Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Платниками Куп’янської ОДПІ з початку року сплачено понад 141 млн. грн.

До Загального фонду Державного бюджету за січень-серпень 2014 року надійшло 21,7 млн. грн., найбільші суми надходжень значаться по податку на прибуток – 7,8 млн. грн. та податку на додану вартість – 8,3  млн. грн.

Місцевий бюджет з початку року отримав майже 118,1 млн. грн., що на 10,3 млн.грн.. більше очікуваного. Найбільше сплачено до місцевого бюджету по таким платежам як: податок на доходи фізичних осіб в сумі 86,3 млн. грн., плата за землю з юридичних та фізичних осіб більш ніж 17,2  млн. грн. Лише протягом серпня поточного року платниками Куп’янської ОДПІ сплачено до бюджетів усіх рівнів понад 21,8 млн. грн.

            Для спрощення адміністрування податків, комплексним планом дій уряду, передбачено значне скорочення податків, з 22 до 9. Реформуванням податкової системи дозволить значно детінізувати економіку та збільшити надходження до бюджету.

 

Більш ніж 8,6  млн.грн. єдиного податку сплатили «спрощенці» Куп`янської ОДПІ

Спрощена система оподаткування залишається одним із основних джерел наповнення місцевого бюджету.

Так, з початку року «левову» частку єдиного податку - більше 7 млн.грн. сплачено фізичними особами – підприємцями. Від діяльності спрощенців – юридичних осіб до бюджету надійшло 1,6 млн.грн. Додатково до бюджету надійшло 1,6 млн.грн. єдиного податку.

Щомісячно, за рахунок платників єдиного податку місцевий бюджет поповнюється більш ніж на 1 млн. грн.

«Для зручності платників відмовитись від застосування спрощеної системи оподаткування можна засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.», - наголошує заступник начальника Куп`янської ОДПІ Інна Богатирьова.

 

Кадрова політика ДФС України під контролем громадськості та бізнесу

Рада з кадрових питань ДФС України  рекомендує 29 кандидатур на посади керівників регіональних головних управлінь ДФС та 23 кандидатури – на посади керівників митниць. Про заявив заступник Голови ДФС України Анатолій Макаренко  під час прес-конференції, присвяченій результатам роботи цієї Ради, 29 серпня 2014 року в інформаційному агентстві «Інтерфакс-Україна».

«Це перші напрацювання в кадровій політиці, яку веде наше відомство. ДФС України започаткувала пілотний проект конкурсного відбору кандидатів на керівні посади в службі. І ми сподіваємось, що цей досвід й надалі будемо використовувати для відбору кадрів у службу», - наголосив заступник Голови ДПС України Анатолій Макаренко. 

У складі Ради, яка була створена для забезпечення прозорості процедури призначення осіб на керівні посади в органах ДФС,  працювали представники бізнесу та громадськості. Із 23 членів Ради з правом голосу 12 – це представники бізнесу і громадськості та 11 фахівців ДФС.

 «Проект, який був започаткований ДФС України має дуже гарні результати. Його метою було залучення якомога більше професійних кадрів саме від бізнесу, а також тестування всіх претендентів, які подали свої кандидатури на керівні посади в територіальних органах ДФС. Загалом інтерв’ю було проведено зі 127 кандидатами, які подали документи», - зазначила голова Ради з кадрових питань ДФС, віце-президент Міжнародної громадської організації «Рада незалежних бухгалтерів та аудиторів» Олена Макеєва.

Під час відбору претендентам було запропоновано представити своє особисте бачення розвитку органу Державної фіскальної служби того регіону, на посаду в якому вони претендували. Зокрема, перші кроки, стратегію розвитку, шляхи співпраці з бізнесом та вирішення існуючих у регіоні проблем.

У свою чергу представники ДФС вимагали від кандидатів на посади знання законодавства та готовність забезпечити виконання завдань з надходження податків і зборів до бюджету, представники бізнесу – не заплямовану репутацію кандидата в очах платників податків, що мало б підтверджуватись відгуками підприємців, громадськості. Разом з тим, за словами Голови Ради з кадрових питань ДФС України, у кандидатів від бізнесу, які претендували на керівні посади, часто не вистачало менеджерських характеристик  порівняно з тими, хто вже мав подібний досвід роботи.

Одним із завдань, які визначила для себе Рада, стала популяризація роботи державної фіскальної служби залучення до її лав якомога більше професійних людей з європейською освітою.

За словами заступника Голови ДФС України Анатолія Макаренка робота Ради з кадрових питань ДФС України триватиме й надалі, також будуть сформовані відповідні ради в територіальних органах ДФС.  «Це не тільки досвід кадрової фільтрації, але й досвід комунікаційної площадки для спілкування бізнесу і державної служби», - підкреслив Анатолій Макаренко.

Нагадаємо, що Раду з кадрових питань Державної фіскальної служби України створено наказом ДФС України від 30 липня 2014 року № 21.  Засідання Ради, на яких вперше публічно визначали претендентів на посади, проходили у відкритому режимі за участі громадськості та засобів масової інформації. Загалом у проведених засіданнях взяли участь представники  громадських організацій та ЗМІ.

Для прозорості роботи Ради з кадрових питань ДФС на веб – порталі відомства було створено відповідний розділ, у якому щоденно оприлюднювалася інформація про претендентів на посади, результати засідань та прийняті рішення.

Детальніше ознайомитися з її роботою можна за посиланням  http://sfs.gov.ua/pro-sfs-ukraini/robota-z-personalom/rada-z-kadrovih-pitan/page1.

 

Ігор Білоус: Ви маєте чітко розуміти яким чином кожен з вас зробить внесок в побудову нашої держави

З такими словами звернувся сьогодні Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус до студентів та курсантів Національного університету Державної податкової служби України під час урочистостей з нагоди «Дня знань» та посвяти в студенти.

Він зазначив, що історично цей день є приємним та непростим водночас, адже цьогорічне свято проходить у складних умовах збройного протистояння на Сході країни. Отже, розпочинаючи церемонію посвяти в першокурсники, всі присутні вшанували хвилиною мовчання пам’ять бійців та мирних жителів, загиблих під час бойових дій.

Звертаючи увагу на важливість підготовки кваліфікованих кадрів, а саме економістів, фінансистів та податківці, які сьогодні так необхідні суспільству, керівник ДФС звернув увагу на процес оновлення кадрового складу Державної фіскальної служби: «Створена і працює Рада з кадрових питань – пілотний проект конкурсного відбору кандидатів на керівні посади. Це унікальний шанс оновити команду. Отже я покладаю надію на студентів та курсантів університету, які в майбутньому поповнять лави податківців та митників».

Зі свого боку в.о. ректора Національного університету ДПС України Леся Савченко подякувала всім гостям свята за підтримку і довіру та запевнили присутніх, що випускники ВУЗу стануть гідними працівниками Державної фіскальної служби України.

«Дорогі першокурсники, плідно використовуйте кожну вільну хвилину, шануйте себе та інших, гордіться собою та тим, що ви є студентами нашого університету», - зазначила Леся Савченко.

Звертаючись до майбутніх колег Ігор Білоус побажав їм любити свою Батьківщину та пишатися тим, що вони українці. «Завжди пам’ятайте, що головне в житті – творити добро, допомагати людям, дарувати радість, шанувати вчителів, працювати наполегливо та натхнено», - наголосив він.

 

Куп`янська ОДПІ: зміни, що набирають чинності з 01.09.2014 року

Підвищення ставок акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну і мінімальне акцизне податкове зобов’язання зі сплати акцизного податку очікується з 01.09.2014 року.

Зокрема, на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну підвищено специфічну ставку акцизного податку (на 5%), при цьому адвалерна ставка податку залишилася незмінною (12%) (пп. 215.3.2 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу).

Мінімальне акцизне  податкове зобов’язання зі сплати акцизного податку на сигарети без фільтра (цигарки) та сигарети з фільтром також підвищено на 5% (пп. 215.3.3 п. 215.3 ст. 215 Кодексу).

 

Порядок реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі

ри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених ПКУ, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Звертаємо увагу: Відповідно до змін, внесених у Податковий кодекс Законом України від 31 липня 2014 року № 1621 - VII, з 1 січня 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні, не залежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній.

 

Порядок отримання довідки про доходи фізичних осіб — підприємців і фізичних осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність

Відповідно до ст. 10 Закону України від 13.01.2011 р. № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» кожна особа має право доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається. Розпорядники, які володіють інформацією про особу, зобов’язані надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом.

Згідно з п. 1 ст. 20 вищезазначеного Закону розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

Фізичні особи — підприємці та фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, можуть отримати за письмовим запитом у контролюючих органах за місцем своєї податкової адреси довідку про доходи на підставі поданої податкової декларації.

Запит на отримання довідки про доходи складається у довільній формі, має містити достатню інформацію про особу, яка звертається з запитом, предмет запиту та бути підписаний такою особою.

Форма довідки про доходи, що надається контролюючим органом за запитом фізичної особи — підприємця або фізичної особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність, не встановлена та надається у довільній формі. Така довідка видається не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

Слід зазначити, що фізичні особи — підприємці, у тому числі ті, які застосовують спрощену систему оподаткування, можуть отримати довідку про доходи за інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період, на підставі поданої декларації за інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період.

Фізичним особам, які здійснюють незалежну професійну діяльність, довідка про доходи видається за (річний) податковий (звітний) період на підставі поданої відповідно до ст. 178 Податкового кодексу податкової декларації за результатами звітного року.

 

Підприємці-фізичні особи не сплачують військовий збір з доходів, отриманих від підприємницької діяльності

Фізичні особи - суб’єкти підприємницької діяльності, незалежно від того, на якій системі оподаткування вони знаходяться, не сплачують за себе військовий збір із доходів, отриманих у межах їх підприємницької діяльності.

Нагадаємо, що об’єктом оподаткування військовим збором є доходи:

- у формі заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику за трудовими відносинами;

- у формі інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику податків згідно із цивільно-правовими договорами;

- у формі виграшу в державній і недержавній грошовій лотереї, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри.

Ставка військового збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

Військовий збір встановлено Законом України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів», який набрав чинності з 03 серпня 2014 року.

 

Харківською митницею в електронному вигляді оформлено 97,8% митних декларацій

Порівняно з аналогічним періодом 2013 року цей показник зріс більш ніж на 38%, а у 2012 році загальна кількість електронних митних декларацій складала лише 18-20%.  На митниці також зазначають, що протягом останніх чотирьох місяців цього року відсоток електронних митних декларацій коливався в діапазоні 98-99 %.

Цифри свідчать, що переваги митного декларування в електронному вигляді позитивно оцінює все більша кількість суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, що здійснюють оформлення у Харківській митниці Міндоходів.

Головними стимулами переходу на «електронне декларування» є економія часу та людського ресурсу.

Фахівці митниці зауважують, що проходження митних формальностей з поданням митному органу електронної митної декларації доступне усім підприємствам, що перебувають на обліку у митних органах та посадові особи яких мають засоби електронного цифрового підпису.

З детальною інформацією щодо порядку оформлення та подання електронних митних декларацій можна ознайомитись на офіційному порталі Державної фіскальної служби України у розділі "Електронна митниця". 

 

Пакетна звітність. Порядок формування.

Після внесення змін у формат електронного документа податкової звітності (наказ Міндоходів від 09.10.2013 №561 «Про внесення змін до формату (стандарту) електронного документа звітності платників») з 27 листопада 2013 року було запроваджено пакетне приймання звітності в електронному вигляді.

Пакетом звітних документів вважається певний перелік документів одного типу чи різних типів, що подаються суб’єктом в одному звітному періоді. Пакет повинен містити основний документ звітності та необхідні додатки до нього. Фізично пакетом документів є набір XML-файлів, які називаються згідно з форматом (стандартом) електронної звітності, кожний з яких пов’язаний один з одним відповідними посиланнями, вказаними у тезі.

Граничний час очікування файлів при збиранні пакету 00.00 годин кожної доби. В разі відсутності будь-якого з заявлених або обов’язкових файлів пакету на 00.00 години кожної доби всі інші надіслані файли пакету не приймаються, про що надсилається квитанція. У разі помилок в будь-якому файлі пакету – не приймається весь пакет. Після виправлення помилок необхідно надсилати новий пакет документів.

На офіційному сайті Державної фіскальної служби України в розділі «Платникам податків про електронну звітність» – «Програмне забезпечення» розміщується безкоштовне програмне забезпечення з формування та подання платниками податків податкової звітності, податкових накладних та реєстру податкових накладних в електронному вигляді (OPZ), доопрацьоване для формування пакетної звітності. Для надання допомоги платникам у правильному формуванні пакетів звітних документів та поліпшення процесу подання звітності також на офіційному сайті у розділі «Платникам податків про електронну звітність» – «Повідомлення платникам податків про подання електронної звітності» розміщена Інструкція щодо формування пакетів звітних документів за допомогою програмного забезпечення по формуванню податкової звітності в електронному вигляді.

 

У разі затримки з відкриття рахунків податкові агенти не притягуються до відповідальності за порушення терміну сплати військового збору

У разі затримки з відкриттям рахунків для сплати військового збору податковим агентам рекомендується акумулювати суми коштів, призначених для сплати військового збору, з метою їх подальшого перерахування на відповідні рахунки.

У разі виконання зазначених дій податкові агенти не будуть притягуватись до відповідальності за порушення терміну сплати військового збору.

Відкриття та закриття рахунків поточного бюджетного періоду, а також відкриття рахунків наступного бюджетного періоду здійснює Державна казначейська служба України відповідно до покладених завдань.

Нагадуємо, з 03 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів» (далі – ПКУ), яким, зокрема, встановлено військовий збір.

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри.

Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дані роз’яснення у категорії 132). 

 

Валютні операції які потребують індивідуальної ліцензії Національного банку України

Індивідуальної ліцензії Національного банку України потребують такі операції:

- вивезення, переказування і пересилання за межі України валютних цінностей;

- ввезення, переказування, пересилання в Україну валюти України;

- надання і одержання резидентами кредитів в іноземній валюті, якщо терміни і суми таких кредитів перевищують встановлені законодавством межі;

- використання іноземної валюти на території України як засобу платежу або як застави;

- розміщення валютних цінностей на рахунках і у вкладах за межами України;

- здійснення інвестицій за кордон, у тому числі шляхом придбання цінних паперів.

Індивідуальні ліцензії видаються резидентам і нерезидентам на здійснення разової валютної операції на період, необхідний для здійснення такої операції.

Зазначена норма передбачена Декретом Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року №15-93 «Про систему валютного регулювання та валютного контролю» зі змінами та доповненнями. 

 

Податкова вимога: строки надсилання та відомості, які вона повинна містити

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов’язання.

Податкова вимога повинна містити наступні відомості:

- факт виникнення грошового зобов’язання та право податкової застави;

- розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою;

- обов’язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк;

- попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави;

- можливі дату та час проведення публічних торгів з продажу активів.
Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов’язань у встановлені ПКУ строки, без попереднього надсилання податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога не надсилається, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає податкову вимогу такому платнику податків.

Дана норма передбачена ст.59 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями. Також з цим та іншим роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 134).

 

Спрощена система оподаткування: як вибрати або перейти?

«Для тільки зареєстрованих ФОП або юридичних осіб вибір того чи іншого виду оподаткування відбувається протягом десятиденного строку від моменту реєстрації суб’єкта господарювання в органах податкової інспекції. За цей час вибирається система і подається заява, в ньому вказують обрану систему оподаткування», - зазначає начальник Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Олена Кухтіна.

При виборі «спрощенки» при відкритті суб’єкта господарювання облік і розрахунок відповідних податків починається з дня реєстрації.

Для діючого суб’єкта господарювання перехід в «спрощенку» здійснюється так само подачею заяви до податкової інспекції за 15 днів до закінчення старого і початку нового звітного періоду (під звітним періодом розуміється календарний квартал, 15 днів так само вважаються календарними). Так само подаються відомості про доходи за попередній звітний період (береться минулий календарний рік).

 

Спрощена система оподаткування: групи і вимоги до переходу

Згідно НК існує 6 груп для суб’єктів, для яких можлива спрощена система оподаткування в Україні в 2014 р. Для ФОП — їх чотири: 1 — 3, 5 групи, для юридичних осіб — 4 і 6.

Належність до тієї чи іншої групи залежить від річних показників прибутку і річної кількості працівників, що безпосередньо беруть участь в робочому процесі (оскільки для кожної групи встановлені обмеження за цими показниками). Види діяльності, дозволені та заборонені до застосування «спрощенки», прописані у відповідних статтях НК.

До першої групи належать роздрібні торговці та ФОП, які надають побутові послуги населенню, без права прийому найманих співробітників і з річною виручкою до 150 тис. грн. розрахунок податку відбувається за фіксованою ставкою 1-10%, відсоток якої залежить тільки від виду діяльності ФОП, і розраховується від встановлених державою мінімальних зарплат на 01.01. Для цієї групи характерно ведення тільки обліку доходів.

Подання звітності здійснюється щороку. Для першої і другої групи можливість реєстрації, як платник ПДВ, не передбачається, для всіх наступних така можливість є. Діяльність здійснюється без РРО.

До другої групи належать ФОП, що займаються торгівлею, ресторанним господарством, виробництвом, з річним доходом до 1 млн. грн. і річною чисельністю працівників до 10 осіб.

Податок розраховується за фіксованою ставкою 2-20% (залежить від діяльності ФОП) і розраховується від встановлених державою мінімальних заробітних плат на 01.01. для цієї групи характерно ведення тільки обліку доходів. Звітність подається щороку. Діяльність здійснюється без РРО.

У третю групу входять ФОП без обмежень виду діяльності підприємця (крім тих, що заборонені в НК) з річним доходом 3 млн. грн. і 3 млн. грн. з урахуванням ПДВ для їх платників (подібна реєстрація можлива) і чисельністю співробітників до 20 осіб. Податок розраховується від доходу і становить 3% + ПДВ і 5% для неплатників. Ведення обліків передбачає як доходи, так і витрати (для платників ПДВ). Звітність подається кожен квартал. Діяльність ведеться без використання РРО.

До четвертої групи належать юридичні особи без обмеження виду господарської діяльності з доходом в 5 млн. грн. на рік і кількістю працівників до 50 осіб. Податок розраховується за процентною ставкою і розрахунок походить від отриманого доходу і становить 3% (для ПДВшників) і 5%. Звітність до податкової надається щоквартально. Використання РРО обов’язково.

 

Внесіть пропозиції щодо зменшення кількості податків

Концепцією реформування податкової системи України, яку 6 серпня 2014 року презентував на засіданні Кабінету Міністрів України прем’єр-міністр України, пропонується скоротити кількість податків.

Скасовуються:

-          збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності;

 -          збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності;

 -          рентна плата за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктоводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України;

 -          збір за місця для паркування транспортних засобів;

 -          туристичний збір;

 -          збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.

Трансформується:

1) акцизний податок, збір за першу реєстрацію транспортного засобу, екологічний податок (з палива), збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, крім електроенергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками у акцизний податок;

 2) екологічний податок (крім палива), збір за спеціальне використання лісових ресурсів у екологічний податок;

 3) плата за користування надрами, збір за користування радіочастотним ресурсом України, збір за спеціальне використання води у рентну плату;

            4) податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, плата за землю у податок на нерухоме майно;

            5) єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок у єдиний податок.

            Переведення податків із загальнодержавних до місцевих:

 плати за землю (як складова податку на нерухоме майно) та фіксованого сільськогосподарського податку (як складова єдиного податку).

            Ознайомитись з Концепцією можна на веб-порталі Державної фіскальної служби України у розділі «Громадські обговорення», а свої зауваження та пропозиції надіслати на електронну адресу: grzv@lv.minrd.gov.ua.

 

Не упустіть термін для добровільної реєстрації платника ПДВ

Відповідно до п. 183.7 ст. 183 Податкового кодексу (далі – ПКУ) реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку може бути подана державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця.

Електронна копія реєстраційної заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючих органів одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця згідно із Законом України ”Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців”.

            У реєстраційній заяві зазначаються підстави для реєстрації особи як платника податку.

            При цьому згідно з п. 183.3 ст. 183 ПКУ у разі добровільної реєстрації особи як платника податку або особи, реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і виписку податкових накладних.

 

Відображаємо військовий збір на рахунках обліку

Окремого рахунку для відображення сум утриманого з доходів фізичних осіб та сплаченого до військового збору План рахунків та Інструкція щодо його застосування не передбачають.

Тому суму такого нарахованого (утриманого) збору слід відображати за кредитом субрахунку 642 «Розрахунки за обов’язковими платежами» в кореспонденції з дебітом 661 «Розрахунки за заробітною платою» (якщо об’єкт оподаткування – це зарплата), 685 «Розрахунки з іншими кредиторами» (коли об’єкт оподаткування – винагорода за ЦПД). Сплата військового збору в обліку відобразиться проводкою: Дт  642 Кт  311.

Нагадаємо, що з 03.08.2014 р. набрав чинності Закон України від 31.07.2014 р. № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України», яким тимчасово до 01.01.2015 р. запроваджено військовий збір. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.             

 

Коли податок на нерухомість можна не платити

Згідно з положеннями Податкового кодексу встановлено, що база оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи-платника податку, зменшується:

-          для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 120 м2;

-          для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 250 м2;

-          для різних видів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 370 м2 .

Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік). Водночас пільги із сплати податку не надаються на об'єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, використовуються у підприємницькій діяльності).

Тому якщо дані житлові приміщення не використовується з метою одержання доходів, податку платити не потрібно, адже сумарна площа становить 360 м2.

 

База оподаткування ПДВ з 1 січня 2015 року

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України" від 31.07.2014 № 1621-VII пункт 188.1 статті 188 доповнено абзацом такого змісту: "При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком:

- товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню;

- газу, який постачається для потреб населення.".

Зміни у визначенні бази оподаткування в разі постачання товарів/послуг наберуть чинності з 01.01.2015 року.

 

Для продажу алкогольних напоїв - 20 кв. м

Місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів - без обмеження площі, для алкогольних напоїв - торговельною площею не менше 20 кв. м, обладнане електронними контрольно-касовими апаратами (незалежно від їх кількості) або де є товарно-касові книги (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів, незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів (ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів”).

Роздрібна торгівля алкогольними напоями може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

На території ринків продавати алкогольні напої можна тільки в спеціалізованих торговельних підприємствах (магазинах) і в спеціалізованих відділах (секціях) підприємств (магазинів) з універсальним асортиментом продовольчих товарів.

 

Коли знижка включається до складу доходу, а коли ні…

«Сума знижки включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку виключно у випадку, якщо дана знижка носить індивідуальний (персональний) характер», - підкреслює заступник начальника Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Олена Кухтіна.

Якщо знижка поширюється на будь-якого платника податку та не є індивідуальною, то сума такої знижки не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Слід нагадати, що відповідно до п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку, крім сум, зазначених у п.п 165.1.53 п. 165.1 ст. 165 цього Кодексу.

 

Скористайтеся сервісом «Пульс»

Нагадуємо, сервіс Міндоходів України «Пульс» – це пряма телефонна лінія за номером 044-284-00-07, на яку платники мають змогу не лише подати звернення у телефонному режимі, а й отримати результат про вжиті заходи та проведену перевірку.

 

Мінімальний розмір орендної плати

Згідно п. 27 розділу Закону України від 27.03.2014 року № 1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» змінено редакцію п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України.

Мінімальний розмір орендної плати за землі державної та комунальної власності не може бути менше 3 % нормативної грошової оцінки та поширюється на всі категорії земель.

Вказана норма стосується земель сільськогосподарського призначення і земельних ділянок, для яких ст. 276 Податкового кодексу визначені особливості встановлення ставок земельного податку ( зайняті житловим фондом, гаражно-будівельними кооперативами, зайняті сільськогосподарськими будівлями і спорудами, надані для виробництва рибної продукції і т.д.). Тобто жодних пільгових знижок розміру орендної плати для окремих категорій земель Податковий кодекс не передбачає.

 

Скористайтися можливістю оперативно отримати безкоштовні ключі електронного цифрового підпису

Відокремлений підрозділ акредитованого Центру сертифікації електронних ключів у Куп`янській ОДПІ знаходиться за адресою: м.Куп`янськ, вул.Харківська, 99, кімната 3, за допомогою цього Центру платники податків можуть оперативно отримати безкоштовні ключі електронного цифрового підпису, що в свою чергу дає можливість подавати  звітність засобами Інтернет в електронному вигляді.

Скористайтися можливістю отримати ключі безкоштовно та відправляти звітність «не виходячи з дому».

 

Піклуємося про довкілля та сплачуємо екологічний податок!

Екологічний податок, є основним джерелом фінансування заходів, спрямованих на захист навколишнього середовища та раціональне використання природних ресурсів. Розподіл цих коштів здійснює Держказначейство відповідно до положень Бюджетного кодексу.

Так, платниками податків, які зареєстровані у Куп`янській ОДПІ, протягом січня- серпня поточного року до бюджету сплачено  понад 555 тисяч гривень екологічного податку.

 

На Харківщині надходження військового збору склали 4,6 млн. грн.

Такі цифри повідомив заступник начальника відділу адміністрування доходів і зборів з фізичних осіб ГУ Міндоходів у Харківській області Володимир Ніконенко під час  прес-конференції з журналістами регіональних ЗМІ.

Виступаючи перед представниками «четвертої влади», фахівець відзначив  активну позицію роботодавців та представників бізнес-середовища Харківщини, які з розумінням  виконують свій громадянський і економічний обов’язок і перед державою, і перед тими, хто сьогодні захищає незалежність та єдність нашої країни.

Окрім того Володимир Ніконенко розповів про порядок стягнення військового збору, хто його повинен сплачувати та з яких доходів він нараховується.

Посадовець також проінформував, що  рахунки для сплати  військового збору та уся необхідна роз’яснювальна інформація  розміщена на сайті ГУ Міндоходів у Харківській області та на дошках оголошень в кожній районній податковій інспекції.

Нагадаємо, що  3 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України», яким тимчасово до 1 січня 2015 року запроваджено військовий збір.

 

Фізособи-підприємці не сплачують військовий збір з доходів, отриманих від підприємницької діяльності

Фізичні особи - суб’єкти підприємницької діяльності, незалежно від того, на якій системі оподаткування вони знаходяться, не сплачують за себе військовий збір із доходів, отриманих у межах їх підприємницької діяльності.

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи:

- у формі заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику за трудовими відносинами;

- у формі інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику податків згідно із цивільно-правовими договорами;

- у формі виграшу в державній і недержавній грошовій лотереї, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри.

Військовий збір встановлюється тимчасово, до 1 січня 2015 року.

Ставка військового збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

Нагадуємо, з 03 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів» (далі – ПКУ), яким, зокрема, встановлено військовий збір.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дані роз’яснення у категорії 132). 

 

Особи відповідальні за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору до бюджету

Відповідно до п.п. 1.5 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору до бюджету є особи визначені у ст. 171 Податкового Кодексу України, а саме:

1. Особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.

2. Особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів є :

- податковий агент – для оподаткованих доходів з джерела їх походження в Україні;

- платник податку – для іноземних доходів та доходів, джерело виплати яких належить особам, звільнених від обов’язків нарахування, утримання або сплати (перерахування) податку до бюджету. 

 

З якої суми доходів утримується військовий збір

Оподаткуванню військовим збором підлягають доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами (виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри) без вирахування сум податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, у випадках, передбачених законом, тощо.

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 Податкового Кодексу України, за ставкою (ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування), визначеною п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового Кодексу України.

 

Податкові агенти є платниками військового збору

Відповідно до положень Податкового кодексу України платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 цього ж Кодексу, а саме:

- фізична особа-резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;

- фізична особа-нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;

- податковий агент.

Слід нагадати, що з 03.08.2014 р. набрав чинності Закон України від 31.07.2014 р. №1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України», яким тимчасово до 1 січня 2015 року запроваджено військовий збір.

 

Який термін розгляду договору "Про визнання електронних документів"?

Нагадуємо, що квитанції мають розширення ".rpl" та відкриваються за допомогою ключа електронної печатки, а у разі її відсутності – підписом фізичної особи-підприємця (для фізичної особи-підприємця). Інші файли, що мають розширення ".xml", не потребують розшифрування. Електронні звіти можна відправляти лише після отримання квитанції про успішне підписання договору з боку органів Міндоходів.

З цим та іншими роз'ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (веб-портал Міндоходів, вкладинка "Інформаційно-довідковий ресурс", дане роз'яснення у категорії 401.02).

 

Відмовитись від «спрощенки» можна «електронкою»

Порядок обрання та перехід на спрощену систему оподаткування, або відмови від неї передбачено ст. 298 Податкового кодексу України.

Відповідно до п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 цього ж Кодексу заява про перехід на спрощену систему оподаткування суб’єктом господарювання подається у такий спосіб:

- особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.

Форма заяви для обрання та переходу на спрощену систему оподаткування або її відмови передбачено наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 р. № 1675.

Враховуючи, що у формі заяви для обрання та переходу на спрощену систему оподаткування передбачено і відмову від неї, то процедура подання цієї заяви здійснюється з дотриманням вимог п.п. 298.2.1 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу, зокрема засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/6306 | Переглядів: 32Дата публікації: 09:54 03.09.2014