Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Про права та обов`язки платників та посадовців з перших вуст

Надважливе значення для своєчасного і повного надходження податків, зборів і платежів до бюджетів  має створення належних умов для добровільного виконання платниками вимог законодавства.

Саме тому основним із принципів роботи міндоходівців є підвищення рівня обізнаності платників податків щодо своїх прав та обов`язків. З цією метою 7 листопада поточного року в усіх  Центрах обслуговування платників органів Міністерства доходів і зборів було проведено Всеукраїнську акцію «Права та обов’язки», така ж акція пройшла і у Центрі обслуговування платників Куп`янської ОДПІ.

Протягом дня в рамках Всеукраїнської акції  заступник начальника Куп`янської ОДПІ Ігор Лукшин презентував всім платникам, які завітали до ЦОП брошуру «Права та обов’язки платника податків та контролюючих органів», розроблену Міністерством доходів і зборів України.

Посадовець впевнений, завдяки такій тематичній брошурі платники зможуть підвищити рівень обізнаності щодо своїх прав під час здійснення господарської діяльності.

Розрахунки з використанням платіжних терміналів є обов’язковими

«Суб’єкти господарювання, які провадять діяльність у сфері продажу товарів, громадського харчування та послуг і які відповідно до закону використовують реєстратори розрахункових операцій, зобов’язані забезпечити можливість здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням електронних платіжних засобів» - , зазначає перший заступник начальника Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області Наталія Калашнікова.

Кількість платіжних терміналів повинна становити не менше ніж 50 відсотків кількості реєстраторів розрахункових операцій, а в разі наявності одного реєстратора розрахункових операцій суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечити приймання спеціальних платіжних засобів.

При цьому, розрахунки мають забезпечуватися за допомогою не менше трьох платіжних систем, однією з яких має бути багатоемітентна платіжна система, платіжною організацією якої є резидент України. До таких систем належать VISA і MasterCard.

Не зобов’язані встановлювати спеціальні платіжні засоби такі суб’єкти господарювання:

- заклади громадського харчування закритого типу, які обслуговують певний контингент споживачів, зокрема: особовий склад Збройних сил та інших військових формувань, студентів, учнів та викладачів вищих, професійно-технічних, загальноосвітніх навчальних закладів, працівників промислових підприємств;

- які не застосовують реєстратори розрахункових операцій;

- які здійснюють діяльність у населених пунктах з кількістю населення менше 25 тис. осіб;

- підприємства торгівлі з торговельною площею до 20 кв. м (крім АЗС).

«Слід врахувати, що фізичні особи-підприємці, які перебувають на єдиному податку не зобов’язані використовувати спеціальні платіжні термінали, так як вони не зобов’язані застосовувати у розрахунках РРО», - підкреслила Наталія Євгеніївна.

За обмеження або відмову в реалізації прав споживачів щодо використання електронних платіжних засобів на суб’єктів господарської діяльності накладається штраф у розмірі 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, тобто 8500 грн. (постанова Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 р. №727, діє з 17.10.2013 р.).

Слід врахувати, що сліп, надрукований на платіжному терміналі, не є розрахунковим документом у розумінні Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 06.07.1995 №265/95-ВР. Тобто використання платіжного терміналу не замінює РРО.

Контроль за дотриманням суб’єктами господарювання вимог щодо здійснення розрахунків з використанням електронних платіжних засобів здійснюють органи Міндоходів. Контроль за забезпеченням захисту прав держателів електронних платіжних засобів на здійснення зазначених розрахунків — Держспоживінспекція України.

Довідково, обов’язок щодо проведення розрахунків з покупцями за допомогою електронних платіжних засобів встановлено частиною 2 статті 17 Закону України „Про захист прав споживачів” від 12.05.1991 №1023-XII, пунктом 14.19 Закону України „Про платіжні системи та переказ коштів в Україні” від 05.04.2001 №2346-III та постановою Кабінету Міністрів України від 29.09.2010 №878 „Про здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням спеціальних платіжних засобів”.

Підприємець на єдиному податку: чи необхідні первинні документи?

Більша частина підприємців – платників єдиного податку вважає, що зберігати первинні документи (накладні, чеки, акти, розрахункові документи тощо) їм не обов’язково. Проте законодавчі норми говорять протилежне.

«Згідно пункту 44.1 Податкового кодексу, для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань на підставі первинних документів» -, зазначилазаступник начальника Куп`янської ОДПІ Інна Богатирьова під час зустрічі з представниками ЗМІ

Аби підприємцям на єдиному податку уникнути штрафів, їм слід забезпечити зберігання первинних документів, на підставі яких ними заповнювалась книга обліку доходів (книга обліку доходів та витрат). Адже зазначені у них дані використовуються для складання податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця.

Зберігати первинні документи підприємцям слід не менш як 1095 днів із дня подання податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця, або іншої податкової звітності, тобто 3 роки.

Варто пам`ятати, за незбереження первинних документів до платників єдиного податку можуть бути застосовані штрафи відповідно до п. 121.1 Податкового кодексу України. Якщо ж таке порушення відбулося вперше — штраф становитиме 510 грн. За повторне протягом року порушення накладається штраф в розмірі 1020 гривень.

11 листопада 2013 року – останній день подання декларації з утилізаційного податку

Звітність з екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів подається платниками щокварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу. Тобто, граничний термін подання податкової декларації з утилізаційного податку за ІІІ квартал  2013 року – 11 листопада 2013 р.

При цьому сплатити податок необхідно протягом 10 календаних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації. Останнім днем сплати екологічного податку за ІІІ квартал поточного року є 19 листопада 2013 р.

Нагадуємо, що порядок подання податкової звітності та сплати податку визначено ст. 250 Податкового кодексу України.

Сплачував іпотечний житловий кредит – скористайся правом на нарахування податкової знижки

Про це повідомили у інформаційно – комунікаційному секторі Куп`янської ОДПІ.

Платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року.

Таке право виникає в разі якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла (п. 175.1 ст. 175 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) .

До податкової знижки включаються витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Оригінали таких документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ (п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

«Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні роки не переноситься» - , зазначає завідувач інформаційно – комунікаційним сектором Куп`янської ОДПІ Олена Ляшенко.

Нові книги обліку доходів і витрат з 1 січня 2014 року

З метою уникнення непорозумінь щодо ведення книг обліку доходів і витрат підприємцями, які перебувають на загальній системі оподаткування, та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, Міністерство доходів і зборів України рекомендує тим самозайнятим особам, які ведуть облік доходів і витрат у старій Книзі, затвердженій наказом від 24.12.2010 р. №1025, продовжувати її ведення до кінця 2013 р., а вже з 01.01.2014 р. вести нову Книгу за формою, затвердженою наказом від 16.09.2013 р. №481.

Для реєстрації нової Книги у паперовому вигляді самозайнята особа зобов’язана подати до контролюючого органу за основним місцем обліку примірник Книги, на титульному аркуші якої зазначаються: прізвище, ім’я та по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта, податкова адреса, номер і дата свідоцтва про право на здійснення незалежної професійної діяльності (за наявності).

Книга прошнурована, пронумерована, безоплатно реєструється в контролюючому органі та засвідчується підписом керівника контролюючого органу або його заступника і скріплюється печаткою.

У разі обрання самозайнятою особою ведення Книги в електронній формі така особа зобов’язана: отримати посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованими центрами сертифікації ключів, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді, укласти договір про визнання електронних документів з контролюючим органом (якщо таких ще немає) і сформувати заяву на отримання Книги та надіслати її до контролюючого органу за місцем податкового обліку засобами електронного зв’язку.

Контролюючий орган за місцем податкового обліку реєструє заяву самозайнятої особи на отримання Книги у реєстрі поданих заяв і протягом трьох робочих днів формує та надсилає самозайнятій особі повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера та дати її реєстрації.

Після отримання такого повідомлення підприємець має право вести Книгу в електронному вигляді згідно з вимогами Порядку. Ведення електронної книги не виключає можливості виправлення помилок або коригування вже внесеної інформації. Це відбувається шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або додатне значення.

Нагадуємо, що з січня 2014 року працюватиме сервіс «Електронний кабінет платника податків», яким передбачено для самозайнятих осіб режим «Ведення книг обліку доходів і витрат та книги обліку доходів в електронному вигляді та формування відповідної податкової декларації».

З наступного року запроваджується податок на нерухомість

Сплата податку на нерухомість для громадян перенесено на 2014 рік. Відповідно до змін, внесених у Податковий кодекс України, фізичні особи — власники житла податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у 2013 році не сплачують.

Переглянуто розміри житлової нерухомості, на яку застосовуватимуться пільги. Так, пільга, буде нараховуватися для власників квартир, будинків (у тому числі, їх часток) незалежно від їх кількості у розмірі, зокрема, для: квартир, сумарна житлова площа яких не перевищує 120 м. кв.; будинків, сумарна житлова площа яких не перевищує 250 м. кв.; квартир та будинків –  до 370 м. кв.

З метою визначення об‘єктів нерухомості, у тому числі пільгових, бази оподаткування та суми податку, власникам нерухомості, будинків та квартир, до кінця поточного року бажано здійснити звірку даних щодо об‘єктів нерухомості з даними реєстру платників податків. Для цього вони можуть звернутись в центр обслуговування платників за місцем своєї реєстрації (прописки), маючи такі документи: довідку про реєстраційний номер облікової картки платника податків, паспорт, оригінали документів щодо права власності на об‘єкти житлової нерухомості та житлової площі таких об‘єктів.

Відповідальність за неведення або неналежне ведення книги обліку доходів та книги обліку доходів та витрат

До фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку, які не ведуть або ведуть з порушенням облік доходів та витрат, застосовується відповідальність у вигляді адміністративного штрафу.

Крім того, за не оприбуткування (неповного та /або несвоєчасного) готівки в книзі обліку доходів та книзі обліку доходів та витрат територіальні органи Міндоходів застосовують штрафні санкції відповідно до вимог Указу Президента України від 12 червня 1995 року № 436/95-ВР «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Невідповідність вказаних у заяві видів діяльності видам діяльності - підстава для відмови у видачі свідоцтва платника єдиного податку?

Невідповідність видів діяльності, вказаних у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування, видам діяльності, які зазначенні в реєстраційній картці фізичної особи – підприємця, не є підставою для відмови у видачі свідоцтва платника єдиного податку.

В які терміни підлягає поверненню Свідоцтво платника єдиного податку

Анульоване свідоцтво платника єдиного податку підлягає поверненню до органу державної податкової служби, який його видав, протягом 10 днів з дня анулювання.

Чи повинен платник податків повідомляти органи доходів і зборів про отримання або знищення печатки?

Нормативно-правові акти з питань оподаткування не передбачають обов’язку платника податків повідомляти органи доходів і зборів про отримання або знищення печатки.

Разом з тим форми документів, які подаються до органу доходів і зборів (заяви, повідомлення, податкові декларації тощо), передбачають засвідчення підпису платника податків – фізичної особи або посадової особи – юридичної особи печаткою платника податків (за наявності).

Відповідальність за несвоєчасну сплату авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб

У разі якщо платник податків не сплачує суми самостійно визначеного грошового зобов’язання протягом строків, визначених Податковим кодексом України, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідальний за перерахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету

«У разі якщо податковий агент при виплаті доходу фізичній особі не нараховував і не утримував податок, відповідно до пп.168.1.1 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст.167 ПКУ», - підкреслює заступник начальника Куп`янської ОДПІ Інна Богатирьова.

Згідно із пп.168.1.2 п.168.1 ст.168 ПКУ податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.

Враховуючи вищевикладене, відповідальним за сплату (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб є податковий агент.

У разі несвоєчасної сплати єдиного внеску  до платника застосовуються фінансові санкції

«Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника», - повідомила заступник начальника Інна Богатирьова під час засідання «круглого столу», яке відбулося у Куп`янській ОДПІ.

У разі несвоєчасної сплати ЄСВ (або сплати його не в повному обсязі) до платника застосовуються фінансові санкції, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність.

При цьому, суми ЄСВ, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені законом, є недоїмкою.

За несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми ЄСВ накладається штраф у розмірі 10 відсотків несплачених або несвоєчасно сплачених сум ЄСВ, а на суму недоїмки нараховується пеня.

На офіційному порталі Міністерство доходів і зборів України можна отримати інформацію про анульовані свідоцтва платників ПДВ

Відповідно до пункту 183.13 статті 183 Податкового кодексу України для інформування платників ПДВ центральний орган Міндоходів щодекади оприлюднює на своєму веб-сайті інформацію про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи органів державної податкової служби чи за рішенням суду.

Інформацію про зареєстрованих платників ПДВ (діючі свідоцтва) можна отримати скориставшись базою «Реєстр платників ПДВ» Також рекомендуємо використовувати сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» для перевірки надійності Ваших ділових партнерів.

Податкова відкрита для платників податків!

     Якщо у Вас є проблемні питання, Ви маєте можливість записатись на прийом до посадових осіб Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області за телефоном 5-74-50.

Запис на прийом здійснюється за 5 робочих днів до дати прийому. Графік прийому розміщено на стендах в холі приміщення Куп`янської ОДПІ.

Затверджено відсотковий діапазон цін для цілей трансфертного ціноутворення.

Постановою КМУ від 02.10.2013 року затверджено відсотковий діапазон цін для деяких товарних позицій згідно УКТ ЗЕД для цілей трансфертного ціноутворення.  

Куп`янська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, платникам податків, що з 01.09.2013 набирає чинності Закон України від 04 липня 2013 року № 408-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення», яким запроваджуються правила визначення цін для цілей оподаткування у зовнішньоекономічних операціях з пов’язаними особами з метою контролю за визначенням цін у операціях між такими особами та операціями з контрагентами, зареєстрованими в офшорних зонах.

            Нормами закону встановлено механізм контролю за трансфертним ціноутворенням, визначено операції, що підлягатимуть такому контролю, та методи визначення ціни у контрольованих операціях, а також надано право великим платникам податків на попереднє взаємне узгодження цін у контрольованих операціях з центральним контролюючим органом на певний строк.

            Контрольованими вважатимуться також операції з придбання (продажу) товарів (робіт, послуг), що здійснюються платниками податків з пов’язаними особами – резидентами, пов’язаними особами – нерезидентами, за умови, що загальна сума таких операцій за кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 млн. грн. (без урахування ПДВ).

            Платники податків подаватимуть звіт про контрольовані операції до 1 травня року, наступного за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі.

Шановні платники податків!

Користуйтесь офіційним веб – порталом Міндоходів України – www.minrd.gov.ua, де оприлюднюються нормативно – правові акти, зміни та актуальні питання сучасного податкового законодавства.

Обмеження щодо права на нарахування податкової знижки

     Податковим кодексом встановлені певні обмеження щодо права на нарахування податкової знижки, а саме, податкова знижка може бути надана виключно резиденту, який має реєстраційний номер облікової картки платника податку, а також резиденту – фізичній особі, яка через свої релігійні переконання відмовилась від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний орган державної податкової служби і має відмітку у паспорті.

         Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу.

Отже, податкова знижка може застосовуватися виключно до доходу, отриманого платником податку протягом звітного 2012 податкового року у вигляді заробітної плати, зменшеної на суму єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, – обов'язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника та податкової соціальної пільги за її наявності.

Крім того, податкова знижка нараховується лише в межах розміру заробітної плати, одержаної протягом 2012 р. Інші суми доходів, одержані платником податку в розрахунок для визначення суми податку, що підлягає поверненню у зв'язку з використанням права на податкову знижку, не приймаються. 

Порядок подання звіту по єдиному внеску

Куп`янська ОДПІ повідомляє платників єдиного внеску,  що наказом  Міністерства доходів і зборів  України від 09.09.13 №454 затверджено Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
         Порядком передбачено що  фізичні особи - підприємці, у тому числі ті, які  обрали спрощену систему оподаткування, формують та подають до органів доходів і зборів звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом. Таким чином, для такої категорії осіб звітним періодом є календарний рік.

Звертаємо увагу, що фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від  сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є  пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Звіт  зазначеними особами не подається. Такі  особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їхньої добровільної участі в системі  загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Річард знайшов у поїзді 2 кілограми «травички»

Речовину рослинного походження сіро-зеленого кольору вагою 1700  грам було виявлено працівниками Харківської митниці Міндоходів спільно з прикордонниками в пункті пропуску “Козача Лопань”. За допомогою службового собаки Річарда  в туалеті поїзду сполученням «Керч – Москва» знайшли три пакунки з «травичкою», кожен з яких був загорнутий в харчову плівку.

Власника знахідки встановити не вдалося.

В результаті було складено протокол за ознаками  ч.1 ст.483 Митного кодексу України «переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю».

За кордон на постійне місце проживання - отримайте довідку

Платники податку – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місці проживання, зобов’язані  подати до податкової інспекції декларацію про майновий стан і доходи   не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду відповідно до п.179.3 ст.179 Податкового кодексу України. Подається декларація про майновий стан і доходи до органу податкової служби за податковою адресою.

У свою чергу орган податкової служби протягом 30 календарних днів з дня отримання декларації визначає податкове зобов’язання платника податку та надсилає йому податкове повідомлення, а у разі відсутності податкових зобов’язань – видає відповідну довідку.

Довідка про сплату та відсутність податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб дійсна протягом 60 календарних днів з дати її видачі за наявності документа що посвідчує особу.

Зазначений документ подається до органів митного контролю під час перетину кордону і є підставою для проведення митних процедур.

Електронний ключ від Міндоходів діятиме 2 роки

З 1 листопада 2013 року для клієнтів акредитованого центру сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів від Міндоходів формуються на два роки.

Таку можливість Центр сертифікації ключів, який діє при Міністерстві, отримав після проходження процедури акредитації. Було сформовано нові технологічні сертифікати центру та серверів центру, що дало змогу подовжити термін дії цифрових підписів.

Куп`янська ОДПІ повідомляє, така новація не лише зекономить час платникам податків на придбання ключів, а й сприятиме якнайбільшому їх залученню до активного застосування інформаційно-комунікаційних технологій.

На сьогодні проходить процес обговорення проекту, згідно з яким термін дії електронного ключа для фізичних осіб збільшиться до 3 років. Такі зміни запропоновані фахівцями відомства в проекті постанови Кабінету Міністрів України щодо Порядку акредитації центру сертифікації ключів. Крім того, до 6 років може подовжитися і термін дії сертифікату акредитованого центру.

Завантажити актуальні технологічні сертифікати АЦСК ІДД Міндоходів можна у розділі «Сертифікати АЦСК» офіційного інформаційного ресурсу.

Застосовуємо податкову соціальну пільгу

Важливим елементом при оподаткуванні доходів, отриманих у вигляді заробітної плати, є застосування податкової соціальної пільги (далі-ПСП), тобто зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу отриманого від одного роботодавця, на суму податкової соціальної пільги.

Для отримання ПСП наймана особа зобов’язана надати роботодавцю заяву.

Встановлено обмеження щодо розміру доходу для надання пільги, тобто нарахована протягом звітного податкового місяця заробітна плата  (інші прирівняні до неї згідно із законодавством виплати, компенсації та винагороди), не повинні перевищувати суми, що дорівнює сумі місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн.  Відповідно до Закону України від 06 грудня 2012 року № 5515-VI «Про Державний бюджет України на 2013 рік» з 1 січня 2013 року встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб та розмір мінімальної заробітної плати  на рівні 1147 грн.

У 2013 році розмір доходу для надання пільги не має перевищує суми - 1610 гривень, а звичайна  податкова соціальна пільга дорівнює – 573,50 грн.

Також Законом України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» передбачено збільшення  прожиткового мінімуму  з   01.12.2013 - 31.12.2013 на суму -  1218 грн.  Але збільшення протягом року прожиткового мінімуму не впливає на граничний розмір доходу, що дає право на застосування ПСП до заробітної плати.

Боротьба із заробітною платою «у конвертах»

З початку 2013р. фахівцями Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області проводилась робота з суб'єктами господарювання з питання офіційного оформлення трудових відносин з найманими працівниками.

Завдяки вжитим заходам з недопущення виплати заробітної плати « в конвертах » з початку року легалізовано 27 найманих працівника, за результатами перевірок порушень по заробітній платі з початку року  платникам донараховано 140,15 тис.грн.

 «Легальна заробітна плата - це не тільки сьогоднішній день, а й завтрашній - це соціальне забезпечення, лікарняний, відпустка, пенсія працівника. Тому Куп`янська ОДПІ закликає всіх роботодавців до виплати гідної та легальної заробітної плати» - , наголошує начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

Нагадуємо, що з 01.01.2013р. по 01.12.2013р. розмір мінімальної заробітної плати в Україні становить 1147 гривні, а з 01.12.2013 року – 1218грн.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/5253 | Переглядів: 29Дата публікації: 08:37 12.11.2013