Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Строки подання звітності та сплати ПДВ у жовтні

Суб’єкти господарювання, які звітують з ПДВ помісячно податкову декларацію за вересень 2014 року повинні подати до 20 жовтня 2014 року включно. А сплатити податкові зобов’язання, зазначені у поданій податковій декларації, потрібно до 30 жовтня 2014 року включно.

Також, разом із декларацією потрібно подати копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді за вересень 2014 року. Це стосується і платників ПДВ, які звітують поквартально. Вони теж повинні щомісячно (в терміни, що передбачені для подання податкової звітності – календарний місяць) подавати копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді.

Відповідна норма визначена п.49.18 ст.49 та п.57.1 ст. 57 розділу II, п.201.15 ст.201 розділу V Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.

 

Організовано роботу цілодобової "Гарячої лінії"

Державною фіскальною службою України організовано роботу цілодобової "Гарячої лінії" з вирішення питань, які можуть виникнути під час проведення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України донорами гуманітарної, благодійної, технічної допомоги або волонтерами.

Телефон "гарячої лінії" Департаменту митної справи - (044)247-27-19

 

Податкову знижку за навчання можна отримати до кінця року

За підсумками 2013 року законодавство України одних громадян зобов’язує подати декларацію про свої доходи, - іншим надано право подання декларації з метою отримання податкової знижки. Найчастіше до Куп`янської ОДПІ звертаються громадяни з метою отримання податкової знижки за навчання.

Громадянам, які минулого року навчалися у вищих та середніх професійних навчальних закладах та сплачували за навчання із своєї заробітної плати податок (або сплачували за навчання їх батьки) можуть повернути з бюджету частину сплаченого податку, застосовуючи відповідну формулу розрахунку.

Скористатися правом на податкову знижку можна лише за наявності підтверджуючих документів про понесені витрати (тобто квитанцій про сплату за навчання).

Для отримання податкової знижки громадянину потрібно заповнити декларацію про майновий стан і доходи з відповідним додатком до неї, прикласти визначений перелік документів та до 31 грудня 2014 року надати до податкової інспекції.

 

Майже 8,6 млн грн податку на прибуток надійшло до бюджету від платників Куп`янської ОДПІ

За словами начальника Куп`янської ОДПІ Олени Кухтіної протягом дев’яти місяців цього року представники бізнесу Куп`янської ОДПІ сплатили до бюджету податку на прибуток на 730,8 тис.грн. більше від очікуваного.

Зокрема, у вересні від платників ОДПІ надійшло 692,9 тис.грн. податку на прибуток.

«Слід зазначити, що збільшення обсягу надходжень досягнуто завдяки своєчасній та забезпеченій у повній мірі сплаті платниками податків авансових внесків з податку на прибуток. Загалом у позитиві цього процесу першорядна роль відводиться сумлінню соціально активного бізнесу та зрослій податковій культурі платників», – підкреслює Олена Кухтіна.

Суми податку з процентів та військового збору відображатимуться у формі № 1ДФ за ІІІ квартал 2014 року

Згідно з прийнятими змінами до Податкового кодексу України, починаючи з 01.08.2014 року, податкові агенти (банки, кредитні спілки),які нараховують доходи у вигляді процентів на користь платника податку у податковому розрахунку за формою №1ДФ відображають загальну суму нарахованого у звітному періоді доходу та загальну суму утриманого податку.

Також в податковому розрахунку за формою №1ДФ зазначаються  суми доходів, із яких утримують військовий збір, та, відповідно, суми  утриманого  та перерахованого військового збору.

Утримані суми податку з доходи фізичних осіб  та військового збору без персоніфікації необхідно зазначити в податковому розрахунку за формою №1ДФ за ІІІ квартал 2014 року. Проект оновленої  форми податкового розрахунку розміщено на веб-порталі Державної фіскальнї служби України.

До набрання чинності змін до цієї форми податкові інспекції приймають форму №1ДФ, яка затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 21 січня 2014 року №49. Після прийняття нової форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ), податкові агенти зобов’язані будуть за новою формою подати новий звітний (уточнюючий) податковий розрахунок за ІІІ квартал 2014 року лише із заповненням загальної суми нарахованих у звітному періоді доходів у вигляді процентів та доходів, із яких утримується військовий збір, і загальну суму утриманого з них податку.

Нагадаємо, порядок оподаткування доходів у вигляді процентів  та  справляння військового збору регламентуються внесеними змінами до Податкового кодексу України, зокрема Законами України від 04.07.2014р. №1588-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів» та  від 31.07.2014р. №1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України»

 

Надходження до місцевих бюджетів за січень-вересень 2014 року склали 134 млн.грн.

За підсумками січня - вересня 2014 року платниками податків, які перебувають на обліку у Куп`янській ОДПІ до місцевих бюджетів сплачено 134 млн.грн. Про це зазначає начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

Головним джерелом наповнення місцевого бюджету залишається податок на доходи фізичних осіб. За січень-вересень 2014 року розмір сплати ПДФО склав 98,7 млн.грн.

Також збільшено надходження до місцевих бюджетів по платі за землю. За дев`ять місяців поточного року було мобілізовано 19,3 млн.грн. При цьому від юридичних осіб надійшло 14,5 млн.грн., а від фізичних осіб – 4,8 млн.грн.

«Своєчасна сплата податків – це запорука стабільного бюджету району та шлях до підвищення добробуту кожного громадянина» - зазначає Олена Кухтіна.

 

За несплату військового збору передбачена відповідальність

За ненарахування, неутримання та/або несплату (неперерахування) військового збору до податкових агентів застосовується фінансова відповідальність, пеня та адміністративна відповідальність.

Відповідно до Податкового кодексу України платники збору зобов’язані забезпечувати виконання податкових зобов’язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 ПКУ для податку на доходи фізичних осіб.

Статтею 127 Кодексу передбачено, що ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Такі дії, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Передбачені штрафи не застосовуються, коли ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку, передбаченого статтею 169 ПКУ, та виправляється в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року згідно з нормами ПКУ.

 

За неподання протягом року податкової звітності державну реєстрацію платників у судовому порядку можуть скасувати

Підставами для винесення судом рішення про припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, зокрема, є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій і документів фінансової звітності. Така норма зазначена статтями 38 та 46 Закону України від 15.05.2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» із змінами та доповненнями.

Податковим кодексом України встановлено основні базові звітні періоди – календарний місяць, календарний квартал та календарний рік. Для подання місячної податкової звітності встановлено граничний термін - протягом 20 календарних днів, що настають за звітним місяцем, а для квартальної звітності – протягом 40 календарних днів після закінчення кварталу та для календарного року - протягом 60 календарних днів, що настають за календарним днем звітного податкового року. (ст.49 ПКУ).

Платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Податковим кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (п.49.1, 49.2 ст.49 ПКУ).

Роз’яснення щодо подання звітності, сплати та нарахування податків розміщені у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі Державної фіскальної служби Україниhttp://zir.minrd.gov.ua.

 

Податкова нагадує:

«Згідно з п.296.3 ст.296 Податкового кодексу України платники єдиного податку третьої та п’ятої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду», - зазначає начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

Податкові декларації, крім випадків, передбачених ПКУ, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (пп.49.18.2 п.49.18 ст.49 ПКУ), тобто за ІІІ квартал 2014 року останнім днем подачі звітності є 10 листопада 2014 року.

 

Визначення граничного строку подання податкової декларації

«Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем», - зауважила під час зустрічі з підприємцями начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

Однак, термін сплати податків і зборів, у такому випадку, не переноситься. Тобто, платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання податкової декларації. При цьому, платник не повинен враховувати перенесення термінів подання звітності у зв’язку з вихідними чи святковими днями.

Відповідна норма передбачена ст.49 та ст.57 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.

 

Довідку про відсутність заборгованості можна отримати в електронному вигляді.

Платники податків, які звітують в електронній формі, з 2013 року можуть отримати довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), що контролюються органами доходів і зборів, в електронному режимі. Для цього платнику слід в режимі OPZ надіслати електронну заяву до відповідного територіального органу ДФС формату (J1300303), в якій зазначити спосіб отримання Довідки (електронний або паперовий).

 

ФОП не сплачують військовий збір з доходів від підприємницької діяльності

Фізичні особи — суб’єкти підприємницької діяльності, незалежно від того, на якій системі оподаткування вони знаходяться, не сплачують за себе військовий збір із доходів, отриманих у межах їх підприємницької діяльності.
Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи:

• у формі заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику за трудовими відносинами;
• у формі інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику податків згідно із цивільно-правовими договорами;

• у формі виграшу в державній і недержавній грошовій лотереї, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри.

Військовий збір встановлюється тимчасово, до 1 січня 2015 року.
Ставка військового збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

Нагадуємо, з 03 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів» (далі – ПКУ), яким, зокрема, встановлено військовий збір.

 

ФОП-спрощенець не сплачує єдиний податок у разі припинення діяльності

Відповідно до п. 295.1 ст. 295 Податкового кодексу України платники єдиного податку, зокрема, першої і другої групи сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь звітний період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

Тобто, сплата єдиного податку має здійснюватися вищезазначеним підприємцем незалежно від результатів його господарської діяльності.
Податковий кодекс не містить такого поняття, як «призупинення підприємницької діяльності» для фізичних осіб — підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування.

Водночас, відповідно до п. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України реєстрацію платником єдиного податку може бути анульовано шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі подання таким платником заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом. З анулюванням реєстрації платника єдиного податку відбувається фактичний перехід на загальну систему оподаткування.

Отже, фізична особа — підприємець — платник єдиного податку може не сплачувати єдиний податок лише у разі переходу на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом України, або у разі припинення підприємницької діяльності.

 

Запит для отримання інформації з єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до п.13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, з метою отримання інформації, що міститься у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), покупець складає запит за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому наказом Міністерства доходів і зборів України від 29.11.2013, №729 та надсилає його засобами телекомунікаційного зв’язку Державній фіскальній службі. На запит покупця стосовно надання інформації, що міститься у Реєстрі, видається:

- про податкову накладну та/або розрахунок коригування – витяг з Реєстру;

- про податкову накладну, до якої на дату надходження такого запиту зареєстровано розрахунок коригувань, - витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування;

- про розрахунок коригування до податкової накладної – витяг, що містить відомості про податкову накладну та відповідний розрахунок коригування.

За результатами пошуку зазначеної у запиті податкової накладної та/або розрахунку коригування автоматично формується витяг з Реєстру, у якому наводяться відомості щодо податкової накладної та розрахунку коригування, та який містить відомості про ПІБ особи, яка склала податкову накладну/розрахунок коригування.

 

Електронний кабінет для кожного платника податків.

Одним з пріоритетних напрямів діяльності Державної фіскальної служби України залишається створення сприятливих умов для ведення бізнесу та запровадження нових електронних сервісів. Зокрема, одним з таких сервісів є електронний кабінет платника.
Електронний кабінет платника − це персональне автоматизоване робоче місце платника податків, доступ до роботи в якому здійснюється з будь-якого комп’ютера, підключеного до Інтернету, шляхом автентифікації з використанням електронного цифрового підпису та авторизації такого платника.

Користувачами Електронного кабінету платника можуть стати платники податків юридичні особи та самозайняті особи − фізичні особи − підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність. Для роботи в Електронному кабінеті платника необхідно здійснити наступні кроки:

• перший крок – отримати електронні цифрові підписи, які видаються Акредитованими центрами сертифікації ключів Міндоходів або «Masterkey» або «ІВК».

• другий крок − підключитись до мережі Інтернет та зайти до Електронного кабінету платника за адресою kpp.minrd.gov.ua або по гіперпосиланню «Електронний кабінет платника податків» на веб-сайте Державної фіскальної служби України.

• третій крок − авторизуватись в Електронному кабінеті за допомогою особистого електронного ключа та розпочати роботу.

Електронний кабінет платника надає платникам податків можливість працювати з органами фіскальної служби дистанційно у режимі реального часу, а саме:

- подавати декларації з використанням електронного цифрового підпису і переглядати подану та/або сформовану податкову звітність;

- отримувати нагадування щодо строків подання звітності та сплати податків, зборів (обов’язкових платежів);

- отримувати інформацію щодо особистих реєстраційних даних (податковий номер платника податків, назва платника податків, основний вид діяльності; ПІБ бухгалтера та директора тощо);

- подавати заяви та отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами фіскальної служби;

- вести в електронному вигляді Книги обліку доходів та витрат;

- переглядати інформацію щодо стану своїх розрахунків з бюджетом, зокрема про заборгованість зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

 

Харківська митниця Міндоходів спрямувала до бюджету більше 5 мільярдів гривень

Таку суму надходжень держава отримала за дев’ять місяців 2014 року.

При цьому, лише у вересні митницею забезпечено надходження платежів у сумі майже 1,13 млрд. грн.

Фахівці митниці зазначають, що в ході проведення митних формальностей додатково залучено до бюджету 88,6 млн. грн., з них за рахунок контролю митної вартості товарів – 76,0 млн. грн., класифікаційної роботи – 8,9 млн. грн., контролю за визначенням країни походження – 3,7 млн. грн.

З метою створення комфортних умов для суб’єктів господарювання, зниження ризику адміністративного тиску та корупції, Харківською митницею продовжується взятий за основу роботи курс, направлений на забезпечення  спрощення та прискорення митних формальностей, - зазначає в.о. начальника митниці Валерій Остапчук.

Це, насамперед, передбачає спрощення митних процедур, впровадження гнучкого графіка роботи митних постів, впровадження сучасних інформаційних технологій із застосуванням інформаційних терміналів, електронного декларування.

Так, якщо в 2011 році, на початку впровадження електронного декларування питома вага документів, які подавались митниці в електронному вигляді, становила менш 1 %, (електронне декларування здійснювало 42 підприємства, які оформили 3 879 електронних декларацій), то за 9 місяців 2014 року електронні митні документи склали 98,90% (електронне декларування здійснювало 719 підприємств, які оформили 68 550 електронних декларацій).

Такі заходи дозволяють оптимізувати час і витрати суб’єктів господарювання, створюють сприятливі умови для розвитку й прискорення товарообігу та зменшують відмінності між митними процедурами країн Євросоюзу.

 

Митне законодавство найчастіше порушують під час переміщення продовольчих товарів

За порушення митних правил у січні-вересні поточного року митницями ДФС України порушено понад 11,3 тис. справ на загальну суму понад 444,78 млн. грн. З них у 6,3 тис. справах тимчасово вилучено предмети правопорушень на 289,16 млн. гривень.

Як і раніше, митні правила частіше всього порушують під час переміщення продовольчих товарів. За 9 місяців 2014 року зафіксовано майже 3 тис. таких випадків на суму понад 41,7 млн. грн. Щодо переміщення промислових товарів, то таких випадків дещо менше – 2,3 тис. на загальну суму понад 149,49 млн. грн.

За цей період також встановлено 419 випадків переміщення  з порушенням митних правил валюти на загальну суму 63,8 млн. грн. та 170 випадків переміщення транспортних засобів на понад 26,47 млн. гривень.

Так, наприклад, у вересні під час проведення митного контролю співробітники Київської митниці ДФС серед особистих речей іноземця, який прилетів до України з Лівану, виявили 30000 євро. При цьому іноземець обрав зону спрощеного митного контролю та не задекларував кошти, що перевозилися.

За цим фактом складено протокол про порушення митних правил, а переміщувані понад встановлену норму 20000 євро тимчасово вилучено.

 

На Харківщині платникам податків відшкодували 365,3 млн.грн. ПДВ

Як зазначили в Головному управлінні Міндоходів у Харківській області, така сума податку на додану вартість відшкодована протягом січня-вересня цього року.

Від загальної суми відшкодованого за 9 місяців податку на додану вартість, повідомляють фахівці, 20 платників області отримали в автоматичному режимі 63,8 млн. гривень (у минулому році – 19 платників).

У відомстві наголошують, що для отримання відшкодування в автоматичному режимі, необхідно відповідати встановленим Державною фіскальною службою критеріям. Тож радять платникам податків дотримуватися усіх вимог чинного законодавства. Адже, як відзначили фахівці, основною причиною неотримання права на автоматичне повернення податку залишається низький рівень середньої заробітної плати на підприємствах Харківщини.

Нагадаємо, що з початку наступного року вводиться електронне адміністрування податку на додану вартість – радикально спрощується процедура сплати (адміністрування) ПДВ та мінімізуються контакти між платником податків та інспектором. Це дасть змогу унеможливити формування фіктивного податкового кредиту та отримання неправомірного відшкодування ПДВ з бюджету. Відповідний закон вже ухвалено парламентом.

 

На Харківщині митники розповіли як працювати з вільною економічною зоною «Крим»

Так, в.о. начальника  Харківської митниці Міндоходів Валерій Остапчук під час прес-конференції повідомив представникам харківських ЗМІ про прийняття Закону України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» від 12.08.2014 № 1636-VII, що набув чинності 27.09.2014 року.

Посадовець проінформував присутніх щодо особливостей процедур переміщення товарів з/на територію вільної економічної зони «Крим».  

Відтепер на території ВЕЗ "Крим" діє особливий правовий режим економічної діяльності фізичних та юридичних осіб, у тому числі особливий порядок застосування норм регуляторного, податкового та митного законодавства України.

Валерій Остапчук проінформував присутніх щодо порядку здійснення митних формальностей, про застосування типів митних декларацій з урахуванням митного режиму,  про митне оформлення іноземних товарів через іншу територію України з подальшим їх ввезенням на територію ВЕЗ «Крим».  

Також було доведено до відома присутніх інформацію і  щодо особливостей переміщеннятоварів з території ВЕЗ «Крим» на іншу територію України.

Як підкреслив Валерій Остапчук, це питання досить актуальне, адже  до прийняття зазначеного закону виникало багато проблем, пов’язаних з переміщенням товарів в Крим та процедурою їх митного оформлення. Тож на сьогодні це питання відрегульовано з введенням в дію вказаного закону.

 

Медичні вироби, які входять до затвердженого переліку, підлягають обкладенню ПДВ за ставкою 7 відсотків

10 вересня 2014 в газеті «Урядовий кур’єр» опубліковано постанову Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 № 410 «Про затвердження переліку медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків».

Зазначеною Постановою затверджено перелік медичних виробів за кодами УКТ ЗЕД, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою  7 відсотків (далі – Перелік).

Так, за ставкою 7 відсотків підлягають оподаткуванню ПДВ виключно ті медичні вироби, які визначено у Переліку. При цьому враховується наявність відповідного маркування для встановлених товарних позицій, незалежно від ставки податку, яка застосовувалась при їх придбанні чи ввезенні на митну територію України.

Медичні вироби, які не увійшли до Переліку, з дати набрання чинності Постановою підлягають оподаткуванню за ставкою податку 20 відсотків як під час їх митного оформлення при ввезенні на митну територію України, так і при їх постачанні на митній території України та незалежно від ставки податку, яка застосовувалась для обчислення суми податку під час їх придбання на митній території України чи ввезення на митну територію України.

З набранням чинності постановою № 410 втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 1 липня 2014 року № 216 «Про затвердження переліку медичних виробів, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України яких підлягають обкладенню податком на додану вартість за ставкою 7 відсотків».

 

«Від стабільних надходжень до бюджету залежить економічна ситуація в країні»

На минулому днями в Куп'янської ОДПІ брифінгу були підведені підсумки роботи щодо забезпечення доходної частини бюджетів за 9 місяців поточного року.
            Керівник інспекції Олена Кухтіна, звертаючись до присутніх журналістів, зокрема зазначила, - «наша країна переживає досить складний період, але ми розуміємо, що зараз, як ніколи, необхідно чітко виконувати поставлені перед нашою службою завдання з наповнення бюджетів усіх рівнів. Від цього залежить наскільки своєчасно і в повному обсязі будуть профінансовані соціальні заходи, отримають посібники діти, інваліди, зарплату бюджетники, будуть виплачені пенсії, та й багато іншого. Від стабільних надходжень до бюджету в чому залежить економічна ситуація в країні. Інспекція працює в штатному режимі. Відвідувачам опиняються всі передбачені законодавством адінуслугі».

Олена Іларіонівна також зазначила, що за 9 місяців поточного року Куп'янською ОДПІ забезпечено надходження податків і зборів до Зведеного бюджету України в сумі 161, 8 млн.грн., що на 13,9 млн.грн. більше очікуваних надходжень.

 

У Куп`янській ОДПІ відбулась зустріч щодо створення додаткових робочих місць

«Майже 99 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб надійшло за 9 місяців поточного року, що майже на 9 млн. грн. перевищує очікувані находження цього податку. Фахівцями ОДПІ проведено ряд перевірок суб’єктів господарювання щодо правомірності використання ними найманої праці, недопущення виплати заробітної плати в “конвертах”, легалізації зайнятості населення», - зазначила під час зустрічі начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

За результатами перевірок у цьому році фонд оплати найманих працівників підвищено на 1,8 млн.грн, додатково нараховано 522,4 тис.грн. податку та 1,3 млн.грн. єдиного внеску. За результатами позапланових  документальних перевірок донараховано 11 тис.грн.

Працівники Куп`янської ОДПІ вже кілька місяців поспіль тримають на особливому контролі  легальність роботи найманих осіб на аграрних підприємствах, - підкреслила посадовець. За рахунок легалізації найманих працівників до бюджету додатково надійшло 84,3 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб та 224,6 тис. грн. єдиного внеску.

Крім того, залучено 5 громадян, які надавали послуги по обробці земельних ділянок власним транспортом, задекларовано 16 тис.грн, до бюджету сплачено 2,4 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб.

 

На Куп’янщині 4436 платників податків мають договір про подання звітності в електронному вигляді

Про це повідомила перший заступник начальника Куп`янської ОДПІ Наталія Калашнікова. 

Протягом 2014 року, відзначила посадовець, акредитованим центром сертифікації ключів у Куп'янській ОДПІ 2613 клієнтам  видано сертифікати відкритих ключів. Лише протягом вересня поточного року Центр надав послуги електронного цифрового підпису 135 суб'єктам господарювання.

За підсумками роботи в вересні майже 90% усієї звітності  подано по Інтернет. У розрізі категорій 97,8 % платників ПДВ та 91,3 % платників єдиного внеску відзвітувалися в електронному вигляді.

«Наразі платники податків можуть не тільки подавати звітність через Інтернет, а й отримувати «електронні» консультації, користуватися «Електронним кабінетом платника податків»,  де можна переглядати дані про стан розрахунків з бюджетом по своєму підприємству і багато іншого. Електронні сервіси ДФС України працюють для платників податків, а їх перелік постійно розширюється», - підкреслює перший заступник начальника.

У разі відсутності електронних ключів, отримати їх можна безкоштовно у м.Куп`янськ за адресою: вул.. Харківська, 99, телефон 7-86-77.

До речі, станом на 01 жовтня 2014 року у Куп`янській ОДПІ зареєстровано  6280 платників податків, в т.ч. 1327 юридичних осіб та 4953 фізичних особи.

 

Працівники феміди Міндоходів виграли на користь держави понад 2,5 тис. справ

Такі цифри повідомили в ГУ Міндоходів у Харківській області. Як відзначили фахівці управління правової роботи, загалом з  початку  поточного року в судах було розглянуто 2740 справ  на загальну суму 2,3 млрд.грн.

Так, зокрема, постановою Харківського апеляційного адміністративного суду задоволено апеляційну скаргу ДПІ м.Харкова та відмовлено в задоволенні адміністративного позову одного з харківських підприємств про скасування податкових повідомлень-рішень про донарахування податку на прибуток та ПДВ і застосування штрафних (фінансових) санкцій  у загальному розмірі більше ніж 82 тис.грн., прийнятих за наслідками проведення позапланової невиїзної перевірки.  

Перевіркою було встановлено відсутність  факту реального вчинення господарських операцій  зазначеним підприємством з його контрагентом.  

Суд апеляційної інстанції, задовольняючи апеляційну скаргу ДПІ та відмовляючи в позові, дійшов висновку про завищення цим підприємством валових витрат, внаслідок чого до бюджету не сплачено суму податкових зобов’язань, визначену в оскаржуваних податкових повідомленнях-рішеннях. Також судом було визначено ряд фактів, які спростовують реальність здійснення  господарської діяльності  контрагента позивача, а отже підтверджують висновки перевірки.

 

Зміна критеріїв для отримання бюджетного відшкодування ПДВ

З 1 січня 2015 року бюджетне відшкодування платникам податку на додану вартість, які відповідають критеріям, визначеним у пункті 200.19 статті 200 Податкового Кодексу України (в оновленій редакції), здійснюватиметься в автоматичному режимі.

Статтею 200.19 ПКУ встановлено, право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку мають платники, які відповідають одночасно відповідним критеріям.

 

Звільняються від оподаткування основні засоби що належать юридичним особам, які переносять місце своєї діяльності...

Будь-якій юридичній особі - резиденту України, яка змінює (змінила) своє місцезнаходження з тимчасово окупованої території на іншу територію України надається звільнення від будь-якого оподаткування (у тому числі згідно із статтею 271 Митного кодексу України) основних засобів і малоцінних та швидкозношуваних предметів, що належать юридичним особам, які переносять місце своєї діяльності з тимчасово окупованої території на іншу територію України, та вивозяться для подальшого використання у господарській діяльності, за умови, що ці основні засоби перебували на балансі підприємства станом на 1 січня 2014 року у вільному обігу на території України.

Такі основні засоби можуть бути відчуженими до їх введення в експлуатацію за новим місцем розташування на іншій території України чи протягом 12 місяців після такого введення в експлуатацію за умови сплати податків, зборів згідно із статтею 30 Податкового кодексу України.

Відповідна норма визначена пунктом б) частини 15.1 статті 15 Закону України від 12 серпня 2014 року № 1636 – VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України».

 

Жителі Харківщини активно цікавляться новаціями в податковому законодавстві та надають пропозиції щодо його вдосконалення

Як повідомили в Головному управлінні Міндоходів області, з початку року надійшло 1 327 письмових звернень громадян. Безпосередньо до ГУ Міндоходів у Харківській області надійшло 59,2% від  загальної кількості звернень.  Решта (40,8%) - до районних  інспекцій міста й області.  

Загалом активність жителів Слобожанщини співробітники відомства пов’язують із змінами в податковому та митному законодавстві, введенням в дію податкових нововведень, зокрема, впровадження військового збору.

Також, зазначають фахівці управління, зросла і громадська свідомість жителів Харківщини.  Надійшло 264 звернення  або 19,9 %, в яких громадяни  інформують податкову службу про ухилення від сплати податків.

Відомство впроваджує відкриту інформаційну політику, тож фахівці забезпечують  своєчасне, кваліфіковане та повне надання відповідей на усі питання, з  якими до них звертаються харків’яни.

В Головному управлінні повідомляють, що громадяни  також  мають змогу  потрапити на  особистий прийом до керівництва  як  на районному рівні, так і обласному, згідно затверджених графіків прийому.  

Усього з початку року  посадовими особами відомства проведено 273 особистих прийоми, в тому числі в Головному управлінні – 19.

Нагадуємо, необхідну інформацію щодо проведення особистих прийомів громадян розміщено на інформаційних стендах в податкових інспекціях та на суб-сайті «Територіальні органи ДФС».

 

Оновлено довідники податкових пільг 

Державною фіскальною службою України 01.10.2014 р. затверджено новий довідник пільг станом на 01.10.2014 року:

- Довідник №72/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету;

- Довідник №72/2 інших податкових пільг.

Зазначені документи застосовуються при заповненні Звіту про суми податкових пільг (додаток до Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010 р. №1233).

Детальніше про це можна дізнатися на веб-порталі Державної фіскальної служби України http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/.

 

Отримані кошти орендодавця підлягають оподаткуванню ПДВ

«Відповідно до п.п. «б» п. 185.1 ст. 185 р. V Податкового кодексу об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України», - зауважує заступник начальника Куп`янської ОДПІ Інна Богатирьова.

Відповідно до п. 188.1 ст. 188 ПКУ база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості (у разі здійснення контрольованих операцій - не нижче звичайних цін) з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів)).

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв’язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов’язань.

Таким чином, кошти, що надійшли орендодавцю у вигляді компенсації комунальних послуг та послуг на поточне утримання приміщень від орендаря, включаються до бази оподаткування ПДВ та підлягають оподаткуванню на загальних підставах за основною ставкою.

 

Ігор Білоус: Ставка ЄСВ буде меншою, ніж тіньовий податок, який сьогодні платять працедавці

Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус вважає реформу єдиного соціального внеску (ЄСВ) однією з ключових складових урядового пакету податкових змін, що разом здатні вивести всю економіку України з тіні.

«Сьогодні податкове навантаження на зарплатні доходи в Україні є найбільшим у Європі. Наслідком цього є міграція заробітної плати у «сутінки»», - зазначив Ігор Білоус в інтерв’ю інформаційному агентству Укрінформ.

Він пояснив, що сьогодні 70%-80% бізнесу або доплачує, або повністю платить працівникам зарплату в конвертах. За оцінками ДФС України, щомісячні тіньові доплати складають від 20 до 50 млрд. грн. Це породжує чорний ринок готівки, який ніхто не контролює, його не здатний відстежити Національний банк. Саме з цих грошей платяться хабарі. А масова конвертація тіньових грошей у долари, спровокована панічними настроями, здатна стрімко «обвалити» гривню.

«Водночас, у зарплатних податках частка єдиного соціального внеску, що стягується з працедавця, є набагато більшою, порівняно з податком на доходи, який сплачує працівник», - говорить голова ДФС. Саме тому, на його переконання, реформа ЄСВ може виконати роль локомотива, що легалізує доходи громадян і витягне економіку країни із тіньової зони.

«Головна наша ідея втілена в урядовому законопроекті «Про реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізацію фонду оплати праці», - значне, у 2,5 раза, скорочення податкового навантаження на ту частину зарплати, яку більшість працедавців виводять із готівкового обігу і роздають у конвертах, - зауважив Ігор Білоус. - При цьому, чим більшою буде легальна оплата праці найманого працівника, тим меншою виявиться усереднена ставка ЄСВ на всю суму зарплати. Це мотивуватиме топ-менеджера підприємства не тільки легалізувати, а й підвищувати оплату праці».

Керівник Державної фіскальної служби України звертає увагу на те, що з неофіційної частки заробітної плати працедавець не здійснює легальні платежі до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування. Разом з тим, він платить чималий тіньовий податок, який включає витрати на послуги конвертаційного центру, на охорону, зберігання й транспортування готівки, на доплату бухгалтеру за тіньові операції. В середньому, за підрахунками ДФС, такий тіньовий податок складає не менше 18% від суми «конвертованої» зарплати.

«Ми пропонуємо працедавцям сплатити менше - 15%-16% від тієї частки зарплати, яку вони сьогодні розкладають у конверти, а крім цього - спокійну, легальну роботу без остраху застосування штрафних санкцій», - наголосив Ігор Білоус.

 

Коли відсутня пільга зі сплати податку на нерухомість

«Якщо фізична особа-власник об’єкта житлової нерухомості (частини об’єкта житлової нерухомості) здає в оренду його частину (одну із кімнат квартири, будинку тощо), то пільга із сплати податку, у вигляді зменшення бази оподаткування, на такий об’єкт не надається», - зазначає начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

Нагадаємо, що відповідно до п.п. 265.2.1 п. 265.2 ст.265 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової нерухомості, в тому числі його частка.

Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його часток. Абзацами 1-5 п.п. 265.4.1 п. 265.4 ст. 265 Податкового кодексу передбачено пільги зі сплати податку.

Проте пільги із сплати податку не надаються на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, використовуються у підприємницькій діяльності).

 

Ігор Білоус назвав опонентів та прихильників податкової реформи

«У нас є затяті опоненти, чиї інтереси зачіпатимуть майбутні зміни у податковій системі», - заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус в інтерв’ю Інформаційному агентству Укрінформ.

Для більш наочного уявлення, які із суб’єктів усталених економічних відносин в Україні активно опиратимуться трансформації податкової системи, керівник ДФС нагадав основні напрями запропонованої урядом реформи.

Так, завдяки реформуванню єдиного соціального внеску (ЄСВ) Уряд має намір вивести з тіні зарплати, а через добровільне разове декларування – легалізувати усі попередні тіньові заощадження громадян.

Одночасно планується запровадити непрямий метод контролю сплати податків фізичними особами: податкові органи контролюватимуть, чи відповідають витрати окремих категорій громадян їхнім реальним доходам.

«Це - ефективний інструмент посилення боротьби з корупцією та тіньовою економікою, який застосовується в країнах із розвиненою економікою. Суб'єктами контролю з боку податкових органів, як правило, стають люди небідні. Очевидно, й ми почнемо з найбагатших людей за версією Forbes-Україна та інших публічних осіб, включаючи чиновників на високих посадах», - роз’яснив плани Уряду Ігор Білоус.

Він зауважив, що в багатьох країнах введення контролю відповідності витрат громадян їхнім доходам, як правило, спричиняло значний соціальний резонанс, викликало безліч дискусій щодо можливих зловживань з боку фіскальних органів.

«Однак практика застосування механізму контролю витрат засвідчила, що остерігатися легалізації доходів варто лише тим, хто ухиляється від сплати податків, хабарникам, крадіям, чиновникам, які отримують незаконні доходи», - зазначив Голова Державної фіскальної служби України.

Він впевнений, що втілення вже перелічених заходів у поєднанні з іншими ініціативами ДФС завадить корупційним діям, покладе край приховуванню доходів, перебільшенню видатків та ухиленню від оподаткування, унеможливить діяльність конвертаційних центрів, «податкових ям», зруйнує підпільне виробництво й незаконні ринки збуту, припинить відмивання коштів та проведення готівкових операцій без обліку.

Водночас в ДФС застерігають, що широкий перелік потенційних потерпілих від реформи значно посилить протидію змінам, нищівну критику й «заговорювання» податкових ініціатив, у тому числі із залученням псевдореформаторів.

«Фіскальній службі опонуватимуть люди, які втратять можливість отримувати «ліві» заробітки, брати хабарі та «відкати». Нам будуть мститися ті, хто утримував конвертаційні центри, включаючи їхній «дах» у деяких правоохоронних органах. Нам не будуть плескати в долоні суб'єкти тіньових ринків виробництва та збуту товарів, з якими ми ведемо боротьбу для підтримки легального бізнесу», - наголосив Ігор Білоус.

Він нагадав, що деякі з найбільш дієвих механізмів боротьби з корупцією, включені до урядового пакету законопроектів з питань податкової реформи, експерти пропонували застосувати ще 10-15 років тому.

«Запровадити їх в Україні у попередні роки завадив брак політичної волі у влади, впливова опозиція реформам та слабке громадянське суспільство. Сьогодні ситуація змінилась, - переконаний глава ДФС. - Ми маємо достатньо волі для рішучого наступу на корупцію і тіньовий бізнес, а також потужну базу підтримки в особі сформованого громадянського суспільства».

 

«Спрощенцем» можна стати одразу при реєстрації підприємця

Для проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державному реєстратору разом з заповненою реєстраційною карткою може бути подана (як додаток) Заява щодо обрання новоствореним суб’єктом господарювання спрощеної системи оподаткування та/або Реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість.

Ці заяви долучаються державним реєстратором до відповідної реєстраційної справи. Електронні відскановані копії заяв передаються одночасно з відомостями з реєстраційної картки до відповідного органу доходів і зборів.

За відсутності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи державний реєстратор повинен внести до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи код ЄДРПОУ відповідно до вимог Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (частина третя статті 25 Закону України від 15.05.2003 р. № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців»).

Тому заява про застосування спрощеної системи оподаткування, яка подається як додаток до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи, не може містити код ЄДРПОУ.

 

За неподання податкової звітності - передбачено штраф 

«Відповідно до п.110.1 ст.110 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи», - зауважує перший заступник начальника Куп`янської ОДПІ Наталія Калашнікова.

Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності передбачено п.120.1 ст.120 ПКУ, зокрема, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Отже, за неподання або несвоєчасне подання платником податків податкової звітності передбачена фінансова відповідальність у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, а саме:

- в розмірі 170 гривень, за кожне неподання (несвоєчасне подання) декларації (розрахунку) зазначені в одному акті;

- в розмірі 1020 гривень при повторному порушенні за несвоєчасне подання податкової декларації (розрахунку) платником податків незалежно від виду податку, за яке до такого платника протягом року вже було застосовано штраф за неподання (несвоєчасне подання) податкової декларації (розрахунку) та у період до одного року (до 365 або 366 днів - для високосного року) винесено податкове повідомлення-рішення.

 

Переходите зі спрощеної на загальну систему оподаткування – розрахуйте «аванси» 

«Фізичні особи-підприємці, які протягом звітного року перейшли зі спрощеної на загальну систему оподаткування, подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому відбувся перехід на загальну систему оподаткування, та самостійно розраховують і сплачують у строки, встановлені п.п. 177.5.1 п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України, авансові платежі на кожний наступний квартал звітного року із розрахунку не менше як 100 відсотків суми податку за результатами першого звітного кварталу на загальній системі оподаткування», - зазначає начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

Відповідно до п.п. 177.5.2 п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу фізичні особи-підприємці, які зареєстровані протягом року в установленому законодавством порядку або перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на загальну систему оподаткування.

Платники податку розраховують та сплачують авансові платежі у строки, визначені п.п. 177.5.1 п. 177.5 ст. 177 Кодексу, що настануть у звітному податковому році, а саме авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються підприємцем самостійно, але не менше як 100 відсотків річної суми податку з оподатковуваного доходу за минулий рік (у співставних умовах), та сплачують до бюджету по 25 відсотків щокварталу (до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада).

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/6401 | Переглядів: 42Дата публікації: 15:25 20.10.2014