджету податку на прибуток на 730,8 тис.грн. більше від очікуваного.

Зокрема, у вересні від платників ОДПІ надійшло 692,9 тис.грн. податку на прибуток.

«Слід зазначити, що збільшення обсягу надходжень досягнуто завдяки своєчасній та забезпеченій у повній мірі сплаті платниками податків авансових внесків з податку на прибуток. Загалом у позитиві цього процесу першорядна роль відводиться сумлінню соціально активного бізнесу та зрослій податковій культурі платників», – підкреслює Олена Кухтіна.

 

Суми податку з процентів та військового збору відображатимуться у формі № 1ДФ за ІІІ квартал 2014 року

Згідно з прийнятими змінами до Податкового кодексу України, починаючи з 01.08.2014 року, податкові агенти (банки, кредитні спілки),які нараховують доходи у вигляді процентів на користь платника податку у податковому розрахунку за формою №1ДФ відображають загальну суму нарахованого у звітному періоді доходу та загальну суму утриманого податку.

Також в податковому розрахунку за формою №1ДФ зазначаються  суми доходів, із яких утримують військовий збір, та, відповідно, суми  утриманого  та перерахованого військового збору.

Утримані суми податку з доходи фізичних осіб  та військового збору без персоніфікації необхідно зазначити в податковому розрахунку за формою №1ДФ за ІІІ квартал 2014 року. Проект оновленої  форми податкового розрахунку розміщено на веб-порталі Державної фіскальнї служби України.

До набрання чинності змін до цієї форми податкові інспекції приймають форму №1ДФ, яка затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 21 січня 2014 року №49. Після прийняття нової форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ), податкові агенти зобов’язані будуть за новою формою подати новий звітний (уточнюючий) податковий розрахунок за ІІІ квартал 2014 року лише із заповненням загальної суми нарахованих у звітному періоді доходів у вигляді процентів та доходів, із яких утримується військовий збір, і загальну суму утриманого з них податку.

Нагадаємо, порядок оподаткування доходів у вигляді процентів  та  справляння військового збору регламентуються внесеними змінами до Податкового кодексу України, зокрема Законами України від 04.07.2014р. №1588-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів» та  від 31.07.2014р. №1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України»

 

Надходження до місцевих бюджетів за січень-вересень 2014 року склали 134 млн.грн.

За підсумками січня - вересня 2014 року платниками податків, які перебувають на обліку у Куп`янській ОДПІ до місцевих бюджетів сплачено 134 млн.грн. Про це зазначає начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

Головним джерелом наповнення місцевого бюджету залишається податок на доходи фізичних осіб. За січень-вересень 2014 року розмір сплати ПДФО склав 98,7 млн.грн.

Також збільшено надходження до місцевих бюджетів по платі за землю. За дев`ять місяців поточного року було мобілізовано 19,3 млн.грн. При цьому від юридичних осіб надійшло 14,5 млн.грн., а від фізичних осіб – 4,8 млн.грн.

«Своєчасна сплата податків – це запорука стабільного бюджету району та шлях до підвищення добробуту кожного громадянина» - зазначає Олена Кухтіна.

 

За несплату військового збору передбачена відповідальність

За ненарахування, неутримання та/або несплату (неперерахування) військового збору до податкових агентів застосовується фінансова відповідальність, пеня та адміністративна відповідальність.

Відповідно до Податкового кодексу України платники збору зобов’язані забезпечувати виконання податкових зобов’язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 ПКУ для податку на доходи фізичних осіб.

Статтею 127 Кодексу передбачено, що ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Такі дії, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Передбачені штрафи не застосовуються, коли ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку, передбаченого статтею 169 ПКУ, та виправляється в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року згідно з нормами ПКУ.

 

За неподання протягом року податкової звітності державну реєстрацію платників у судовому порядку можуть скасувати

Підставами для винесення судом рішення про припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, зокрема, є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій і документів фінансової звітності. Така норма зазначена статтями 38 та 46 Закону України від 15.05.2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» із змінами та доповненнями.

Податковим кодексом України встановлено основні базові звітні періоди – календарний місяць, календарний квартал та календарний рік. Для подання місячної податкової звітності встановлено граничний термін - протягом 20 календарних днів, що настають за звітним місяцем, а для квартальної звітності – протягом 40 календарних днів після закінчення кварталу та для календарного року - протягом 60 календарних днів, що настають за календарним днем звітного податкового року. (ст.49 ПКУ).

Платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Податковим кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п.49.1, 49.2 ст.49 ПКУ).

Роз’яснення щодо подання звітності, сплати та нарахування податків розміщені у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі Державної фіскальної служби Україниhttp://zir.minrd.gov.ua.

 

Податкова нагадує:

«Згідно з п.296.3 ст.296 Податкового кодексу України платники єдиного податку третьої та п’ятої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду», - зазначає начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

Податкові декларації, крім випадків, передбачених ПКУ, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (пп.49.18.2 п.49.18 ст.49 ПКУ), тобто за ІІІ квартал 2014 року останнім днем подачі звітності є 10 листопада 2014 року.

 

Визначення граничного строку подання податкової декларації

«Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем», - зауважила під час зустрічі з підприємцями начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

Однак, термін сплати податків і зборів, у такому випадку, не переноситься. Тобто, платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання податкової декларації. При цьому, платник не повинен враховувати перенесення термінів подання звітності у зв’язку з вихідними чи святковими днями.

Відповідна норма передбачена ст.49 та ст.57 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.

 

Довідку про відсутність заборгованості можна отримати в електронному вигляді.

Платники податків, які звітують в електронній формі, з 2013 року можуть отримати довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), що контролюються органами доходів і зборів, в електронному режимі. Для цього платнику слід в режимі OPZ надіслати електронну заяву до відповідного територіального органу ДФС формату (J1300303), в якій зазначити спосіб отримання Довідки (електронний або паперовий).

 

ФОП не сплачують військовий збір з доходів від підприємницької діяльності

Фізичні особи — суб’єкти підприємницької діяльності, незалежно від того, на якій системі оподаткування вони знаходяться, не сплачують за себе військовий збір із доходів, отриманих у межах їх підприємницької діяльності.
Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи:

• у формі заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику за трудовими відносинами;
• у формі інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику податків згідно із цивільно-правовими договорами;

• у формі виграшу в державній і недержавній грошовій лотереї, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри.

Військовий збір встановлюється тимчасово, до 1 січня 2015 року.
Ставка військового збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

Нагадуємо, з 03 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів» (далі – ПКУ), яким, зокрема, встановлено військовий збір.

 

ФОП-спрощенець не сплачує єдиний податок у разі припинення діяльності

Відповідно до п. 295.1 ст. 295 Податкового кодексу України платники єдиного податку, зокрема, першої і другої групи сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь звітний період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

Тобто, сплата єдиного податку має здійснюватися вищезазначеним підприємцем незалежно від результатів його господарської діяльності.
Податковий кодекс не містить такого поняття, як «призупинення підприємницької діяльності» для фізичних осіб — підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування.

Водночас, відповідно до п. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України реєстрацію платником єдиного податку може бути анульовано шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі подання таким платником заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом. З анулюванням реєстрації платника єдиного податку відбувається фактичний перехід на загальну систему оподаткування.

Отже, фізична особа — підприємець — платник єдиного податку може не сплачувати єдиний податок лише у разі переходу на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом України, або у разі припинення підприємницької діяльності.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/6410 | Переглядів: 54Дата публікації: 15:37 28.10.2014