Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Удосконалено порядок видачі довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок

Відтепер така довідка (форма № 3 ДФ) надається на підставі відомостей з Державного земельного кадастру (за наявності) сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку (раніш її можна було отримати також за містом розташування земельної ділянки) протягом п’яти робочих днів (раніш – у 10-ти денний строк з дня звернення).

Крім того, у новій формі довідці передбачено окреме відображення гектарів земельних часток (паїв), виділених в натурі (на місцевості) та з них земельних часток (паїв), виділених в натурі (на місцевості), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються).

Слід зазначити, що Порядком видачі довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок та її форми, затвердженим наказом Міндоходів від 17.01. 14 № 32   визначено, що при продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подати податковому агенту, саме, копію довідки про наявність у нього земельних ділянок.

«Довідка видається строком на п'ять років. При цьому оригінал довідки зберігається у власника сільськогосподарської продукції протягом позовної давності з дати закінчення дії такої довідки», - зазначачає в.о. начальника Куп`янської ОДПІ Наталія Калашнікова.

Підсумки роботи відділу податкового аудиту

Протягом січня – лютого 2014 року відділом податкового аудиту було проведено 8 документальних перевірок, за результатами яких донараховано 961 тис.грн.

За результатами камеральних перевірок донараховано 3,1 тис.грн.

Про податок на нерухомість громадянам

З 1 січня цього року вступив у дію новий порядок оподаткування нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки. Згідно з цим порядком житлова нерухомість, що перебуває у власності громадян, оподатковуватиметься відповідно до ставок податку, встановлених сільською, селищною або міською радою.

Податок на нерухомість буде нараховуватись на ту житлову площу, яка перевищує наступні показники. Для квартир, незалежно від їх кількості, – на площу більше 120 квадратних метрів, для житлових будинків, незалежно від їх кількості, – на площу більше 250 квадратних метрів та для різних видів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, – на площу більше 370 квадратних метрів.

Водночас нагадаємо, що пільги зі сплати податку на нерухоме майно не надаються на об’єкти оподаткування, які використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, використовуються у підприємницькій діяльності).

«Податкове повідомлення-рішення про сплату податку буде надіслано платнику органами доходів і зборів до 1 липня поточного року. Сплатити податок слід протягом 60 днів з дня вручення такого повідомлення», - зазначає заступник начальника Куп`янської ОДПІ Інна Богатирьова.

Процедуру реєстрації платників ПДВ спрощено

З 25 лютого 2014 року діє нове Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затверджене наказом Міністерства доходів і зборів України від16.01.2014 р. №26 (далі - Положення).

У новому Положенні збережені основні процедури та строки реєстрації, перереєстрації та анулювання реєстрації платників ПДВ, що діяли до 1 січня 2014 року.

Звертаємо увагу на те, що наказом:

- скасовано обов’язок суб’єкта господарювання надавати до контролюючого органу разом із заявою про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб’єкта спеціального режиму оподаткування (ф. № 1-РС) витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців;

- спрощено процедуру скасування рішення контролюючого органу про анулювання реєстрації платника ПДВ, а саме, контролюючий орган вноситиме до реєстру платників ПДВ відповідний запис про реєстрацію платника ПДВ без подання останнім реєстраційної заяви з позначкою «Перереєстрація»;

- затверджено форми нових документів (запитів на отримання інформації з реєстру платників ПДВ, витягу та довідки з цього реєстру, журналу анулювання реєстрації платників податку на додану вартість).

Щодо оподаткування сімейних профспілкових путівок

Згідно з пп. 165.1.35 п. 165.1 ст. 165 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу не включаються вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку – члена такої професійної спілки, створеної відповідно до законодавства України, або за рахунок коштів відповідного фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Відповідно до пп. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 розділу IV ПКУ до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий як додаткове благо.

Тобто, вартість профспілкової путівки, яка надається платнику податків на оздоровлення члена сім’ї віком після 18 років, оподатковується податком на доходи фізичних осіб, як додаткове благо, за ставкою, встановленою п.167 ст.167 ПКУ (15% та/або17% в залежності від розміру отриманого доходу).

Сімейна профспілкова путівка надана платнику податків, до якої включається і вартість оздоровлення члена сім’ї після 18 років, оподатковується у розмірі частини отриманого доходу на оздоровлення такого члена сім’ї.  

Розпочав роботу електронний сервіс “Реєстр страхувальників”

На веб-порталі Міндоходів запрацював новий сервіс „Реєстр страхувальників”. Відтепер платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування можуть оперативно отримати дані про взяття на облік, реєстраційний номер платника єдиного внеску та його клас професійного ризику виробництва.

Для отримання інформації з Реєстру страхувальників достатньо знати ім`я, прізвище та по батькові платника, його податковий номер або серію та номер паспорта.

Інформація з реєстру страхувальників оновлюватиметься щодекадно до 1, 11, 21 числа кожного місяця.

Скористатись сервісом можна на офіційному веб-порталі Міндоходів за посиланням http://minrd.gov.ua/esv.

14 березня 2014 року - граничний строк сплати авансових платежів з ПДФО

Фізичні особи–підприємці, які працюють на загальній системі оподаткування, авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховують самостійно. Розмір таких платежів повинен становити не менш як 100 відсотків річної суми податку з оподатковуваного доходу за минулий рік (у співставних умовах). Авансові платежі сплачуються до бюджету по 25 відсотків щокварталу у терміни до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада (пп.177.5.1 п.177.5 ст. 177 Податкового кодексу України).

Таким чином, 14 березня 2014 року є граничним днем сплати підприємцями авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб.

Водночас, у разі зменшення суми отриманого доходу за попередній квартал поточного року більш ніж на 20 відсотків у порівнянні з розрахунковою сумою доходу на такий квартал, платник податку має право зменшити суму авансового платежу, що підлягає сплаті у наступний строк, встановлений пп.177.5.1 ПКУ.

«Порядок оподаткування доходів, отриманих фізичною особою-підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування, визначено ст.177 ПКУ», повідомляє в.о. начальника Куп`янської ОДПІ Наталія Калашнікова.

Затверджено Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій

Міністерство доходів і зборів України 3 березня 2014 року наказом №169 затвердило Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – наказ №169).

Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій містить, зокрема, перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинна реєстрація яких заборонена.

Водночас, цим наказом визнано таким, що втратив чинність, наказ Міндоходів від 20.01.2014 №43.

Більш детально ознайомитись з наказом №169 можна на офіційному веб-порталі Міндоходів.

11 березня – останній день сплати податку на прибуток підприємств за 2013 рік

«Платникам податку на прибуток, у яких податковий період дорівнює календарному року, про наближення термінів сплати зазначеного податку. Останнім днем сплати податку за 2013 рік буде 11 березня поточного року», - зауважує в.о. начальника Куп`янської ОДПІ Наталія Калашнікова.  

Так, сума податкового зобов'язання, зазначена у поданій платником податковій декларації, сплачується протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації. Оскільки податкова декларація подається такими платниками протягом 60 календарних днів по закінченню року і термін подання припадає на 3 березня,  то останнім днем сплати податку буде 11 березня 2014 року.

При цьому разом з податковою декларацією платник повинен подати річну фінансову звітність.

Строки сплати податкового зобов’язання визначені пунктом 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України.

Доходи від підприємницької та незалежної професійної діяльності відображаються в одній податковій декларації

За результатами звітного року фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність та одночасно здійснює підприємницьку діяльність, подає одну Податкову декларацію про майновий стан і доходи. Декларація подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року. При заповненні такої декларації разом із доходами від незалежної професійної та підприємницької діяльностей відображаються інші доходи з джерел походження з України та іноземні доходи.

«Фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність та одночасно здійснює підприємницьку діяльність, застосовуючи загальну систему оподаткування, повинна вести книгу обліку доходів та витрат», - повідомляє заступник начальника Куп`янської ОДПІ Інна Богатирьова.

В Книзі відображаються отримані доходи та понесені протягом року витрати від здійснення обох видів діяльності. Форма Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядок її ведення затверджені наказом Міндоходів України від 16.09.13 № 481.

Порядок оподаткування доходів, отриманих фізичними особами-підприємцями від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, визначений ст. 177 та 178 Податкового кодексу України.

Обговорення концепції декларування доходів громадян

Міндоходів виносить на публічне обговорення Концепцію реформи декларування доходів громадян
http://minrd.gov.ua/baneryi/kontseptsiya-reformi-deklaruvannya

Постачальник відмовив у виписці податкової накладної

Законом України від 24.10.2013 №657 VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень" внесені доповнення в пункт 201.10 Податкового кодексу України. Згідно з яким визначено термін, протягом якого за платником податку зберігається право подати заяву зі скаргою на постачальника, який відмовився виписати податкову накладну або порушив порядок її заповнення чи порядок реєстрації в Єдиному реєстрі.

«Таке право зберігається за ним протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі, а додаток 8 до декларації з ПДВ разом із декларацією не був поданий», - повідомляє заступник начальника Куп`янської ОДПІ Ігор Лукшин.

До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг, чи копії первинних документів, складених відповідно до Закону "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Надходження заяви зі скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності і повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.

Плануєте припинити діяльність – не забудьте подати звіт з ЄСВ

«У випадку припинення діяльності без правонаступника або зняття з обліку в органах доходів і зборів страхувальник зобов’язаний подати звіт за останній звітний період до дати зняття з обліку та звіти за попередні звітні періоди, якщо вони не подавались», -  нагадує в.о. начальника Куп`янської ОДПІ Наталія Калашнікова.

Процедуру зняття з обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування в органах доходів і зборів передбачено Порядком обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та Положенням про реєстр страхувальників, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 р. № 458, яким, зокрема, визначено, що датою зняття з обліку платника єдиного внеску є дата внесення запису до реєстру страхувальників.

Якщо при припиненні страхувальника є правонаступник, звіт до органу доходів і зборів подається правонаступником, якщо правонаступництво підтверджено установчими документами. Така умова передбачена п. 2.12 Порядку формування та подання страхувальником звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Декларуйте доходи через Інтернет

Декларація про майновий стан і доходи для платників податку на доходи фізичних осіб подається до 1 травня року, що настає за звітним.

«Платник податків має право подати декларацію особисто або уповноваженою на це особою, надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення або засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством», - зазначає в.о. начальника Куп`янської ОДПІ Наталія Калашнікова.

Щоб подати декларацію засобами електронного зв’язку, в першу чергу необхідно отримати електронний цифровий підпис, який безкоштовно видається регіональними представництвами Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДПС України. Перелік документів, необхідних для отримання посилених сертифікатів ключів, а також детальну інформацію щодо режиму роботи та розміщення пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (acskidd.gov.ua).

Після цього слід скористатися банером „Декларування он-лайн” або електронним сервісом „Електронний кабінет платника податків” та відправити декларацію через Інтернет.

Найактивніше громадяни  декларують доходи, отримані як подарунки і спадщина

З початку року більш ніж 60 громадян подали такі декларації.

Слід нагадати, що громадяни, які успадкували чи отримали у подарунок майно, зобов’язані подати декларації та сплатити визначену законодавством суму податку на доходи фізичних осіб.

«Звертаємо увагу на те, що за нульовою ставкою оподатковується майно, отримане від спадкодавця першого ступеня споріднення, власність, успадкована інвалідом І групи або ж особою, яка має статус дитини-сироти чи дитини, позбавленої батьківського піклування, або дитиною-інвалідом. Для решти декларантів-спадкоємців Податковим кодексом визначено ставку податку на доходи у розмірі 5% від вартості успадкованого чи отриманого у подарунок майна», - зауважує заступник начальника Куп`янської ОДПІ Інна Богатирьова.

Хочете бути «спрощенцем» - подайте відповідну заяву

«Фізичні та юридичні особи, що прийняли рішення про перехід на спрощену систему оподаткування, повинні не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу подати відповідну заяву до територіального органу Міндоходів. Тому суб’єктам господарювання, які планують з 1 квітня поточного року перейти на спрощену систему оподаткування, подати таку заяву слід не пізніше 14 березня 2014 року», - нагадує в.о. начальника Куп`янської ОДПІ Наталія Калашнікова.

З 1 березня податкову накладну складаємо за новою формою

З 1 березня 2014 року податкову накладну потрібно складати за новою формою, яка затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.01.2014 № 10 «Про затвердження Форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної». Цей наказ зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 січня 2014року за № 185/24962.

Запит на публічну інформацію до органів Міндоходів можна подати поштою, «електронкою», телефоном, факсом та особисто

Запити на публічну інформацію, розпорядником якої є Головне управління Міндоходів у Тернопільській області, можна подавати:

- на поштову адресу:

Куп`янська ОДПІ, вул.Харківська,99, м. Куп`янськ, 63707

  • факсом: (05742) 7-85-81;
  • телефоном: (05742) 5-74-50.

Запит також може бути поданий особисто до відділу обслуговування платників податків, у робочий час згідно з правилами внутрішнього трудового розпорядку, тобто з понеділка по п’ятницю з 09.00 год. до 13.00 год. та з 13.45 год. до 18.00 год. (у п’ятницю – до 16.45 год.).

Часу даремно не гайте – декларацію подайте!

Тримає кампанія декларування громадянами минулорічних доходів. Висловлюємо вдячність громадянам, які вже задекларували свої доходи за 2013 рік і нагадуємо, що деклараційна кампанія триває до 1 травня. Тобто, граничний термін подання річної декларації про майновий стан і доходи – 30 квітня 2014 року.

Отож, поспішіть задекларувати свої доходи!

Втратили повідомлення про взяття на облік платника ЄСВ - отримайте дублікат

Платник, у якого втрачене або зіпсоване (зношене) повідомлення про взяття на облік як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування має право на отримання дублікату документа.

Для цього слід подати відповідну заяву до органу доходів і зборів за місцезнаходженням чи місцем проживання платника. Така заява складається у довільній формі.

Разом з цим, взяття на облік юридичних осіб (їх відокремлених підрозділів) та фізичних осіб-підприємців як платників єдиного внеску підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

«У разі втрати або зіпсуття (зношення) цієї виписки платники  можуть звернутися із заявою до державного реєстратора та повторно отримати документ. Водночас слово «Дублікат» на повідомленні про взяття на облік як платника ЄСВ та виписці з Єдиного державного реєстру, які видаються замість втрачених (зіпсованих, пошкоджених тощо), не зазначається», - наголошує в.о.начальника Куп`янської ОДПІ Наталія Калашнікова.

Порядок обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 09.09.2013 р. № 458.

Мінімальна зарплата впливає на автоматичне відшкодування ПДВ

Платники податків, які подали відповідну заяву про повернення суми бюджетного відшкодування (Додаток 4 до податкової декларації з податку на додану вартість) та відповідають одночасно встановленим Податковим кодексом України критеріям, мають право на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ.

До таких критеріїв, зокрема, належать:

1. включення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

2. здійснення операцій, до яких застосовується нульова ставка (питома вага яких протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів (місяців) сукупно становить не менше 40 відсотків загального обсягу поставок (для платників податку з квартальним звітним періодом - протягом попередніх 4 послідовних звітних періодів));

3. відсутність у платника судових процедур банкрутства;

4. загальна сума розбіжностей між податковим кредитом, сформованим платником податку за придбаними товарами/послугами та податковими зобов'язаннями його контрагентів, в частині постачання таких товарів/послуг, що виникла протягом попередніх 3 послідовних календарних місяців, не перевищує 10 відсотків заявленої платником податків суми бюджетного відшкодування;

5. середня заробітна плата працівників не менше ніж у два з половиною рази перевищує мінімальний встановлений законодавством рівень у кожному з останніх чотирьох звітних податкових періодів (кварталів);

6.1 чисельність працівників більше 20 осіб у кожному з останніх 4-х звітних податкових періодів (кварталів);

6.2 залишкова балансова вартість основних фондів на звітну дату перевищує суму податку, заявлену до відшкодування за попередні 12 послідовних календарних місяців;

6.3 рівень визначення податкового зобов'язання з податку на прибуток до сплати до бюджету є вищим від середнього по галузі за підсумками останнього звітного (податкового) року;

7. відсутність податкового боргу;

8. відсутність у великого платника податків задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток за підсумками останнього звітного (податкового) року.

Критерії оцінки платника проводяться на аналізі даних його звітних показників та наявної податкової інформації.

Автоматичне бюджетне відшкодування здійснюється за результатами камеральної перевірки. Така перевірка проводиться протягом 20 календарних днів, наступних за граничним терміном отримання податкової декларації з податку на додану вартість, а з 1 січня цього року для платників із позитивною податковою історією - до 5 днів.

Реалізація кулінарних виробів, що містять алкогольні напої, - без збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства

Платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є суб’єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та підпорядкування, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольні напої та пиво.

Об’єктом оподаткування збором є виручка – товарооборот, одержаний на всіх етапах реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольних напоїв та пива, у тому числі за операціями, що не передбачають оплати у грошовій формі.

Алкогольні напої – продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об’ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2204, 2205, 2206, 2208 згідно з українським класифікатором зовнішньо-економічної діяльності; пиво – насичений діоксидом вуглецю пінистий напій, отриманий під час бродіння охмеленого сусла пивними дріжджами, який зазначений у товарній позиції 2203 згідно з з українським класифікатором зовнішньо-економічної діяльності.

Таким чином, кулінарні вироби та страви не відносяться до алкогольних напоїв, а збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства не сплачується з виручки від реалізації такої продукції.

Отримали іноземні доходи – задекларуйте їх!

Якщо громадянин України тимчасово працює за кордоном та отримує іноземні доходи, що підлягають оподаткуванню, то сума таких доходів включається до його загального річного оподатковуваного доходу.

У такому випадку громадянин зобов’язаний подати річну податкову декларацію за наслідками звітного року та сплатити податок на доходи фізичних осіб за ставками 15 чи 17%.

«Платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном. Це можливо за умови, що таке зменшення передбачено міжнародними договорами, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України. Суму зменшення платник визначає за зазначеними підставами у річній податковій декларації», - наголошує в.о.начальника Куп`янської ОДПІ Наталія Калашнікова.

Для отримання права на зарахування податків, сплачених за межами України, платник зобов’язаний одержати довідку про суму сплаченого податку, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Така довідка видається державним органом країни, де отримується дохід, уповноваженим справляти такий податок. Довідка має бути легалізована консульською установою України у відповідній країні.

Сума податку з іноземного доходу платника податку - резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.

Порядок оподаткування іноземних доходів встановлений пунктом 170.11 статті 170 Податкового кодексу України.

Водночас фахівці нагадують, що при заповненні декларації про свої доходи громадяни можуть користуватись детальною відеоінструкцією "Декларування доходів громадян", що розміщена на офіційному веб-порталі Міністерства доходів і зборів України.

12 млрд. гривень єдиного внеску надійшло до Держказначейства у лютому

Станом на 27 лютого 2014 року платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування перерахували до бюджету 12,8  млрд. грн., що становить 82% від запланових надходжень з єдиного внеску. До кінця місяця очікується 100 відсоткове виконання запланованих надходжень з ЄСВ.

У січні від платників надійшло 13,8 млрд. грн. єдиного внеску, що становило 100% від запланованих показників.

Більше 2 тисяч платників Слобожанщини вже мають свої «Електронні кабінети»

З початку 2014 року персональне робоче місце у новому електронному сервісі «Електронний кабінет платника податків» облаштували 2 249 представників бізнесу Харківського регіону.

Хоча «новий» сервіс Міндоходів і працює кілька місяців, платники регіону вже надали за його допомогою понад 4 тис. звітів.

Серед різноманітних можливостей цього сервісу платники здебільшого обирають «Формування і подання податкової звітності». В той же  час, користувачі позитивно оцінюють й розділ «Календар платника», де автоматично позначаються документи, які вже подано і ті, що найближчим часом потрібно надати.

Нагадуємо, що увійти до Електронного кабінету можна за адресою kpp.minrd.gov.ua або за гіперпосиланням «Електронний кабінет платника податків» на порталі Міндоходів. Для цього потрібно авторизуватися за допомогою електронного цифрового підпису.

Підстави для отримання податкової соціальної пільги

«Для отримання податкової соціальної пільги платнику податку на доходи фізичних осіб необхідно подати роботодавцю заяву про застосування пільги», - зауважила в.о.начальника Куп`янської ОДПІ Наталія Калашнікова.

Разом із заявою надаються також документи, що підтверджують таке право. Перелік документів та порядок їх подання затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. №1227. Платник податку самостійно обирає місце застосування податкової соціальної пільги (далі – ПСП).

ПСП надає можливість платнику податку зменшити нарахований загальний місячний оподатковуваний дохід, отриманий у вигляді заробітної плати. Сума, на яку зменшується такий дохід, визначається як відсоток прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Пільга застосовується до заробітної плати платника податку тільки за одним місцем її нарахування з дня отримання роботодавцем заяви про її застосування. Водночас, якщо у платника податку виникає право на застосування ПСП з інших підстав, ніж ті, які були зазначені у його заяві, такий платник повинен подати нову заяву з відповідними підтвердними документами. Заява про застосування ПСП подається у довільній формі.

У разі, якщо заяву і підтвердні документи подано не з початку місяця, ПСП застосовують до всієї суми заробітної плати, нарахованої платнику податку в такому місяці.

Якщо платник податку має право на застосування податкової соціальної пільги з двох і більше підстав, застосовується одна ПСП з підстави, що передбачає її найбільший розмір.

Водночас, звертаємо увагу, що ПСП для будь-якого платника податку (п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу), надається в розмірі, який дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року. (У 2014 р. – розмір такої ПСП становить 609 грн.).

При цьому заробітна плата платника податку не повинна перевищувати граничний розмір доходу, який дає право на отримання ПСП (у 2014 р. – 1710 грн.).

Нагадаємо,  категорії платників податку та розміри податкових соціальних пільг визначено ст.169 розд. ІУ Податкового кодексу України. 

Доходи від підприємницької та незалежної професійної діяльності відображаються в одній податковій декларації

За результатами звітного року фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність та одночасно здійснює підприємницьку діяльність, подає одну Податкову декларацію про майновий стан і доходи. Декларація подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року. При заповненні такої декларації разом із доходами від незалежної професійної та підприємницької діяльностей відображаються інші доходи з джерел походження з України та іноземні доходи.

Нагадаємо, фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність та одночасно здійснює підприємницьку діяльність, застосовуючи загальну систему оподаткування, повинна вести книгу обліку доходів та витрат. В Книзі відображаються отримані доходи та понесені протягом року витрати від здійснення обох видів діяльності. Форма Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядок її ведення затверджені наказом Міндоходів України від 16.09.13 № 481.

Порядок оподаткування доходів, отриманих фіз

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/6057 | Переглядів: 42Дата публікації: 10:23 11.03.2014