Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Податкові зобов’язання за майновими деклараціями необхыдно сплатити до 1 серпня

«Відповідно до Податкового кодексу України громадяни, які подали декларації про майновий стан і доходи за 2013 рік та задекларували доходи з яких податок не утримувався,  зокрема здавали в оренду рухоме та нерухоме майно, здійснювали продаж майнових та немайнових прав, отримували спадщину, дарування, інвестиційні прибутки чи іноземні  доходи та зазначили в них до сплати відповідні суми податку на доходи фізичних осіб, повинні їх сплатити до 1 серпня 2014 року», - наголошує начальник Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Олена Кухтіна.

У разі порушення терміну сплати відповідно до статті 126 Податкового кодексу України передбачена відповідальність у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно — в розмірі 10 відсотків від суми боргу; при затримці більше 30 календарних днів  — 20 відсотків від суми боргу.

Шановні громадяни! Сплачуйте завчасно податки, заощаджуйте свої кошти.

ДФС та АППУ готові до оновленої та взаємовигідної співпраці

Державна фіскальна служба зацікавлена у співпраці з громадськими організаціями щодо ефективного проведення податково-митних реформ. Про це заявив Голова ДФС Ігор Білоус 18 липня, під час зустрічі з керівниками Асоціації платників податків України.

«Перед нами стоїть надважливе завдання – наповнення Державного бюджету. А в нинішніх умовах це означає — забезпечити усім необхідним армію та правоохоронні органи для успішного проведення Антитерористичної операції, а, головне, зберегти соціальний мир та спокій, регулярно виплачуючи пенсії, зарплати лікарям, вчителям та іншим працівникам бюджетної сфери, а також інші соціальні виплати. Для ефективної роботи ДФС ми посилили боротьбу з корупцією, ми проведемо податкову та митну реформи, відбудуться зміни в роботі самого відомства. І нас не зупинить те, що все це ми будемо роботи в умовах війни на сході країни, де терористи фактично знищують бізнес. Ми маємо спільну мету з Асоціацією платників податків — врятувати економіку і зберегти країну», – сказав Ігор Білоус.

Він, зокрема, зазначив, що фахівці служби вже розробили альтернативний варіант електронного адміністрування ПДВ, який унеможливить махінації з цим податком. Цю систему вже погодила технічна місія МВФ і наразі триває її опрацювання з Нацбанком. На черзі – зниження ставок єдиного внеску на державне загальнообов’язкове страхування.

«У нас два пріоритети – податок на додану вартість та єдиний соціальний внесок. За все одночасно взятися неможливо. Ми повинні робити радикальні реформи, але при цьому відчувати потреби бізнесу. Не можна одразу ж побудувати швейцарську систему оподаткування, адже ми одразу втратимо половину платників податків. Бізнес сьогодні на межі виживання – і ми маємо тонко відчувати цей перехідний період», – наголосив Ігор Білоус.

У свою чергу очільники АППУ запевнили керівництво ДФС у зацікавленості у якнайшвидшому проведенні таких реформ та запевнили про свою готовність до співпраці у цьому напрямі.

«Ми очікуємо того ж, що й усе наше суспільство – реформ. Асоціація готова та буде допомагати у реформуванні податкової та митної систем. Для цього ми задіємо всі наші відділення у регіонах, залучимо наших кращих фахівців, які мають досвід роботи у цій сфері», – сказав Президент АППУ Василь Матійчик.

Учасники зустрічі також обговорили процедуру проведення податкових перевірок, заходи у рамках протидії корупції в податкових та митних органах, запровадження принципу «єдиного вікна» для подачі звітності та удосконалення сервісів для платників податків.

«Дуже важливим завданням є удосконалення електронних сервісів. Ми маємо мінімізувати спілкування податківців з бізнесом і це стане реальною протидією корупції. Перебудувати ментальність наших громадян дуже складно, але без цього ефективність боротьби з корупційними проявами значно знижується. Електронне спілкування фактично усуває податківця від таких неправомірних ризиків»,– підкреслив Ігор Білоус.

 

У ногу з прогресом: платники Куп`янської ОДПІ отримали майже 3000 електронних цифрових підписів

Про це повідомив заступник начальника Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Ігор Лукшин під час прес конференції.

«Одним із пріоритетних напрямів роботи Міндоходів є формування інноваційної моделі високотехнологічного розвитку країни, тому актуальним питанням на сьогодні є розвиток інфраструктури електронного документообігу, що значно скорочує об'єми паперової бухгалтерської документації, економить час співробітників і витрати підприємств, пов'язані з укладенням договорів, оформленням платіжних документів та їх пересиланням контрагентові», - наголосив посадовець.

Ключ електронного цифрового підпису дає змогу звітувати або подавати декларації в режимі он-лайн до органів Міндоходів, а також дає можливість експортерам та митним брокерам через мережу Інтернет подавати митні декларації в електронному вигляді.

«Важливо пам`ятати, що процедура отримання послуг електронного цифрового підпису через мережу Інтернет не можлива. Під час процедури реєстрації передбачена особиста присутність заявника (чи його довіреної особи)» -, підкреслив Ігор Лукшин.

80% клієнтів представництва акредитованого Центру сертифікації ключів – це фізичні особи – підприємці та громадяни. Крім того, 20 % електронних ключі цифрового підпису видано юридичним особам.

Ключі електронного цифрового підпису можна безкоштовно отримати в приміщенні Куп`янської ОДПІ за адресою: м. Куп`янськ, вул. Харківська, 99, кабінет  № 3.

 

Основні правила проведення електронних перевірок

Основним пріоритетом у роботі Міністерства доходів і зборів протягом останнього часу вже традиційно є запровадження електронних сервісів при обслуговуванні платників податків.

«Один з них – електронна перевірка – дозволяє підприємцям спростити процедуру податкового аудиту, звівши до мінімуму особисте спілкування з інспектором. Проводять її за заявою платника податків із незначним ступенем ризику і лише за наявності технічної можливості для такої перевірки. Досліджуватимуться лише періоди, не охоплені плановими та позаплановими документальними перевірками», - - наголошує перший заступник начальника Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Наталія Калашнікова..

У заяві суб’єкт господарювання обов’язково зазначає перелік податків та періоди, які бажає обревізувати.

За результатами проведених заходів контролю складається довідка, податкове повідомлення-рішення не виноситься, а отже жодні штрафи не застосовуються.

У разі незгоди з висновками, зазначеними у довідці, підприємець одночасно з її підписанням може подати свої заперечення. А от можливості оскаржити її в адміністративному або судовому порядку не передбачено.

Ці та інші питання висвітлено у листі Міндоходів від 31.03.2014 №5790/5/99-99-22-02-05-16.

 

Оновлено форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису від АЦСК ІДД Міндоходів

У зв’язку з внесенням змін до окремих нормативно-правових актів оновлено форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису від Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів (далі – АЦСК ІДД Міндоходів).

Використання нових форм реєстраційних документів для всіх клієнтів АЦСК ІДД Міндоходів з 16.06.2014 року є обов’язковим.

Нагадаємо, що з 1 січня поточного року Акредитований центр сертифікації ключів перейшов на використання двох посилених сертифікатів відкритого ключа. Такий формат криптографічних повідомлень унеможливить підробку ключів та посилить захист інформації від сторонніх осіб.

Для зручності користувачів всі сертифікати, які були отримані до 1 січня 2014 року, також є  дійсними протягом 2 років з моменту їх отримання.

Нові форми реєстраційних документів можна завантажити з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД Міндоходів http://acskidd.gov.ua. Також, там можна переглянути  інформацію щодо режиму роботи, перелік представництв АЦСК ІДД Міндоходів, бланки документів, зразки їхнього заповнення, перелік необхідних для реєстрації документів.

 

Тепер звітність з ЄСВ можна надсилати поштою

7 липня 2014 р. набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб — підприємців за заявницьким принципом» від 13.05.2014 р. 1258-VII. Зазначеним Законом внесена одна невеличка, але корисна зміна до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі — Закон про ЄСВ).

Так, п. 4 ст. 6 Закону про ЄСВ доповнено таким реченням: «В разі відправлення звітності поштою вона вважається поданою у день отримання відділенням поштового зв’язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю». Таким чином, відтепер платники ЄСВ можуть надсилати звітність із ЄСВ поштою.

Нагадаємо, що раніше звітність із ЄСВ, надіслана поштою, на відміну від іншої звітності, не вважалася поданою.

 

 

Компроміс – це не зобов’язання, а право бізнесу

На початку зустрічі в.о.начальника Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Наталія Калашнікова зазначила: «Податковий компроміс надасть можливість перегорнути сторінку і почати працювати легально. Компроміс – це можливість для них почати працювати, не порушуючи закон. Платник сам вирішує, чи хоче він скористатися цим інструментом».

Представники бізнесу дізнались, про основні пункти законопроекту щодо так званого податкового компромісу, який був розроблений Міністерством доходів і зборів за ініціативи бізнес-активу нашої країни.

Основні положення зазначеного документу передбачають можливість звільнення від відповідальності платників податків за заниження податку на додану вартість та податку на прибуток за періоди до 1 квітня 2014 року за умови сплати 10% податкових зобов’язань. Така акція буде тривати 90 днів з дня набрання чинності законом.

Заступник начальника Ігор Лукшин підкреслив, що платник податків не притягується до кримінальної відповідальності за діяння, які він уточнив. Уточнені періоди, які будуть перевірені органами доходів і зборів, не підлягатимуть подальшим перевіркам. У разі, якщо за наслідками аудиту буде встановлено неправильність декларування та прийнято податкове повідомлення-рішення, то платник податків має право заплатити за ним також лише 10% такого зобов’язання, а 90% вважається погашеним. Штрафи та пеня до суб’єкта господарювання застосовуватися не будуть.

Наприкінці зустрічі керівники підприємств схвально відгукнулися про наміри уряду спростити податкові процедури та зауважили, що податковий компроміс дасть змогу підприємцям сплатити старі борги і продовжувати працювати.

 

Підкаже бізнесу вірне рішення – журнал «Вісник Міністерства доходів і зборів України»

Вашим надійними помічником і партнером у бурхливому окені інформації готовий бути – журнал „Вісник Міністерства доходів і зборів України” – офіційне видання Міністерства доходів і зборів України. Видання виходить щопонеділка та містить інформацію з податкового, митного законодавства та єдиного соціального внеску.

Оформити редакційну передплату можна через філію ДП «СВЦ ДПС України» у Харківській області. Телефон для довідок 717-03-69.

Передплатні індекси: 22599 (укр.), 22600 (рос.).

 

Майже 6 млн.грн. ПДВ сплатили з початку року платники Куп`янської ОДПІ

Суб’єкти господарювання, які є платниками податку на додану вартість, станом на 01 липня 2014 року перерахували до бюджету 5 млн. 670 тис. грн., з них 1,42 млн. грн. – сплачено у першому півріччі фізичними особами - підприємцями.

 «Позитивних результатів у адмініструванні ПДВ вдалося досягти за рахунок сумлінності платників податків, співпраці з ними та створення сприятливих умов для ведення бізнесу», - зазначає в.о. начальника Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Наталія Калашнікова.

Доречі, з 8 липня 2014 року спрощується процедура припинення підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців. Відтепер, державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців буде здійснюватись за заявницьким принципом замість принципу мовчазної згоди  та буде скорочено термін державної реєстрації припинення підприємницької діяльності таких осіб до 1 дня.

 

Ліки для АТО? ПДВ та мито не сплачуються

Президент України Петро Порошенко підписав закони про внесення змін до Митного та Податкового кодексів України стосовно звільнення від оподаткування ввізним митом та податком на додану вартість лікарських засобів та засобів індивідуального захисту для потреб антитерористичної операції (далі - АТО).

Отже, без оподаткування ПДВ та ввізним митом в Україну можуть ввозитися каски, бронежилети, виготовлені у відповідності до військових стандартів або технічних умов, та матеріали (нитки, тканини), необхідні для їх виготовлення. Так само від оподаткування ПДВ та обкладення митом звільняються лікарські та медичні засоби, що призначені для використання закладами охорони здоров’я та учасниками АТО для надання медичної допомоги фізичним особам, які зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження (за переліком та в обсягах, встановлених Кабінетом Міністрів України).

Ці норми передбачені Законами України: «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо спеціальних засобів індивідуального захисту та лікарських засобів» від 1 липня 2014 року № 1561-VII; «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законів України щодо ввезення засобів індивідуального захисту та лікарських засобів» від 1 липня 2014 року № 1560-VII.

Закони набрали чинності з 23 липня (опубліковані в газеті «Голос України» №137 (5887) від 22.07.14).

 

На Харківщині зареєстровано більше 260 тисяч суб’єктів господарювання

На сьогоднішній день в органах Міндоходів області перебуває 267 587 платників податків. За словами в.о. заступника начальника Головного управління Міндоходів у Харківській області Світлани Пажиної, з них 72 910 юридичних осіб та  193 948 фізичних осіб – підприємців. У порівнянні з минулим роком загальна кількість платників податків збільшилась  на 4 075 суб’єкта господарювання.

На податковий облік у липні вже взято 720 платників податків, з них 170 юридичних осіб та 550 фізичних осіб – підприємців.

Окрім того, з початку року у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків зареєструвалось 18 695 фізичних осіб, зокрема 1 059 іноземців (отримали «ідентифікаційні номери»). При цьому лише у липні поточного року зареєстровано 2 386 фізичних осіб, з яких 105 – мешканці інших країн.

 

Термін завершення імпортної операції без увезення на територію України за зовнішньоекономічними договорами (контрактами)

Строк завершення імпортної операції без увезення товару на територію України за зовнішньоекономічними договорами (контрактами) не може перевищувати 180 календарних днів з моменту здійснення резидентом авансового платежу або виставлення векселя на користь нерезидента. У разі проведення розрахунків у формі документарного акредитиву - з моменту здійснення уповноваженим банком платежу на користь нерезидента.

Імпортна операція резидента без увезення товару на територію України вважається завершеною за наявності однієї з таких умов:

- нарахування виручки, одержаної від нерезидента, на рахунок резидента в уповноваженому банку в разі продажу нерезиденту товару за межами України;

- подання документів, що підтверджують використання резидентом товару за межами України, перелік яких визначається Національним банком.

Порядок визначення строку та умов завершення імпортної операції без увезення товару на територію України, затверджено Постановою Кабінету Міністрів від 05 грудня 2007 року №1392. Дія цього Порядку поширюється на всіх суб’єктів господарювання - резидентів незалежно від форми власності.

 

Інформацію стосовно бізнес-партнерів можна знайти на веб-порталі Міндоходів

На офіційному веб-порталі Міндоходів (www.minrd.gov.ua) функціонує сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який знаходиться на головній сторінці веб-порталу.

Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (головна сторінка веб-порталу Міндоходів, сервіс «Інформаційно-довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 139.04).

 

Відповідальність за несвоєчасне подання податкових декларацій з плати за землю

«Відповідно до п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України платники плати за землю самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу доходів і зборів за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік», - наголошує начальник Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Олена Кухтіна.

Податкове зобов’язання щодо плати за землю, визначене у податковій  декларації на поточний рік сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Такий порядок визначений ст. 287 Податкового кодексу України.

Пунктом 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України встановлено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання чи несвоєчасне подання.

 

Санкції для суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності

За порушення законодавства України у сфері зовнішньоекономічної діяльності до суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності України або іноземних суб’єктів господарської діяльності можуть бути застосовані такі спеціальні санкції:

- накладення штрафів у випадках несвоєчасного виконання або невиконання суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності та іноземними суб’єктами господарської діяльності своїх обов’язків пов’язаних з Законом України  „Про зовнішньоекономічну діяльність”. Розмір таких штрафів визначається відповідними положеннями законів України та/або рішеннями судових органів України;

- застосування до суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та іноземних суб’єктів господарської діяльності індивідуального режиму ліцензування, що встановлюють певні заборони, обмеження або порядок здійснення зовнішньоекономічних операцій;

- тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності, у випадках проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.

Зазначені спеціальні санкції передбачено статтею 37 Закону України
від 16.04.91 №959-ХІІ „Про зовнішньоекономічну діяльність” із змінами та доповненнями.

 

Дії платника при виникненні помилки при підписанні документів

Необхідно перевірити:

- який ключ ЕЦП використовується першим? (вірна послідовність підписів Бухгалтер-директор-електронна печатка);

- якщо ключ обрано вірно, слід звернути увагу на правильність введення паролю, а саме регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи, які відрізняються за розташуванням на клавіатурі);

- чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа? (у разі зміни ім’я файлу особистий ключ буде пошкоджено, тому необхідно звернутися до представництва АЦСК ІДД Міндоходів, в якому отримували послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ та отримати відповідний йому посилений сертифікат відкритого ключа).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал Міндоходів, вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 401.01).

 

Особливості відмови у видачі довідки форми №3ДФ

Якщо платник податку, якому надано відповідно до ст.121 Земельного кодексу України земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства, має ще й земельний пай, право на який засвідчено Державним актом, сільська, селищна, міська рада має підстави для відмови у видачі довідки за формою № 3 ДФ.  При цьому не має значення, використовує чи ні власник такий пай, чи здає в оренду. Підстави для видачі відсутні також, якщо платник податку фактично використовує для вирощення (вироблення) сільськогосподарської продукції  (включаючи продукцію первинної переробки), яка їм реалізовується, належні йому земельні ділянки, розмір яких перевищує встановлені ст.121 Земельного кодексу розміри, зокрема:

-          для ведення особистого селянського господарства – не більше 2,0 га;

-          для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських

будівельі споруд (присадибних ділянок) у селах – не більше 0,25 га,

у селищах – не більше 0,15 га, у містах  – не більше 0,10 га;

              -    для ведення садівництва – не більше 0,12 га;

              -    для індивідуального дачного будівництва – не більше 0,10 га.

 

Отримуйте податкову знижку

Податкова знижка може бути нарахована виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а також  резиденту – фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку та офіційно повідомила про це відповідний орган податкової служби  і має про це відмітку у паспорті.

«Податкова знижка може застосовуватися виключно до доходів, одержаних протягом року платником податку у вигляді заробітної плати, зменшеної на суму єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника та податкової соціальної пільги за її наявності (пп.166.4.2 п.166.4 ст.166 та п.164.6  ст.164 Податкового кодексу України). При цьому її загальна сума не може перевищувати суми загального оподатковуваного доходу платника податку, одержаного протягом звітного року як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п.164.6 ст.164 Податкового кодексу», - зауважує начальник Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Олена Кухтіна..

Отже  податкова знижка нараховується тільки в межах розміру заробітної плати, одержаної протягом звітного  року. Інші суми доходів, одержаних платником податку, в розрахунок для визначення суми податку, що підлягає поверненню у зв’язку з наданням податкової знижки, не приймаються.

Якщо платник податку не скористався правом на отримання податкової знижки за наслідками звітного податкового року, то таке право на наступні податкові роки не переноситься.

 

Працюєте неповний робочий день - отримайте податкову соціальну пільгу

Куп`янська ОДПІ  звертає увагу  роботодавців щодо надання податкової соціальної пільги  працівникам, які   працюють неповний робочий день. Відповідно до п.169.1. ст.169  Податкового кодексу України  від 2 грудня 2010р. №2755-ІУ, платник податку (працівник) має право на зменшення суми загального місячного оподаткованого доходу,  отриманого від одного роботодавця у вигляді заробітної плати (інші прирівняні до неї згідно із законодавством виплати, компенсації та винагороди),  якщо  його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру  місячного прожиткового мінімуму  ( у 2014р. – 1218,00 грн.), діючого для працездатної особи на 1 січня звітного року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн.  У 2014 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить – 1710грн.

Отже фізична особа, яка працює неповний робочий день, має право на податкову соціальну пільгу  за умови якщо  розмір її заробітної плати не перевищує граничного розміру для отримання такої пільги.

 

Оподаткування подарунків

«Вартість безоплатно отриманих працівниками товарів  (подарунків)  включається до загального  місячного  (річного) оподатковуваного доходу та­ких працівників як додаткове благо, крім випадків, передбачених ст. 165 Податкового кодексу України», - нагадує начальник Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Олена Кухтіна..

Зокрема, ст. 165 ПКУ встановлено, щодо оподаткову­ваною доходу платника податку не включаються вартість подарунків, а також призів переможцям та призерам спортивних змагань, якщо їх вартість не перевищує 50%  від однієї мінімальної заробітної плати у розрахунку на місяць, встановленої, на 1 січня звітного податкового ро­ку за винятком грошових виплат (у 2014 році така гранична сума становить 609 грн.). Вартість дарунків яка не перевищує 609 грн, відо­бражається у податковому розрахунку за фориою № 1ДФ з ознакою доходу «160». Якщо  ж вартість подарунків, які  надаються роботодавцем працівнику, перевищує  609 грн, то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб з використанням коефіцієнта за ставками 15% та/або 17% та відображається у ф. № 1ДФ за ознакою доходу «126», як додаткове благо.

 

Звітують підприємці, які перейшли на загальну систему оподаткування

Куп`янська ОДПІ звертає увагу фізичних осіб – підприємців, які перейшли протягом поточного року зі спрощеної на загальну систему оподаткування, щодо нарахування та сплати авансових платежів на підставі квартальної податкової декларації, яка подається ними після закінчення кварталу  в якому відбувся перехід.

Платники податку розраховують та сплачують авансові платежі в строки, визначені пп.177.5.1 п.177.5 ст.177 ПКУ, що настануть у звітному податковому році. Наприклад, якщо платник податків перейшов на загальну систему оподаткування  з ІІ кварталу, то податкова декларація подається після закінчення цього кварталу, а також самостійно нараховуються авансові платежі з урахуванням суми податку, що нараховується на доходи,   вказані в  поданій декларації.

 

На замітку платникам єдиного податку

Неведення обліку  або неналежне ведення обліку доходів та витрат суб’єктами господарювання,  для яких законами України встановлено обов’язкову  форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у  розмірі від трьох до восьми неоподаткованих  мінімумів  доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою ст.164 КУпАП, вчинені особою,  яку протягом року піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, -  тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти  до восьми   неоподаткованих  мінімумів  доходів громадян.

Також  звертаємо Вашу увагу щодо невідображення  готівкової виручки в Книзі обліку.

У разі виявлення в ході податкової перевірки невідображення в Книзі обліку  доходів та Книзі обліку  доходів та витрат  готівкової виручки, застосовується штрафна санкція у п’ятикратному розмірі суми невідображеної в Книзі виручки. Адже всю готівкову виручку підприємці повинні в день її одержання оприбуткувати. Для платників єдиного податку під оприбуткуванням   готівки розуміють відображення її суми в Книзі обліку  доходів  або Книзі обліку  доходів та витрат.

 

Сплачуємо єдиний податок

Згідно із ст.2 Указу суб’єкт підприємницької діяльності – фізична особа сплачує єдиний податок щомісяця  не пізніше 20 числа за наступний місяць. Відповідно до ст.122 Податкового кодексу України, несплата (неперерахування) платником податків – фізичною особою сум єдиного податку в порядку та у строки, визначені законодавчим актом, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 50% ставок податку, встановлених для фізичних осіб -  платників єдиного податку, визначених законодавчим актом.

Кам’янець-Подільська ОДПІ звертає  увагу платників єдиного податку першої  і другої  груп,  щодо сплати єдиного податку за серпень  поточного року  шляхом здійснення авансового внеску до  20 серпня.

 

Нові мінімальні ціни на алкоголь

З 17 червня і до 31 липня 2014 року усі торговці повинні взяти до уваги підвищення мінімальної оптово-відпускної і роздрібної ціни на окремі види алкогольних напоїв. За нього доведеться платити більше згідно постанови Кабінету Міністрів України  від 11.06.2014 № 177. 

Підвищення здійснюється у два етапи: з дня опублікування постанови, тобто з 17 червня 2014 р., а потім з 1 серпня 2014 р. 

Мінімальна роздрібна ціна на горілку становитиме на рівні 34,90 грн. за пляшку, а з 1 серпня - 39,90 грн. 

Роздрібні ціни на вина в скляній тарі (обсяг 0,7 л) або іншій тарі (1 л) підвищуються до 20 грн., на вина в скляній тарі (0,75 л), а також на деякі вина (0,7 л) - до 33 грн. 

Ціни на коньяк підвищено залежно від наявності «зірок» - чим менша витримка, тим більший відсоток подорожчання. Тобто, ціна на півлітрову пляшку коньяку «три зірки» підвищиться до 59,10 грн., «чотири зірки» - до 64 грн., «п'ять зірок» - до 69 грн.

Звертаємо увагу! У випадку торгівлі алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни до суб’єктів господарювання застосовується штраф в розмірі 100 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 5 тис. грн.

 

Уникайте помилок, які призводять до подовження термінів ліквідації своєї господарської діяльності

У разі прийняття рішення про припинення своєї діяльності, платник спершу повинен повідомити про це державного реєстратора. Потім інформація надходить до Органу доходів і зборів. Останній, після отримання повідомлення про прийняття такого рішення,  розпочинає та проводить документальну комплексну позапланову перевірку платника згідно вимог Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462 ”Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів”.

Та, в переважній більшості випадків платники не підготовлені  до закриття, а саме:

-     не закриті банківські рахунки

-     в наявності кредиторська/дебіторська заборгованість

-     не звільнені працівники

-     не подано ліквідаційний баланс

-     не подано заключні декларації

-     відсутні документи бухгалтерського та податкового обліку

В результаті таких обставин ревізорами складається акт, де констатуються факти неможливості ліквідації платника. Після цього платник починає ліквідацію своїх недоліків, а після їх усунення ревізори проводять повторну перевірку, і на все це спливає додатковий час

«У разі прийняття рішення щодо припинення господарської діяльності, підготуйте свою документацію та не допускайте вищезазначених помилок, це допоможе значно скоротити терміни ліквідації і виключить необхідність проведення повторних перевірок» - наголошує в.о.начальника Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Наталія Калашнікова.

 

На обліку Куп`янської ОДПІ перебуває  майже 7 тисяч платників податків

Про це зазначила в.о.начальника Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Наталія Калашнікова під час семінару для платників податків.

Станом на 1 липня 2014 року на обліку Куп`янської ОДПІ перебуває 5606 фізичних осіб – підприємців та 1328 юридичних осіб.

Відповідно до ст.. 42 Господарського кодексу України підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємницями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Тому, якщо громадянин вирішив займатися бізнесом – варто зареєструвати свою діяльність.

 «У випадку провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню  чинним законодавством передбачено штраф у розмірі від 340 грн. до 1700 грн. з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої» - , підкреслила посадовець.

Доречі, лише протягом червня 2014 року кількість приватних підприємців, які перебувають на обліку Куп`янської ОДПІ збільшилась на 21.

 

Який термін розгляду договору «Про визнання електронних документів»?

Термін розгляду договору «Про визнання електронних документів» з боку органів Міндоходів – до 5 робочих днів. Нагадуємо, що квитанції мають розширення «.rpl» та відкриваються за допомогою ключа електронної печатки, а у разі її відсутності, підписом фізичної особи – підприємця (для фізичної особи – підприємця). Інші файли, що мають розширення «.xml» не потребують розшифрування. Електронні звіти можна відправляти лише після отримання квитанції про успішне підписання договору з боку органів Міндоходів.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал Міндоходів, вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 401.02).

 

Продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім тягне за собою штраф та анулювання ліцензії

На сьогодні найбільш поширеними зловживаннями несумлінних підприємців, які намагаються заробити гроші на здоров’ї підлітків, нехтуючи усіма принципами суспільної моралі та відповідальності, є продаж «дорослої» продукції дітям.

Відповідно до чинного законодавства, продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім карається анулюванням ліцензій та штрафними санкціями. Розмір штрафу, який застосовується до суб’єкта господарювання, складає 6800 гривень. Незнання закону у такому випадку не є виправданням, адже кожен бізнесмен ознайомлюється з правилами гри у цьому високоліквідному сегменті ринку ще при отриманні ліцензії.

 

Для здійснення розрахунків в іноземній валюті потрібна індивідуальна ліцензія НБУ

Використання іноземної валюти на території України як засобу платежу між резидентами можливе лише за наявності індивідуальної ліцензії Національного банку України.

Зауважимо, що валюта України є єдиним законним засобом платежу на території України, який приймається без обмежень для оплати будь-яких вимог та зобов’язань, якщо інше не передбачено валютним законодавством України.

Порядок видачі ліцензії визначений Положенням про порядок видачі Національним банком України індивідуальних ліцензій на використання іноземної валюти на території України як засобу платежу, що затверджене постановою Правління Національного банку України від 14 жовтня 2004 р. № 483.

 

Платники податків Донецької та Луганської областей мають змогу відстрочити свої грошові зобов’язання перед бюджетом

Платники податків, у яких у зв’язку з проведенням заходів з подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України існує ймовірність несвоєчасної сплати податків, зборів (обов’язкових платежів) або відсутня можливість їх сплати, мають право на отримання відстрочення (розстрочення) таких грошових зобов’язань (податкового боргу).

Перелік обставин, що є підставами для відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу), та підтверджуючих ці обставини документів, наведено у постанові Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1235 «Про затвердження переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин» (далі – постанова № 1235).

Відповідно до зазначеної Постанови, підставою для відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу платника, що є підтвердженням  факту настання (існування) обставин непереборної сили, є висновок Торгово-промислової палати про настання обставин непереборної сили.

 

Куп`янська ОДПІ: Надходження до місцевих бюджетів склали 82,6 млн. грн.

Про це повідомила Інна Богатирьова, заступник начальника Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області, під час зустрічі із ЗМІ. Надходження перевищили очікувані на 2,5 млн. грн..

«Незважаючи на складну політичну ситуацію у країні платники податків сумлінно виконують свої громадянські обов’язки. Вже традиційно найбільші надходження забезпечено за рахунок сплати податку на доходи фізичних осіб. За підсумками першого півріччя 2014 року платниками, що обслуговуються Куп`янською ОДПІ, сплатили – 60,7 млн.грн. податку на доходи фізичних осіб, додатково бюджет отримав 1,2 млн.грн.», - повідомила посадовець.

За словами Інни Вікторівни, стабільність у наповненні державної та місцевих скарбниць забезпечується завдяки покращенню якості обслуговування платників податків, створення сприятливих умов для розвитку бізнесу, дієвої боротьби з проявами корупції, усунення адміністративних бар’єрів для підприємницької діяльності та підвищення податкової культури платників податків. 

 

Який порядок розрахунку та сплати єдиного внеску новоствореними фізичними особами – підприємцями на загальній системі ?

Новостворені ФОП, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку платниками загальної системи оподаткування, нараховують та сплачують суми єдиного внеску у вигляді авансових платежів у строки, визначені пп.4.5.2 п.4.5 розділу IV Інструкції 21-5, що настають у звітному податковому році, на підставі квартальної декларації, яка подається ними після закінчення кварталу, в якому відбулася їх державна реєстрація.

«При цьому, суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний рік до 10 лютого наступного року на підставі даних річної податкової декларації, та не можуть бути меншими за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток)», повідомила Інна Богатирьова, заступник начальника Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області.        

 

Який штраф передбачено за несвоєчасне подання звітності до Пенсійного фонду України фізичною особою – підприємцем?

Пунктом 4 частини одинадцятої ст. 25 Закону про ЄСВ установлено, що за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом, територіальним органом пенсійного фонду до платника застосовується штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 грн.).

 

Яку відповідальність передбачено за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску приватними підприємцями?

Фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, зобов'язані сплачувати за себе єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним роком.

Суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом про ЄСВ, обчислені органами пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, є недоїмкою.

За несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску до платників застосовується штраф у розмірі 10 % своєчасно не сплачених сум (п. 2 частини одинадцятої ст. 25 Закону про ЄСВ).

Згідно з частиною десятою ст. 25 цього Закону на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

 

Продаж майна підприємцем та ПДВ

«Відповідно до п.п. «а» п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України, об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України», підкреслює в.о.начальника Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Наталія Калашнікова.

Платником податку, зокрема, є:

- будь-яка особа, що провадить господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку;

- будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.

Оскільки власником нерухомого або рухомого майна можуть бути лише фізичні або юридичні особи, то постачання суб’єктом підприємницької діяльності - фізичною особою підприємцем, який зареєстрований платником ПДВ, такого майна може здійснюватись виключно як фізичною особою.

Якщо операція з постачання нерухомого або рухомого майна не відноситься до господарської діяльності суб’єкта підприємницької діяльності – платника ПДВ, то відповідно за такою операцією податкові зобов’язання з ПДВ ним не формуються, а право на податковий кредит у такого суб’єкта підприємницької діяльності – платника ПДВ за операцією з придбання зазначеного майна не виникає.

 

Оцініть переваги електронного спілкування

Звітувати, не виходячи з дому та використовувати усі переваги електронного спілкування з податківцями можуть власники цифрових підписів, які безкоштовно видає Акредитований центр сертифікації електронних ключів.

Ключ електронного цифрового підпису дає змогу звітувати або подавати декларації в режимі он-лайн не лише до органів Міндоходів, а й до органів державної статистики та Пенсійного фонду України.

Крім того, дає можливість експортерам та митним брокерам подавати митні декларації в електронному вигляді через мережу Інтернет.

Можливість подання звітності в електронному вигляді суттєво спрощує співпрацю громадян та контролюючих органів, такий спосіб подання звітності має безліч переваг.

Система надання звітності в електронному вигляді допомагає підвищити ефективність адміністрування податків і зборів, процедура представлення звітності значно спрощується, а паперовий документообіг істотно зменшується. А отже, надання податкової звітності в електронному вигляді з накладенням електронних цифрових підписів значно зекономить ваш час.

 

Виписка з держреєстру підтверджує взяття на облік

Взяття на облік за основним місцем обліку фізичної особи-підприємця здійснюється після її державної реєстрації контролюючим органом за місцем реєстрації на підставі:

-          відомостей з відповідної реєстраційної картки на проведення державної реєстрації фізичної особи – підприємця;

-          відповідного повідомлення державного реєстратора про судове рішення щодо відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця та внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру (далі – ЄДР).

Така вимога передбачена п. 6.1 р. VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Порядок).

Контролюючі органи здійснюють контроль відомостей, які надійшли стосовно фізичних осіб-підприємців з ЄДР, у порядку, визначеному пунктом 3.3 розділу III цього Порядку.

Взяття на облік за основним місцем обліку фізичної особи-підприємця контролюючим органом проводиться не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації фізичної особи-підприємця та відомостей з реєстраційної картки про проведення державної реєстрації фізичної особи – підприємця та здійснюється датою внесення даних до Реєстру самозайнятих осіб за номером, який відповідає порядковому номеру реєстрації відповідного повідомлення державного реєстратора в журналі за формою № 7-ОПП.

Згідно з п. 6.5 р. VI Порядку дані про взяття на облік фізичної особи-підприємця передаються до Єдиного державного реєстру у день взяття на облік за основним місцем обліку із зазначенням: дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, в якому фізичну особу-підприємця взято на облік.

Взяття на облік фізичної особи-підприємця підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру, яка надсилається (видається) їй у порядку, установленому Законом України від 15.05.2003 р. № 755-IV. Така виписка видається юридичній особі або фізичній особі-підприємцю за їх письмовим запитом протягом двох робочих днів з дати подання цього запиту, а також у випадках, встановлених цим Законом.

 

Пенсія понад 10 тисяч – сплати ПДФО

Через необхідність економного та раціонального використання державних коштів Верховною Радою був прийнятий Закон «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» N 1166-VII від 27.03.2014 р. З поміж багатьох заходів нормативний документ також передбачає введення змін до Податкового кодексу України стосовно податку на доходи фізичних осіб, які набули чинності вже з 1 липня 2014 року.

Зокрема, статтю 164 розділу IV Податкового кодексу доповнено новим підпунктом 164.2.19 такого змісту: "Суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує десять тисяч гривень на місяць, – у частині такого перевищення, а також пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати".

Отже, з 1 липня 2014 року, з суми перевищення 10 тисяч гривень (на місяць) нарахованої пенсії, органи Пенсійного фонду, як податкові агенти, будуть утримувати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 15 % (17 %). Від запровадження цієї норми бюджет буде отримувати щомісяця додаткові надходження.

 

Чи потрібно переукладати договір про добровільну сплату ЄСВ, укладений з органом Пенсійного фонду та термін дії якого закінчився?

Фізичним особам - підприємцям, які бажають брати участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, та які мали договір про добровільну сплату єдиного внеску, укладений з органом Пенсійного фонду України, термін дії якого закінчився, потрібно укласти новий договір з органами Міндоходів. Для цього фізичні особи – підприємці подають до органів доходів і зборів за місцем проживання заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування за формою згідно з додатком 2 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, в якій зазначають, у якому виді загальнообов'язкового державного соціального страхування вони бажають брати участь та надають копії таких документів:

- документа, що засвідчує реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб платників податків (за наявності);

- трудової книжки (за наявності);

- документа, що посвідчує особу. Нагадуємо, що фізичні особи - підприємці (спрощена або загальна система оподаткування) та особи, які забезпечують себе роботою самостійно - займаються незалежною професійною діяльністю, мають право брати участь:

- у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, єдиний внесок встановлюється у розмірі 36,6%.

 

У 2015 році громадяни будуть сплачувати податок з доходів, нарахованих на депозит

З 1 липня 2014 року набрали чинності зміни до Податкового кодексу України в частині справляння податку на доходи фізичних осіб з процентів по депозитах.

Так, дохід фізичної особи у вигляді процентів, зокрема, нарахованих на поточний або депозитний банківський рахунок, буде оподатковуватися за ставкою 15 відсотків. При цьому база оподаткування визначається як сума процентів, що перевищує на рік 17 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, установленого законом на 1 січня звітного року (у 2014 році - сума процентів понад 20706 грн.).

Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у формі процентів є особа, яка здійснює таке нарахування. При цьому банківська установа не здійснює утримання та перерахування податку із суми доходу у формі процентів. Банки тільки подаватимуть інформацію до територіальних органів Міндоходів за встановленою формою (N 1ДФ), в якій зазначатимуть суму доходу у вигляді нарахованих процентів. Сума податку повинна бути сплачена фізичною собою самостійно - за результатами подання річної декларації про майновий стан і доходи.
При цьому, якщо база оподаткування звітного податкового року (для процентів з вирахуванням 17 прожиткових мінімумів):

не перевищує 204 прожиткових мінімуми (у 2014 році - 248472 грн.) - до суми перевищення застосовується ставка 15 %;

перевищує 204, але не більше 396 прожиткових мінімумів (у 2014 році - 482328 грн.) - до суми перевищення застосовується ставка 20 %;

перевищує 396 прожиткових мінімумів - до суми перевищення застосовується ставка 25 %.

 

На Харківському кордоні знову знайшли гроші. На цей раз – старовинні

Монети 17-19 віків у кількості 139 шт., медаль «ЗА ОТВАГУ» та орден «ОТЕЧЕСТВЕННАЯ ВОЙНА», фрагмент триптиха, 5 шт. металевих хрестів, Книгу «Курс спротиву матеріалу» 1913 року, відстріляні набої та макет гранати РГД-5 – всі ці речі, мешканець України намагався вивезти з нашої країни до Російської Федерації.

Зупинити «колекціонера» вдалось на митному посту «Плетенівка» під час проведення прикордонно-митного контролю.

Фахівці Харківської митниці на підставі аналізу й оцінки ризиків прийняли рішення перевірити легковий автомобіль марки “FORD B-MAX”, водій якого спочатку самостійно обрав «зелений коридор».

За словами працівників митниці, перед початком проведення огляду громадянин усно та письмово заявив, що переміщує в автомобілі особисті речі, серед яких знаходяться монети, медалі, відстріляні набої, макет гранати РГД-5 та інші речі, які він зазначив в декларації та йому належать. Однак у подальшому з’ясувалося, що дозвільних документів на ці речі у чоловіка не було.

Предмети порушення були влучені та направлені на подальшу експертизу.

Нагадаємо, що на минулому тижні в пункті пропуску «Гоптівка» митники та прикордонники в автомобілі «Mitsubishi Pajero» виявили приховані 2 800 000 доларів США.

 

Маєте троє дітей – маєте пільгу на нерухомість

Родина, в якій з'являється третя дитина, при наявності документів (посвідчення тощо), які підтверджують статус багатодітної сім'ї та дітей з такої сім'ї, починаючи з місяця набуття статусу багатодітної сім'ї не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за умови перебування у власності такої сім'ї не більше одного житлового об’єкта. Водночас за період з 1 січня звітного року до початку того місяця, в якому було набуто статус багатодітної сім'ї, податок сплачується на загальних підставах.

«Відповідно до 265.2.2 п. 265.2 ст. 265 Податкового кодексу України не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать фізичним особам, які відповідно до закону мають статус багатодітних, прийомних або малозабезпечених сімей, опікунів, піклувальників дітей, але не більше одного такого об’єкта на сім'ю, опікуна, піклувальника», - підкреслює заступник начальника Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Інна Богатирьова.

 

Збільшено ставки екологічного податку

Відповідно до змін, внесених Законом України від 27.03.2014 № 1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні», екологічний податок з 1 квітня буде нараховуватися за ставками, збільшеними приблизно на 8,3%. Ставки екологічного податку встановлені ст. 243-245 Податкового кодексу України за видами джерел забруднення (викиди, скиди, утворення, розміщення, тимчасове зберігання відходів). Оскільки податкова декларація екологічного податку складається окремо за кожний звітний (податковий) квартал, то за 1 квартал 2014 року таку декларацію слід складати за старими ставками податку, починаючи з другого кварталу – за новими ставками. Таким чином, збільшені ставки повинні застосовуватися платниками екологічного податку при обрахуванні податку за перелічені вище об'єкти оподаткування, що виникли з 1 квітня.

 

Перерахунок податку на нерухоме майно потрібно подати до 30 липня

 «З 1 квітня 2014 року Законом України «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» внесено зміни до ст. 265 Податкового кодексу України, зокрема, слова “житлова площа” замінені словами “загальна площа”»,- повідомила начальник відділу доходів і зборів з фізичних осіб Куп`янської ОДПІ Ірина Мельник .

Тож, юридичним особам необхідно здійснити перерахунок податку, подавши уточнюючі декларації.

Зробити це необхідно до закінчення граничного терміну сплати авансових внесків з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за II квартал 2014 року, тобто до 30 липня 2014 року.

Таким чином, до затвердження нових форм звітності з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, платникам податків – юридичним особам у колонці 3 «Житлова площа об’єкта нерухомості» декларації та у колонках 7 «Житлова площа відповідно до документів, що підтверджують право власності (усього)», 9 «Розмір частки/поділу житлової площі, яка знаходиться у спільній частковій, спільній сумісній власності» додатка до декларації, пропонується вказувати загальну площу об’єкта житлової нерухомості, у т.ч. його частки.

За I квартал 2014 року перерахунок податкового зобов’язання проводити не потрібно. Більш детально про подання перерахунку податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки можна ознайомитися в узагальнюючій податковій консультації, яку затверджено наказом Міндоходів України від 25 квітня 2014 року №263.

 

У ногу з прогресом: про переваги електронної звітності

«Одним із пріоритетних напрямів роботи Міндоходів є формування інноваційної моделі високотехнологічного розвитку країни, тому актуальним питанням на сьогодні є розвиток інфраструктури електронного документообігу, що значно скорочує об'єми паперової бухгалтерської документації, економить час співробітників і витрати підприємств, пов'язані з укладенням договорів, оформленням платіжних документів та їх пересиланням контрагентові», - наголошує заступник начальника Куп`янської ОДПІ Ігор Лукшин.

Ведення ділових відносин на сучасному рівні вимагає  використання електронного цифрового підпису, що безмірно прискорює проведення численних комерційних операцій, виключає необхідність додаткового відвідування органів доходів і зборів та інших контролюючих органів, тому що  документи, підписані електронним цифровим підписом, можуть бути передані до місця призначення за лічені секунди.

Ключ електронного цифрового підпису дає змогу звітувати або подавати декларації в режимі он-лайн до органів Міндоходів, а також дає можливість експортерам та митним брокерам через мережу Інтернет подавати митні декларації в електронному вигляді.

Система надання звітності в електронному вигляді допомагає підвищити ефективність адміністрування податків і зборів, процедура представлення звітності значно спрощується, а паперовий документообіг істотно зменшується.

Важливо знати, що процедура отримання послуг електронного цифрового підпису через мережу Інтернет не можлива. Під час процедури реєстрації передбачена особиста присутність заявника (чи його довіреної особи). Детальну інформацію щодо процедури реєстрації можна переглянути на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту: http://www.acskidd.gov.ua/ у рубриці Реєстрація користувачів.

Нагадаємо, що ключі електронного цифрового підпису можна безкоштовно отримати в приміщенні Куп`янської ОДПІ за адресою: м. Куп`янськ, вул. Харківська, 99, кабінет  № 3.

 

Виплачували зарплату чи інші доходи громадянам – подайте 1 ДФ

В разі якщо підприємства та фізичні особи - підприємці мають найманих працівників і нараховують (виплачують) їм заробітну плату та/або здійснюють інші виплати на користь фізичних осіб (за оренду авто, майна, за виконані роботи, надані послуги, придбаний товар і т.д.) – виникає обов’язок подання  Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку  (форма № 1ДФ, далі – податковий розрахунок). Податковий розрахунок подається протягом 40 календарних днів після закінчення кварталу.

За неподання, подання з порушеннями установлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкового розрахунку, якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника та/або до зміни платника податку накладатиметься штраф у розмірі 510 грн. (1020 грн. – у разі повторного порушення).

Якщо суб’єкт господарювання до закінчення граничного строку подання звітності виявив помилку у поданому податковому розрахунку, можна подати новий звітний податковий розрахунок і штрафні санкції не будуть застосовуватися; якщо помилку виявили після закінчення терміну подання звітності – для її виправлення слід подати уточнюючий податковий розрахунок.

Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Вони подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/6239 | Переглядів: 56Дата публікації: 17:41 28.07.2014