Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Куп’янська ОДПІ інформує
Куп’янська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп’янська ОДПІ інформує

Куп`янська ОДПІ: 6524 платника податків сплачують податки

Станом на 01.08.2013 року на обліку Куп’янської ОДПІ перебуває 6840 платників податків: 1324 юридичних особи та 5516 фізичних осіб. Із них сплачують податки 6524 платника податків: 1258 юридичних особи та 5284 фізичних особи.

Кількість платників податків, які сплачують податок на доходи фізичних осіб складає 3102 платника податків.

Нагадаємо, що протягом 7 місяців 2013 року до місцевих бюджетів Куп`янської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Харківській області надійшло 72,746 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, додатково бюджет отримав 2 млн.грн. зазначеного податку.

Зверніть увагу!  У серпні звіт про суми нарахованого єдиного внеску подається до Пенсійного фонду України

Фахівці Куп`янськоъ ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляють, звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за липень подається до органів Пенсійного фонду України роботодавцями не пізніше 20.08.2013 р. за оновленою формою.

Відпочиваємо з користю - вивчаємо податки

Днями фахівці  Куп`янської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Харківській області зустрілись з дітлахами, які відпочивають у дитячому оздоровчому таборі "Сосновий" Куп'янського району Харківської області. Такі заходи з майбутніми платниками податків проводяться міндоходівцями на постійній основі та сприяють вихованню економічної та правової культури майбутніх платників податків, формуванню у них податкової культури, обізнаності з основами податкового законодавства.

Найбільшу увагу під час зустрічі працівники Куп`янської ОДПІ приділили необхідності сплати податків задля наповнення бюджету країни.

Значний інтерес у дітей та їх вихователів викликала інформація про електронні сервіси, які пропонує Міністерство доходів платникам податків, зокрема, подання податкової звітності в електронному вигляді. Адже у сучасному ритмі життя діти змалечку розуміють легкість та зручність користування мережею Інтернет.

«Дуже важливо на початковому етапі життя вивчити та розуміти роль, значення і місце податків у житті держави та суспільства. Адже від належної податкової обізнаності дитини сьогодні - залежить її податкова свідомість та благополуччя держави у майбутньому», - зазначила заступник начальника Наталія Калашнікова.

На завершення зустрічі фахівці інформаційно – комунікаційного сектору запросили дітей разом з батьками відвідати Центр обслуговування платників податків  при Куп`янській ОДПІ.

Міндоходів України викрито порушення митного законодавства

Протягом січня — липня 2013 р. у рамках захисту економічних інтересів України територіальними органами Міндоходів було заведено більше ніж 14 тис. справ про порушення митних правил на суму понад 428,8 млн. грн.

Зокрема, найпоширенішими є випадки незаконного переміщення через митний кордон продовольчих (більше 3,8 тис. випадків) і промислових товарів (більше 3,3 тис.) на суму понад 22,05 та 118,76 млн. грн. відповідно.

Також органами Міндоходів України було виявлено 353 порушення під час переміщення через кордон транспортних засобів та 382 порушення під час переміщення валюти на загальну суму 25,84 млн. та 46,27 млн. грн.

Упродовж 7 місяців 2013 р. українськими судами було прийнято рішення про конфіскацію безпосередніх предметів митних правопорушень на суму понад 126 млн. грн. Також накладено штрафів на суму понад 86 млн. грн.

Зокрема, 10 липня 2013 р. у зоні діяльності митного поста «Ягодин» Ягодинської митниці Міндоходів було встановлено факт переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товару «жіноче взуття, текстильні вироби та галантерейні вироби» загальною вартістю понад 762,5 тис. грн.

За цим фактом було складено протокол про порушення митних правил стосовно громадянина України за ознаками правопорушення, передбаченого частиною першою ст. 483 «Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю» Митного кодексу України.

27 липня 2013 р. на митному посту «Сімферополь-аеропорт» Кримської митниці Міндоходів серед особистих речей громадянина Російської Федерації, який відлітав з України до РФ авіарейсом Сімферополь — Москва, було виявлено 5 книг, серед яких, зокрема, «Історія живописи» у чотирьох томах (1912 — 1914 рр.), та «Історія живописи въ XIX въкъ», том III (1901 р.).

За цим фактом за ознаками правопорушення, передбаченого ст. 471 «Порушення порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю» Митного кодексу України, було складено відповідний протокол. Книги тимчасово вилучено Кримською митницею як безпосередні предмети порушення митних правил.

Подайте реєстраційну заяву, щоб стати платником ПДВ

Порядок реєстрації платників податку на додану вартість визначений ст. 183 Податкового кодексу України.Особа, що підлягає обов’язковій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєстрацію як платник податку на додану вартість, подає до податкової інспекції за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву.
Реєстраційна заява платників ПДВ (разом із додатками) подається до загального відділу (канцелярії) без будь-якого попереднього розгляду або візування реєстраційних заяв іншими структурними підрозділами.

У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника податку заявнику видається або відправляється поштою (з повідомленням про вручення) свідоцтво про реєстрацію такої особи як платника податку не пізніше наступного робочого дня після бажаного (запланованого) дня реєстрації платника податку, зазначеного у його заяві, або протягом 5 робочих днів від дати надходження реєстраційної заяви, якщо бажаний (запланований) день реєстрації у заяві не зазначено чи такий день настає раніше дати, що припадає на останній день строку, встановленого для реєстрації платника податку. Якщо бажаний (запланований) день реєстрації, зазначений у заяві особи, настає після завершення 5 робочих днів від дати надходження реєстраційної заяви, податкова інспекція зобов’язана видати заявнику або відправити поштою (з повідомленням про вручення) свідоцтво про реєстрацію такої особи як платника податку не пізніше бажаного (запланованого) дня реєстрації платника податку, зазначеного у його заяві.У разі обов’язкової реєстрації така заява подається не пізніше 10 числа місяця, наступного за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій. Тобто, коли загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягає оподаткуванню, нарахована протягом останніх 12 місяців, сукупно перевищує 300 тис. грн. (без урахування ПДВ).При добровільній реєстрації необхідно подати заяву не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку періоду, з якого така особа буде вважатися платником ПДВ.

В Україні реєстраційні номери отримали понад 27 тисяч іноземців

Отримувати дохід в Україні планують 27,25 тис. іноземців. Саме стільки іноземних громадян зареєструвалися в Єдиному реєстрі фізичних осіб за сім місяців поточного року.

За статистикою Міндоходів України, кількість іноземців, які бажають отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків, щомісяця в середньому сягає 3 тис. осіб. Загалом за січень — липень 2013 р. у Держреєстрі зареєструвалися 351,98 тис. громадян, а загальна кількість усіх зареєстрованих на 1 серпня 2013 р. становить майже 44,6 млн. фізичних осіб.

Отримати реєстраційні номери можна в податкових інспекціях (територіальних органах Міндоходів України) та центрах обслуговування платників податків не лише за місцем проживання, а й за місцем отримання доходів.

Водночас нагадуємо, що іноземні громадяни та особи без громадянства для реєстрації в Держреєстрі повинні звертатися безпосередньо до головних управлінь Міндоходів в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі. Адреса у м.Харків: м.Харків, вул.. Пушкінська, 46.

За бажанням громадяни можуть відмовитися від реєстраційного номера. Фахівці Міністерства у паспорті таких платників роблять відповідну відмітку, після чого вони мають право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. Облік таких фізичних осіб - платників ведеться в окремому реєстрі Державного реєстру саме за прізвищем, ім’ям, по батькові та серією і номером паспорта.

Також нагадуємо, що у разі зміни облікових даних, які вносяться до Державного реєстру фізичних осіб (як то паспортні дані або місце проживання) платник зобов’язаний протягом місяця повідомити про це територіальні органи Міндоходів для внесення відповідних змін.

Підприємці на загальній системі можуть зменшувати суму авансових платежів

Фізичні особи–підприємці, які працюють на загальній системі оподаткування мають право зменшувати суму авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб всередині року, у разі якщо не вийдуть на запланований рівень доходу.

Зокрема, у разі зменшення суми отриманого доходу за попередній календарний квартал поточного року більш ніж на 20 відсотків порівняно з розрахунковою очікуваною сумою доходу на такий квартал платник податку має право зменшити суму авансового платежу, що підлягає сплаті у встановлений строк, пропорційно до зменшення суми зазначеного доходу.

Для такого зменшення суми авансового платежу фізична особа– підприємець до настання строку сплати такого авансового платежу подає до територіального органу Міндоходів заяву у довільній формі. Водночас, така заява повинна містити розрахунок зменшення суми авансового платежу та коротке пояснення обставин, що призвели до зменшення суми отриманого доходу.

Фахівці Куп`янськоъ ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області нагадують, авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються підприємцем самостійно, але не менш як 100 відсотків річної суми податку з оподатковуваного доходу за минулий рік, та сплачуються до бюджету – по 25 відсотків щокварталу (до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада).

Відповідна норма визначена пп.177.5.1 п.177.5 ст. 177 Податкового кодексу України.

Ведення Книги обліку доходів фізичною особою-підприємцем – платником єдиного податку

Платники єдиного податку першої та другої груп, а також платники єдиного податку третьої та п’ятої груп, які не є платниками ПДВ, ведуть Книгу обліку доходів. У Книзі щоденно, за підсумками робочого дня, відображаються отримані доходи.

Платники єдиного податку третьої та п’ятої груп, які є платниками ПДВ, ведуть Книгу обліку доходів і витрат. 

Форми Книги обліку доходів та Книги обліку доходів і витрат затверджено наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2011 № 1637.

Записи у зазначених книгах здійснюються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід. Зокрема, зазначаються кошти, що надійшли на поточний рахунок платника податку, та/або отримано готівкою, сума заборгованості, за якою минув строк позовної давності, фактично безоплатно отримано товари (роботи, послуги). Водночас, у Книзі обліку доходів і витрат зазначаються  понесені витрати, зокрема, суми оплачених, придбаних товарів (робіт, послуг), виплаченої заробітної плати, на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Дані таких книг використовуються фізичною особою-підприємцем для заповнення Податкової декларації.

Відповідні норми ведення обліку платниками єдиного податку визначені у ст.296 Податкового кодексу України.

Правові засади застосування строщеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку  встановлено гл. І розд. ХІV ПКУ.

Інформацію про бухгалтера слід подавати до органу Міндоходів у 10-денний строк

Куп`янська ОДПІ ГУ Міндоходів у Харківській області повідомляє, платник податків, який не перебував на обліку, подає до органу Міндоходів заяву за ф. №1-ОПП, у якій серед інших реквізитів вказує інформацію про осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи.

Пунктом 66.4 статті 66 Податкового кодексу України визначено, що платники податків – юридичні особи та їх відокремлені підрозділи зобов’язані подати до органу Міндоходів відомості про осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, її відокремлених підрозділів, у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Порядок обліку платників податків в органах Міндоходів України затверджено наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. №1588.

Названим Порядком передбачено, що платник податків, який не перебував на обліку, подає до органу Міндоходів заяву за ф. №1-ОПП, у якій серед інших реквізитів вказує інформацію про осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи.

У разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік згідно з Порядком, платники податків, які не включаються до Єдиного державного реєстру, зобов’язані протягом 10 календарних днів з дня внесення таких змін подати до органу Міндоходів уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява за ф. №1-ОПП подається з позначкою «Зміни».

Отримайте ЕЦП - спрощуйте ведення бізнесу

У Куп`янській ОДПІ успішно працює система приймання та комп’ютерної обробки податкової звітності платників податків в електронному вигляді. Центри сертифікації електронних ключів Міндоходів безкоштовно, за лічені хвилини надають електронні цифрові підписи підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, фізичним особам.

Подання звітності в електронному вигляді та отримання посилених сертифікатів особистих ключів для ведення документообігу в електронному вигляді значно економить час і зменшує ризик корупції, адже зникає необхідність прямого спілкування між підприємцями та співробітниками. Особистий електронний ключ застосовується під час здійснення не лише податкових, а й митних процедур, а також для подання звітності до Пенсійного фонду та органів статистики.

Для інформаційної підтримки та технічної допомоги платникам податків створено загальнодержавний call-центр, скористатися яким можна знову ж таки безкоштовно, зателефонувавши зі стаціонарного телефону за номером 0-800-501-007, вибравши напрямок 7.

Адреса Центру сертифікації електронних ключів у Куп`янській ОДПІ: м.Куп`янськ, вул. Харківська, 99.

Гранична сума розрахунків готівкою між фізичними особами встановлена на рівні 150 тисяч гривень

З 1 вересня набуде чинності постанова Національного банку України від 06.06.2013 № 210 про обмеження розрахунків готівкою.

На сьогодні існує обмеження щодо суми щоденних розрахунків готівкою між підприємствами (підприємцями) у розмірі 10 тисяч гривень і з 1 вересня це обмеження залишиться.

Крім того, гранична сума розрахунків між фізичною особою та підприємством (підприємцем) протягом одного дня за товари (роботи, послуги) встановлюється в розмірі 150 тисяч гривень.

Також у постанові передбачається встановлення граничної суми розрахунків готівкою між фізичними особами по договорах купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному засвідченню в розмірі 150 тисяч гривень.

Фізичні особи зможуть здійснювати розрахунки на суму, що перевищує 150 тисяч гривень, шляхом безготівкових розрахунків.

Якщо отримали гроші з-за кордону – не забудьте сплатити податок

Це стосується грошових переказів, отриманих громадянами України на поточні чи карткові рахунки з джерелом походження за межами України. Такі кошти розглядаються, як іноземні доходи. Тому, підлягають оподаткуванню за результатами подання річної податкової декларації за ставками 15 або 17 відсотків, залежно від місячного доходу. Зокрема, якщо місячний дохід перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати (у січені-листопаді 2013 року становить 1147 гривень), то ставка 17% встановлюється до суми такого перевищення.

Доходи, одержані у вигляді валютних цінностей або інших активів,  перераховуються у гривні за валютним курсом Нацбанку України, що діє на момент отримання таких доходів.

Куп`янська ОДПІ Головного управління Міндоходів у Харківській області нагадує, що оподаткування доходів отриманих з джерел за межами України регулюється п.170.11 ст.170 ПКУ

Документи які необхідно надати для отримання пільги щодо сплати земельного податку

Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб визначено ст.281 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями.

Фізична особа, яка належить до категорії осіб, що мають право на пільги щодо сплати земельного податку, отримує таке право лише після оформлення права власності на земельну ділянку у законодавчо встановленому порядку та внесення відповідних даних до державного земельного кадастру.

Разом з цим, для отримання пільги щодо сплати земельного податку фізична особа повинна подати до органу Міндоходів за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують право такої особи на пільгу (паспорт, пенсійне посвідчення, посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи», посвідчення «Учасник бойових дій», посвідчення «Інваліда війни», посвідчення «Учасник війни», посвідчення «Члена сім’ї загиблого» тощо).

Підприємцями про сплату єдиного соціального внеску

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі — Закон № 2464) фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени сімей зазначених осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, є платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ).

Згідно з частиною 4 ст. 4 Закону № 2464 фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе ЄВ, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками ЄВ виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Таким чином, фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та є пенсіонерами за віком або інвалідами, звільняються від сплати ЄВ за себе незалежно від використання ними праці найманих осіб.

Водночас, за найманих працівників, у тому числі інвалідів або пенсіонерів за віком, сплата ЄВ підприємцями здійснюється на загальних підставах згідно з чинним законодавством.

Оформлюйте трудові відносини правильно

Форму трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю та Порядок реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою (далі – Порядок) затверджено наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 08.06.01 № 260. Укладений у письмовій формі трудовий договір між працівником і фізичною особою трьох примірниках фізична особа повинна подати на реєстрацію до державної служби зайнятості за місцем свого проживання у тижневий строк з моменту фактичного допущення працівника до роботи. Записи про реєстрацію та зняття з реєстрації трудового договору дають право фізичній особі внести записи до трудової книжки працівника про прийняття та звільнення його з роботи.

Платник єдиного податку виконує передбачені Податковим кодексом функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах. При цьому, облік найманих працівників фізична особа – підприємець повинна вести самостійно з додержанням умови перебування на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності щодо граничної кількості найманих працівників у відповідній групі платників єдиного податку.

Збираєтесь у відпустку: нюанси сплати єдиного податку і соціального внеску

Платниками єдиного внеску є фізичні особи — підприємці, у тому чис­лі ті, що обрали спрощену систе­му оподаткування, та члени сімей цих осіб, які беруть участь у про­вадженні  ними  підприємницької діяльності (ст. 4 Закону України від 08.07.2010 р. № 2464-УІ «Про збір та облік єдино­го внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»).

Пунктом 295.5 ст. 295 Податко­вого кодексу України визначено, що платники єдиного податку пер­шої та другої груп, які не вико­ристовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календар­ного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листками) не­працездатності, якщо вона триває тридцять і більше календарних днів.

Законом «Про збір та облік єдино­го внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» не передба­чено пільг щодо сплати єдиного внеску підприємцями на час відпустки та за період хвороби. Відповідно до п. 12 ст. 9 цього Закону єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Оподаткування ПДВ транспортно-експедиторських послуг наданих резиденту

Об’єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Податкового кодексу України  (пп.„б” п.186.1 ст.186 р.V  Кодексу).

Податковим кодексом України  також визначено, що місцем постачання транспортно-експедиторських послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб’єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання (підпункт „ж” п.186.3 ст.183 р.V).

Оскільки, транспортно-експедиторські послуги надаються резиденту, то незалежно від того чи такі послуги надаються на митній території України чи за її межами, вони підлягають оподаткуванню ПДВ на загальних підставах за основною ставкою.

Працює новий сервіс Міндоходів

Новий сервіс Міндоходів „Електронний кабінет платника податків” розпочав свої роботу у тестовому режимі. Першими ознайомитися з можливостями сервісу зможуть великі платники податків, а в подальшому він буде доступним для всіх категорій платників.

Електронний кабінет - це персональне автоматизоване робоче місце платника, працювати в якому він може з будь-якого комп’ютера, підключеного до мережі Інтернет, після авторизації.

Експерти Міндоходів новий сервіс вважають кроком до онлайнових відносин платника з працівниками органів доходів і зборів.  Перевагами нового сервісу є подання податкової звітності в режимі реального часу. Платник одразу ж буде бачити, як показники його звітності вплинули на його стан розрахунків з бюджетом.

Податкова звітність подаватиметься пакетом, тобто декларація з усіма додатками. На кожен прийнятий пакет документів видаватиметься одна квитанція про прийняття декларації.

У подальшому можливості Електронного кабінету будуть розширюватися. Так, наприклад, платники зможуть переглядати документи, видані органами Міндоходів, формувати та заповнювати платіжні документи щодо сплати податків, розраховувати пеню, подавати заяви на реєстрацію платником окремих податків, отримувати консультаційні послуги тощо.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою knp.minrd.gov.ua або на порталі Міндоходів шляхом авторизації за допомогою електронного цифрового підпису. При встановленні програмного забезпечення потрібно користуватися браузером Internet Explorer.

Нагадаємо, що цифровий підпис підприємства, установи, організації та фізичні особи можуть безкоштовно отримати в пунктах реєстрації акредитованого Центру сертифікації електронних ключів Міндоходів. На сьогодні в Україні діє 104 таких пункти.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/4334 | Переглядів: 30Дата публікації: 13:36 19.08.2013