Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Міндоходівці відповіли на актуальні запитання клієнтів

На запитання платників податків щодо подання електронної звітності РРО відповідав під час телефонного сеансу «гаряча лінія» заступник начальника Куп`янської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Харківській області Ігор Лукшин.

Відповідаючи на запитання, що надходили під час «гарячої лінії», Ігор Валерійович зазначав, що для зручності платників податків оновлено Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. До переліку сертифікованих приладів додано ще 9 моделей.

«Платники можуть обрати оптимальну для себе нову модель техніки або модернізувати наявний касовий апарат, приєднавши до нього відповідний модем», - підкреслював Ігор Лукшин.

Під час телефонного зв`язку податківець нагадував, що  норму стосовно обов’язкового подання суб’єктами господарювання електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків РРО до Міндоходів України дротовими або бездротовими каналами зв’язку введено в дію з 01.01.2013 р., а обов’язок подання електронної звітності не спростовано у зв’язку з набранням чинності Законом України від 21.06.2013 р. № 357-VII, яким відстрочено настання відповідальності за неподання електронної звітності з 01.07.2013 р. на 01.01.2014 р.

На кордоні з Євросоюзом з’являться три міжнародні пункти пропуску

Три пункти пропуску на українсько-румунському кордоні отримають статус міжнародних. Проект відповідної міжурядової угоди  був підтриманий сьогодні на засіданні  Кабінету Міністрів України.

У документі, зокрема, йдеться про пункти у Чернівецькій області: «Красноїльськ – Вікову де Сус», «Руська – Ульма» і «Дяківці – Раковець».

«Після реалізації цього проекту Україна матиме три сучасні пункти пропуску, побудовані за останнім словом техніки. Це, в свою чергу, створить комфортні умови для перетину кордону нашими громадянами», - підкреслив Міністр доходів і зборів Олександр Клименко, представляючи проект угоди на засіданні Уряду.

Передбачається, що зміна статусу надасть змогу залучити фінансування з Євросоюзу для проведення масштабної реконструкції цих пунктів. Після цього їхня пропускна спроможність суттєво зросте, що має активізувати економічний та культурний обмін між прикордонними регіонами України та Румунії.

Особи, які прибули за путівками на лікування або оздоровлення туристичний збір не сплачують

Фахівці Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадують, що туристичний збір – це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету.

Особливістю сплати збору є те, що податкові агенти справляють його під час надання послуг, пов`язаних з тимчасовим проживанням (ночівлею). Сума сплаченого збору зазначається окремим рядком у рахунку (квитанції) на проживання.

Статтею 268 р. ХІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями визначено, що платниками збору не можуть бути особи, які постійно проживають, у тому числі на умовах договорів найму, у селі, селищі або місті, радами яких встановлено такий збір;

особи, які прибули у відрядження;

інваліди, діти-інваліди та особи, що супроводжують інвалідів I групи або дітей-інвалідів (не більше одного супроводжуючого);

ветерани війни; учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;

особи, які прибули за путівками (курсівками) на лікування, оздоровлення, реабілітацію до лікувально-профілактичних, фізкультурно-оздоровчих та санаторно-курортних закладів, що мають ліцензію на медичну практику та акредитацію Міністерства охорони здоров’я України; діти віком до 18 років;

дитячі лікувально-профілактичні, фізкультурно-оздоровчі та санаторно-курортні заклади.

З метою підтвердження правомірності надання пільги податковий агент повинен мати копії відповідних документів, що підтверджують належність особи до пільгової категорії.

Зокрема, наявність путівки або курсівки в санаторії та пансіонати та свідоцтво про народження дітей віком до 18 років є підставою для надання пільги по сплаті збору  (путівки або курсівки можуть бути оригіналом).

Особи, які не надали відповідних документів, що засвідчують їх належність до пільгової категорії, є платниками збору.

Заява про застосування спрощеної системи оподаткування з 4 кварталу 2013 року подається не пізніше 13 вересня 2013 року

«Суб’єкти господарювання, які є платниками інших податків і зборів  відповідно до норм Податкового кодексу України, можуть прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючих органів не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу», - нагадала під час зустрічі із журналістами завідувач інформаційно – комунікаційного сектору Куп`янської ОДПІ Олена Ляшенко.

Тобто, фізичним особам – підприємцям  для переходу на сплату єдиного податку з 4 кварталу 2013 року необхідно подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування не пізніше 13 вересня 2013 року.                

Відповідна норма визначена ст.298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.

Хто не є платником екологічного податку за транспортні засоби

Перелік об’єктів оподаткування екологічним податком з 1 вересня ц.р. доповнено новим – за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів (далі – екологічний податок за транспортні засоби).

Крім того, визначено перелік осіб, які звільняються від сплати екологічного податку.

Зокрема, особи, які придбавають на території України транспортні засоби, що в установленому порядку були вперше зареєстровані та/або перереєстровані до 1 вересня 2013 року, у власників транспортних засобів,

не є платниками податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.

Тобто, у разі, якщо особою придбано транспортний засіб після 1 вересня 2013 року у особи, яка придбала цей транспортний засіб та в установленому порядку зареєструвала його в Україні до 1 вересня 2013 року, то екологічний податок за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів не сплачується.

Водночас, платниками екологічного податку за транспортні засоби є особи, які:

- ввозять на митну територію України транспортні засоби та/або кузови до них (за винятком кузовів товарної категорії 8707 10 10 згідно з УКТ ЗЕД) в митному режимі імпорту;

- здійснюють виробництво (виготовлення) транспортних засобів на митній території України для їх продажу на внутрішньому ринку України;

- придбавають транспортні засоби в осіб, які не є платниками цього податку згідно з підпунктом 240.6.1 Кодексу, а саме, у осіб які ввезли на митну територію України транспортні засоби, що належать дипломатичним представництвам або консульським установам іноземних держав, міжнародним організаціям, які користуються привілеями та імунітетом згідно із загальновизнаними принципами та нормами міжнародного права, а також працівникам таких представництв, установ, організацій та членам їх сімей.

Податковий кодекс надаві платникам єдиного податку багато можливостей

Зокрема, вони можуть змінювати групу платника єдиного податку чи взагалі відмовитись від спрощеної системи оподаткування.

За умов дотримання вимог обраної ним групи «єдинщик» самостійно протягом року може змінювати групу платника єдиного податку. Для цього йому необхідно подати заяву до органу Міндоходів не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. При цьому у суб’єкта господарювання спрощеної системи оподаткування третьої та п’ятої групи анулюється свідоцтво платника податку на додану вартість, ця норма передбачена пп.298.1.5 п.298.1 статті 298 Податкового кодексу України. Також, платник єдиного податку, який прийняв рішення про зміну групи, має подати до уповноваженого органу податкову декларацію у встановлені строки.

Умови та порядок здійснення відмови від спрощеної системи оподаткування для платників єдиного податку визначаються підпунктами 298.2.1 – 298.2.3 статті 298 Податкового кодексу України.

Відмова буде розглянута територіальним органом Міндоходів в тому разі, якщо платником погашено всі податкові зобов’язання чи борги. Також, фізична особа – підприємець для того, аби відмовитися від спрощеної системи оподаткування протягом року повинна подати за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу заяву до податкової інспекції за місцем реєстрації. Податкову декларацію ці суб’єкти господарювання подають за ті квартали, коли вони перебували на спрощеній системі оподаткування.

Одинокі батько або мати мають право на підвищену податкову соціальну пільгу

Фахівці Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадують: податкова соціальна пільга одинокій матері чи батьку дорівнює 150 відс. від суми звичайної соціальної пільги. В 2013 році – це 860,25 грн. у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років.

При цьому граничний розмір заробітної плати, яка дає право на отримання такої пільги, – 1610 грн.

«Для отримання пільги на дитину (дітей) такому платнику необхідно подати за місцем роботи заяву про застосування пільги, копії паспорта та свідоцтва про народження дітей», - зазначає начальник Куп`янської ОДПІ Олена Кухтіна.

Нагадаємо, податкова соціальна пільга дає можливість платнику зменшити оподаткування загального місячного доходу, отриманого у вигляді заробітної плати від одного роботодавця.

Відповідальність за неправомірне застосування податкової соціальної пільги несе платник податку

Податкова соціальна пільга може надаватися платнику податку на доходи фізичних осіб виключно за одним місцем нарахування (виплати) заробітної плати. Якщо платник податку подав заяви про застосування ПСП у кілька місць отримання доходу, такий платник втрачає право на її отримання.

Таке право втрачається за всіма місцями отримання доходу починаючи з місяця, в якому встановлено порушення порядку застосування ПСП, та закінчуючи місяцем поновлення права на пільгу. Для того, щоб відновити право на пільгу, платнику необхідно подати заяву про відмову від пільги всім роботодавцям, яким раніше подавалися заяви  про застосування ПСП. У заяві зазначається місяць, коли відбулося таке порушення.

На цій підставі кожний роботодавець нараховує і утримує відповідну суму недоплати податку та штраф у розмірі 100% суми цієї недоплати за рахунок найближчої виплати доходу такому платнику податку. Якщо сума такої виплати недостатня, податок утримується за рахунок наступних виплат до повного погашення суми такої недоплати.

У разі якщо суми недоплати та/або штрафу не були утримані податковим агентом за рахунок доходу платника податку, такі суми включаються до річної податкової декларації такого платника податку. При цьому право на застосування ПСП відновиться з податкового місяця, що настає за місяцем, в якому сума такої недоплати та штраф повністю погашаються (п.п.169.2.4 п.169.2 ст.169 Податкового кодексу України).

Як підприємцю — платнику єдиного податку перейти на загальну систему оподаткування

«Платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом України», -  зазначила під час семінару з платниками податків заступник начальника Куп`янської ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області.

Перейти на загальну систему оподаткування фізична особа — підприємець — платник єдиного податку може за умови відсутності непогашених податкових зобов’язань чи податкового боргу з єдиного податку та/або інших податків і зборів, які сплачують платники єдиного податку.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.

З першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано таку заяву, підприємець вважатиметься на загальній системі оподаткування.

Інна Богатирьова зауважує: «Фізична особа — підприємець може змінити систему оподаткування лише один раз протягом календарного року. Тобто суб’єкт підприємництва, який відмовиться від спрощеної системи оподаткування у 2013 р., не зможе до кінця цього року знову стати платником єдиного податку».

Відмова від спрощеної системи оподаткування здійснюється в порядку, визначеному підпунктами 298.2.1 — 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України.

Збір за першу реєстрацію транспортного засобу юридичними особами

Після першої реєстрації в Україні транспортних засобів юридичним особам необхідно в десятиденний строк подати розрахунок суми збору за такі транспортні засоби. Розрахунок подається до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням юридичної особи та за місцем реєстрації транспортного засобу за формою, встановленою наказом Мінфіну України від 21.12.2012 р. № 1405 «Про затвердження форми Розрахунку суми збору за першу реєстрацію транспортних засобів».

Слід звернути увагу на те, що до розрахунку обов’язково додаються копії реєстраційних документів, завірені відповідним уповноваженим державним органом України, який проводив таку реєстрацію.

Водночас від сплати збору за першу реєстрацію звільняються транспортні засоби будинків-інтернатів для громадян похилого віку та інвалідів, дитячих будинків-інтернатів, пансіонатів для ветеранів війни і праці, геріатричних пансіонатів, реабілітаційних установ для інвалідів та дітей-інвалідів, що фінансуються з державного та місцевого бюджетів.

У разі зміни власника транспортних засобів з вищезазначених організацій на будь-якого іншого нові власники зобов’язані сплатити збір за ставками, у порядку та на умовах, передбачених розділом VII «Збір за першу реєстрацію транспортного засобу» Податкового кодексу України.

Чи може ФОП бути платником єдиного податку другої групи, якщо надає послуги фізичній особі, а оплата вартості послуг здійснюється юридичною особою, що не є платником єдиного податку?

Відповідно до пп.2 п.291.4 ст.291 Податкового кодексу України однією з умов перебування фізичних осіб – підприємців на другій групі платників єдиного податку є здійснення господарської діяльності з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню.

Згідно зі ст.901 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року №435-IV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов’язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов’язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Сторонами договору про надання послуг виступають замовник (послугоотримувач) та виконавець (послугонадавач).

Отже, нормами законодавства передбачено, що договір про надання послуг є складним зобов’язанням, що складається з двох зобов’язань: правовідношення, в якому виконавець повинен надати послугу, а замовник має право вимагати виконання цього обов’язку, та правовідношення, в якому замовник зобов’язаний оплатити надану послугу, а виконавець має право вимагати від замовника відповідної оплати.

Враховуючи зазначене, якщо фізична особа - підприємець - платник єдиного податку другої групи надає послуги відповідно до договору, яким визначено, що замовником є фізична особа, яка підписує акт виконаних робіт, але вартість виконаних послуг для фізичної особи оплачує юридична особа, яка не є платником єдиного податку, то такий підприємець має право обрати другу групу платника єдиного податку.

Якщо фізична особа - підприємець - платник єдиного податку другої групи надає послуги відповідно до договору, яким визначено, що замовником є юридична особа - не платник єдиного податку, яка підписує акт виконаних робіт та оплачує вартість виконаних послуг, то такий підприємець порушує умови, передбачені Податковим кодексом України, для другої групи платників єдиного податку, але за таким підприємцем залишається право обрання третьої групи платника єдиного податку.

Строк сплати єдиного податку ФОП третьої групи

Відповідно до п. 295.3 ст. 295 Податкового кодексу України фізичні особи – підприємці - платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.

Згідно із п. 295.4 ст. 295 ПКУ сплата єдиного податку здійснюється за місцем податкової адреси.

Чи мають право фізичні особи – іноземці або особи без громадянства, які зареєстровані як СПД, застосовувати спрощену систему оподаткування?

Відповідно до п.177.12 ст.177 Податкового кодексу України іноземці та особи без громадянства, які зареєстровані підприємцями згідно із законодавством України, є резидентами.

Підпунктом 14.1.213 п.14.1 ст.14 ПКУ визначено, що резидент - це фізична особа, яка має місце проживання в Україні. У разі якщо особа має місце проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо така особа має місце постійного проживання в Україні. Якщо особа має місце постійного проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо має більш тісні чи економічні зв’язки (центр життєвих інтересів) в Україні.

У разі якщо державу, в якій фізична особа має центр життєвих інтересів, не можна визначити, або якщо фізична особа не має місця постійного проживання у жодній з держав, вона вважається резидентом, якщо перебуває в Україні не менше 183 днів (включаючи день приїзду та від’їзду) протягом періоду або періодів податкового року.

Згідно із п.291.3 ст.291 ПКУ фізична особа – підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим гл.1 р.XIV ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному гл.1 р.XIV ПКУ.

Враховуючи вищезазначене, фізичні особи - іноземці або особи без громадянства, які зареєстровані суб’єктами господарської діяльності, можуть обрати спрощену систему оподаткування, якщо вони відповідають сукупності критеріїв, що передбачені гл.1 р.XIV ПКУ.

Як платниками єдиного податку першої, другої та третьої груп відображаються кошти при заповненні книги обліку доходів та книги обліку доходів та витрат

Відповідно до пп.296.1.1 п.296.1 ст.296 Податкового кодексу України платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої та п’ятої групи, які не є платниками податку на додану вартість, і ведуть книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Форма книги обліку доходів, порядок її ведення затверджуються Міністерством фінансів України.

Платники єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені Міністерством фінансів України (пп.296.1.2 п.296.1 ст.296 ПКУ).

Форма книги обліку доходів платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість та форма книги обліку доходів і витрат платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2011 № 1637 (далі – Книги).

Згідно з графами 2, 3, 5, 6, 9 розділу І «Доходи» та графами 3, 4, 5, 6 розділу ІІ «Витрати» Книг доходи і витрати проставляються у гривнях.

Отже, при заповненні Книг доходи і витрати проставляються у гривнях, без копійок, з відповідним округленням за загальновстановленими правилами.

Як відзвітувати при переході зі спрощеної системи оподаткування на загальну

При переході зі спрощеної системи оподаткування на загальну звітувати потрібно за результатами кварталу, в якому відбувся такий перехід

Фізичні особи-підприємці, які:

- зареєстровані протягом року в установленому законом порядку;

- перейшли зі спрощеної системи оподаткування на загальну;

- сплачували фіксований податок до набрання чинності Податковим кодексом,

подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочато таку діяльність або відбувся перехід за загальну систему оподаткування.

Вперше зареєстровані підприємці в декларації також зазначають інформацію про майновий стан та доходи станом на дату державної реєстрації.  

Декларації подаються протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.

Платник повинен самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у такій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку.

Для відображення результатів діяльності фізичні особи-підприємці заповнюють додаток 5 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб, отриманих фізичною особою-підприємцем від провадження господарської діяльності» до податкової декларації наступним чином:

- у частині І «Доходи від провадження господарської діяльності» зазначається сума одержаного доходу, витрати, пов’язані з господарською діяльністю, сума чистого оподатковуваного доходу;

- у частині ІІ «Розрахунок податкових зобов`язань» - сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету за результатами кварталу. Крім цього, фізична особа самостійно розраховує та зазначає суму авансових  платежів на підставі очікуваного  чистого доходу.

Порядок оподаткування доходів, отриманих фізичною особою-підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування регулюється положеннями ст. 177 Податкового кодексу України.

Втратили документи пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів –повідомте орган Міндоходів

У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів платник зобов’язаний у п’ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити орган Міндоходів за місцем обліку.

Крім того, платнику необхідно відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до органу Міндоходів.

Нагадаємо, для цілей оподаткування платник податків і зборів повинен вести облік доходів, витрат та інших показників на підставі зазначених документів. Формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами – не допускається.

Суб’єкт господарювання зобов’яаний забезпечити зберігання документів (вказаних в абзаці першому), не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи.

Відповідна норма передбачена ст.16, 49 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями.

Перерахунок сум доходів у випадку надання податкової соціальної пільги

Податковий агент, який застосовує податкову соціальну пільгу до нарахованої платнику податку місячної заробітної плати, повинен провести перерахунок суми нарахованого доходу та наданої ПСП.

Роботодавець платника податку зобов’язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги, перерахунок суми доходів, які були нараховані такому платнику у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги. Перерахунок здійснюється з урахуванням положень абз. другого п.167.1 ст.167 Податкового кодексу України.

Зокрема, перерахунок податку на доходи фізичних осіб здійснюється:

- за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;

- під час проведення розрахунку за останній місяць застосування податкової соціальної пільги у разі зміни місця її застосування за самостійним рішенням платника податку або у випадках, коли така ПСП не повинна була застосовуватися;

- під час проведення остаточного розрахунку з платником податку, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.

Водночас, для визначення правильності оподаткування, роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів і утриманого податку за будь-який період та у будь-яких випадках, незалежно від того, чи має платник право на застосування ПСП. Тобто, роботодавець (податковий агент) може виправити  будь-які помилки у разі їх допущення під час утримання ПДФО.

Порядок проведення перерахунку сум доходів та наданих податкових соціальних пільг встановлений п.169.4 ст.169 ПКУ (із змінами та доповненнями).

Як звітувати, якщо змінюється форма податкової звітності

У разі зміни форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, який затвердив такі форми звітності, зобов’язаний їх оприлюднити.

Нові форми декларацій (розрахунків) набирають чинності у податковому періоді, що настає після закінчення періоду, у якому відбулося їх оприлюднення. Тому, до набрання їх чинності звітність подається за формами, що діяли до введення нових.

Відповідна норма визначена п.46.6 ст.46 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями.

Дії платника у випадку помилково поданої звітності

У разі помилкового подання суб’єктом господарювання податкової звітності до органу Міндоходів, він може повідомити про це відповідний орган письмово. У листі платник повинен обґрунтувати обставини помилково поданої податкової звітності та звернутися з проханням не визнавати дану звітність як податкову. Це стосується звітності, яку взагалі не потрібно було подавати або подано не до того органу Міндоходів.

Куп`янська ОДПІ нагадує, під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу Міндоходів, в якому перебуває на обліку платник податків, перевіряє наявність та достовірність заповнення всіх обов’язкових реквізитів, передбачених п.48.3 та 48.4 ст. 48 ПКУ. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника, до її прийняття перевірці не підлягають (відповідно до ст.49 ПКУ).

Для митного контролю вимагаються лише документи передбачені Митним Кодексом

На вимогу митниць Міндоходів для здійснення митного контролю особи, які переміщують товари та транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України чи здійснюють діяльність, контроль за якою покладено на митниці Міндоходів, мають надати необхідні документи та відомості встановлені Митним кодексом України.

Такі документи та відомості, надаються митним органам в усній, письмовій та/або електронній формі. Відомості з офіційних документів, наданих для митного контролю та/або митного оформлення, не потребують додаткового підтвердження.

На письмові запити митниць Міндоходів або з власної ініціативи правоохоронні органи, фінансові установи та інші контролюючі органи України можуть надавати митницям Міндоходів інформацію про наявні відомості, необхідні для здійснення митного контролю.

З метою здійснення митного контролю вже після випуску товарів митні органи також мають право направляти письмові запити та отримувати документи, їх засвідчені копії або інформацію (у тому числі в електронній формі) від контролюючих органів. Така інформація може стосуватися переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, випуску товарів та їх використання на території України або за її межами.

Всі документи та відомості, у тому числі в електронній формі, що надавалися митним органам декларантами або уповноваженими ними особами для здійснення митного контролю, зберігаються  не менш як 1095 днів з дня завершення митних процедур.

Відповідні норми прописано у статті 334 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/4703 | Переглядів: 23Дата публікації: 13:05 10.09.2013