Пошук
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання











Салтівська ОДПІ інформує
Салтівська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Салтівська ОДПІ інформує

Салтівська ОДПІ інформує

ДФС України роз’яснила про застосування строків давності при організації та проведенні документальних перевірок юридичних осіб

Державна фіскальна служба України з метою забезпечення належної реалізації положень статті 102 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в частині застосування строків давності при організації та проведенні документальних перевірок, самостійному визначенні сум грошових зобов’язань платників податків, оприлюднила листвід 05.05.2017 р. № 11356/7/99-99-14-03-03-17«Про застосування строків давності при організації та проведенні документальних перевірок юридичних осіб».

Даним листом повідомляється наступне. 01 січня 2017 року набули чинності зміни, внесені до ст. 102 Кодексу Законом України від 21 грудня 2016 року N 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні".

Так, відповідно до п. 102.1 ст. 102 Кодексу, контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 Кодексу, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до ст. 39 Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної п. 133.4 ст. 133 Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше - за днем її фактичного подання.

Отже, при плануванні, організації та проведенні документальних перевірок слід враховувати, що з 01.01.2017 р. строки давності поширюються також на період, який може бути охоплений перевіркою.

У разі проведення перевірок з питань дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДФС, а також визначення за їх результатами суми грошових зобов’язань платника податків у випадках, коли Кодексом не передбачено подання декларації, застосування строків давності повинно здійснюватись з урахуванням терміну позовної давності (1095 днів).

 

Стан боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил за січень - травень 2017 року

Протягом звітного періоду митницею ДФС виявлено та направлено 2 повідомлення про кримінальні правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.358 КК України, порушено 90 справ про порушення митних правил на суму 8 534 726 грн., у тому числі, 31 справа на суму 8 333 991 грн. за фактом вчиненого порушення митних правил за ч.1 ст.483 Митного кодексу України, 1 справа на суму 1 209 201 грн., в якій вартість предметів правопорушення перевищує суму умовної контрабанди (609 000 грн.)

За результатами розгляду судом 1 справи про порушення митних правил застосовано конфіскацію безпосередніх предметів правопорушення на суму 156 184грн.

З метою недопущення незаконного переміщення через митний кордон України товарів, транспортних засобів, зброї, тютюнових виробів, наркотичних та психотропних речовин, митницею проведено 34спільних заходів з правоохоронними органами Кіровоградської області, за результатами яких складено 15 протоколів про порушення митних правил на суму 1 214 201 грн.

 

 Як визначити середньозважене значення показника рентабельності зіставної юридичної особи

Розрахунок фінансових показників (показників рентабельності), які використовуються для розрахунку середньозваженого значення зіставної юридичної особи, здійснюється відповідно до пп. 39.3.2.5 пп. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу.

Для визначення середньозваженого значення показника рентабельності зіставної юридичної особи використовуються дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності, відображені за національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності.

У разі відсутності окремих даних бухобліку та фінзвітності, які необхідні для  розрахунку показника рентабельності окремого податкового періоду (року) зіставної юридичної особи, показники бухобліку та фінзвітності такого періоду (року) не використовуються при розрахунку середньозваженого значення показника рентабельності такої особи.

 

Проведення розрахунків платіжними картками: чи потрібен РРО?

Cуб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції при проведенні розрахунків за готівкові кошти та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), зобов’язані застосовувати РРО з обов’язковою видачею особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахункового документа.

Слід звернути увагу, що у разі здійснення розрахункових операцій з використанням POS-терміналів треба дотримуватися вимог Закону України від 05.04.2001 р. № 2346-ІІІ «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні».

 

Уряд «за» продаж товарів у незначних обсягах без РРО.

Мінекономрозвитку на офіційному веб-сайті оприлюднено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 р. № 1336».

Проектом постанови запропоновано збільшити граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій із продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування реєстраторів розрахункових операцій є обов'язковим, для форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах 2 і 3, 5 і 6, 13 і 14, 17, 22 і 23, 27 переліку, 500 тис грн на один суб'єкт господарської діяльності, а визначених у пунктах 4 і 7 переліку 250 тис грн на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг).

Граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій пропонують не встановлювати взагалі для форм і умов проведення діяльності, визначених у пунктах 1, 8 — 11, 15, 19 — 21, 24 — 26 Переліку.

Також у проекті Постанови уточнено, що підприємці — платники єдиного податку II та III груп незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищив 1 млн грн, обов’язково застосовують РРО.

 

 Неосновне місце обліку – коли слід зареєструватися в податковій

Для взяття на облік за неосновним місцем обліку платник податків зобов'язаний протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об'єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню чи пов'язані з оподаткуванням, подати заяву про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою №17-ОПП.

Якщо з ДПІ укладено договір про визнання електронних документів, вказана заява подається засобами електронного зв'язку в електронній формі. Заява за формою №17-ОПП може бути подана як до ДПІ за неосновним місцем обліку, так і до ДПІ за основним місцем обліку. У разі подання заяви за формою №17-ОПП до контролюючого органу за основним місцем обліку платник податків у розділі 3 заяви може зазначити всі контролюючи органи, у яких бажає стати на облік за неосновним місцем обліку, та обрати адміністративно-територіальні одиниці (за місцезнаходженням об'єктів оподаткування), які обслуговуються такими органами.

 

 Зміни в оподаткуванні нерезидентів податком на прибуток

Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII внесено зміни щодо особливостей оподаткування нерезидентів, зокрема статтю 141 Податкового кодексу України доповнено новим п.п. 141.4.11, яким визначено правила оподаткування доходів нерезидентів у вигляді процентів за позиками або фінансовими кредитами, наданими резидентам,  –  у разі виконання вимог щодо одночасного дотримання відповідних умов щодо таких коштів та нерезидентів.

Водночас підрозділ 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу доповнено новими підпунктами 46 та 47, які  передбачають звільнення від оподаткування доходів нерезидента у вигляді процентів за позикою або фінансовим кредитом, що були надані резидентам (за умови їх відповідності вимогам  п.п.141.4.11  ст.141 Кодексу), які сплачуються резидентом на користь нерезидента або уповноваженої ним особи у  період  з  01 січня 2017 року до 31 грудня 2018 року. Детальніше на http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/local-news/299619.html

 

 Контроль за провадженням яких видів діяльності щодо митної справи здійснюється ДФС?

Статтею 404 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI зі змінами та доповненнями визначені види діяльності, контроль за провадженням яких здійснюється органами доходів і зборів, а саме:

1) митна брокерська діяльність;

2) відкриття та експлуатація магазину безмитної торгівлі;

3) відкриття та експлуатація митного складу;

4) відкриття та експлуатація вільної митної зони комерційного або сервісного типу;

5) відкриття та експлуатація складу тимчасового зберігання;

6) відкриття та експлуатація вантажного митного комплексу.

 

 Затверджена нова форма податкової декларації з податку на прибуток підприємств

09.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №467 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19.05.2017 за №642/30510 (далі – Наказ №467), яким у новій редакції викладено форму податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація) та форми додатків до неї. Детальніше на http://zt.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/299465.html

 

 «Пульс» - сервіс для платників

Антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» діє за єдиним телефонним номером (044) 284-00-07, та створений для оперативного реагування та вирішення проблем, з якими звертаються платники до органів ДФС України.

Сервіс «Пульс» працює в режимі швидкої допомоги платникам податків, адже це гарантований двосторонній зв’язок. Також це ефективний засіб вирішення питань і повноцінний консультаційний центр.

На вказаний сервіс можна звернутися у разі неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової та митної сфери, можливих корупційних дій з їхнього боку, а також для вирішення інших суперечливих питань та попередження неякісного обслуговування, перевищення повноважень службовими особами та ліквідації будь-яких перешкод, що стоять на заваді підприємницької діяльності суб’єктів господарювання.

Питання, які надходять, розглядаються протягом доби та вирішуються по суті, відповідно до чинного законодавства. Але є такі звернення, що потребують додаткового опрацювання. У будь-якому випадку, заявник обов’язково отримує повідомлення про результати перевірки даних та вжиті заходи.

 

 Перелік документів підприємця - “загальносистемника” для розміщення на торговому місці

Фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування при здійсненні торгівельної діяльності зобов’язані здійснювати розрахункові операції виключно із застосуванням РРО відповідно до вимог Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування і послуг”.

Фізичні особи – підприємці мають забезпечити наявність на торговому місці наступних документів:

  • книги обліку доходів та витрат;

  • книги обліку розрахункових операцій;

  • виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних   осіб - підприємців та громадських формувань;

  • ліцензії;

  • свідоцтво платника ПДВ (у разі, якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ);

  • трудових угод з найманими працівниками (у разі використання найманої праці).

 

 Зміни до форми декларації акцизного податку набрали чинності 6 червня 2017 року

06.06.2017 набрали чинності накази Міністерства фінансів України від 24.04.2017 № 451 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» (далі – Наказ № 451), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17.05.2017 за № 630/30498, та від 24.04.2017 № 452 «Про затвердження Змін до форми акцизної накладної, форми розрахунку коригування акцизної накладної, форми заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального» (далі – Наказ № 452), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.05.2017 за № 627/30495.

Наказом № 451 було затверджено Зміни до форми декларації акцизного податку (далі – Декларація) та Порядку заповнення та подання Декларації, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 «Про затвердження форми декларації акцизного податку, Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» (далі – Наказ № 14), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 105/26550 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 26.09.2016 № 841).

З оновленими текстами Наказів №№ 14, 218 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

Довідково: Накази №№ 451, 452 опубліковані в бюлетені «Офіційний вісник України» від 06.06.2017 № 44.

 

 Коригування ПДВ в разі зміни ціни товару/послуги: як бути, якщо минуло 1095 днів?

ДФСУ в індивідуальній податковій консультації від 07.06.2017 р. №504/6/99-99-15-03-02-15/ІПК нагадує, що відповідно до п. 192.1 ПКУ, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН.

Згідно з п. 3 Порядку №1246, починаючи з 1 лютого 2015 року, реєстрації в ЄРПН підлягають:

  • усі податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не видаються отримувачу (покупцю) товарів (послуг) та залишаються у їх постачальника (продавця);

  • складені під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України;

  • складені в межах виконання угод про розподіл продукції;

  • складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від суми ПДВ, зазначеної в одній податковій накладній та/або розрахунку коригування.

Відповідно до п. 4 Порядку №1246 розрахунок коригування до податкової накладної, складеної до 1 лютого 2015 року та відомості якої не підлягали внесенню до ЄРПН, підлягає реєстрації після реєстрації такої накладної

Для цього постачальник (продавець) товарів/послуг) повинен протягом доби зареєструвати податкову накладну (незалежно від дати її складення з урахуванням строків давності, встановлених статтею 102 ПКУ) та розрахунок коригування до неї.

Статтею 102 ПКУ визначено, що строк давності становить 1095 днів.

Отже, якщо збільшується сума компенсації вартості товару та при цьому з дати отримання платником ПДВ - продавцем попередньої оплати від платника податку - покупця за такий товар минуло понад 1095 днів, то платник ПДВ - продавець складає податкову накладну на суму, розраховану виходячи з перевищення збільшеної ціни над сумою отриманої попередньої оплати за товар. Така податкова накладна підлягає реєстрації в ЄРПН.

 

 Послуги від нерезидента: коригування податкових зобов’язань та кредиту у звітності з ПДВ

ДФСУ в індивідуальній податковій консультації від 06.06.2017 р. №492/6/99-99-15-03-02-15/ІПК роз'яснила, що у разі виникнення підстав для коригування податкового зобов’язання та податкового кредиту згідно зі ст. 192 ПКУ, отримувачем послуг - платником ПДВ до податкової накладної, складеної у зв’язку з отриманням від нерезидента послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, складається розрахунок коригування, який залишається у такого отримувача послуг.

У рядках 6 розділу І "Податкові зобов’язання" та 13 розділу II "Податковий кредит" декларації з ПДВ, яка подається за звітний (податковий) період, у якому складено такий розрахунок коригування, одночасно відображаються підсумкове значення (зі знаком "+" або "-") обсягів нарахувань послуг, отриманих від нерезидента на митній території України.

При цьому у додатку 1 (Д1) відображенню підлягають лише обсяги коригування послуг, отриманих від нерезидента на митній території України.

 

Тепер ввозити в Україну нафтопродукти можна як сировину для виробництва етилену без сплати акцизу

З 03.06.2017 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України, якою внесено зміни до власної постанови від 27.12.2010 р. № 1215 «Про затвердження Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком (податкових розписок), які видаються до отримання або ввезення на митну територію України легких та важких дистилятів для використання як сировини для виробництва етилену» (далі — Порядок № 1215).

Зміни до Порядку № 1215 вносяться з метою приведення його у відповідність до чинних норм Податкового кодексу.

Законом України від 20.12.2016 р. № 1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», зокрема, внесено зміни до п. 229.3 ст. 229 Податкового кодексу та розширено перелік нафтопродуктів, які ввозяться в Україну в якості сировини для виробництва етилену без сплати акцизного податку з оформленням податкового векселя, як гарантії її цільового використання. Перелік зазначених нафтопродуктів доповнено:

  • важкими дистилятами за кодами 2710 19 31 01, 2710 19 31 10, 2710 19 31 20 згідно з УКТ ЗЕД;

  • скрапленим газом за кодами 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00 згідно з УКТ ЗЕД;

  • бутаном, ізобутаном за кодом 2901 10 00 10 згідно з УКТ ЗЕД.

Слід звернути увагу, що зміни, внесені до Порядку № 1215, не змінюють механізм випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком (податкових розписок).

 

 

Форму неприбуткового звіту викладено у новій редакції

У Мін’юсті України 22.05.2017 р. за № 651/30519 зареєстровано наказ Мінфіну України, яким викладено у новій редакції  Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації,  затверджений власним наказом від 17.06.2016 р. № 553.

Зокрема, визначено річний звітний період для неплатників податку на прибуток,  уточнено перелік доходів і видатків неприбуткових організацій, додано графи для проставлення відмітки про подання разом зі Звітом фінансової звітністї (як додаток), додано поле для розрахунку суми штрафу (3 %) у разі подання уточнюючого Звіту тощо.

Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації складається за період з початку року (або з початку визнання організації неприбутковою в установленому порядку, якщо таке визнання відбулося пізніше) по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення.

Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.

 

Мирослав Продан: До кінця року ми плануємо через Електронний кабінет надавати всі адмінпослуги ДФС

Кроки фіскальної служби у напрямі покращення інвестиційного клімату в Україні, полегшення підприємницької діяльності, розвитку бізнесу та нові сервіси стали основними темами обговорення під час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослава Продана з представниками Європейської Бізнес Асоціації, яка відбулася 13 червня 2017 року.

«З березня ми не маємо жодних проблем з відшкодуванням податку на додану вартість. 95% ПДВ відшкодовується за результатами камеральних перевірок. Це той позитивний результат, на який ми очікували», – підкреслив Мирослав Продан.

Як розповів в.о. Голови ДФС, завдяки отриманому фінансовому ресурсу, відрахуванню 10% від перевиконання планових показників з митних надходжень, вже визначено ключові пункти пропуску, які першими матимуть змогу покращити свою інфраструктуру та придбати необхідні технічні засоби для здійснення митного контролю.

Учасники зустрічі також обговорили питання щодо митного оформлення автомобілів при ввезенні на митну територію України, функціонування автоматизованої системи «Єдине вікно», Перспективи прийняття порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв'язку контролюючим органам тощо.

 

 Оновлено форму акцизної накладної

6 червня п р. (дня опублікування в «Офіційному віснику України») набрали чинності Зміни до форми акцизної накладної, форми розрахунку коригування акцизної накладної, порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, які затверджені наказом Міністерства фінансів України від 24.04.2017р.  № 452.

Зокрема, у формах акцизної накладної та розрахунку коригування до неї з’явився новий тип причини «6», який зазначається при складанні акцизної накладної, яка не надається отримувачу пального у разі виробництва пального в споживчій тарі ємністю до двох літрів (включно).

У новій редакції  викладено Заявку на поповнення (коригування) залишку пального, яка складається особою, що здійснює реалізацію пального, у разі, якщо виникає потреба поповнити обсяги залишків пального в системі електронного адміністрування реалізації пального.

 

 Змінено перелік обставин, які є підставою для відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу

06.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 07.06.2017 №393 (далі – Постанова №393), якою внесено зміни до переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1235.

Зокрема, уточнено, що обставинами, які є підставою для відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу заявника, є форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), зазначені у частині другій ст.141 Закону України від 02.12.1997 №671/97-ВР «Про торгово-промислові палати в Україні» зі змінами та доповненнями, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативно-правовими актами. Детальніше на http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/299756.html

 

Чотири способи подати заяву, щоб перейти на «спрощенку»

Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Податкового кодексу України, може перейти на спрощену систему оподаткування. Для цього, зазначають фахівці Головного управління ДФС у Закарпатській області, платнику необхідно подати заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Зауважуємо, що для переходу на спрощену систему оподаткування з 3 кварталу поточного року, зазначена заява має бути подана не пізніше 15 червня 2017 року.

Заява подається за вибором платника податків, в один з таких способів:

1) особисто або уповноваженою на це особою;

2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;

4) державному реєстратору, як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця.

Електронна копія заяви передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця.

 

Безоплатно отримані основні засоби: право на амортизацію

Розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених п. п. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 розділу I Податкового кодексу України (далі – ПКУ), підпунктами 138.3.2 - 138.3.4 п. 138.3 ст. 138 ПКУ. При такому розрахунку застосовуються методи нарахування амортизації, передбачені національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, крім «виробничого» методу.

Для розрахунку амортизації визначається вартість основних засобів та нематеріальних активів без урахування їх переоцінки (уцінки, дооцінки), проведеної відповідно до положень бухгалтерського обліку (п. п. 138.3.1 п. 138.3 ст. 138 ПКУ).

 

 Перерахунок сум ПДВ за підсумками календарного року: зазначаємо частку

Пунктом 199.1 ст. 199 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково – ні, платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях.

Згідно з п. 199.2 ст. 199 ПКУ частка використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях визначається у відсотках як відношення обсягів з постачання оподатковуваних операцій (без урахування сум податку) за попередній календарний рік до сукупних обсягів постачання оподатковуваних та неоподатковуваних операцій (без урахування сум податку) за цей же період.

При цьому, при здійсненні платниками перерахунку сум ПДВ за підсумками календарного року у спеціальному полі «ЧВ» додатка 7 до декларації зазначається частка використання товарів/послуг та необоротних активів в оподатковуваних операціях, розрахована в грудні за відповідний календарний рік.

 

 У ДФС планують до кінця року всі адмінпослуги надавати через "Електронний кабінет

Кроки фіскальної служби у напрямі покращення інвестиційного клімату в Україні, полегшення підприємницької діяльності, розвитку бізнесу та нові сервіси стали основними темами обговорення під час зустрічі в.о. Голови ДФС Мирослава Продана з представниками Європейської Бізнес Асоціації, яка відбулася 13 червня 2017 року.

Учасники зустрічі перш за все звернули увагу на оперативність отримання відшкодування ПДВ завдяки запровадженим з 1 квітня поточного року змінам.

«З березня ми не маємо жодних проблем з відшкодуванням податку на додану вартість. 95% ПДВ відшкодовується за результатами камеральних перевірок. Це той позитивний результат, на який ми очікували», – підкреслив Мирослав Продан.

Він, зокрема, відзначив, що на сьогодні фахівці ДФС працюють над поверненням заборгованості з ПДВ за попередні періоди. Очільник ДФС також розповів, що з 1 липня повноцінно запрацює система управління ризиками при адмініструванні ПДВ, яка дозволить вирішити питання з так званим «пересортом».

 

Типові помилки при заповненні звітності з рентної плати за спецвикористання води

ДФСУ здійснено аналіз даних звітності з рентної плати за спеціальне використання води за I квартал 2017 року та встановлено, що окремі платники не дотримувались порядку її заповнення, внаслідок чого звітність була подана з помилками

Порушення, пов’язані з некоректним відображенням об’єкта оподаткування, виявлено у поданій звітності платників Плати по ДФС у всіх областях.

Також має місце застосування платниками неіснуючих коефіцієнтів до ставок та/або неправильний порядок відображення застосованих коефіцієнтів до ставок Плати у рядках поданої звітності.

Згідно з порядком складання податкової звітності з рентної плати:

- у рядку 10.1 повинен зазначатись коефіцієнт 0,005 до ставок відповідно до п. 255.6 ПКУ;

- у рядку 10.2 – коефіцієнт 0,3 до ставок Плати відповідно до п. 255.6 ПКУ;

- у рядку 10.3 – коефіцієнт 2 відповідно до пп. 255.11.10 ПКУ;

- у рядку 10.4 – коефіцієнт 5 відповідно до пп. 255.11.13 ПКУ.

 

Горілчаний фальсифікат виробляли в гаражі

Працівники податкової міліції Харківщини в рамках операції «Акциз-2017» та розслідування кримінального провадження зареєстрованого за ч.1 ст.204 КК України, ліквідували черговий підпільний цех з виготовлення алкогольних напоїв. Про це повідомляє начальник оперативного управління ГУ ДФС у Харківській області Сергій Марєхін.

50-річний мешканець Харківської області, організував в гаражному приміщенні розташованому в м. Харкові підпільний цех з виробництва фальсифікованої горілки, змішуючи  спирт із водою. Отриманий фальсифікат чоловік розливав в пластикові п’ятилітрові пляшки, після чого продавав через роздрібну мережу м. Харкова та області, а також через мережу Інтернет.

На теперішній час здійснюються  заходи щодо встановлення повного кола осіб причетних до протиправної діяльності, каналів надходження на територію Харківської області спирту, місць зберігання та реалізації.

 

 Про розрахунок сум податкових зобов’язань

Державна фіскальна служба України у листі від 22.05.2017 №12767/7/99-99-19-01-01-17    (далі – лист ДФС №12767) повідомила про порядок розрахунку сум податкових зобов’язань, які виникають при випуску товарів, поміщених у митний режим тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами, у вільний обіг на митній території України або передачі таких товарів у користування іншій особі.

Лист №12767 з додатком до нього, в якому наведено приклади заповнення графи 47 МД щодо нарахування мита, податку на додану вартість та процентів з сум податкових зобов’язань, розміщено на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням

 

 Витрати, дозволені до включення до податкової знижки за 2016 рік

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим кодексом України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) (п.п.14.1.170 п.14.1 ст.14 ПКУ).

Таким чином, повернути частину податку на доходи фізичних осіб, сплаченого громадянами із заробітної плати, можна, зокрема, у разі реалізації ними права на податкову знижку. Детальніше на http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/299898.html

 

 У яких розмірах необхідно сплачувати єдиний внесок?

Для фізичних осіб - підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, крім фізичних осіб - підприємців віднесених до першої групи платників єдиного податку, та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток), а саме: з 01 січня 2017 року  - 704 грн. (3200 х 22 відсотки).

Для фізичних осіб - підприємців, які відповідно до пп.1 п.291.4 ст.291 Податкового кодексу обрали першу групу платників єдиного податку, мінімальна сума єдиного внеску у 2017 році складає  з 01 січня - 352 грн. (3200 х 0,5 х 22 відсотки).  Страховий стаж таким особам буде зараховуватись пропорційно сплаченому єдиному внеску.

Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску для фізичних осіб - підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність становить:

з 01 січня 2017 року - 40000 грн. (1600 х 25);

з 01 травня 2017 року - 42100 грн. (1684 х 25);

з 01 грудня 2017 року - 44050 грн. (1762 х 25).

Якщо сума доходу (прибутку) на місяць перевищує цю суму, то єдиний внесок сплачується лише з максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, яка встановлена законодавством, тобто максимальна сума єдиного внеску, яку необхідно сплатити фізичній особі - підприємцю та особі, яка провадить незалежну професійну діяльність, за 2017 рік складатиме:

з 01 січня 2017 року - 8800 грн. (40000 х 22%);

        з 01 травня 2017 року - 9262 грн. (42100 х 22%);

з 01 грудня 2017 року - 9691 грн. (44050 х 22%).

 

 Внесено зміни до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств

09.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2017 № 467 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (далі – Наказ № 467), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19.05.2017 за № 642/30510.

Наказом № 467 внесено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (далі – Наказ № 897), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за № 1415/27860 (із змінами), виклавши її у новій редакції.

Зокрема, Наказом № 467 передбачено, що фінансова звітність, яка складається платниками податку на прибуток згідно з пунктом 46.2 статті 46 Податкового кодексу України, є додатком ФЗ до Декларації та її невід’ємною частиною.

Крім того, внесені зміни до додатків ЗП, ПН, ТЦ, ВП, РІ, АМ, ЦП до Декларації.

 

Звіт про використання доходів неприбуткової організації - в новій редакції!

Мінфін наказом від 28.04.2017 р. №469 виклав у новій редакції Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації,  затверджений наказом Мінфіна від 17.06.2016 р. № 553.

Змінами, які відбулися у порядку подання звіту в 2017 році, можна назвати, по-перше, чітко визначений річний звітний період для неплатників податку на прибуток, і те, що фінансова звітність, яку слід подавати разом із Звітом, стала його обов’язковою  невід’ємною частиною.  Адже тепер у заголовній частині звіту передбачені лише два варіанти звітних періодів його подання – місяць і рік (раніше – місяць, 1 квартал, півріччя, три квартали і рік). А наприкінці звіту у таблиці  «Наявність додатків» з’явилася нова графа «ФЗ», у якій проставляється позначка «+».

Наприкінці звіту зберегли таблицю із можливими формами фінансової звітності, у якій у відповідних клітинках проставляється позначка „+”. Але тепер ця таблиця містить вже детальніший опис таких форм.

 

Оподаткування доходу працівника у вигляді вартості використання житла

Правила оподаткування доходів фізичних осіб встановлено розділом IV Податкового кодексу України, згідно з пп. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 якого об'єктом оподаткування фізособи-резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку відповідно до пп. "а" пп. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Кодексу  включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 Кодесу) у вигляді вартості використання житла, інших об'єктів матеріального або нематеріального майна, що належать роботодавцю, наданих платнику податку в безоплатне користування, або компенсації вартості такого використання, крім випадків, коли таке надання зумовлено виконанням платником податку трудової функції відповідно до трудового договору (контракту) чи передбачено нормами колективного договору або відповідно до закону в установлених

 

 Чи потрібно платити земельний податок багатодітній сім’ї?

Платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування — земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності (статті 269, 270 Податкового кодексу).

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 Кодексу).

Від сплати податку звільняються, зокрема, фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком) (п. 281.1 ст. 281 Кодексу).

 

Мінагрополітики вдосконалить формулу розрахунку дотацій для аграріїв

Мінагрополітики працює над удосконаленням формули розрахунку дотацій сільгосптоваровиробникам в рамках програм державної підтримки. Формат необхідних корекцій обговорив Перший заступник Міністра аграрної політики та продовольства Максим Мартинюк під час наради з представниками профільних асоціацій.

За його словами, перші місяці реалізації програм підтримки виявили ряд питань, які потребують доопрацювання та внесення відповідних змін до порядку використання коштів. Зокрема, обговорювалась необхідність внесення змін в частині ритмічності нарахувань дотацій для представників тваринницької галузі.

Програма бюджетної дотації спрямована на розвиток сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільгосппродукції.

 

 ДФС: Податкова звітність приймається та обробляється у встановленому порядку

Враховуючи появу останнім часом у ЗМІ інформації щодо проблем з поданням податкової звітності, Державна фіскальна служба України повідомляє, що станом на 16 червня поточного року звітність, у тому числі із податку на додану вартість, приймається та обробляється у встановленому порядку.

Для забезпечення платникам можливості подання звітності в електронному вигляді на офіційному веб-порталі ДФС функціонує рубрика «Електронна звітність».

Платники та розробники програмних забезпечень мають можливість отримати актуальні інформаційно-аналітичні матеріали, нормативне забезпечення, розроблені, відповідно до формату (стандарту), електронні формати для запровадження подання звітності, електронних сервісів та інших документів до органів ДФС.

Також повідомляємо, що відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, починаючи з 01.04.2017 у тестовому режимі функціонує система автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (СМКОР).

У зв’язку з цим, протягом квітня - червня 2017 року проводяться технічні та регламенті роботи, які пов’язані з тестовим режимом роботи СМКОР та протягом яких здійснюється доопрацювання як Єдиного реєстру податкових накладних, так і інших інформаційних систем ДФС.

Якщо протягом цього часу не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, то така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

 

 За травень великі платники забезпечили надходжень у розмірі 27,9 млрд.грн.

Протягом травня 2017 року платниками Офісу великих платників податків ДФС забезпечено збір платежів до державного бюджету в розмірі 27,9 млрд.грн., що на 6 млрд.грн., або на 27,2 відсотка більше, ніж за відповідний період минулого року.

Частка податкових платежів від великого бізнесу, що обслуговується  Офісом великих платників, склала 66,7 відсотка від загального збору до державного бюджету податкових платежів по Україні.

Слід відзначити зростання надходжень з податку на прибуток у травні 2017 року порівняно з травнем 2016 року на 6 млрд.грн., або в 2 рази.

 

 Чи повинна фізична особа при поданні декларації надавати довідку про отримані у звітному році доходи з метою використання права на податкову знижку?

Відповідно до п.п.«в» п.176.1 ст.176 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники податків зобов’язані подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) за встановленою формою.

На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку на доходи фізичних осіб, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у декларації з цього податку.

Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 103.05 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

 

 Внесено зміни до форми звіту про контрольовані операції

6.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №468 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 22.05.2017 за №652/30520) (далі – Наказ №468), яким внесено зміни до форми звіту про контрольовані операції (далі – Звіт) та до Порядку складання Звіту про контрольовані операції (далі – Порядок), затверджених наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2016 №8, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.02.2016 за №187/28317.

Так, зокрема:

► у додатку до Звіту у таблиці «Відомості про контрольовані операції»:

► у новій редакції викладено додаток до Звіту «Інформація про пов’язаність осіб».

Також у новій редакції, зокрема, викладено пункти 1 – 3 розділу І «Загальні положення» Порядку внаслідок змін терміну подання Звіту (з 1 травня на 1 жовтня), збільшення вартісних критеріїв для визнання операції контрольованими.

 

 Про сплату єдиного внеску

Відповідно до норм 8 липня 2010 року №2464 – VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», який регулює сплату єдиного внеску, у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність.

Суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені на законодавчому рівні, є недоїмкою.

Зокрема, у разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 20 відсотків несплачених або несвоєчасно сплачених сум єдиного внеску.

Окрім того, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Також варто пам’ятати, що за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску посадові особи  підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОПи або особи, які забезпечують себе роботою самостійно, згідно зі ст. 165¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення несуть ще й адміністративну відповідальність.

 

 Фіскальна служба надала роз’яснення щодо внесення ОСББ до Реєстру неприбуткових установ та організацій

Державна фіскальна служба України у листі від 13.06.2017 №15151/7/99-99-12-02-04-17  надала роз’яснення щодо внесення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку до Реєстру неприбуткових установ та організацій .

До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 Кодексу і не є платниками податку на прибуток, можуть бути віднесені, зокрема, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку.

У разі утворення ОСББ в порядку, визначеному Законом  України від 29 листопада 2001 року № 2866-ІІІ «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» зі змінами, складання статуту ОСББ відповідно до Типового статуту, а також відповідності ОСББ вимогам, встановленим п. 133.4 ст. 133 Кодексу, таке ОСББ може бути включено до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Детальніше на http://if.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/300318.html

 

 Неповнолітня дитина отримує спадщину - податок сплачують батьки

Вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується малолітньою/неповнолітньою дитиною від спадкодавців які не є членами сім’ї першого та другого ступенів споріднення, оподатковується за ставкою 5%, визначеною п. 167.2 ст. 167 ПКУ.

Згідно з п. 174.3 ст. 174 ПКУ особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

Відповідно до п. 99.2 ст. 99 ПКУ грошові зобов’язання малолітніх/неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття малолітніми/неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.

Батьки (усиновителі) малолітніх/неповнолітніх і малолітні/неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань малолітніх/неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.

Враховуючи вищевикладене, батьки (усиновителі) та опікуни (піклувальники) у разі отримання малолітньою/неповнолітньою дитиною подарунку (спадщини), повинні подати податкову декларацію від імені малолітньої/неповнолітньої дитини та сплатити податок на доходи фізичних осіб, відповідно до п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ.

 

 Мирослав Продан: ДФС готова до якнайшвидшої імплементації положень Угоди про асоціацію між Україною та ЄС у митній сфері

Перше засідання Підкомітету з питань митного співробітництва Україна - ЄС Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом відбулося сьогодні, 15 червня 2017 року, в ДФС за участі в.о. Голови ДФС Мирослава Продана, керівника відділу Директорату В Генерального директорату з оподаткування та митного союзу Європейської Комісії Петера Ковача, Голови Консультативної ради з міжнародних питань при ДФС Ігоря Тимофєєва, представників делегації ЄС, ДФС та інших міністерств.

«Сьогодні запрацював інституційний орган, який забезпечить координацію всіх наших спільних зусиль по імплементації Угоди про асоціацію. Завдяки йому ми отримали чіткі правила взаємодії між українською стороною та ЄС для ефективної роботи у цьому напрямі», – зазначив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.

Він також повідомив, що одночасно з  виконанням положень угоди в ДФС відбувається комплексне реформування митних органів України.

 

Актуально про реалізацію побутових товарів та застосування РРО

8 травня 2017 року набрала чинності Постанова КМУ від 16 березня 2017 року № 231 «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій». Саме з цієї дати слід застосовувати РРО суб’єктами господарювання, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Вимоги щодо застосування РРО при здійсненні даного виду діяльності поширюються також і на суб’єктів підприємницької діяльності – юридичних та фізичних осіб, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, і проводять розрахунки у готівковій формі.

В рамках реалізації норм законодавства Урядом України визначено Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, продаж яких здійснюватиметься із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (далі – Перелік). Детальніше на http://zak.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/300239.html

 

 ДФС: Податкова звітність приймається та обробляється у встановленому порядку

Враховуючи появу останнім часом у ЗМІ інформації щодо проблем з поданням податкової звітності, Державна фіскальна служба України повідомляє, що станом на 16 червня поточного року звітність, у тому числі із податку на додану вартість, приймається та обробляється у встановленому порядку.

Для забезпечення платникам можливості подання звітності в електронному вигляді на офіційному веб-порталі ДФС функціонує рубрика «Електронна звітність».

Також повідомляємо, що відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, починаючи з 01.04.2017 у тестовому режимі функціонує система автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (СМКОР).

Водночас нагадуємо, що відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України підтвердженням продавцю прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція, яка в електронному вигляді надсилається протягом операційного дня.

Якщо протягом цього часу не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, то така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

 

 Види послуг, що відносяться до «побутових послуг населенню»

Салтівська ОДПІ звертає увагу фізичних осіб - платників єдиного податку, що віднесені до першої та другої групи на те, що відповідно до п. 291.7 ст. 291 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодекс) для цілей глави 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» Детальніше на http://ch.sfs.gov.ua/media-ark/local-news/300343.html

 

 Державна фіскальна служба України запровадила сервіс on-line «Кордон»

З 11 червня - з 00 годин 00 хвилин громадяни України - власники біометричних паспортів отримали право без віз перебувати в будь-якій країні Європейського союзу (за винятком Великої Британії та Ірландії, які є членом ЄС, але не входять до складу Шенгенської зони), а також Ісландії, Ліхтенштейні, Норвегії та Швейцарії, які не є членами ЄС, але підписали Шенгенську угоду.

Державна фіскальна служба України у рамках безвізу реалізує інформаційну кампанію по роз`ясненню громадянам правил перетину державного кордону. Кожен пропускний пункт обладнаний інформаційними стендами, де подорожуючі можуть ознайомитися з основними вимогами законодавства.

 

 Платникам ПДВ на замітку: з 1 липня механізм зупинення реєстрації податкових накладних запрацює в штатному режимі

Цього року ДФС впроваджено нові процедури в відшкодуванні податку на додану вартість, зокрема спрощено механізм повернення ПДВ шляхом запровадження Єдиного публічного Реєстру на бюджетне відшкодування. Завдяки цьому процес повернення платникам бюджетних коштів здійснюється прозоро та автоматично, майже всі заявлені до повернення суми відшкодовуються протягом місяця за результатами камеральних перевірок.

Разом з тим, щоб унеможливити формування фіктивного кредиту та отримання  неправомірного відшкодування ПДВ з бюджету, з 1 квітня 2017 року запроваджено механізм зупинення реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, впродовж трьох місяців діє перехідний період, протягом якого реєстрацію не призупиняють, а лише надсилають квитанцію із застереженням.

Така система в автоматизованому режимі дозволяє зупиняти випадки безпідставної реєстрації податкової накладної у разі коли постачальник фактично не здійснює господарську операцію, а реєструє виключно з метою надання покупцю необґрунтованої податкової вигоди у вигляді неправомірного сформованого кредиту з ПДВ.

 

Мирослав Продан: 95% платників добровільно сплачують податки

Державна фіскальна служба України фіксує досить високий рівень сумлінності платників податків протягом останнього часу. Так, 95% платників добровільно декларують та сплачують свої податки. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час засідання Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності при ДФС, яке відбулось 20 червня.

«Протягом 2017 року відзначається тенденція до щомісячного перевиконання, порівняно з відповідним періодом минулого року, показників збору з надходжень до загального фонду державного бюджету. Так, у І півріччі очікуються надходження у розмірі 355,1 млрд. грн., що на 27,7%, або на 77,1 млрд. грн. перевищує відповідний показник минулого року», – розповів Мирослав Продан.

За його словами, такої динаміки вдалося досягти завдяки сумлінності платників та змінам в адмініструванні податків. Важливою новацією цього року, яка схвально сприйнята та позитивно оцінена бізнесом, стало впровадження електронного реєстру відшкодування ПДВ.

 

 Про зміни, внесені до декларації акцизного податку, та терміни звітування за новою формою

06.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 24.04.2017 №451 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку», який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 17.05.2017 за №630/30498 (далі – Наказ №451).

Наказом №451 внесено зміни до форми декларації акцизного податку (далі – Декларація) і Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №105/26550) зі змінами.  Детальніше на http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/300571.html

 

 ДФС запроваджує новий електронний сервіс

Державна фіскальна служба України (далі – ДФС) на головній сторінці офіційного веб-порталу (http://sfs.gov.ua) у розділі електронного сервісу «Електронна звітність» повідомила наступне.

З метою надання допомоги платникам податків при виконанні ними вимог п.16 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (із змінами і доповненнями) ДФС запроваджує новий електронний сервіс «Обмін розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами». Детальніше на http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/300563.html

 

Антикорупційний сервіс «Пульс» в допомогу платникам.

Салтівська ОДПІ  з метою інформування платників податків в черговий раз нагадує про роботу телефонної лінії «Пульс».

Антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» діє за єдиним телефонним номером (044) 284-00-07, та створений для оперативного реагування та вирішення проблем, з якими звертаються платники до органів ДФС України.

На вказаний сервіс можна звернутися у разі неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової та митної сфери, можливих корупційних дій з їхнього боку, а також для вирішення інших суперечливих питань та попередження неякісного обслуговування, перевищення повноважень службовими особами та ліквідації будь-яких перешкод, що стоять на заваді підприємницької діяльності суб’єктів господарювання.

Web-адреса: kuprayrada.gov.ua/news/id/10817 | Переглядів: 25Дата публікації: 13:52 30.06.2017