Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

«Левову» частку єдиного податку сплачують фізичні особи – підприємці

Про це повідомила під час  спілкування із представниками ЗМІ заступник начальника Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Інна Богатирьова.

За 5 місяців поточного року платники податків Куп`янської ОДПІ, які працюють  на спрощеній системі оподаткування,  сплатили до бюджету  більше ніж  5,3  млн.грн. Порівняно з минулим роком надходження зросли майже на 1 млн.грн.

83 % всіх надходжень єдиного податку, а саме – 4,3 млн.грн., сплачено фізичними особами – підприємцями, від діяльності  платників єдиного податку – юридичних осіб  до бюджету надійшло – 979 тис. грн.

«Для переходу на спрощену систему оподаткування з III кварталу платникам податків необхідно подати відповідну  заяву до 13 червня 2014 року. Варто пам`ятати, що такий перехід можливий один раз протягом календарного року. Крім того, підприємці можуть вести книгу обліку доходів в електронному вигляді. Маючи  електронний ключ, платники мають змогу автоматично заповнювати на підставі даних книги податкову звітність та направляти її в режимі он-лайн до Міндоходів України», - підкреслила наприкінці зустрічі посадовець.

Слід зазначити, що загалом у Куп`янській ОДПІ зареєстровано 1923 платника податків, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, з яких 1806 – це фізичні особи-підприємці, а 117 – юридичні особи.

Випускникам необхідно завчасно подбати за власний ідентифікаційний номер

«Напередодні вступної кампанії до вищих та середніх навчальних закладів майбутнім абітурієнтам слід завчасно подбати про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків. Копія довідки про присвоєння реєстраційного номера входить до пакету документів, що подаються до навчальних закладів при вступі», - зазначає начальник Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Олена Кухтіна.

Для отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків, потенційний абітурієнт звертається до Центрів обслуговування платників Куп`янської ОДПІ. З собою потрібно мати оригінал паспорта. У разі, коли випускник ще не досягнув 16-річчя, подбати про реєстраційний номер облікової картки платника податків повинні батьки. Для цього необхідно пред`явити свідоцтво про народження дитини та паспорт громадянина України одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, то треба подати засвідчений у встановленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва українською мовою. Зазвичай документ (довідка), що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі видається протягом п’яти робочих днів з дня звернення фізичної особи, її законного представника або уповноваженої особи до державної податкової інспекції за місцем проживання. У такому документі зазначається реєстраційний номер облікової картки.

Щоб уникнути черг та непорозумінь в період вступної кампанії працівники податкової інспекції звертаються з проханням до майбутніх абітурієнтів не відкладати візит до податкової інспекції на останні дні.

Коли можуть анулювати реєстрацію підприємця як єдинщика?

Згідно з положеннями Податкового кодексу України реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі:

1) подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, - в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву;

2) припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення;

3) у випадках, визначених п. п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу.
У разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку вимог, встановлених Податковим кодексом, анулювання реєстрації платника єдиного податку проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення.

В такому випадку суб’єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом.

Чи збільшується ставка єдиного податку для платників єдиного податку у разі використання ними праці найманих працівників?

Відповідно до п. 293.1 ст. 293 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями ставки єдиного податку встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, та у відсотках до доходу (відсоткові ставки).

Зокрема, у п. 293.2 ст. 293 ПКУ визначені межі розміру фіксованих ставок, які встановлюються сільськими, селищними та міськими радами для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць для платників єдиного податку першої та другої груп.

У разі здійснення платниками єдиного податку першої і другої груп кількох видів господарської діяльності застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений для таких видів господарської діяльності (п. 293.6 ст. 293 ПКУ).
У разі здійснення платниками єдиного податку першої і другої груп господарської діяльності на територіях більш як однієї сільської, селищної або міської ради застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений ст. 293 ПКУ для відповідної групи таких платників єдиного податку (п. 293.7 ст. 293 ПКУ). Ставки єдиного податку у відсотках до доходу (відсоткові ставки) для фізичних осіб – підприємців - платників єдиного податку третьої та п’ятої груп, визначені у п. 293.3 ст. 293 ПКУ.

Слід зазначити, що згідно з п. 293.4 ст. 293 ПКУ ставка єдиного податку встановлюється для платників єдиного податку першої - третьої і п’ятої груп у розмірі 15 відсотків:

1) до суми перевищення обсягу доходу, визначеного у п. п. 1, 2, 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ;

2) до доходу, отриманого від провадження діяльності, не зазначеної у реєстрі платників єдиного податку, віднесеного до першої або другої групи;

3) до доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків, ніж зазначений у гл. 1 Розділу ХІV ПКУ;

4) до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.

Разом з цим, нормами ПКУ не передбачено збільшення ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців - платників єдиного податку другої, третьої і п’ятої груп в залежності від використання ними праці найманих працівників.

Строки розрахунку за ЗЕД – операціями – 90 днів

Це передбачено постановою Національного банку України від 12 травня 2014 року за № 270 «Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов’язкового продажу надходжень в іноземній валюті». Крім того, цим документом запроваджено вимоги щодо обов’язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України надходжень в іноземній валюті з-за кордону на користь юридичних осіб, які не є уповноваженими банками, фізичних осіб – підприємців, іноземних представництв (крім офіційних представництв), на рахунки, відкриті в уповноважених банках для ведення спільної діяльності без створення юридичної особи, а також надходжень в іноземній валюті на рахунки резидентів, відкриті за межами України на підставі індивідуальних ліцензій Національного банку також надходжень в іноземній валюті із-за меж України на користь фізичних осіб в сумі, що дорівнює або перевищує в еквіваленті 150000 гривень за місяць.

Винятком є надходження із-за меж України в іноземній валюті на користь фізичних осіб (резидентів та нерезидентів), що повернуті у зв’язку з неправильно зазначеними реквізитами.

Ці норми діятимуть з 20 травня до 20 серпня 2014 року.
Частка надходжень в іноземній валюті у вигляді валютної виручки резидентів від продажу товарів за зовнішньоекономічними договорами, що підлягає обов’язковому продажу на міжбанківському валютному ринку України, відповідно до постанови Правління Нацбанку від 12 травня 2014 року №271 «Про встановлення розміру обов’язкового продажу надходжень в іноземній валюті» - становить 50%.

З початку року надходження єдиного внеску склали 74,4 млрд. гривень

Протягом січня-травня 2014 року органами доходів і зборів зібрано 74,4 млрд. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Індикативні показники Міністерства фінансів України виконано на 102,4 відсотка.

Як свідчить статистика Міндоходів, незважаючи на складні економічні та політичні умови надходження єдиного внеску продовжують перевищувати минулорічні показники.

Зокрема, протягом зазначеного періоду без урахування АР Крим та м. Севастополь надходження з єдиного внеску склали 72,9 млрд. грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року цьогорічна сума надходжень зросла на 1,5 млрд. гривень.
Надходження травня з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 14,6 млрд. грн. Це перевищує відповідний показник минулого року на 300,8 млн. гривень.

Нагадаємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до законодавчо визначених пропорцій та перераховується за призначенням на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

Для отримання торгового патенту - надайте заявку заявка

Відповідно до підпункту 267.1.1 статті 267 Податкового кодексу України суб’єктам господарювання слід придбати торговий патент для здійснення таких видів діяльності:

а) торговельна діяльність у пунктах продажу товарів;

б) діяльність з надання платних побутових послуг; в) торгівля валютними цінностями у пунктах обміну іноземної валюти; г) діяльність у сфері розваг (крім проведення державних грошових лотерей).

Для провадження торговельної діяльності торгові патенти придбаються окремо для кожного пункту продажу товарів (кожного термінала).

Для придбання торгового патенту необхідно подати до територіального органу Міндоходів за місцем сплати збору (за місцезнаходженням пункту продажу товарів) правильно заповнену заявку, яка повинна містити такі відомості:

• найменування суб'єкта господарювання, код за ЄДРПОУ (для юридичної особи) та прізвище, ім'я, по батькові суб'єкта господарювання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичної особи);

• юридичну адресу (місцезнаходження) суб'єкта господарювання, а у разі якщо патент придбається для відокремленого підрозділу – місцезнаходження такого відокремленого підрозділу згідно з документом, що засвідчує право власності (оренди);

• вид підприємницької діяльності, для провадження якої придбається торговий патент;

• вид торгового патенту;

• найменування документа про повну або часткову сплату збору;

• назву та фактичну адресу (місцезнаходження) пункту продажу товарів, пункту з надання платних послуг, пункту обміну іноземної валюти, грального місця, позначення «виїзна торгівля»;

• назву, дату, номер документа, що засвідчує право власності (оренди);

• період, на який придбавається торговий патент.

Встановлення будь-яких додаткових умов щодо придбання торгового патенту не дозволяється. Форму Заявки на придбання торгового патенту затверджено наказом Міндоходів від 30.12.2013 р. №867.

Наведені в поданій суб'єктом господарювання заявці відомості звіряються працівником органу Міндоходів з оригіналами або нотаріально посвідченими копіями документів, на підставі яких заповнено таку заявку, під час подання заявки.
Оригінали або нотаріально посвідчені копії документів, пред'явлені суб'єктом господарювання на звірку, в органі Міндоходів не залишаються. У разі невідповідності відомостей, наведених у поданій суб'єктом господарювання заявці, документам, на підставі яких заповнено таку заявку, або невнесення до заявки всіх необхідних відомостей орган Міндоходів має право відмовити у видачі торгового патенту суб'єкту господарювання.

Власник ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями звітує до податкової щомісяця

Платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є суб`єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та підпорядкування, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольні напої та пиво.

«Такі платники подають щомісяця протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного місяця, розрахунок суми збору. Він подається до органу доходів і зборів за місцем перебування платника на податковому обліку», - підкреслює начальник Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Олена Кухтіна.

Звертаємо увагу, що розрахунок суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства подається незалежно від наявності у платника об'єкта оподаткування. Тобто суб'єкт господарювання, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, але діяльність з продажу алкогольних напоїв з моменту отримання ліцензії не здійснював, повинен подавати розрахунок суми збору.

Змінені розміри ЄСВ для осіб, що бажають брати участь в добровільному соціальному страхуванні

Куп`янської ОДПІ нагадує, що з 1 травня 2014 року діють нові розміри ЄСВ для осіб, що бажають добровільно брати участь в загальнообов`язковому державному соціальному страхуванні.

Так, члени фермерських і особистих селянських господарств, залежно від виду страхування, сплачують ЄСВ в наступних розмірах:

- на випадок безробіття - 0,5 %;

- у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності - 1,7 %;

- від нещасного випадку - 1,61 %;

- на пенсійне страхування - 34,3 %.

Особи, які досягли 16-річного віку і не відносяться до платників ЄСВ, визначеним пунктами 2-14 частин 1 статті 4 Закони № 2464, сплачують внески на пенсійне страхування у розмірі 34,3 %.

Відповідні зміни передбачені Законом України від 27.03.2014 р. № 1166 - VII.

Юридичним особам слід зробити перерахунок податку на нерухомість

Нагадаємо, що платники податку – юридичні особи зобов`язані були подати декларації за звітний 2014 рік до 20 лютого 2014 року, в яких мав бути розрахований податок на нерухоме майно за 2014 рік з поквартальною розбивкою. Враховуючи Закон України №1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи…», який вніс зміни до ст. 265 Податкового кодексу України, зокрема, слова «житлова площа» замінив словами «загальна площа», юридичним особам необхідно здійснити перерахунок податку, подавши уточнюючі декларації. Зробити це необхідно до закінчення граничного терміну сплати авансових внесків з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за II квартал 2014 року, тобто до 30 липня 2014 року.

Детальніше про це йдеться в Узагальнюючій податковій консультації щодо оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженій наказом Міндоходів України 25.04.2014 №263.

Строк зберігання документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, становить 1095 днів

Документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, повинні зберігатися 3 роки.

Після закінчення строків зберігання документів суб`єкт господарювання, в установленому законодавством порядку передає їх до архіву.

«Разом з тим, якщо зазначені вище документи, пов`язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, то такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності», наголошує заступник начальника Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Інна Богатирьова.

Електронне митне декларування на Харківщині невтомно наближається до 100%

Переваги митного декларування в електронному вигляді позитивно оцінює все більша кількість суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, що здійснюють оформлення у Харківській митниці Міндоходів.

Про популярність цього сервісу та активний перехід бізнесу на безпаперове митне оформлення вантажів, свідчить статистика поточного року. За даними фахівців митниці, у січні та лютому 2014 року доля митних декларацій, оформлених в електронному вигляді складала 94-96%, у березні-квітні – 97-98%, у травні їх вже було майже 99%. При цьому, у 2012 році лише 18% митних декларацій подавалося в електронному вигляді.

Процедура електронного митного декларування дозволяє надавати електронні документи безпосередньо з офісу чи дому у зручний для бізнесмена час. Такий сервіс створює сприятливі умови для розвитку і прискорення товарообігу, зменшує відмінності між митними процедурами країн світу.

На митниці відзначають, що перспективою розвитку цього сервісу є досягнення 100-відсоткового декларування суб’єктами товарів й транспортних засобів.

Акцизний податок

Листом від 30.05.2014 р. № 12708/7/99-99-21-05 Міндоходів України повідомлено, що перелік даних чинних з 01.06.2014 р. декларацій про встановлені виробником або імпортером максимальні роздрібні ціни на тютюнові вироби розміщено на сайті Міндоходів України за адресою: http://minrd.gov.ua/Головна/ДОВІДНИКИ, РЕЄСТРИ, ПЕРЕЛІКИ/ПЕРЕЛІКИ/.

Податок на доходи фізичних осіб

Міндоходів України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України, з метою забезпечення однакового підходу до практичного застосування норм податкового законодавства затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо оподаткування сум страхового відшкодування, які виплачуються банку — вигодонабувачу при настанні страхового випадку з предметом застави (автомобілем) та спрямовуються банком на погашення кредиту.

Визнано такою, що втратила чинність, Узагальнюючу податкову консультацію, затверджену власним наказом від 22.11.2013 р. № 701.

Застосування нових ставок земельного податку за земельні ділянки в межах населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено

З якої дати при обчисленні розміру земельного податку за земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено, враховується зміна ставок податку згідно із Законом № 1166?

            З 1 квітня 2014 р. Законом України від 27.03.2014 р. № 1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» (далі — Закон № 1166) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі — Податковий кодекс), зокрема в частині збільшення ставок земельного податку за земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Так, при оподаткуванні земельних ділянок, розташованих в межах населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено, застосовуються встановлені п. 275.1 ст. 275 Податкового кодексу ставки земельного податку в гривнях за 1 м2, визначені за групами населених пунктів залежно від чисельності населення з урахуванням відповідних коефіцієнтів, установлених цим пунктом та п. 275.2 зазначеної статті.

Ставки податку за земельні ділянки (за винятком сільськогосподарських угідь та земель лісогосподарського призначення) диференціюють і затверджують відповідні сільські, селищні, міські ради виходячи із ставок податку, встановлених п. 275.1 ст. 275 Податкового кодексу, функціонального використання та місцезнаходження земельної ділянки, але не більше трикратного розміру цих ставок податку з урахуванням коефіцієнтів, установлених п. 275.2 зазначеної статті.

При цьому рішення рад щодо затвердження ставок податку за земельні ділянки набирають чинності у строки, встановлені відповідно до п. 271.2 ст. 271 Податкового кодексу.

Як визначено цим пунктом, рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюються відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Таким чином, нові ставки земельного податку за земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено (встановлені Законом № 1166), застосовуватимуться при обчисленні земельного податку з 1 січня 2015 р. за умови офіційного оприлюднення до 15 липня 2014 р. відповідних рішень рад щодо затвердження ставок податку.

Надання в оренду платником єдиного податку власних нежилих приміщень

Товариство є власником нежилих приміщень першого поверху в адміністративній будівлі. Право власності на них зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. При цьому товариство є платником єдиного податку, отримує дохід саме від надання в оренду власних нежилих приміщень, і єдиний вид його діяльності — надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. Чи сплачуватиме товариство до бюджету земельний податок?

Відповідно до ст. 120 Земельного кодексу України (далі — Земельний кодекс) у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду кількома особами право на земельну ділянку визначається пропорційно до часток осіб у праві власності жилого будинку, будівлі або споруди. Підстави та порядок набуття права на землю визначено розділом IV цього Кодексу.

Пунктом 287.6 ст. 287 Податкового кодексу встановлено, що при переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовано такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно (п. 287.8 ст. 287 Кодексу).

Відповідно до пп. 297.1.4 п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності із земельного податку, крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються ними для провадження господарської діяльності.

Господарська діяльність — діяльність особи, що пов’язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договором комісії, доручення та агентськими договорами (пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 зазначеного Кодексу).

Статтями 793 — 797 Цивільного кодексу України (далі — Цивільний кодекс) зазначено порядок оформлення найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини).

Так, ст. 796 цього Кодексу встановлено, що одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму. У договорі найму сторони можуть визначити розмір земельної ділянки, що передається наймачеві.

Якщо розмір земельної ділянки у договорі не визначено, наймачеві надається право користування усією земельною ділянкою, якою володів наймодавець, тобто використання наймачем земельної ділянки, яка знаходиться під будівлею та прилягає до будівлі, є обов’язковою умовою надання в оренду будівлі або її частини.

Крім того, відповідно до ст. 797 Цивільного кодексу плата, яка справляється з наймача будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), складається з плати за користування нею і плати за користування земельною ділянкою.

Враховуючи норми чинного законодавства, товариство у разі надання в оренду будівель, споруд або їх частин за договором оренди іншому суб’єкту господарювання (тобто господарська діяльність орендодавця здійснюється за рахунок здачі в оренду майна) податок за земельні ділянки під такими будівлями, спорудами, їх частинами сплачує у порядку та за ставками, визначеними Податковим кодексом.

Надання земельної ділянки в суборенду

Юридична особа є орендарем земельної ділянки згідно з укладеним із сільською радою в установленому порядку договором оренди. Водночас така юридична особа уклала з іншою особою договір суборенди цієї земельної ділянки. Хто в такому випадку подаватиме податкову звітність та здійснюватиме  плату за земельну ділянку до бюджету?

Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності — обов’язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу).

Відповідно до п. 288.1 ст. 288 зазначеного Кодексу підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки, а об’єктом оподаткування — земельна ділянка, надана в оренду (пункти 288.2 та 288.3 зазначеної статті).

Як визначено ст. 8 Закону України від 06.10.98 р. № 161-XIV «Про оренду землі», орендована земельна ділянка або її частина може передаватися орендарем в суборенду без зміни цільового призначення, якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендодавця. Якщо протягом одного місяця орендодавець не надішле письмового повідомлення щодо своєї згоди чи заперечення, орендована земельна ділянка або її частина може бути передана в суборенду.

При цьому умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами договору оренди земельної ділянки і не суперечити йому.

Згідно з п. 288.6 ст. 288 Податкового кодексу плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.

Враховуючи, що законодавством передбачено сплату плати за землю у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, а платником орендної плати є орендар земельної ділянки, юридична особа, яка орендує в органу місцевого самоврядування земельну ділянку та уклала з іншим суб’єктом господарювання договір суборенди на цю земельну ділянку, сплачує орендну плату за таку земельну ділянку та подає податкову декларацію відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки.

Нова податкова адреса - новий електронний цифровий підпис

Коли у платника податків виникають зміни облікових даних (змінюються посадові особи, податкова адреса, у тому числі у межах одного адміністративного району), то у строк до моменту подання наступної електронної звітності потрібно отримати нові посилені сертифікати відкритих ключів на посадових осіб платника, які мають право підпису документів, та переукласти договір про визнання електронних документів.

Якщо договір про визнання електронних документів укладається в електронній формі, то електронний цифровий підпис (ЕЦП) платника податків та його посадових осіб імпортуються в базу сертифікатів разом із договором. Тому для імпортування в базу сертифікатів нового ЕЦП зазначений договір необхідно переукласти.

Крім цього, платник податку може надіслати в орган доходів і зборів за допомогою засобів телекомунікаційного зв'язку податкові документи в електронному вигляді після того як з органом доходів і зборів укладено договір про визнання електронних документів, а також органу доходів і зборів надано посилені сертифікати відкритих ключів, сформовані акредитованим центром сертифікації ключів.

Платниками Куп’янської ОДПІ протягом 5 місяців 2014 року майже 85 млн. грн.

Про це на брифінгу для представників місцевих ЗМІ повідомила начальник Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Олена Кухтіна.

«До Загального фонду Державного бюджету надійшло за січень-травень 2014 року надходжень у сумі 13, 9 млн. грн., найбільші суми надходжень значаться по податку на прибуток – 5,6 млн. грн. та податку на додану вартість – 4,6 млн. грн.», - повідомила посадовець.

Місцевий бюджет з початку року отримав 69, 5 млн. грн., що на 512,5 тис. грн.. більше відповідного періоду минулого року. Найбільше сплачено до місцевого бюджету по таким платежам як: податок на доходи фізичних осіб в сумі 50,5 млн. грн., плата за землю з юридичних та фізичних осіб більш ніж 9 млн. грн., єдиний податок з юридичних та фізичних осіб в сумі 5,5 млн. грн. Лише протягом травня поточного року платниками Куп’янської ОДПІ сплачено до бюджетів усіх рівнів понад 17 млн. грн.

            «Для якісного обслуговування платників на офіційному сайті Міндоходів продовжують функціонувати електронні сервіси. А фахівцями Куп`янської ОДПІ, в свою чергу, буде зроблено все можливе для того, щоб платники податків мали змогу максимально комфортно сплачувати податки», - зазначила наприкінці брифінгу Олена Кухтіна.

У Харківській області виявлено схем по «відмиванню» коштів на 18 млрд.грн.

З початку року за даними управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ Міндоходів у Харківській області, до Банку даних сумнівних фінансових операцій було внесено 42 повідомлення на загальну суму 18 088,1 млн.грн. При цьому, сума виявлених імовірно легалізованих коштів склала 12,2 млн.грн.

За результатами розгляду матеріалів, переданих у правоохоронні органи, до Єдиного реєстру досудових розслідувань  внесено 19 повідомлень про кримінальні правопорушення. Більшість кримінальних правопорушень стосується привласнення майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем - ст. 191 КК України.  Також кримінальні справи порушувались за ознаками злочинів, передбачених, зокрема,  ст. 212 КК України – ухилення від сплати податків, ст. 209 КК України – відмивання доходів одержаних злочинним шляхом.

Одним із пріоритетних напрямків роботи управління є виявлення правопорушень у сфері державних закупівель.

Так, у січні-травні поточного року співробітники управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, провели 10 розслідувань відносно учасників держзакупівель. Сума збитків при цьому склала понад 73,4 млн.грн.

За їх результатами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено 4 кримінальних правопорушення. Приймаються заходи щодо повернення коштів до бюджету.

З 1 липня оподатковуватимуться відсотки за депозитами

З  1 липня 2014 року наберуть чинності зміни до Податкового кодексу України, внесені Законом України від 27.03.2014 № 1166-VII „Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні” в частині обкладення податком на доходи фізичних осіб процентів по депозитах.

Так, дохід фізособи у вигляді процентів, нарахованих на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок а також процентів, нарахованих на внесок (депозит) члена кредитної спілки у кредитній спілці, обкладатиметься ПДФО за ставкою 15 відсотків. При цьому база оподаткування визначається як сума процентів, що перевищує на рік 17 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, установленого законом на 1 січня звітного року (у 2014 році — сума процентів понад 20706 грн.).

Утримувати і перераховувати до бюджету ПДФО зобов’язані кредитні спілки та інші організації, що виплачують проценти фізособі. А ось банківські установи звільнені від зобов’язання утримувати і перераховувати податок із суми доходу у вигляді процентів, але повинні подавати інформацію до територіальних органів Міндоходів за встановленою формою (№ 1ДФ). У ній банки тільки зазначатимуть суму доходу у вигляді нарахованих процентів. А сума податку повинна бути сплачена фізособою самостійно — за результатами подання річної декларації про майновий стан і доходи.

При цьому,зауважують у Нововодолазькій ОДПІ ,  якщо база оподаткування звітного податкового року (для процентів з вирахуванням  17 прожиткових мінімумів):

- не перевищує 204 прожиткових мінімуми (у 2014 році - 248472 грн.) - до суми перевищення застосовується ставка 15 %;

- перевищує 204, але не більше 396 прожиткових мінімумів (у 2014 році - 482328 грн.) - до суми перевищення застосовується ставка 20 %;

- перевищує 396 прожиткових мінімумів - до суми перевищення застосовується ставка 25 %.

Термін подання Звіту про контрольовані операції продовжено

30 травня набрав чинності Закон України від 13.05.2014 № 1260-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення трансфертного ціноутворення», яким запроваджено вагомі зміни до контролю у сфері трансфертного ціноутворення.

А саме термін подання Звіту про контрольовані операції за період з 1 вересня по 31 грудня 2013 року продовжено до 1 жовтня 2014 року.

 Ті платники податків, які не подали зазначений Звіт за 2013 рік у термін до 1 травня 2014 року або припустились помилок при  його складанні, мають право у строк до 01.10.2014 подати звітний новий Звіт без застосування штрафних санкцій за його несвоєчасне подання.

Отримати соціальну пільгу можна лише за місцем основної роботи

Користуватися податковою соціальною пільгою працівник має право лише за одним місцем роботи.

Отримання та оподаткування ПДФО заробітної плати сумісників (внутрішніх та зовнішіх) нічим не відрізняється від оподаткування заробітної плати основних працівників.

Слід зазначити, що при внутрішньому сумісництві податком з доходів фізичних осіб оподатковується сукупний дохід працівника (оплата за основним місцем роботи плюс оплата за сумісництво), отриманий від одного працедавця.

Крім цього, працівник може отримувати доплату, саме доплату за суміщення професій (посад),  оподаткування ПДФО  з цієї доплати здійснюється в складі нарахованого місячного доходу працівника на загальних підставах.

Перерахунок податку на нерухоме майно юридичні особи повинні здійснити до 30 липня

Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію встановленої форми з розбивкою річної суми податку рівними частками поквартально . Для новостворених об'єктів житлової нерухомості така декларація подається протягом місяця з дня виникнення права власності на даний об’єкт.

Тобто платники податку – юридичні особи зобов’язані були подати декларації за звітний 2014 рік до 20 лютого 2014 року, в яких розрахувати податкове зобов’язання за 2014 рік з поквартальною розбивкою, зауважує начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна .

Враховуючи те, що з 1 квітня 2014 року Законом України від 27.03.2014 року №1166-VII "Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні" внесено зміни до ст. 265 Податкового кодексу України, зокрема, слова "житлова площа" замінені словами "загальна площа", юридичним особам необхідно здійснити перерахунок податку, подавши уточнюючі декларації. Зробити це необхідно до закінчення граничного терміну сплати авансових внесків з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за II квартал 2014 року, тобто
до 30 липня 2014 року.

Отже , до затвердження нових форм звітності з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, платникам податків – юридичним особам у колонці 3 "Житлова площа об’єкта нерухомості" декларації та у колонках 7 "Житлова площа відповідно до документів, що підтверджують право власності (усього)", 9 "Розмір частки/поділу житлової площі, яка знаходиться у спільній частковій, спільній сумісній власності³" додатка до такої декларації, пропонується вказувати загальну площу об’єкта житлової нерухомості, у т.ч. його частки.

Про електронну звітність

Платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.

Після підготовки такого документа на нього накладаються електронні цифрові підписи (далі — ЕЦП) посадових осіб платника податків у такому порядку: першим — ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим — ЕЦП керівника, третім — ЕЦП, який є аналогом відбитка печатки платника податків.

Водночас якщо у платника податків штатним розкладом не передбачена посада головного бухгалтера, то при поданні звітності в електронному вигляді ЕЦП посадових осіб накладаються у такому порядку: першим — ЕЦП керівника, другим — ЕЦП, який є аналогом відбитка печатки платника.

Цьогоріч «підакцизники» Харківщини сплатили до бюджету понад 141,6 млн. гривень

Саме така сума акцизного податку надійшла до бюджету з початку року (без СДПІ з обслуговування великих платників у м. Харкові), кажуть в управлінні контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ Міндоходів у Харківській області.

Як зазначила в.о. начальника ГУ Міндоходів у Харківській області Світлана Пажина, лише у травні суб’єкти господарювання Харківщини сплатили до державного бюджету 95,7 млн. грн. акцизного податку. Окрім цього до місцевих бюджетів регіону надійшло 3 млн. грн. за ліцензії на право оптової  та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.

Нагадаємо, що акцизний податок сплачується за спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво; тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; нафтопродукти, скраплений газ; автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли.

У відомстві також звертають увагу на те, що з 1 липня цього року ставки акцизного податку на алкогольні напої та тютюнові вироби підвищаться на 25%.

Так, на вермути та кріплені вина ставка акцизу збільшується з 2,86 грн. до 3,58 грн. за літр, вина ігристі - з 4,16 грн. до 5,2 грн. за літр. Ставка акцизу на спирт, спиртові дистиляти, алкогольні напої підвищується з 56,42 грн. до 70,53 грн. за літр 100% спирту. Тобто ціна за 1 пляшку горілки об’ємом 0,5 літра збільшиться в середньому на 4 гривні.

Специфічні ставки акцизу на сигарети без фільтра збільшуються з 77,5 до 96,88 грн. за тис. шт., з фільтром - з 173,2 до 216,5 грн. за тис. шт. Тож ціна за одну пачку цигарок збільшиться в середньому на півтори гривні.

Оперативники Міндоходів Харківщини вилучили 3 тонни нелегального бензину

Співробітники оперативно-слідчих підрозділів ГУ Міндоходів у Харківській області протягом травня припинили незаконний продаж майже 3 тонн бензину, на загальну суму більше ніж 28 тис. грн. При цьому жоден з «підприємців» не мав ані державної реєстрації як суб’єкта господарської діяльності, ані ліцензії на право здійснення торгівлі підакцизними товарами.

Бензин спритні ділки продавали прямо у каністрах зі своїх домівок.

Про це повідомив виконуючий обов’язки начальника оперативного управління ГУ Міндоходів у Харківській області Дмитро Резніченко.

Посадовець розповів, що відносно «підприємців», які незаконно торгували паливом, складено протокол про адміністративне правопорушення за ч.1 ст.164 КУпАП.

Нагадаємо, що в Україні продовжує свою дію комплекс широкомасштабних заходів під умовною назвою «Акциз-2014». Головна мета операції  -  це  посилення державного контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів і детінізація вказаного ринку.

Так, лише у травні працівники оперативного управління Міндоходів Харківщини вилучили з незаконного обігу підакцизної продукції на загальну суму більше ніж 1,5 мільйона гривень.

Умови придбання ОВДП "Військові"

Міністерство фінансів України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01 квітня 2014 року №100 «Про випуск казначейських зобов’язань «Військові» з 21 травня 2014 року розпочало розміщення казначейських зобов’язань «Військові» серії В на пред’явника в документарній формі загальним обсягом 100 млн. гривень із строком обігу 24 місяці, номінальною вартістю 1000 гривень, відсотковою ставкою 7% річних та сплатою купонів кожні шість місяців у розмірі 35 гривень.

Продаж казначейських зобов’язань фізичним особам буде здійснюватися в понад 2200 установах Публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України» на всій території України за продажною вартістю, що встановлена Міністерством фінансів (наказ Міністерства фінансів «Про затвердження Порядку визначення вартості продажу казначейських зобов'язань «Військові» серії В та форми бланка сертифіката казначейського зобов'язання «Військові» серії В» від 17.04.2014 №415, зареєстрований в Міністерстві юстиції від 25.04.2014 за №450/25227).

З метою забезпечення однакового рівня дохідності для покупців, вартість продажу казначейських зобов’язань змінюється залежно від часу їх розміщення. У перший день казначейські зобов’язання продаються за номінальною вартістю, а в наступні дні їх розміщення здійснюється за вартістю продажу, яка зростає з урахуванням накопиченого доходу, виходячи із встановленого розміру доходу за купоном (чим ближчий час купонної виплати, тим вища ціна продажу).

Перевагами такого інструменту інвестування коштів, як казначейські зобов’язання України, для населення є: надійність, гарантована державою, доступна номінальна вартість, випуск в документарній формі на пред’явника, що значно спрощує процедуру купівлі, обігу та погашення, відсутність оподаткування доходів, отриманих за казначейськими зобов’язаннями.

Для успішної реалізації проекту випуску казначейських зобов’язань «Військові» чітко визначається мета залучення коштів та формулюється заклик до спільноти щодо об’єднання зусиль, бажань та намірів долучитися до розбудови нової країни шляхом спрямування власних коштів на придбання державних цінних паперів, а також створення можливостей відчути причетність до вирішення загальнонаціональних проблем, об’єднання зусиль та ресурсів, надати фінансову допомогу вітчизняним Збройним Силам з метою підвищення їх боєготовності та зміцнення обороноздатності держави.

Маєте ліцензію – можете торгувати слабоалкогольними напоями

Відповідно до вимог чинного законодавства роздрібна торгівля алкогольними напоями (окрім столових вин) може здійснюватись суб’єктами господарювання усіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій.

Нагадаємо, що алкогольні напої - це продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукромістких матеріалів або виготовлені  на основі харчових  спиртів з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об’ємних одиниць, які відносяться до товарних груп Гармонізованої системи опису та кодування товарів під кодами 22. 04, 22. 05, 22.06, 22. 08.

Слабоалкогольні напої – це алкогольні напої з вмістом етилового спирту від 1,2 до 8,5 відсотка об’ємних одиниць та екстрактивних речовин не більш як 14,0 г на 100 см3, виготовлені на основі  водно-спиртової суміші з використанням інгредієнтів, напівфабрикатів та консервів, насичені чи ненасичені діоксидом вуглецю.

Тому суб’єкти господарювання мають право здійснювати роздрібну торгівлю такими слабоалкогольними напоями як «Джин-тонік», «Ром-кола», «Бренді-кола», «Лонгер» виключно за наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

Подарунковий сертифікат підлягає оподаткуванню ПДВ

Згідно із п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Відповідно до п. 188.1 ст. 188 ПКУ база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості (у разі здійснення контрольованих операцій - не нижче звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 ПКУ) з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв’язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов’язань.

Таким чином, операції з продажу та безоплатного постачання іншим особам подарункових сертифікатів, які передбачають їх обмін на товари/послуги, оподатковуються ПДВ в загальновстановленому порядку за основною ставкою.

Реєстрація «єдинника» - легко!

Суб’єкти господарювання можуть стати платниками спрощеної системи оподаткування з моменту їх державної реєстрації. Для цього слід подати відповідну реєстраційну заяву державному реєстратору разом з реєстраційною карткою. Державний реєстратор передає електронну копію заяви разом з відомостями із картки до відповідного органу Міндоходів.Зареєструвати платника єдиного податку або надати письмову вмотивовану відмову орган Міндоходів повинен протягом 2 робочих днів з дня отримання заяви від особи або від державного реєстратора.

За бажанням зареєстрований платник може безкоштовно отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку, який діятиме до внесення змін до Реєстру. Отримання витягів не є обов’язковим, оскільки інформація про зареєстрованих та скасованих платників єдиного податку щоденно оприлюднюється на офіційному порталі Міністерства доходів і зборів України в електронному сервісі «Перевірка свідоцтва платника єдиного податку».

Бізнес для іноземця

Аби іноземні громадяни могли відкрити бізнес в Україні,  потрібно, щоб вони перебували на території України на законних підставах.

Для цього іноземцям слід зареєструвати в Україні свій паспорт або оформити посвідку на проживання.

Окрім зареєстрованого місця проживання, іноземцю, так само як і громадянину України, потрібно зареєструватися в Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків, тобто отримати  документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків.

Щоб одержати довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків іноземцю треба подати до Головного управління Міндоходів у Тернопільській області Облікову картку фізичної особи-платника податків за формою № 1ДР, до якої слід додати документ, що посвідчує особу, та засвідчений в установленому законодавством порядку його переклад українською мовою (після пред'явлення повертається) і копію такого перекладу (крім осіб, які мають посвідки на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання в Україні).

Порядок реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 р. №779.

Призупинена господарська діяльність: податкову звітність подаємо

Якщо платник податків вирішив на певний період призупинити ведення своєї господарської діяльності, то податкову звітність він неодмінно повинен подавати. Тобто платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Податковим кодексом України звітний період (далі – ПКУ) подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до ПКУ незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Таким чином, звітність подається до контролюючого органу, в якому платник  перебуває на обліку до моменту ліквідації платника податку.

Подання податкової декларації визначено ст.49 ПКУ. Також з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Міндоходів у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 135.02).

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/6165 | Переглядів: 25Дата публікації: 14:49 16.06.2014